Berta Sándor
Leállítja a plazmatévék gyártását a Panasonic
A japán elektronikai óriáscég úgy döntött, hogy hátat fordít a plazmatévé-gyártásnak. A gyártó ezen részlege öt éve folyamatosan veszteséget termel és nem lát esélyt arra, hogy a helyzet megváltozzon, ezért felgyorsítják az átszervezést.
Bennfentesektől kiszivárgott információk szerint a nehéz helyzetben lévő Panasonic ezen pénzügyi év végén kiszáll a plazmatévé-gyártásból. Az ezzel foglalkozó részleget jövő márciusig felszámolják. A lépésre számítani lehetett, azonban azt aligha gondolta bárki is, hogy ilyen hamar bekövetkezik. A társaság már korábban leállította az új plazmatelevíziók fejlesztését, de a gyártást a tervezettnél egy évvel korábban fejezik be. Kazuhiro Tsuga, a társaság elnöke ezzel folytatja azt a stratégiát, hogy a veszteséges üzleti területekről fokozatosan kivonul a cég és kizárólag a nyereséges termékekre, illetve piacokra összpontosít. A Panasonic az utolsó a szektorban meghatározó japán cégek közül, amely kivonul a plazmatévék területéről.
A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a plazmatelevíziók piaca folyamatosan szűkül, mert a készülékek nem tudják eredményesen felvenni a harcot az LCD-modellekkel. A plazmatévék globális piaci részesedése tavaly 6 százalékra csökkent. A gyártó LCD- és plazma-részlege ötödik éve nem tud nyereséget termelni, ezalatt az időszak alatt a Panasonic összesen 15 milliárd dollárnyi veszteséget halmozott fel. A Japán nyugati részén működtetett Panasonic plazmatévé-gyár bezárása 410 millió dollárba kerül majd. A japán televíziógyártás évek óta válságban van, a Sony, a Panasonic és a Sharp piaci részesedése a bevételek alapján kevesebb, mint 20 százalékot tesz ki. Ezzel szemben a Samsung egyedül 27,7, míg az LG 15 százalékos részesedéssel rendelkezik.
Bennfentesektől kiszivárgott információk szerint a nehéz helyzetben lévő Panasonic ezen pénzügyi év végén kiszáll a plazmatévé-gyártásból. Az ezzel foglalkozó részleget jövő márciusig felszámolják. A lépésre számítani lehetett, azonban azt aligha gondolta bárki is, hogy ilyen hamar bekövetkezik. A társaság már korábban leállította az új plazmatelevíziók fejlesztését, de a gyártást a tervezettnél egy évvel korábban fejezik be. Kazuhiro Tsuga, a társaság elnöke ezzel folytatja azt a stratégiát, hogy a veszteséges üzleti területekről fokozatosan kivonul a cég és kizárólag a nyereséges termékekre, illetve piacokra összpontosít. A Panasonic az utolsó a szektorban meghatározó japán cégek közül, amely kivonul a plazmatévék területéről.
A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a plazmatelevíziók piaca folyamatosan szűkül, mert a készülékek nem tudják eredményesen felvenni a harcot az LCD-modellekkel. A plazmatévék globális piaci részesedése tavaly 6 százalékra csökkent. A gyártó LCD- és plazma-részlege ötödik éve nem tud nyereséget termelni, ezalatt az időszak alatt a Panasonic összesen 15 milliárd dollárnyi veszteséget halmozott fel. A Japán nyugati részén működtetett Panasonic plazmatévé-gyár bezárása 410 millió dollárba kerül majd. A japán televíziógyártás évek óta válságban van, a Sony, a Panasonic és a Sharp piaci részesedése a bevételek alapján kevesebb, mint 20 százalékot tesz ki. Ezzel szemben a Samsung egyedül 27,7, míg az LG 15 százalékos részesedéssel rendelkezik.