• teddybear
    #77
    Ez a cikk amit belinkeltél semmilyen műszaki adatot nem tartalmaz. A magleb meg nem áramtermelő szerkezet, hanem áramból egyenes irányú mozgást csinál, és közben felemeli a kocsiszerkezetet a pályától már centire. Egészen más dolog.

    Amit viszont nem lehet megkerülni az az, hogy minden változó mágneses tér örvényáramot kelt, és ez fékezi az őt létrehozó mozgást. Ezt csak csökkenteni lehet, teljesen megszüntetni nem. Szóval valami mindenképp akadályozni fogja a forgást. Ebben az esetben kiküszöbölik a mechanikai súrlódást, de belép egy másik akadályozó dolog.

    Nagyobb méreteknél már nem lehet ilyen célra állandó mágneseket alkalmazni, mert nem elég nagy teljesítményűek. Elektromágnesek kellenek, azok működtetéséhez viszont áram kell, ami rontja a hatásfokot. Mert azt az áramot valahonnan venni kell.

    Hatásfok. A hagyományos generátorok elég jó hatásfokkal rendelkeznek, amennyiben egy bizonyos méretet meghaladnak. Egy bicikli-dinamó mondjuk úgy 60-80% körüli hatásfokkal rendelkezik, de egy erőművi (akár szélerőműbe épített) generátor mindenképp 90% fölöttit produkál. A 80%-kal jobb hatásfok ezért nem értelmezhető.

    Szélkerék hatásfoka. Elsősorban az aerodinamikai kialakítása az, ami meghatározza a szélkerék hatásfokát. Ezt szélcsatornában lehet ellenőrizni, szokták is. Fogalmam sincs, hogy ez a szélkerék hogy néz ki, a hatásfokát meg pláne nem tudom így behatárolni. És azt sem tudom, hogy mihez hasonlítják, mihez képest 80% a javulás. Így erről nem tudok mit mondani.

    Ami pedig a kínaiakat illeti. A szerkezet működése igaz, az az lehet ilyen csapágyazással készíteni forgó mozgást végző gépet. De nem tudom, hogyan viselkedne például ez a csapágyazás például erős viharban? Mennyi idő után verné darabokra a a csapágyház a tengelyt? Mert a mágneses csapágyazásnál mindenképp van egy légrés, ami szabad mozgást biztosít a tengelynek. Ez a rákfenéje az egésznek, ha valami nem üzemszerű probléma támad. Például egy széllökés éri a szerkezetet.