• LezFiddler
    #3058
    Sziasztok!
    Hátha valakinek segít az alkatrészek újra map-olásában!

    Alkatrészek újra map-olása: (példánkban a fülke újra-textúrázásáról van szó)

    Ahhoz, hogy szép skin-t lehessen csinálni, kell egy nagyméretű textúra. A legjobb szerintem, ha rögtön 2048x2048-as felbontású .dds-t csinálsz! Ha nem szeretnél rá komolyabb, összetettebb mintát vagy feliratot, akkor elég az 1024x1024 is.
    A lényeg a dologban, hogy újra kell map-olni a fülkét! Ez a legésszerűbb megoldás.
    Arra azért figyelni kell, hogy ha a fülkén kívül más alkatrész is használja a fülke textúráját, akkor értelemszerűen annak a színe is változni fog, tehát valószínűleg majd azokat is újra kell map-olni!

    A fülke újra map-olásának menete:

    Zmodelerben ki kell választani a fülkét, csak azt!
    Ha szerencséd van, akkor több darabból van, és azok nincsenek összecsatolva.
    Ha az egész fülke egy objektum, akkor érdekesebb a dolog, mert szét kell szedned darabokra!
    Természetesen ha csak pl.: az autó két ajtajára szeretnél feliratot, vagy mintát, akkor nem szükséges az egész fülkét szétbontani, elég csak az ajtókat különválasztani a fülke többi részétől. ( Persze a két ajtót is külön-külön kell szedni! )

    Tehát megvan az új .dds fájlod amire ráfestetted a mintát vagy feliratot.
    Ha nem akarsz a bajlódni a .mat fájlokkal, akkor a legjobb, ha ugyan azt a nevet adod a .dds-nek mint az eredeti textúra neve.
    Tehát ha eddig pl.: bodybasic volt, legyen ezután is az a fülke textúra neve!

    Lehet map-olni a fülke alkatrészeit, figyelve arra, hogy mikor, melyik nézetben dolgozol!!
    Kiválasztod pl.: a jobb ajtót, ilyenkor a "right" nézetben dolgozol.
    Ha az autó elejére szeretnél textúrát, akkor a "front" nézetben dolgozol, stb.

    Kiválasztottad a Zmodelerben a jobb ajtót, "right" nézetben, object szerkesztési módban, majd "Surface.../Mapping..../Edit UV.

    Rányomsz az ajtóra, megadod neki, hogy melyik textúrára szeretnéd rámap-olni és OK.
    ( Ha meghagytad az eredeti .dds nevét akkor minden marad a régiben, ha viszont megváltoztattad, akkor azt kell kijelölni. Ilyen esetben ne felejtsd el az alkatrészt ehhez a textúrához hozzárendelni! )

    Most átnézel az UV Mapper nézetbe és kiválasztod, ( vagy megjelenik ) az új textúra amit kiválasztottál + az ajtó is ott lesz valahol.
    Én ilyenkor hozzá nézem a 3D nézetet is, és úgy mozgatom, skálázom az alkatrészt, hogy oda kerüljön, és olyan méretben, ahol szeretném rajta látni a mintát, ill. feliratot.
    Kicsit fordított helyzetnek tűnik, hogy ilyenkor lényegében nem a textúrát viszed fel az alkatrészre, hanem az alkatrészt teszed rá a textúrára.
    A végkifejlet ugyan az.

    Minden lépést nem írok le, gondolom pl.: az alkatrészek szétbontása nem okoz gondot, stb.