
Segítség!
-
#2367
Jó estét, sziasztok!
Rubio, várj kicsit!
Akela jól értelmezte a dolgot, félig.
Ezért nem mindegy, hogy ki, melyik verzióval ténykedik!
Az importálás menete mindegyik verziónál ugyanaz, viszont ha pl.: importálsz egy v2.2.2-vel készült autót v2.2.4-be, akkor Akela által felvázolt eset minden bizonnyal elő fog fordulni, vagyis meglesz az autó def.mat.-al és a .mat fájlok címzésekkel együtt, de a textúrákat már neked kell behozni! ( Oda-vissza érvényes )
Ami itt kicsit feljebb a banner-ban olvasható, az csak az importálásra vonatkozik!
Ha importálsz egy autót v2.2.2-vel ami v2.2.2-vel lett elkészítve, akkor tutira behozza neked a Zmodeler rendesen, teljesen.
V2.2.4-el ugyanez a helyzet.
No, megpróbálkozom a .mat hozzárendelések magyarázatával, de előre bocsátom, hogy ez nem hiteles forrásból származik, csak a saját tapasztalataimból!
generic - általános,semmi csili-vili exportálva dif_spec-ként jelenik meg. ( leginkább matt alkatrészekhez )
dif_lum - fény bekapcsolásánál megjelenő általános textúra.Pl.: Globentrotter nappal - generic .mat ( vagy nofresnel ), viszont esti megvilágításhoz ugyanazt a textúrát használjuk, csak megvilágítva - dif_lum.
nofresnel - légyegében ez is egy általános .mat csak van csillogása.
( ő használható az autó kasznijához )
glosspaint - na őt azt hiszem, soha sem használtam, nagyon csillog, tükröződik. ( kasznihoz ez is jó, jó?? )
tintadd - átlátszó .mat, leginkább szélvédőre, fényhídra, villogóra.
decal over - az árnyék .mat-ja, vele v2.2.2 használata során nem kell foglalkozni ( nyugodtan lehet törölni ), a program a collision alapján kifaragja az autó árnyékát!
A csillogásról annyit, hogy ( "Ezekhez a zmod alapból ad csillogást,némelyikre annyit,hogy szinte nézhetetlen." ) legtöbbször előfordul, igen. Nem gond, vedd vissza őket, bár gyakorlatilag nincs jelentősége, a .mat értékeket úgyis Te írod meg a végén.
Az azonos .dds esetét megbeszéltük.
V2.2.2-től a collision után hozzá kell írni az (ABC) jelölést, különben nem fog működni a szekér!
Hogy alapból miért nem írja oda ő, azt nem tudom.
"Először próbából beraktam egy névtáblát,export után csak a pmg-tés a frissitett dds-t irtam felül.Nem is volt gond semmi.Ezen felbuzdulva,rögtön elkeztem módositgati a gépet,persze semmi komoly dologra nem kell gondolni,csupán át mappoltam pár dolgot.Meg is jelent a gép a játékban,de mint ilyenkor lenni szokott össze-vissza festéssel.Viszont,ha felülirom a pmd-t is kifagy a játék."
V2.2.2-től nem kell, nem szabad pmd átírni! Ezt el lehet felejteni.
Az viszont, hogy miért kutyulta össze a festést az autón mikor lényegében semmi változás nincs, rejtély.
Én minden alapszintű változtatás után felülírom a (3 főfájlt ) PMG, PMD, PMC-t, biztos ami biztos!