SG.hu

Destiny 2

Kiadó: Activision
Fejlesztő: Bungie
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i3-3250 3,5 GHz-es vagy AMD FX-4350 processzor, Nvidia GeForce GTX 660 vagy ATI Radeon HD 7850 grafikus kártya, 6 GB RAM, 40 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-2400 3,1 GHz-es vagy AMD Ryzen R5 1600X processzor, Nvidia GeForce GTX 970 vagy ATI Radeon R9 390 grafikus kártya, 8 GB RAM, 40 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: Destiny
Kategória: FPS

Miután az első rész megmaradt a konzolok exkluzivitásában, a Bungie egy kis késéssel PC-re is elhozta a Destiny folytatását, amivel alighanem nagyon elégedettek lehetünk, ha most találkozunk először a franchise nevével, de az előd ismeretében azért panaszra mozdulhat a szánk. Játéktesztünkből megtudhatod, hogy miért!

Amikor a Bungie néhány évvel ezelőtt különböző okok miatt szakított a Halo-sorozattal, sokan azt hitték, hogy egy drasztikusan új úton indulnak majd el. Aztán bemutatták a Destinyt, ami bár első ránézésre egy rendkívül izgalmas többjátékos FPS-nek tűnt, de a megjelenéskor mégis sokaknak okozott csalódást, hiszen olyan gyermekbetegségektől szenvedett, ami egyenesen szokatlan volt a stúdiótól. Pláne ilyen előélettel ugyebár! Nem is nagyon jött be a számításuk, hiszen bár a pénz ömlött hozzájuk – illetve a kiadóhoz –, a kiegészítőkkel, valamint a frissítésekkel pedig kikupálták a játékot, ellenben a hype nagyon hamar elült, az egykoron hangoztatott 10 éves támogatásból végül nagyon szűkös két esztendő lett, miközben bejelentették a folytatás érkezését.

Ezzel kapcsolatban pedig már a PC-s rajongók szeme is felcsillant, hiszen a Bungie konzolok mellett erre a platformra is beígérte a játékot, amit előzmények nélkül azért értékelhetünk nagyszerűre a megjelenéskor a platformon, mert egy újszülöttnek ugyebár minden új, de ha az első epizód ismeretében állunk neki az ismerkedésnek, akkor bizony akadhatnak vele problémáink. Röviden és tömören ugyanis alig érkezett újdonság, szinte csak finomhangoláson esett át a játékmenet, néhány ökörhiba pedig ugyanúgy megmaradt benne, mint az elődben. Persze most nézzünk úgy a játékra, hogy korábban nem ismertük, hiszen ha PC-n állunk neki a nagy küzdelmeknek, akkor egy teljesen friss élmény vár ránk. Nagyjából olyan, mint amilyennek anno az első epizódnak is kellett volna lennie.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ha a Destiny történetét röviden és tömören össze akarjuk foglalni, akkor elintézhetjük annyival, hogy szeretett Földünket egy idegen létforma a távoli jövőben szó szerint lerohanta, mi pedig az Őrzők tagjaként felvesszük a harcot, hogy ne kerüljön az ellenség kezére az utolsó emberi város is. Az alapjáték elég száraz sztoriját a később megjelent kiegészítők bontották ki igazán, és megindították egy olyan irányba, amely határozottan befejezésért kiáltott, de sajnos a Destiny 2 nem ezeket a szálakat folytatja. Éppen ellenkezőleg!

