SG.hu

F1 2016

Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Core i3-530 2,9 GHz-es vagy AMD FX-4100 processzor, Nvidia GeForce GTX 460 vagy ATI Radeon HD 5870 grafikus kártya, 8 GB RAM, 30 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Intel Core i5-4690 3,5 GHz-es vagy AMD FX-8320 processzor, Nvidia GeForce GTX 980 vagy ATI Radeon R9 grafikus kártya, 8 GB RAM, 30 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: F1 2014, Project Cars
Kategória: autóverseny

A félresikerült előd után a Codemasters az aktuális évaddal bebizonyította, hogy tudnak ők minőségi F1-játékot készíteni, ha akarnak, a F1 2016 ugyanis minden túlzás nélkül a sorozat eddigi legjobb epizódja lett. Játéktesztünkből megtudhatod, hogy miért!

Kétség sem férhet hozzá, hogy a Codemasters nagyon csúnyán mellényúlt a F1-sorozat előző epizódjával, a 2015-ös évadot feldolgozó tavalyi rész ugyanis olyan hiányosságokkal jelent meg, amelyek mellett egyszerűen nem lehetett szó nélkül elmenni. Nemcsak a kritikán aluli többjátékos mód miatt zengtek a fórumok mindenfelé, hanem többek között azért is, mert olyan alapvető dolgokat küldtek nyugdíjba vele a fejlesztők, mint a karriermód vagy éppen a safety car.

Mindemellett pedig még a megvalósítás is hagyott maga után kívánnivalót, egyszóval a legtöbben inkább elfelejtettük volna a tavalyi évadot, ami azonban alaposan rányomta a bélyegét az aktuális szezonra is, amihez éppen ezért csak nagyon félve mertünk közelíteni. Ma már tudjuk, hogy mindez felesleges volt, a Codemasters ugyanis nem az a csapat, amelyik nem hallgat a rajongókra, éppen ezért most vélhetően minden tekintetben sokkal nagyobb erőforrásokat fordítottak a munkálatokra, aminek köszönhetően a végeredmény meglepően jóra sikerült. Habár tökéletes versenyjáték most sem született, de aki mindig is szeretett volna egy kellően összetett, szimulátoros élményt kapni a F1-sorozat neve alatt, az jobb, ha továbbolvas, hiszen a F1 2016-nak ezt hellyel-közzel sikerült megvalósítania.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Kezdjük a legjobb hírrel, illetve újdonsággal: a játékba visszakerült a karriermód, sőt mi több, nem elég, hogy visszatették, mindemellett még meglepően összetett élményt is garantál, hiszen tíz teljes szezont is átélhetünk egy kezdő pilóta oldalán, akivel kezdhetünk rögtön a Ferrari istállójában is, de az élmény sokkal valószerűbb, ha inkább egy kisebb csapattal indítjuk meg pályafutásunkat. Az előrejutás egyébiránt az ismerős mederben zajlik majd, de minden eddiginél összetettebb formában, ergo minél többet versenyzünk, illetve minél szebb eredményeket érünk el, annál jobb ajánlatokat kapunk majd, miközben fejleszthetjük autónkat, de kihasználhatjuk a játékmenet újdonságait is, amiről egy kicsit lejjebb alaposabban is olvashatsz. Most azonban lássuk még, hogy a tartalom tekintetében mi vár ránk a F1 2016-ban!

A hagyományos karrier mellett lehetőségünk nyílik például a profiknak szánt karriermód átélésére is, aminek a lényege, hogy a legnehezebb szinten kell érvényesülnünk a jól ismert riválisokkal szemben. Itt nemcsak a mesterséges intelligencia teljesít maximumon, hanem a vezetési segédlet is ki van kapcsolva, és amennyiben igazán jót akarunk magunknak, akkor kormány, illetve pedálok nélkül ettől a játékmódtól örökre távol tartjuk magunkat. Amennyiben csak gyakorolni szeretnénk, netán egyet-kettőt versenyezni kedvenceink oldalán, ismét indíthatunk egy-egy gyorsversenyt is, de nem hiányozhat a F1 2016-ból az aktuális szezon átélésének a lehetősége sem, amivel szintén hőseinkkel élhetjük át újra, vagy éppen írhatjuk újra az évad történéseit. A játékmódokat egyébiránt mind-mind testre szabhatjuk, kihagyhatjuk az edzéseket – nem érdemes –, csökkenthetjük a köridőt, de igényeinkhez igazíthatjuk autónkat, a felhasználni kívánt segédleteket és így tovább.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Természetesen nem csak egyedül, illetve a mesterséges intelligencia ellen tudunk majd ringbe szállni, hiszen a készítők többjátékos móddal is készültek, ami mérföldekkel jobban sikerült, mint a tavalyi évben. Mindez persze csak a technikai oldal szempontjából igaz, hiszen a tartalom kapcsán túl sok újdonsággal itt nem tudtak szolgálni, ellenben a problémák megszűntek, ezáltal egy kiegyensúlyozott, könnyed és problémamentes élmény vár ránk. Legalábbis abban az esetben, ha szeretjük az agresszivitást, mert a szabálytalankodókkal még mindig nem tudtak mit kezdeni a fejlesztők, tehát nem árt hozzászoknunk a folyton lökdösődő ellenfelekhez, ami nagyon bosszantó abban az esetben, ha tisztességesen szeretnénk játszani, hiszen a valóságban egyetlen versenyző sem kockáztatja az életét vagy autója épségét azzal, hogy szédületes tempóval ráhúzza a másikra a kormányt.

