19
  • M2 #19
    "az adatgyűjtés tökéletesíti a marketinget"

    Igen, így több hülyének adnak el több hülyeséget, ami pörgeti a gazdaságot. Majdnem el is felejtettem, hogy ezért még egy

    + Pro:
    - a jobb marketing pörgeti a gazdaságot.
  • M2 #18
    "Te is fizeted a google milliárdjaiba a saját kis részedet."

    Én nem veszek részt a marketing nevű össztársadalmi játékban, úgyhogy hidd el, hogy nekem tényleg ingyen van.
  • wraithLord
    #17
    "Az internet elterjedése előtt is voltak például TV reklámok."
    Jah, igen, arra értelemszerűen nem vonatkozik, mert az internet előtti reklámozás nem tök ugyanez, kb. a 60-as, 70-es évektől kezdve.
    Még véletlenül sem tűnik úgy, mintha arról is beszéltem volna eddig, és hogy nem sok különbség van a kettő között, csak hogy az adatgyűjtés tökéletesíti a marketinget...
  • ostoros
    #16
    Nincs ingyen. Beépül a reklámokon keresztül mindenbe amit megveszel. Te is fizeted a google milliárdjaiba a saját kis részedet.

    Semmi sincs ingyen! Bármit veszel, azt a valamit valaki reklámozta, és annak a reklámnak az árát VELED fizettetik ki!
    Ingyen semmi sincs.
    Utoljára szerkesztette: ostoros, 2018.08.18. 14:01:23
  • M2 #15
    Pro:
    - ingyen elérhetsz szolgáltatásokat (mail, tárhely, cloud...),
    - ingyen kapsz szoftvereket (Android, Chrome...),
    - nem kell nézned számodra érdektelen reklámokat.

    Kontra:
    - ha nem vagy elég figyelmes, eladhatnak neked olyan dolgot, amit amúgy nem vennél meg.

    Ennyi?
    Ráadásul az ellenérv adatgyűjtés nélkül is működik. Az internet elterjedése előtt is voltak például TV reklámok.
  • t443
    #14
    M2: Tehát az embernek azért rossz, ha adatot gyűjtenek róla, mert észre sem veszed, de a google kereséseid a te profilod szerinti eredménylistát adja, az összes létező weboldalon a te profilodnak megfelelő reklámok mennek, stb.
    Például ha sokat biciklizel, olyan reklámokat kapsz, amelyekért a megrendelő többet fizetett a googlenek, nem a legjobb alkatrészeket látod, hanem azokat amelyeket jobban promotálnak. Tehát lehet hogy megveszed a szarabbat drágábban úgy, hogy azt hiszed jól jártál. Most mondhatod hogy "na de én értek hozzá és tájékozódom.".
    Aha. Ha értesz hozzá, akkor azt is tudod hogy jó cégérrel a szar is eladható, ha a vásárlót megvezetik. Megvezetni pedig azt az embert lehet legjobban, akiről mindent tudunk.
  • wraithLord
    #13
    Egy hatalmas adathalmaz többszázmillió (vagy milliárd) emberről vajon mire lehet jó? Pl. különböző statisztikai módszerekkel törvényszerűségeket levonni, amivel gyakorlatilag bármit manipulálni lehet, ami óriási lehetőség, és a történelem során most érhető el először? Önmagában elég nyugtalanító, hogy egy rakás, gyakorlatilag illetéktelen és lelkiismeret nélküli cégnek végtelen mennyiségű (folyamatosan gyűjtik) információja van mindenről. Az ember nem az önzetlenségéről híres, szinte törvényszerű, hogy nem csak "a szolgáltatások és a felhasználó kényelmére" fogják azt használni.

    Ami a manipulációt illeti, az adatgyűjtéssel még inkább tömegre ("személyre") szabott trendeket tudnak nyomatni, ami nagyon is alkalmas a tömeg értelmi, ízlésbeli színvonalát, igényességét pozitív visszacsatolásokkal a béka segge alá lezülleszteni, ami egyszerűen azért jó, mert egy hülyébb és igénytelenebb tömegre egyszerűbb (költséghatékonyabb) rátukmálni mindenféle baromságot.

