SG.hu

Helymeghatározásos taxihivás a Pannon GSM-nél

A Pannon GSM segítségével létrehozott technikával március 1-től a taxit hívó fél helyzetét beméri és hívását továbbítja a rendszer a legközelebbi taxishoz

Modern és logikus hálózatot dolgozott ki a jelenleg kissé kusza taxis állapotok rendezésére a Mediacontact Kft. Alapelvük roppant egyszerű: az utasokat mindig a hozzájuk legközelebb lévő szabad autó vegye fel. A problémára a Pannon GSM segítségével kidolgozott válasz hasonlóan frappáns és hatékony: az ügyfél ismeretlenül is beszéljen közvetlenül a taxissal.

A változatosság gyönyörködtet, mondta egykor Cicero, azonban bonyodalmat is szülhet - tehetnénk ma hozzá: Budapesten egy tucatnál is több taxi társaság közül válogathatunk. Ebben kíván segítséget nyújtani a Mediacontact új szolgáltatása, amely a városszerte egyre sűrűbben fellelhető, feltűnő és egységes arculatú "drosztokat" a Pannon GSM innovatív kommunikációs megoldásával fogta rugalmas, működőképes hálózatba. Ennek 1757-es számát tárcsázva ugyanis nem egy adott társaságot, hanem egész egyszerűen egy autót hívhatnak az ügyfelek - több értelemben is.

Az egyelőre csak a Pannon GSM hálózatából, hívásonként mindössze 30 forintért elérhető számon egy automata menürendszer jelentkezik. Telefonunk 1-es gombjának segítségével a legközelebbi soron következő sofőrt kapcsolja a rendszer, a 2-es gomb segítségével különleges igényeinket állíthatjuk be, illetve előrendelést adhatunk le. Így néhány másodperc múlva már közvetlenül azzal a taxissal beszélhetünk, aki értünk fog jönni.

A rendszer másik, talán még vonzóbb szolgáltatása, hogy néhány gombnyomással meghatározhatjuk, milyen gépkocsit szeretnénk: kombi, nemdohányzó vagy éppen zöld taxit. Ekkor a rendszert működtető szoftver igényeink alapján választja ki a paramétereknek megfelelő, legközelebbi szabad járművet, és annak a mobiltelefonjára továbbítja a hívást. Az előrejelzések szerint várhatóan mintegy 350 taxi fog ily módon elérhetővé válni az ügyfelek számára.

A Pannon GSM nem csak előre mutató, de biztonságos technológiai hátteret biztosít a hálózat működtetéséhez. Helyzetmeghatározó rendszere minden esetben védi a hívó fél személyes adatait, így bármilyen esetleges visszaélés kizárható. Több mint 90 évvel az első budapesti taxik megjelenése után minden feltétel adott ahhoz, hogy a személyszállítás ismét az legyen, ami egykor volt: bonyolult adminisztrációtól mentes, gyors, hatékony és személyes szolgáltatás, amely sem az utas, sem a sofőr idejét és energiáit nem rabolja feleslegesen.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • An-Dee #6
    pl a központban regisztálják, hogy kinek van fuvarja, igy az kiesik a sorból. A bentmaradtak meg távolság, és a már bent lévő idő alapján vannak sorrendbe helyezve. Nem olyan bonyolult ez.
  • tbundy #5
    automata kiválaszthatja, h kinek volt legrégebben fuvarja, így az kerül sorra.
    amúgy jó ötlet a rendszer
  • bunny #2
    Szeretem a frappáns megoldásokat, reméljük jól is fog működni.
  • Cat #1
    hogy ez mekkora ötlet!