A tartalom tehát végre rendben van, minden versenyző és istálló úgy fest – legalábbis messziről –, mint a valóságban, de vajon a játékélmény, a hangulat és a megvalósítás tekintetében is képes volt hozni ezt a minőséget Codemasters? Hellyel-közzel ugyan, de szerencsére igen! Az egyik legfontosabb újdonság a fentebb már említett szimulátorosabb megközelítés, amit nehéz lenne néhány dologgal körülírni, hiszen több helyen, több esetben is érezhetjük majd ezt a játék használata során. Nem elég például, hogy megjelent a virtuális safety car, hanem immáron a felvezető kört is körbegurulhatjuk, és csakúgy, mint a valóságban, ilyenkor alaposan be kell melegítenünk a gumikat és a fékeket, hiszen ez nagyban befolyásolja a rajt sikerét.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az egész versenyhangulat, a teljes rajt, de összességében a futam is sokkal jobb és valószerűbb összhatást kelt. A lényegesen realisztikusabb megközelítés miatt egyébiránt végre már az edzéseknek is lesz értelmük, így nemcsak megismerhetjük általa a pályát, hanem megtanulhatjuk az ideális kanyaríveket, de válogathatunk az egyes edzésprogramok közül is, amelyek sikeres teljesítése esetén rengeteg értékes pontot kapunk majd, amiből autónkat tehetjük egyre jobbá.

Ha már szóba került a fejlődési rendszer, segítségével lehetőségünk lesz jobb motort tenni autónkba, variálni a kasztnit, de módosíthatjuk a különféle hatékonysági tényezőket is. Ami lényeges, hogy bár határozottan érződik majd gépünk előrelépése, igazi csúcsragadozókká mégsem válunk, mert a Codemasters rendkívüli módon figyelt arra, hogy a riválisok illeszkedjenek a mi szintünkhöz. A mesterséges intelligencia szintén meglepően sokat fejlődött, ellenben fontos kiemelni, hogy nem szabad megelégedni a legalacsonyabb beállításokkal, és azon mérgelődni, hogy milyen könnyen az élre jutunk. Tegyük a programozott értelmet a legmagasabb fokozatba, és használjuk inkább a vezetési segédeket ahhoz, hogy érvényesülni tudjunk.

Hogy mégis milyen lesz maga a versenyhangulat? Összességében zseniális! Az autókat nagyon könnyű kezelni, noha ehhez elengedhetetlen a jó gumiválasztás – óriási különbség van az egyes keverékek között –, valamint minden aprólékos beállítás is. Fontos lesz például a futamok során a megfelelő gumicserés stratégia, de a versenyek alatt folyamatosan konzultálhatunk mérnökeinkkel, akik egyrészt folyamatosan szolgáltatják majd az információkat, másrészt pedig mi is kérdezhetünk tőlük néhány általános, előre programozott dolgot. A F1 2016-ban nincs semmi felesleges, csak az, ami nekünk a legfontosabb ahhoz, hogy maximálisan át tudjuk élni a versenyek hangulatát, amihez ezúttal végre teljesen testre szabhatunk minden beállítást, hogy a végeredmény egy olyan játék legyen, amilyenre kis túlzással mindig is vágytunk.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Amivel kapcsolatban azonban a F1-sorozat még mindig hatalmas lemaradásban van, az nem más, mint a grafika. A tavalyi évadhoz képest szinte semmiféle előrelépésről sem számolhatunk be, ezáltal bár az autók és a pályák jól néznek ki, menet közben még talán szépnek is nevezhetnénk mindent, de amint lehetőségünk nyílik alaposabban szemügyre venni valamit, akkor máris azt tapasztaljuk, hogy a játéknak bizony akadnak hiányosságai. Külön érdemes kiemelni ezen a téren a karaktermodelleket, amelyek olyan szinten kritikán alulira sikerültek, hogy ahhoz a versenyzőknek nem is szabadott volna a nevüket adni.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A kezelőfelület egyszerű, sallangoktól mentes és könnyed lett, ám ez az irányításra nem minden esetben igaz. Alapszintű mesterséges intelligencia mellett nyilvánvalóan könnyedén irányíthatjuk autóinkat billentyűzettel, de ha többjátékos futamokon indulunk, vagy egy kicsit magasabbra tornázzuk a nehézséget, abban az esetben már a kontroller sem lesz elegendő.