    Az adatokat nyilván továbbértékesítik olyan cégeknek, szervezeteknek, akik az élet más területeit, pl. a politikát manipulálják. Lásd pl. Facebook botrányok. És elég nagy naivság lenne azt hinni, hogy a Facebook az egyetlen cég, aki kereskedik az összegyűjtött adatokkal, csak most éppen arra szálltak rá...

    Mivel az adatgyűjtés a Föld nevű bolygón folyik, és az adatgyűjtő cégek is ugyanezen a bolygón vannak, illetve az emberek is ezen a bolygón élnek, sőt, közvetve vagy közvetlenül ők a célpontjai ezeknek a manipulációknak, talán ez az embereknek rossz.

    Írtam korábban a privát szféráról is. Na ez az dolog, amihez egyéb más dolgok mellett mindenkinek joga van, és ez az a dolog, ami az adatgyűjtés és az adatok "alternatív felhasználásra" révén ma már nem létezik. Tudom, ez számodra és sok más ember számára nem mond semmit. Ez gond.

    Első körben már azt is szívesen kihagynám, hogy a hülye reklámok hatására a boltban rugóra járjon az agyam, hogy melyik terméket kell megvenni. Mert a reklám belesulykolja az ember fejébe, ha tetszik, ha nem.
    Olyasmi, mint amikor az ember azért károg, hogy az iskolában minek tanítanak neki egy csomó hülyeséget, elveszi a helyet az agyában a hasznos tudástól. Na, ez még annyira sem hasznos, mint az a sok, később sosem használt lexikális tudás, amit az iskolában nyomnak belé... Alantas, állati kondícionálás. Kb. Pavlov kutyáját csinálnak az emberből, aki ha meglátja pl. a Kokakólát, indokolatlanul eszébe jut a trendi, hűsítő, haverok, buli, lájtos életérzés, mert ezt mutogatják neki állandóan, hozzáértően, profin tálalva. Esetleg késztetést is érez a megvételére, nem tudja miért, csak a reklám azt imprintelte belé, hogy az jó neki. Az adatgyűjtés csak arra jó, hogy olyan reklámokat mutogassanak, amihez talán van valami közöd, és itt ennyiben szerintem ki is merül a "sok" pozitívum.
    Az a cég nyomja le a másikat, amelyiknek több pénze van marketingre, nem az, amelyik jobb terméket gyárt, és a profi marketing révén kb. egy impulzusvásárló állatot csinálnak az emberből. Akaratlanul is azt a cuccot veszed le a polcról, amiről a reklám kialakította benned, hogy az egy jó termék. És ezt az összegyűjtött adatok csak tovább segítik.
    Senki nem kivétel, max. valaki pluszban még gondolkodik is néha, amikor vásárol.

    "Lassan teleírod az oldalt" ...
    Ööö... Mindegy, értem én, hogy muszáj volt ezt elnyomni... :)
    Szóval ahogy mondod, nincs ezzel semmi probléma. Értetlenkedj tök egyértelmű dolgokon, köpj oda valami baromságot, aminek az ellenkezőjét egy kommenttel lejjebb pont kifejtettem, érzékeltetve ezzel, hogy nagy ívben leszarod az egészet. Kérj számon, ami intellektuálisan automatikusan mindenki fölé helyez. Így kell a "kommentviadalból győztesen" kikerülni... :D
  • M2 #12
    Lassan teleírod az oldalt, azt meg még mindig nem sikerült közölnöd, hogy mégis milyen hátránya származik ebből az egyénnek.
    Tehát az embernek azért rossz, ha adatot gyűjtenek róla, mert... (és itt folytasd)
  • wraithLord
    #11
    Látom, nagyon ügyesen a feje tetejére tudod állítani az okokat és az okozatokat... Azért álljon már meg a menet...
    Ez nem rólam szól, hanem mindenkiről, és nem én kérek cserébe valamit az adataimért, hanem ők veszik el, értékesítik többszörösen, használják fel... NEM csak az én adataimat, hanem minden ember adatát, fizetségként. (Igaz, "közös megegyezéssel"... amit a tömeg úgysem olvas el, mert a tömeg nem szeret olvasni, de ha el is olvasná úgysem értené olyan nyelven van leírva... amit egyoldalúan módosítgatnak, áthágnak, és köszönhetően a monopóliumoknak, kartellezésnek, ügyeskedésnek, lefizetgetésnek, eszed, nem eszed, ez van...)