Az első indítást követően hősünk és Ghost a véres harcok árán megvédett utolsó, emberek által lakott városba látogat, azonban amint belépnek a falak közé, egy szempillantás alatt ott teremnek a Vörös Légió rettegett katonái, az élen Dominus Ghaullal, akit már az sem érdekel, ha csak porig tudja rombolni a várost, a lényeg, hogy minden emberi lényt eltakarítson a bolygóról. Ghaulnak utóbbi szerencsére még nem sikerül, ellenben a várost az uralma alá hajtja, de Ghost oldalán megmenekülünk, és a Farmra látogatva találkozunk néhány sorstársunkkal, akikkel közösen megszervezzük az ellenállást, hogy visszafoglaljuk szeretett városunkat az idegenektől. Bár ez alapján a történet kellemesnek tűnhet, de sajnos nagyjából eddig érdekes, a kampány feladatai ugyanis finoman szólva sem túl izgalmasak ebből a szempontból, sőt mi több, lényegesen nagyobb örömet lelhetünk majd a mellékes teendőkben, illetve az egyéb elfoglaltságokban, melyekből a gyenge körítés ellenére is egészen sok vár ránk.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az említett fő- és mellékküldetések, vagy más néven az Adventures-feladatok mellett sok-sok kihívás vár ránk például a Lost Sector keretein belül, de kapunk még különféle eseményeket is az extra loot reményében, az igazi többjátékos élmények viszont a Strike és a PvP név alatt várnak minket. Ezek közül is főként az utóbbit látogathatjuk majd meg gyakran a jövőben. A változatos játékmódok közül az első rész ismerői csak egyetlen újdonságot találhatnak – ez a Countdown lesz, melyben a csapatok egymást próbálják felrobbantgatni –, ezenfelül viszont csak hajszálnyi módosítást kapott a Clash, a Supremacy vagy a Control, amelyek egytől egyik az igazi csapatmunkára építenek, eltérő hátteret biztosítva a féktelen öldöklésnek.

Nagyon fontos újdonság, hogy a korábbi hatfős küzdelmek helyett most már csak négy-négy hős vehet részt a csatákban, aminek hála lényegesen taktikusabb, csapatorientáltabb küldetések várnak ránk. Ez azért üdvözlendő a Destiny 2-ben, mert annak idején sokan felrótták a Bungie-nak a csapatmunka hiányát. Most azonban kis túlzással tökéletes lett a PvP, amire szükség is van, hiszen hiába járhatunk be tonnányi bolygót és területet a fő- és mellékküldetések során, egyedül sajnos nagyon hamar rá lehet unni a játékra, de legalábbis eléggé egyszeri élményt kínál, így a valódi összefogásra építő multis ütközetek még hetekkel a megjelenés után is garantált izgalmakat biztosítanak számunkra.

Persze egyedül is nagyon jó móka a Destiny 2, de ez nem is annyira a tartalmának, sokkal inkább a harcrendszerének köszönhető, ami nem véletlen, hiszen a Bungie hosszú-hosszú évek óta tökéletesíti már ezt. Bár a fegyveres harcokban semmiféle olyan extrát sem találunk, amit más játékokban ne láttunk volna már korábban, azonban itt valamiért minden olyan légiesen könnyed és nagyszerűen működik, mintha ez lenne a legtermészetesebb a világon. Olyannyira igaz ez, hogy míg sok játékban gyakran menekülünk a tűzharcok elől, itt alig várjuk, hogy újra meghúzhassuk a ravaszt, és eldördüljön a kezünkben a fegyver.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Mint minden modern multis lövöldében, úgy természetesen itt is lehetőségünk nyílik majd fejleszteni karakterünket, méghozzá egy, az első részhez mérten alaposan lecsupaszított fejlődési szisztémában. Aki ismerte az elődöt, azt alaposan meglepheti majd, hogy milyen komoly korlátozásokat alkalmazott most a Bungie, hiszen példának okáért hősünk már csak nyolc-nyolc képességet oldhat fel magának, amivel talán nem is lenne baj, de a kombinálhatóság hiánya még azoknak is szemet szúrhat, akik csak itt találkoznak először a játékkal.

