8
Polaris Sector
  • LSSAHPAUL
    #8
    Én nagyon megszerettem mert egyszerű. Az a baj hogy ha ezzel játszol már nem lesz kedved a többi ilyen stylusú játékkal játszani mert időpocsékolásnak tűnnek a bonyolultságuk miatt, pont tegnap töröltem le az endless space 2-őt.
    Pont hogy az űrcsatákat én autóra tettem :) rájöttem hogy nem kell itt mindenféle fegyverzeten, védelmen gondolkodni, kb mint a 2-vh-úban amikor a japánok legyártottak 2 db szuper dreagnutot, és ebből az egyik soha nem harcolt repülőgépnél nagyobb objektum ellen, szóval hordozót kell gyártani, erre nem kell semmi fegyverzet, se páncél, úgyse jut el hozzájuk semmi a rengeteg vadászgép miatt.
    És vadászgépet bármilyen bolygón tudsz gyártan, nem kell hozzá orbital shipyard, és úgyse tudsz majd a bolygókon mit gyártani, csak állnak, ezért ami pl a hordozó gyár és a konfliktus zóna között van bolygókon gyártod a vadászokat, mire a hordozó a frontra ér bár tele is van vadászgéppel. Egy valamire kell állandóan figyelni a nyersanyag, tuti hogy valami kifogy, így a vadászgépeken kell majd módosítani ha valami nagyon fogy.
  • lammaer
    #7
    Na, most jött el az idő hogy elkezdjem a polarist... Meglátjuk mi jön ki belőle... A tutorialt letoltam, az űrcsaták egész bejöttek.
  • LSSAHPAUL
    #6
    Amúgy minden ilyen játéknál az AI-ra rábízott kormányzó működése ami elronthatja a játékot, és ez itt szar. Mivel a legkisebb térképen játszottam már kb 10 játszmát még olyan nem volt hogy ne legyen 100 bolygóm :), ezért nem lenne rossz ha rá lehetne bízni a gépre, nos valamennyit segít, de részletezem.
    Ha kiválasztunk egy stílust pl agrár, akkor elkezdi agrárra építeni a bolygót, és amint betellik vagy kicsivel előtte elkezdi lebontani a nem agrár épületeket, ami őrült nagy szarvas hiba, és sehol se lehet kikapcsolni próbáltam belenyúlni a játék file-ba de nem találtam meg hol lehetne.
    A másik a lázadás, már pedig a bolygók 30%-a peremvidékre esik, ahol nehéz fokozaton mindenképpen beszarik a lakosság egy lehetséges inváziótól, na amint egy picit is elkezdenek nyavalyogni az AI-ra állított bolygón elkezd rendőrséget gyártani ami egy lehetséges támadáskor szinte semmit nem ér. Ide minden épeszű ember amúgy is építene földi hadsereget, már csak azért is hogy előbb utóbb úgyis háború lesz és egyszerűbb a határbolygóról felszedni a haderőt mint végig utazni a galaxist, pláne úgy hogy őrült nehezek ezek a csapatszállító hajók, folyamatosan fejlesztem őket de még nem sikerült elérni az 1,4 sebességet :p
    Mivel jó játék és valami ki kellett találni hogy játszható legyen :) összefoglalom hogy csináld:
    Földtípus: sehogy, ezt manuálisan kell
    Óceán: ezzel lesz a legtöbb gond, elsőre Mineral-ra kell tenni, és figyelni mikorra vannak beépítve a szervesanyag bányák, azaz már nem épít semmit ekkor két megoldás van:
    a.) átteszed kézire és innentől magad építed a farmokat+lakóhely 1:0,8 ha már többet nem lehet akkor kutatólabor+lakóhely 1:6
    b.) áteszed agrárra és nézegeted mennyi van még hátra és mielőtt elfogyna áteszed kutatásra és megint nézegetni kell hogy mielőtt ez is elfogyna át kell tenni manuálra és a finomításokat elvégezni.