    "Az információval "fizetsz", nem önmagaddal!" Ja, tényleg, ez nem szó szerinti rabszolgakereskedés. Ha nem mondod, komolyan, fel sem tűnik... És igen, végül is nem fizetsz, mert az emberi tudat nem fizetőeszköz... Pont ez a gond, mert pénz helyett ezt használják erre a célra... :D
    Ha egy emberről minden elérhető információ nem gyakorlatilag maga az ember, akkor mégis mi a tököm? (még ha nem is szó szerint kell érteni, ahogy nagyon ügyesen rámutattál) Vagy majd akkor lesz maga az ember a fizetőeszköz, amikor már a szó szoros értelemben manipulálják a tudatát, nem csak ügyes marketing- és "politikai marketing" húzásokkal? Esetleg akkor is képes leszel csűrni-csavarni a dolgot, hogy nem is süllyed Atlantisz? :D
    Eszméletlen, hogy egyes emberek hogy képesek gyakorlatilag saját maguk ellen fordulni, csak hogy védjék a kis világukat. :D Csak nincs esetleg neked is egy honlapod, amit reklámokból tartasz fenn, és ezért vagy így kifordulva magadból?
    Ez az üzleti modell azért működik, mert az ember ugyan belátja, hogy jobb az neki, ha nem adja el a tudatát, az életét, a jövőjét, mindenét a cégeknek, csak hogy ingyen használhassa a szolgáltatásaikat, hanem inkább pénzzel fizet, amit erre a célra találtak ki... még ha a pénzt meg is kell szerezni, a lét viszont egy adottság, amibe belecsöppensz. De, a tömeg az igen is szereti, ha mindent megkap "ingyen". A tömeg hülye. Ez az oka annak, hogy a cégek a kisebb ellenállás felé sodródó, ösztönlény entitást, a tömeget veszik célpontba a nyerészkedéseiknél, és nem észérvekkel, ember módjára próbálnak érvelni maguk mellett. Mert az ilyesmi a tömeget nem mozgatja meg, a tömeg nem így működik.
  • M2 #10
    "Nem ingyen van az, csak pénz helyett önmagaddal fizetsz, többszörösen is..."

    Ez mekkora baromság! Az információval "fizetsz", nem önmagaddal! Ha lemész az utcára, akkor az már egy információ arról, hogy te az utcán vagy. Aki olyankor lát téged, annak akkor már fizettél is? Követeled cserébe a gombóc fagyit a sarki cukrásztól?

    Még csak fizetésnek sem minősül a folyamat, mivel érték nem cserél gazdát. Nem lesz neked semmiből sem kevesebb.
  • bmw
    #9
    +1
  • AgentKis
    #8
    Amikor nem szeretném, hogy tudja a google merre járok, akkor átdobom a SIM karit egy 4000 Ft-os butatelóba és onnantól csak a telenor háromszögelése van meg. Ha meg nem akarom, hogy kövessenek, nem viszek magammal telót és nem megyek olyan járművel, amiben van SIM kártya! ;-)
    Azaz a választás lehetősége számomra teljesen adott, viszont az esetek 99,97%-ában pont lesz@rom, hogy a Google követ, vagy a zsebtolvaj... XD
  • wraithLord
    #7
    "Fogalmam sincs miért várjátok el, hogy ezért ti semmit nem adtok nekik vissza!"

