Dojcsák Dániel
Singles 2, az erotikaszimulátor

Kiadó: Koch Media, Deep Silver
Fejlesztő: Rotobee
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: AMD Athlon XP/ Intel Pentium IV, 256 MB RAM, 32 MB-os videókártya (Geforce 2, Radeon 8500 vagy jobb)
Ajánlott: AMD Athlon XP 2000+/Intel Pentium IV 2 GHz, 512 MB RAM, 64 MB-os videókártya (Geforce 5400, Radeon 9600 vagy jobb)
Hasonló játékok: The Sims, The Sims 2
Kategória: stratégia
A szimulációs játékok világa valahol a repülőgépeknél kezdődött, majd menedzselhettünk várost, vidámparkot és minden egyebet, de a legbetegebb ötlet talán a Sims volt, amikor is a feladat ember szimuláció lett. Mindig sokat gondolkodtam azon, hogy miért jó valakinek, hogy a monitor előtt ülve csinálja mindazt, amit azon kívül kellene. Persze mindenki vágyhat arra, hogy sármos fiúként vagy egy kívánatos hölgyként hódítson szíveket minden következmény nélkül.
A Singles 2-ben erre lehetősége adódik, ugyanis a Deep Silver gondozásában megjelent a profi randi szimulátor második része. Ki ne álmodozott volna arról, hogy néhány kedves szóval leveszi a csajokat a lábáról, hogy könnyűszerrel a legjobb ruhákba öltözhet és igazi vagányként házibulikat szervez és akár több vasat is tart a tűzben. Akinek mindez csak álom, az kipróbálhatja most, hogy milyen érzés mindez, igaz elég bugyuta formában.
A játék kifejezetten az emberi kapcsolatokra épít a maga sekélyes módján. Mindenkivel, akivel kapcsolatba kerül főhősünk, barátkozhatunk, viccelődhetünk, vagy forróbbra véve a hangulatot, romantikázhatunk és erotikus kalandokat kezdeményezhetünk. Emellett persze kénytelenek vagyunk ellátni egy normális ember mindennapi feladatait, mégpedig dolgozunk kell, enni, aludni, takarítani, főzni és tisztálkodni. Itt nagyjából be is fejezhetném a cikket, mert körülbelül ennyi van a terítéken. Persze ezek kombinálásával egészen izgalmas szituációk alakulhatnak ki.
Első nekifutásként (fiúként) egy szakítás után teljesen véletlenül a volt barátnőnk albérletébe költözünk be, ahol az ex-szerelmes páron kívül a semleges kapocsként funkcionáló Kim (távol-keleti szépség) lakik. Első feladatunk, hogy berendezkedjünk kicsit az új lakásban és normalizáljuk a viszont a volt asszonnyal. Ez elsőre nem tűnik olyan nehéz feladatnak, mindenesetre akad fordulat bőven.
Miután a játékos megszokja az idétlen kezelőfelületet, belekezdhet új kapcsolatainak építgetésébe. Az első kapaszkodó persze Kim lesz, aki szívesen cseverészik velünk, és később, ha ügyesek voltunk, akkor komolyabbra is fordulhat a kaland. Miközben őszintén küzdünk azért, hogy visszakapjuk szerelmünket, belefér némi pikáns kaland is az életünkbe. A lakáson kívül a másik interaktív helyszín barátunk bárja, amit szintén ismerkedésre és kapcsolataink ápolgatására tartogatunk.
Egy jó szimulált szerelmes persze nemcsak jön-megy és osztja az igazságot, hanem cselekszik és fejlődik is. Cselekedetei teljesen hétköznapiak. Reggel, mint minden normális ember, éhes, esetleg büdös kicsit, és persze a toalettet is célba kell vennie. Amennyiben sikerül időben felkelnie, akkor előfordulhat, hogy be tud menni dolgozni, de a megelőző esti bulik hagyatéka - akárcsak a való életben - egy kihagyott másnap lesz. Egyetlen ellenségünk az idő. Akció közben három sebesség, plusz a pause között válogathatunk, de még a leglassabb fokozat is derekasan pörgeti a mutatókat. Ha az adott napon ügyesek voltunk, akkor sok emberrel léptünk kapcsolatba és sokat fejlődtünk, így valamelyik képességünket fejleszteni tudjuk. A képességek között a legalapvetőbb persze a barátság, romantika és erotika, amiket fejlesztve nagyobb hatással tudunk lenni embertársainkra. Ezeken kívül növelhetjük kreativitásunkat, javíthatunk szakácstudományunkon vagy előléptetésben részesülhetünk, illetve a munkával töltendő órák számát tudjuk csökkenteni adott esetben.
Talán ez a rendszer a legkomolyabb variációs lehetőség az egész játékban. A képességeket szintenként növelve látszik, hogy az egyensúly legkisebb szikrája is hiányzik a játékból, így második nekifutásra már pontosan tudnánk, hogy milyen sorrendben rakosgassuk a pontokat és mit tegyünk azért, hogy el is legyünk halmozva ezekkel.