    Minden más bolygónál: minerál és figyelni mikor nem épít már semmit, ekkor határmentieken katonaság, sőt gyárakat, a többin semmit :)
    És még egy nagyon jó tanács: legyen mindenhol bekapcsolva a népesség szabályozás, kivétel ahol sorozatban kolónia hajókat gyártunk. Én levettem a népem szaporodás gyorsaságát minimumra és elkezdtem szórakozni hogy bekapcsolva hagyom, és most emiatt tölthetem vissza mert találtam vagy 5 bolygót ahol már 30K felesleg van, illetve még olyan marhaságot is csináltam hogy építettem népesség kiegyenlítő transzport hajókat hát beleőrültem 100 bolygónál hogy most ezt hova küldjem hol is kéne felvenni aztán hova is kéne küldeni :D lófaszt le kell szarni.
  • LSSAHPAUL
    #5
    Toltam sokat a stellarist megjelenéstől és patchről patchre macerásabb lett, még fent van a gépen de ez a polaris tök jó, nem olyan nehéz első látásra a kutatás nehézkes, a lényeg hogy célzottan is rálehet kattintani arra tudományra ami kell, és prioritybe be lehet tenni, ha nincs meg a tudomány ág akkor nem, de akkor meg a tudomány ágat kell célzottba betenni, nem nehéz.
    Játszottam vele kb 50 órát, van azért hibája pl túl sokat kell a nyersanyagokkal vesződni, pl felépítek 30 gyárat egy bolygóra hogy gyorsan gyártsak, erre fel az egyik nyersanyag a 6-ból elfogyott és áll/szakadozik a gyártás.
    A játék elején így-is úgyis lesz egy rakás bolygód, ha csak a nyersanyagot termeled ki olyan kaja gondok lesznek hogy egyszer csak azon kapod magad hogy töltheted vissza jó rendesen :)
    Legfontosabb ha játszol vele: tedd minimálisra a rendszerek számát (még így is rengeteg bolygód lesz) és tedd max 9-re a gépet.
    Ha normál felett játszol akkor nem kapsz felderítőt, és ne is gyártsál le!! :) ugyanis akkora bugot találtam megint, szal írtam előzőben a lázadást a peremvidék bolygóin, na csak akkor lesz lázadás (félnek egy inváziótól) ha szomszédos faj fel van derítve, azaz nem szabad átmenni hozzá, és nem szabad még csak a szomszédos bolygóra se felderítő hajót küldeni. Ha ő átjön akkor megtörténik a kapcsolat felvétel, tudsz vele diplózni, de a térképen nem fedi fel magát hogy milyen rendszerek az övéi.
    A játék eleje nagyon sokáig a plutóniumról fog szólni, mindenhez kell, külön órákat lehet azon filózni hogy lehetne kiváltani vagy csak csökkenteni pl ion-ágyú.
    A csata 3d, mehetsz ide oda rakéta indítást te kezeled, egyenlőre azt mondom hogy ha nincs nálad az erőfölény akkor lőtávra menj.
    Ami tuti még: oceán bolygókat rátenni agrárra, földszerűeket mikróra és ez a sorrend kötelező : 3 gyár, 2 plutóniumbánya, grav bánya, reidium. Ezután lehet filózni hogy kaja vagy gyár vagy kutatás legyen. Minden más típusú bolygót mineral-ra.
    Tech tree
    Utoljára szerkesztette: LSSAHPAUL, 2018.02.20. 12:32:24
  • lammaer
    #4
    erről van szó: link

    Ahhoz képest hogy 2016ban kijött és azóta már DLC is volt, nem nagyon kapotz hírverést.

    "Pali, köszi az ismertetőt, megvizsgálom a cuccost én is. Sajnos a mostani nagy favorit (stellaris) nekem abszolút nem jött be... talán ez.