    Tudod, mindenért fizetek, amiért csak tudok (értsd.: engedik), ahelyett, hogy reklámokat bámulok. Inkább kevesebb cuccot használok, de az legyen normális, és ne toljanak a pofámba minden szart, mert nem vagyok rá kíváncsi, és soha nem volt belőle semmi hasznom.
    De sajnos mobiloprendszerből van az Android meg van az iOS. Apple-ből köszi, de annyira se kérek, mint a Google-ből. Nincs választás. A tököm se kérte, hogy "ingyen" kapjak bármit is. Ha ez az "ingyenesség" a másik alternatíva, akkor pedig pláne köszi, de passzolnám... Azért találták ki a pénzt, hogy az legyen az univerzális ellenszolgáltatás, fizetőeszköz egy szolgáltatásért vagy termékért cserébe.
    De persze az "ingyenes" üzleti modellből nagyságrendekkel többet lehet kaszálni, mint a fix fizetős modellből, úgyhogy miért ne.
    Nem ingyen van az, csak pénz helyett önmagaddal fizetsz, többszörösen is... Ez az ellenszolgáltatás szerintem végtelenszer több, mint a semmi ("semmit nem adtok vissza"), és végtelenszer több, mint amennyit ér az a kiaszott termék, bármi is legyen az.

    Emellett csodálkoznék rajta, ha a fizetős modelleket alkalmazó cégek nem használnák ki a modern kor vívmányát, és nem csinálnák ugyanazt, mint az "ingyenes" szolgáltatásokat üzemeltető társaik. Elvégre a lehetőség ott van, egy részvénytársaságnak pedig nincs lelkiismerete, csak bevételi statisztikái, hülye lenne nem élni a lehetőséggel...
  • Tinman #6
    A google tengernyi szolgáltatása ingyenes. Fogalmam sincs miért várjátok el, hogy ezért ti semmit nem adtok nekik vissza! Amit adsz nekik az pontosan az, hogy reklámokat kapsz, meg személyre szabott ajánlatokat!

    Morogsz, ha tampon reklámot tolnak eléd, mert semmit nem tudnak rólad... morogsz, ha mobilteló reklámot tolnak eléd, mert tudnak rólad pár dolgot. Melyik a jobb? Szerintem az utóbbi, mert a célzott, személyre szabott reklámok abszolút az elviselhetőség határán vannak, sok esetben tényleg a javadra is válhat 1-1 jó ajánlat.

    Ha egy szervezet félre akar tolni valakit, akkor annak a valakinek valószínűleg komoly félnivalója van amúgy is.
  • Tinman #5
    !!! Ingyen !!! használod a szolgáltatásukat és ők zaklatnak? Súlyos gondok vannak egyesek fejében.
  • Zoliz
    #4
    Engem szokott is figyelmeztetni a GMAIL, hogy igazoljam en jelentkeztem be a munkahelyi gépemről és közli az IPcimet. Általában figyelmen kivül hagyom a zaklatását a Google rezsimnek.
  • wraithLord
    #3
    Senkit nem érdekel, merre járok. De az már mindenkit érdekel, hogy a tömeg merre jár, mit csinál, mit lehet nekik reklámozni, mit lehet nekik eladni, mivel lehet őket megvágni, lehúzni... és ugyan senki se szereti ezt saját magára mondani, de én is a tömeg része vagyok.
    Ezt még mindig nem lehet megérteni? A multikat érdekli, hogy mit csinál a tömeg, a tömeget emberek alkotják, és a tömegről úgy szereznek adatokat, hogy a tömeget alkotó emberek adatait begyűjtik (+ pénzért csereberélik, de ez most nem kapcsolódik szorosan ide). Bár nem feltétlenül foglalkoznak ezekkel az adatokkal személyekre lebontva, hanem statisztikát csinálnak belőle, de a tevékenység "gyümölcsének" én is a részese leszek, illetve létezik olyan is, hogy "privát szféra" (vagyis bocs, már nem létezik).

