Lamborghini
-
#1077
Válság ide vagy oda, a szupersportkocsi-gyártók eddig nemigen zavartatták magukat, és egyre-másra mutatták be új modelljeiket a nagyközönségnek. Eladások csökkenéséről mindazonáltal már az igen sikeres Porsche háza tájáról is hallani híreket, így csak idő kérdése volt, hogy a kedvezőtlen gazdasági és piaci körülmények megtalálják első komolyabb áldozatukat, ami nem más, mint a Lamborghini Estoque.
A négyajtós sportkocsit, amely a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide, és a Maserati Quattroporte ellen szállt volna harcba, a tavaly őszi Párizsi Autószalonon mutatta be a gyártó. Az akkori információk szerint az autó 2011-ben került volna sorozatgyártásba, mozgatásáról pedig egy szívó V10-es, illetve egy kompresszoros V8-as gondoskodott volna, és tervben volt egy dízel-hibrid változat is. Maurizio Reggiani, a márka fejlesztésért felelős vezetője azonban a brit Autocar magazinnak adott interjújában elárulta, hogy leállították az Estoque fejlesztését. Mivel a projekt igen kezdeti fázisban volt még, a gyártó viszonylag kevés pénzt veszít a leállással. A döntést Reggiani azzal magyarázta, hogy az idő és a piaci feltételek egyszerűen nem alkalmasak a paletta ilyen irányú bővítésére. Ez azonban nem minden, a cégnél ugyanis alaposan átalakították a többi modell fejlesztési terveit is. Ezek szerint a márkánál visszatérnek az alapokhoz, a következő modelleknél ugyanis alapvető szempont lesz az alacsony súly. Nem lesz sem dízel, sem hibrid, sőt kisebb turbómotor sem, viszont alaposan áttervezik a jelenlegi szívó benzineseket úgy, hogy még pörgősebbek legyenek. Az elnök hozzátette, nagy valószínűséggel elvetik a duplakuplungos váltó terveit is, és inkább a jelenlegi e-geart fejlesztik tovább.
Az új fejlesztési irányvonal első eredményét már idén láthatjuk, hamarosan bemutatkozik ugyanis a Gallardo LP560-4 könnyített, azaz Superleggera változata.