Persze vannak azért pozitív változások is, például a fegyverbesorolás alaposan megváltozott, a Kinetic, az Energy és a Power név alatt találhatjuk meg a számtalan mordályt, ami azért szerencsésebb választás, mert így azonnal tudjuk, hogy melyik fegyver pontosan milyen ellenfélhez lesz használható. A kinetikus típusok például kifejezetten a páncélozatlan ellenfelekkel szemben jók, az energiaalapú darabok a pajzsos rémségekkel szemben, a Power név alá csoportosítottakkal pedig értelemszerűen az erősen páncélozott támadóknak tudunk borsot törni az orruk alá.

Apropó támadók! Bár PC-n nem lesz különösebben furcsa, de azért jó, ha tudjuk: a Bungie konkrétan egyetlen új fajt vagy ellenféltípust sem alkotott a Destiny 2-höz, ami persze a különleges világgal először találkozó számítógépes játékosok számára nem olyan nagy probléma. Pláne annak fényében, hogy a sztori legalább érthető, a tartalom derekas, a harcok elképesztően feszesek és élvezetesek, az egészet pedig csak kisebb problémák, technikai malőrök és a mikrotranzakció árnyékolja be, minden más a helyén van, ami ebből a szempontból egy kitűnő FPS-játékot eredményezett a platformon.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Egy FPS-t, ami ráadásul még szép is! Bár azt azért nem mondanánk, hogy a valaha látott legszebb belső nézetű akciózásról van szó, de a Destiny 2 minden téren ott van az élbolyban. Nagyon izgalmasak és kidolgozottak az idegen bolygók – kár, hogy nagyon üresek –, szépek az effektek, a karakterábrázolások, és mindemellett ma már a PC-s build is egészen jól fut, alig találunk benne ezen a téren kivetni valót. Sőt mi több, ráadásként még erőmű sem kell hozzá!

Kezelőfelület, irányíthatóság: Alighanem meg is ették volna vacsorára a játékosok a Bungie-t, ha a Halo után nem tudnak egy épkézláb és használható kezelőfelületet összehozni a Destiny 2-höz. Szerencsére azonban sikerült, az átlátható HUD mellett ráadásul a billentyűzet és az egér támogatása is egészen parádésra sikerült, márpedig ezen a téren azért mostanában nem szereztek túl sok tapasztalatot a fejlesztők.

Játszhatóság: A Destiny 2 rengeteg tartalmat kapott, azonban mégsem érezhetjük azt, hogy minden téren hónapokra elegendő elfoglaltságot kapnánk tőle. Az egyjátékos tartalmak például tipikusan egyszer játszhatóak, és bár elsőre kellemesek, nem igazán kívánkozunk vissza az üres pályákra. A PvE-küzdelmek önmagukban elég felejthetőek lettek, egyedüli potenciált és újdonságérzetet a PvP-ben találunk, ami viszont valóban nagyszerű élményekkel és taktikus harcokkal kecsegtet számunkra. Amíg a Bungie folyamatosan hozza az új tartalmakat, addig nem lesz gond!

Intelligencia, nehézség: A Destiny 2 a mesterséges intelligencia terén különösebb problémákkal nem rendelkezik – a multiplayer módban nem is lényeges a kis botladozás –, a nehézség pedig annak függvénye, hogy milyen ellenfeleket fogunk ki. Ami ezen a téren probléma, hogy rengeteg apró-cseprő technikai malőr nehezítheti meg a dolgunkat, a mikrotranzakció gyakran egyenlőtlenné teheti a fejlődést és a küzdelmeket, aki pedig véletlenül ismerte az első részt, az rengeteg újrahasznosításba is belefuthat majd.

Hangok, zene: A zenék és a hangok egyszerűen parádésak a játékban, minden a lehető legprofibb módon szólal meg benne, még a szinkronszínészek is kitettek magukért, de az, hogy éppen a főhős meg se szólaljon a játékban – még ha ezt az adott párbeszéd számtalan alkalommal meg is követelné –, az egyenesen röhejes.