Játszhatóság: A tartalom tekintetében idén végre nem panaszkodhatunk a F1 2016 kapcsán, hiszen mindent, sőt még annál is többet tettek bele a készítők, mint amit elvártunk volna. Van karriermód, annak egy professzionális változata, ami mellett a szezont is átélhetjük, sőt többjátékos lehetőségek egyaránt helyet kaptak benne, ezáltal garantáltan hónapokra elegendő szórakozást képes biztosítani számunkra.

Intelligencia, nehézség: Hogy mennyire érezzük majd nehéznek és intelligensnek a F1 2016-ot, az csak és kizárólag rajtunk múlik majd. A játékra ugyanis érdemes szimulátorként tekinteni, ezáltal élni a beállítási lehetőségekkel, időt áldozni arra, hogy megtaláljuk a számunkra fontos segédeket, illetve a hozzánk illő nehézségi szinteket. Ez sokaknak nem megy majd néhány perc alatt, de valóban érdemes lesz foglalkozni a kérdéssel, ha igazán kiegyensúlyozott élményre vágyunk.

Hangok, zene: Messze nem rossz, ami a hanghatások tekintetében vár ránk a játékban, azonban mintha évek óta egy helyben toporogna ezen a téren a sorozat, ennek megfelelően a motorhangok nem igazán hoztak fejlődést, és a többi effekt is kicsit műanyagnak, erősen átlagosnak tekinthető.

Összegzés: A F1 2016 mindent összevetve végre egy olyan tagja lett a népszerű versenyzős sorozatnak, amire már évek óta várunk. Főleg a tavalyi mellényúlást követően most igazán jelentős előrelépés történt szinte minden tekintetben, ezáltal sem a tartalom, sem a játékélmény, sem a versenyhangulat tekintetében nem kell csalódnunk benne. Nyilván lehetett volna még számtalan tekintetben tökéletesíteni, de akkor miről szólnának majd a F1 2017 játéktesztek?

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Danecay #13
    Nagyon diplomatikus volt :)
  • Amiga #12
    Tény, hogy a cikknek vannak nem helyénvaló megállapításai (hangok, grafika, fizika, AI, F1-élmény terén a 2015-ös rész is kiemelkedő és a 2016 összes alapját lerakta).

    Én kizárólag ebben az egy dologban, a karrier kérdésében nem értek egyet veled. Nekem (és úgy tűnik, másoknak is) fontos volt a karrier ebben a sorozatban, megszoktuk az első részétől kezdve, hogy van egyfajta progresszió (még ha helyenként primitív, kiforratlan is). Így a 2015, ami vezetési élmény és F1-feeling szempontjából etalon volt a sorozat történelmében, tartalom terén hiányt szenvedett (bár jó pont, hogy implementálták a 2014-es évadot is). Én összességében ezért azt mondanám, ha az előző rész 8/10, akkor a mostani 9/10. SC, virtuális SC, felvezető kör, karrier, végeredményben ezek mind hozzátesznek a játékhoz. Hogy kinek mennyit, azon nem érdemes vitatkozni, mert elég szubjektív, de gondolom egyetértünk, hogy minél több a tartalom, annál többen találják meg a számításukat, és ettől egy jó játék csak még sikeresebb lehet.
    Utoljára szerkesztette: Amiga, 2016.09.21. 11:03:09
  • Totti5 #11
    Nem igen érdekel a karrier, átlépem a menüpontot, mint ha ott sem lenne. Nem is érdekelne, csak úgy van előadva a 2015 mint ha nem is lenne jó játék, sőt kifejezetten gyenge, mert a kitalált karrier nem volt benne, ez a bosszantó és ez a nem helyénvaló.
  • Amiga #10
    Nem teljesen értem, miért nevezed a karrier-módot egy felületes feature-nek. Egy F1-játék nem csak arról szól, hogy végiglépegetsz az aktuális szezonon, hanem erról is, hogy egyengeted a versenyződ pályafutását.

