
Segítség!
-
#2964
vagy pedig egy almappa létrehozása:
2.2.4-es verzió esetén (én ezt használom):
Úgy hozod létre pl. a lights.night (ABC) nevű almappát, hogy a lemásolt modellt még 1x lemásolod (tehát összesen 2x), majd jobb egér gomb az egyik másolt modellre: Convert to -> Dummy.
Ebben helyezed el az előrébb húzott, kivilágításra szánt lámpa másik lemásolt modelljét, s textúrázod egy külön pl. night nevű dds-sel (night.dds), s ezzel kész a Zmod rész. (Külön már nem kell mappolni, mivel egyrészt egyszer már megtetted, ha azt a dds-t lemásolod és használod fel még egyszer (de ennek a neve: night.dds lesz), akkor már nem kell, ill. akkor sem, ha pl. csak azt szeretnéd, hogy fehéren világítson, akkor az alkatrészhez csak szimpla fehér dds-t rendelsz.)
Viszont ami kimaradt abból a leírásból: a lámpatextúra dds-ét, "dds5" formátumban "fehér" alpha channel beállításával kell menteni! (Ezt viszont a photosop-ban, vagy ki mit használ, kell megcsinálni!)
A textúrához az alábbi night.mat értékeket kell alkalmazni:
material : "eut.dif_lum.over.fx" {
texture[0] : "night.tobj"
ambient : { 1 , 1 , 1 }
diffuse : { 1 , 1 , 1 }
specular : { 0.33884 , 0.33884 , 0.33884 }
shininess : 10
tint : { 1 , 1 , 1 }
}
A 2. sorból: "texture[0] : "night.tobj" " a "night.tobj" név attól függ, hogy ki milyen nevet adott a textúrájának, ha night, akkor így kell hagyni, ha meg nem, akkor meg azt, amit a zmod exportáláskor automatikusan létrehozott nem kell bántani, csak a többi sort kell kicserélni a fenti példa szerint!
[Na most már remélem, hogy a 2 hsz-ből (ebből és a #2939-ből) mindenki meg tudja csinálni, s szebbnél szebb éjszakai világítások fognak futkározni az éjszakában!
]