Összegzés: A Destiny 2 bemutatkozása összességében sikeresnek tekinthető PC-n, hiszen egy egészen pofás kis multis FPS-t kaptunk a Bungie részéről, ami azért annak fényében is tartogat néhány hibát, ha nem igazán ismerjük az első epizódot. Ha konzolosként olvastad a fenti sorokat, akkor talán azzal zárhatjuk tesztünket, hogy nagyjából ilyennek kellett volna lennie anno az első epizódnak, ha pedig PC-s játékosként, akkor jegyezd meg jól az alkotás nevét, mert ennél kellemesebb harcokkal és sajátos világgal rendelkező többjátékos lövöldét ma aligha találhatunk a piacon. Hibáit ettől még nyilván nem nézhetjük el neki, és ha a szívünkre tesszük a kezünket, akkor azt is elmondhatjuk, hogy minden elemét láthattuk már máshol.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #2
    Én már a Halo-őrületet sem értettem. Amit PC-n lehetett játszani az az ultragagyi kategória volt. Azóta a grafika jobb lett, de ennyi.
    De Destiny 2 elég jól fogyott konzolokon. A PC nyilván jelentéktelen lesz ehhez képest.
  • bosco05 #1
    "A Destiny 2 rengeteg tartalmat kapott" ? Ezt hol kell keresni? :D Adott egy délután alatt végigtolható sivár sztori, ami nagyjából Asylum szinten van megírva, utána minden tartalom csak ismétlődik, kivéve a Raid... A játszható karakterek szinte ugyanazt tudják, nincs egy support, egy tank, se semmi, kicsit mások a képességek aztán víz.

    "A Destiny 2 a mesterséges intelligencia terén különösebb problémákkal nem rendelkezik" Az AI olyan buta ebben a játékban, hogy az valami félelmetes. Semmi extrát nem hoz. Az ellenfelek nem játszanak össze, nem csinálnak semmit csak lőnek...

    A játék egyetlen szerencséje, hogy nem nyomon követhető a játékosbázis alakulása hivatalos forrásból, mint mondjuk a steamcharts. Elég nagy lejtőt rajzolna ki a grafikon.

    Összességében a grafika valóban szép, a hangulat is jó, ahogy a kezelőfelület is, de a sztori vér gyenge, tartalom szinte 0, ami van az is ismétlődik, félkézzel végig lehet tolni, nehézség csak a raideknél van benne. A karaktereknek semmi értelme, mind ugyanazt tudják, változatosság 0, a multiplayer értelmetlen casual bohóckodás és az AI kőbuta.

    Ezzel szemben mondjuk egy Warframe-ben az AI pl összejátszik, elbújik, reagál arra ha rázoomolsz a fejére, mert észreveszi és menekül stb... Milliárd opció van a karakterek terén és mindegyik más, van support, tank, stb... Van értelme mást választani. A sztorija 10x, de lehet 15x hosszabb mint ennek és még valamennyi értelme is van, továbbá folyamatosan beépül a játékmenetbe, tehát van miért végigtolni. Pályából is milliárdszor több van és a küldetések is ezerszer változatosabbak. Összességében a Destiny-t minden riválisa a földbe döngöli, pedig nem sok van belőle. Annak jó aki nem keresi ebben a mély tartalmat, hanem csak a haverokkal akar 1-2 hónapig lőni valamire teljesen ész nélkül, minden kihívást nélkülözve :) Tudom, most le leszek ugatva, ahogy a topicban is megtörtént ez, de ez akkor is ennyit tud és nem többet. Vicces, hogy csomó hibáját lerta a szerző de a vér gyenge pontjainál is négyes osztályzatot kapott a kettes helyett. Nem tudom, hogy egy intelligencia, nehézségre ez hogy kaphat négyet??? A kettőt is alulról karcolja... A játszhatóság is jó esetben 2,5 és akkor jóindulatú voltam. Összesen a grafika meg a kezelőfelület ami talán hármasra rántja ezt az egész sivár kis valamit.