    Az is az élmény része, amikor a gyenge autóval körözve harcolok azért, hogy egyáltalán pontszerző legyek és kiváncsian várom, a nagyobb csapatok felfigyelnek-e a teljesítményemre. Mert EZ IS AZ IGAZI FORMA-1 RÉSZE!

    Teljesen más kapásból újrakezdeni tökugyanazt a szezont tökugyanazokkal az erőviszonyokkal és választani egy másik autót, mint megküzdeni és elnyerni az ülést egy gyengébb autóból egy sokkal jobba. Aztán úgy ülni be abba a jobb autóba, hogy már van múltad, van történeted.

    Ha ezt nem érted, vagy nem akarod megérteni, és nem tudod ebbe beleélni magad, az a te dolgod, de a 2015-ös részt ebből a szempontból felesleges védeni. Annak a résznek a karrier-mód hiánya erősen rombolta a szavatosságát.

    Csak hogy egy példát mondjak, én most a második szezonomban vagyok, az AI-t expertre kapcsolva már vért izzadok a győzelmekért és a fő ellenfelem a Ferrari, mert ők fejlesztették legjobban az autójukat. Mercedes csak a harmadik erő, Raikkonen és Vettel ellen megy az egész szezonom.

    Ehhez képest a 2015-ben újra és újra meccselhettem Rosberg és Hamilton ellen, nem volt pilóta-életút. Pedig az is az F1 része, nem valami "felületes feature". Ezért a kritika jogosan ítéli el a 2015-ös részt és ünnepli, hogy a 2016-ban új szintre emelték a karriert.
    Utoljára szerkesztette: Amiga, 2016.09.21. 09:24:45
  • Totti5 #9
    2015 újgenerációs rész volt, minden átdolgoztak benne, de pontosan minden benne volt ami miatt érdemes F1et játszani, semmi nem hiányzott belőle a teljes 2015ös szezon pontosan le volt szimulálva.

    Karrier egy rém felületes dolog, ha valaki amiatt nem játszik pl az F1el, az amúgy is egy fikció nem része a 2015ös szezonnak.

    F1 2015ben volt a piacon jelenleg elérhető egyik legjobb AI ( mögötte az RRE ).

    2015 tökéletesen kész volt. Minden pilóta, csapat, erősorrend, pálya, gumi, szabály, versenynaptár benne volt pont úgy ahogy a valóságban.

    Igény a felületes dolgokra van és nem a játék mélységére, mint olvasható a fenti cikkben is. Azt se tudja a cikkíró merre van az F1, vagy milyen volt 1 éve, vagy milyen ez. Szörnyű.
    Utoljára szerkesztette: Totti5, 2016.09.20. 08:11:09
  • Ender Wiggin #8
    Nem tudom eldöntni, hogy trokkodsz-e...

    Mikor 100-150 órát játszol egy játékal, akkor szerinted mi a jobb, hogy mindig újrakezded a szezont, vagy folytatod akár úgy, hogy más csapatokkal is megpróbálkozol (persze, az egyévadossal nem játszik senki 150 órát, úgyhogy csak költői kérdés)? Milyen felületes dolog? Attól, hogy tovább játszol egy évadnál már felületes??? He? A félredobással mellélőttél. Pont a 2015-öt lehet félredobni, mert egy évadon után vége. 2003 óta minden F1 játékban volt karrier. És a 2015-ből nem csak ezt vették ki...

    Az F1 2015 döntően negatív fogadtatása elsősorban a karrier hiányának volt köszönhető. És lám, a Codemasters visszatette. Akkor szerinted kinek van igaza?
    Az meg elég zsenge kifogás, hogy a 2015 kellett a 2016-hoz. Egy frászt. Ha nincs kész, nem kell kiadni.

    "Arra ott vannak a kötött pályán, előre szkriptelt, előre megrendezett NFSek"

    Na látod, a Codemasters játékok semmivel sem jobban az AI terén. Online-ban meg csupa csaló mindenhol. Így én nem látom indokoltnak ezt a felsőbbrendőséget. Maga a "szimuláció" is erősen kérdőjeles...

    "F1ben ilyet nem kell és nem is erről szól az F1, meg úgy bármilyen liszenszelt bajnokság."

    A 2010-es óta nem szerepel a pénz a játékban. Úgyhogy ez a fejtegésed is tárgytalan.