A Simshez hasonlóan itt is berendezhetjük a lakást, de a lehetőségek száma itt erősen véges. Dekorációból van többféle, de a legtöbb tárgynál az is mindegy, hogy milyet vesz meg az egyszeri hódító. Az viszont már kifejezetten idegesítő, hogy a nap felét az teszi ki, hogy zuhanyzunk, eszünk, főzünk, takarítunk és egyéb ilyen apróságok. Igaz, hogy ezek hozzátartoznak a mindennapokhoz, de nem hiszem, hogy bárki is 5-10 percnél tovább zuhanyozna, vagy 40 percen keresztül enne. Sebaj, mert a munkaidő csökkentésével hasznos percekhez juthatunk. Egy vicc elmesélése is fél órába telik, de nem baj, éljen a pörgés, éljen a hajtás.
Két pozitívumot mindezek ellenére találtam a játékban. Az egyik a muzsika és az effektek. Ez kellemes, úgy látszik, hogy ezt nem sikerült összecsapni a készítőgárdának. A másik dolog pedig a korábban felsorolt negatívumok figyelmen kívül hagyásával domborodott ki, mégpedig a hangulat. Érdekes, hogy miért kíváncsiak arra az emberek, amit egyébként mindenki megtehet. Otthon rendben tartja a lakást, udvarolgat és a jövőjét tervezi. Mindenki csinálja ezek közül valamelyiket, de mégsem vagyunk szerencsére olyan buták, mint a szoftver gépi intelligenciája. Saját tapasztalataim szerint el lehet vele szórakozni, de aki -1-2 napnál többet képes ezt csinálni, az forduljon szakemberhez, vagy inkább keresse meg valahol rég elveszett barátait és mulatozzon velük.
Ahogy mondtam, a beszerelhető bútorok száma nem lesz túl nagy szám, sőt a küldetések is annyira egyszerűek, hogy aki tud olvasni és jellé alakítja a kis piktogramokat, akkor baj nem érheti. Fő nyersanyagként a jókedv, vidámság és erotika szerepelnek, minden cselekvésünk ezekkel lesz valamilyen kapcsolatban. Az alapdolgokat pedig egy-egy csík értékeli zöld/piros színnelm attól függően, hogy rendben van-e vagy sem. Annál idegesítőbb nincs, mint amikor szépen megvacsorázunk, tisztálkodunk, a napi szórakozás igényünket is kielégítjük stb, és kezdhetjük az egészet elölről. Ha javítani kell valamit, akkor az elvihet egy fél vagy egész napot is.
Gondolom mindenki kíváncsi arra is, hogy egy-egy randit meddig vihetünk el. Természetesen a megismerkedés után érdemes egy kicsit barátkozni, vicceket, anekdotákat mesélni. Ha egy buliban vagyunk, akkor akár lehet egyből az erotikával kezdeni, sokszor a szórakozóhelyen romantikára nincs is lehetőség. Ha jól csináljuk, akkor a flörtölgetés után dicsérő szavakkal illethetjük választottunkat, majd jöhet a nyelves csók, a tapizós-nyomulós csók, és ha belemelegedtünk, akkor ágynak is lehet esni. 18 éven felülieknek szóló jelenetek nincsenek a játékban. Minden pikáns részletet eltakarnak, sőt még egymás előtt is szégyellősek, mert egy szál semmiben flangálván elpirulnak az ellenkező neműek.
A romantikába belefér a klasszikusok mellé az ölelés, simogatás után még a párnacsata, közös tévézés, nyálas filmek nézése is. Egy ilyen dinamikus világban persze majdnem mindenki művészlélek, festő, zongorista vagy fotogfráfus. A művészi kreativitást fejlszetve szép lassan egyre jobb és szebb dolgokat tudunk kicsiholni. Ha mégsem jönne össze a napi akció, akkor ágyunkban "önkiszolgáló módba" kapcsolhatunk, azaz néhány ütemes takarómozgás, nyögés és sóhaj után két szívecskével javítjuk saját kedélyállapotunkat. Grafika:
Kezelőfelület:
A szövegek érthetőek és lassan, de biztosan arra is rá lehet jönni, hogy az interfészen belül mi hol található. Esetleges tervezésre vall, hogy néhány az általánostól eltérő dolgot nem sikerült egységes felületen megoldani, így még a játék közepén is érhetnek minket meglepetések. A kamera mozgatása alapvetően nem rossz, de hosszú távon azzal is meggyűlik az ember baja. Azt pedig már csak félve merem megemlíteni, hogy az angol verzióban néhol felbukkan német felirat is.
Játékmenet:
A történetet előremozdító elemek között renderelt animációt nem találunk, scriptelt mozdulatsorok és párbeszédek is csak elvétve akadnak. Idő tekintetében viszont jól áll a játék, hiszen ha nem kapkodunk és jól megfontoljuk, hogy mit csinálunk - ami a 890. flörtnél már nem olyan izgalmas - akkor az sok-sok órára konzerválhat minket. A legaranyosabb, hogy a szövegeket nem mondják el rendesen (ebben hasonlít a Sims 2-re), hanem egy halandzsa nyelven beszélnek, a valós tartalom pedig szövegesen jelenik meg. Talán ez is spórolás volt az egy CD miatt, vagy biztosíték, hogy nem kapunk ideggörcsöt ugyanattól a mondattól.
Hangeffektek és Zene:
A hangeffektek kellemes ambientek, mindennek megvan a maga hangja. Kár lenne tagadni, hogy ezeknél tényleg kimentek és felvették mikrofonnal. Annyira tökéletesre sikerült, hogy ha felvenné valaki a játékát, akkor a nagyszülők újabb brazil-mexikói sorozatként ünnepelnék a főműsoridő előtti sávban.
Összegzés:
A játék E3-on bemutatott videója