    Nem titkosügynökösködik itt senki, és nem a rendszertől kell félni elsősorban, a rendszernek elég nagy az ingerküszöbe, és kb. szarik rá, hogy mit csinál és mit dumál az egyszeri ember (a multik már talán nem), mert úgyis "bedarál" a tömeggel együtt.

    De tulajdonképpen az is egy problémaforrás, amit te felhoztál, mert ha egy szervezet félre akar valakit tolni az útból, akkor elég csak leszedni egy vinyót a polcról, és még az is rajta van, hogy éjszaka hányszor mentél ki a klotyóra. Régebben ez nehezebb volt, mert előtte meg kellett figyeltetni, ez most automatikusan megy 24/7 az okoskütyük segítségével.
    Ha szerinted önmagában minimum nem nyugtalanító, hogy valaki, akinek semmi köze hozzá, többet tud rólad, mint te magadról, az érdekes viszonyulás a valósághoz. (Nem túlzás, az ember az életének egy átlagos időszakában már arra se emlékszik, hogy az előző hét ötödik napján mit csinált, viszont egy csomó cégnek évek távlatában naplózva van minden, amit csináltál, okostelefon esetében pl. minden szenzoradat, márpedig már a leggagyibb okosteló is elég használható minőségű és aránylag sokféle szenzorral rendelkezik. Plusz állítólag a kamerák és a mikrofon is befigyel egy-két kíváncsiskodó app-fejlesztőnél, mint infógyűjtő eszköz... :D)

    Ha szükség van rá, bármikor 5 másodperc visszakapcsolni a nagy pontosságú helymeghatározást.
  • Tinman #2
    Igen, a minap is tudni akartam merre van wraithLord, de sajnos nem sikerült lekövetnem, már drónokkal kutatom, hogy mikor jár a Tesco-ba csirkefarhátért és mikor rendel pizzát. Csak idő kérdése és tudni fogom azt is, hogy milyen fogkrémet használ és akkor... akkor... ööö... welll...

    Szóval, szerinted kit érdekel merre jársz? Ha tudja is egy google méretű cég, akkor mi van? Ha félnivalód van, akkor eleve kukázni kell a mobilt, ha nincs akkor meg csak magaddal tolsz ki, hogy GPS only vagy, mert egy város közepén, ha nagyon kéne a telós navi simán lehet 1-2 perc is mire jelet kapsz, addig meg ledudálnak a világból. Ellenben ha nem csak GPS only vagy, akkor a navid elindítása utáni cirka 5. másodpercben pontosan látod hol vagy.
  • wraithLord
    #1
    Én eleve GPS only-ra raktam a helymeghatározást, és így városban általában nem tudja a telefon, hogy hol vagyok. Előtte méterre pontosan tudta a telefon mindig a WIFI, 4G, többi mobil hálózat stb. adataiból. Egyik app miatt állítottam át, aztán gondoltam, nem baj, ha nem tudja mindenki, hogy hol vagyok éppen, csak azt, hogy hol kapott a telefonom utoljára normális GPS jelet, úgyhogy úgy hagytam.
    Azóta minden app tök hülyeséget ad meg helyzetnek,úgyhogy talán ez megbízható olyan célból, hogy ne kövessen mindenki milliméterről milliméterre. :D

    Amúgy én még mindig hajlok arra, hogy a Google tényleg elsősorban a kényelem miatt csinálja, amit csinál, mert azért valljuk be, egy vagon hasznos szolgáltatást, terméket nyújt... például a Facebookkal szemben - ha már NSA-zünk -, ami tényleg másra nem jó, mint áruba bocsátani az adatainkat, szokásainkat, tevékenységünket stb. piackutatás és irányított/célzott termékmegjelenítés végett... és önkéntesen csatlakozni az orwelli világhoz. Számomra semmit nem nyújt a Facebook, ami hasznos lenne, ez a különbség a két cég között, ha ugyanúgy "kémkednek" is. Mondjuk attól még valagba rúgni lehet őket, csak nehogy visszafele süljön el a dolog.
    Utoljára szerkesztette: wraithLord, 2018.08.15. 16:51:03