    "De kinek mi, teljesen másképp játszunk és mások az igények."

    A 2016 alapján kiderült, hogy mire van igény... :-)
  • Totti5 #7
    Újrajátszhatóság? F1nél?

    Minden verseny más, itt ilyen nincs. Nem kell itt megszerezni semmit, nincs karrier. Van az adott évi felhozatal és abból lehet válogatni, nyomni, játszani élvezni. Leszimulálni, átélni az adott évi hivatalos teljes liszenszelt Formula 1-et.

    Persze aki csak azért veszi hogy letoljon, megnyerje a karriert az az igazán lehúzás, hisz a játékot nem használja ki csak felületes dolgokkal foglalkozik, túl akar rajta lenni + 1 letolandó dolog aztán félredobja. Arra ott vannak a kötött pályán, előre szkriptelt, előre megrendezett NFSek, ahol lehet pénzért versenyezni, fejleszteni, autót vásárolni és előre jutni... F1ben ilyet nem kell és nem is erről szól az F1, meg úgy bármilyen liszenszelt bajnokság.

    Ha a 2015 nem született volna meg, akkor nem lenne 2016 ilyen. Tudod az alapok, fejlődés stb...

    Engem jobban izgat, érdekel hogy milyenek a körülmények amikor az autóban vagyok és vezetek, mint az hogy milyen név van ráhímezve. Ezred rangú dolog ( nekem az legyen ami a valódi pilóták neve ).

    Ahogy a 2015el is, a 2016is amíg nem lesz új rész folyamatosan fogok játszani, versenyeket menni és élvezni azt.

    De kinek mi, teljesen másképp játszunk és mások az igények.
    Utoljára szerkesztette: Totti5, 2016.09.19. 13:22:46
  • Ender Wiggin #6
    Igazad lenne, ha 1995-öt írnánk. De a kétezres évektől minden játékban volt sokéves karrier mód, kezdve a focijátékoktól (ugye az is évszámozott, mégis a végtelenségig játszhatod). De a rally játékok is ugyanígy és az EA utáni F1 játékok is mind 5-7 éves lehetőséget biztosítottak. Ez ma már alap. Növeli az újrajátszhatóságot (hogy esetleg átigazolhatsz más csapatokhoz, ugyebár, egy éven belül ezt nem nagyon lehet élethűen elképzelni). Ha csak egy évet (az F1 2015-ben vagy 2014-et vagy 2015-öt) játszhatsz, akkor az visszalépés. A 2015-nek meg sem kellett volna születnie, ha a te logikádat fűzzük tovább. Ha nincs idő mindent megcsinálni, félkész játék kiadása a vevők lehúzása. De főleg az, hogy a legelterjedtebb kormányt nem támogatja normálisan, mikor a régebbiek (2010-2013-ig, 2014-esben minimálisan, de már kellett állítani, hogy játszható legyen, a 2015 viszont már úgy szar, ahogy) csak plug-and-play módon azonnal játszahtó paraméterekkel ismerték fel...
    Arról nem is beszélve, hogy képtelenek voltak ennyi év alatt olyan dolgokat, hogy a saját neved legyen az overallon meg az autón, legyen esetleg sisak editor, ne ugyanaz a 25 séma, ami már 5-6 éve. Az autentikusság is kérdéses, mert én vezettem pár F1-es pályán versenyautót (túraautót) és a kerékvetők a valóságban sokkal nagyobbak és veszélyesebbek, mint a játékban...
    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.09.19. 13:09:30
  • Totti5 #5
    Évadonkénti sportjáték arról szól hogy az aktuális évadot játszd le. Az a legnagyobb gond hogy nincs karrier? ami fikció... nem a valóság.

    2016 azért születhetett meg így ebben a formában, mert volt a 2015. Ott lefektették az erős alapokat ( új grafikai motor, fizikai motor, kormányzás és AI ). Volt idő elpöcsölni a körítésen. Na nem mintha a 2015 ne lett volna tökéletesen autentikus
  • Ender Wiggin #4
    A 2014-gyel hiába jatszott, az teljesen más játék volt, mint a 2015. Utóbbi tényleg szar. Kezdve azzal, hogy a G27-et egyszerűen nem lehet beállítani. És hogy csak egy szezont lehet versenyenezni, tehát nincs karriermód. Ez a két dolog lazán elcseszetté teszi a 2015-öt.
    A cikkhez: Egyébként a 2010-2015-tel többszáz órát játszottam, de csak egyszer láttam biztonsági autót. Szóval engem nem zavart volna, nincs.
    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.09.19. 06:41:39