  • LSSAHPAUL
    #3
    Utolsó mondathoz annyit hogy ha aktiváljuk a túlórát a kolóniahajót gyártó bolygón (pl kezdő bolygó), akkor kb 20 db legyártása után hirtelen 40 év lesz a 4 évből, nem bug utána néztem, sajnos leesik a termelés a bolygón kb olyan hosszú időre mint pl ameddig ment a túlóra, gyakorlatilag kuka lesz a bolygó. Meggondolandó :)
    "Using additional working hours has a post-effect of making your production less effective for a while. Actually, it's a way to temporary boost your production, not a tool for a prolonged use."
  • PeeTeR
    #2
    tl;dr
    wat?
  • LSSAHPAUL
    #1
    Magyar ismertető, jó, talán 1 dologban vitatkoznák, hogy minden hajótípusból kell a flottába, én anyahajókat gyártok (kb 10 év) rengeteg vadászgéppel, és elvagyok, nagyon is :)
    https://www.playdome.hu/cikk/45197/polaris-sector
    Én kipróbálom az összes ilyen stílusú játékot, és ezzel még jó darabig elfogok játszani, mert a valóságos helyzetet próbálja alkalmazni, de részletezem:
    Technológia fa van, és kb így lehet a valóságban is. Megpróbálom egyszerűen elmagyarázni :) , van 4 fő kutatható ág (fizika,kémia,matek,biológia) ezekre ha teszünk kutató pontot akkor megszületik egy tudomány ág, pl Plasma. Ekkor már lehet tenni a plasma kutató ágon belül pl plasma generátorra az összest (90% a max a maradék 10%-ot el kell osztani a 4 fő ágon) nem olyan nehéz mint amilyennek hallatszik, mert már alapból látjuk a plasma ágat és azt is hogy miket adna, látni kell és menni fog 5 perc alatt.
    - hajó összerakás, nagyon részletes, élvezetes, pl a játék elején a gyors terjeszkedés miatt először is olyan hajót gyártok ami tele van üzemanyag tartállyal mivel úgy kezdünk hogy kapunk egy felderítőt amit elküldünk egy irányba, nos a másik irányba indul ez a hosszú távú kolónia hajó. Mivel a gyártási idő az elején fontos (a gép által irányított fajok komolyan veszik a határ nem átlépést) mert lezárhatjuk a birodalom határait, azaz elsőnek a peremvidéket kell beépíteni gyorsan minden nap számít, mert a gép is terjeszkedik. Aztán eljön az a pillanat amikor 3 ritka nyersanyag (uh ez is érdekes nagyon a nyersanyag van vagy 8 féle) graviorium, reidium, plutónium kifogyóban lesz, így át kell állítani a kolónia hajók felszereltségét nyersanyaghoz képest, én olyan szinten spórolok hogy van rendszer kolónia hajóm (amin csak 1 ütemenyag cella van) ezzel a naprendszeren belüli többi bolygót lehet kolonizálni (max 5 bolygó van 1 naprendszerben), aztán csinálok 2 parszekest, 3,4,5,6,7,8,9,10,11, stb), és ezek változatai csóróság vagy gyorsaság kényszer miatt.
    Jah kolonizálás megtörténtekor ki kell választani a kormányzó típusát, ami tök egyszerű és nagyon javaslom hogy így csináljátok: ha föld szerű micromanagament (magad állítól mindent) ha óceán akkor innovation (kutatás) minden más mineral. Minden bolygó egyedi % bonuszokkal rendelkezik pl food, gyártás, kutatás (földszerü bolygóknál érdekes csak a többit úgyis a gép csinálja) és mindenképpen kell egy olyan bolygó ahol jó %-ot ad a gyártásra, itt fogjuk gyártani a nagy hajókat. A többin farm, és kutató labor. (a kaja fogyóban lesz amikor minden bolygót betelepítettünk ugyanis csak a földszerű és az óceán bolygókon célszerű kaját termelni (óceán hoz is kell tudomány, de az nagyon hamar megvan, a többi bolygóhoz a hydro.farm kikutatása olyan sokára lesz hogy valszeg háborús tudományok fontosabbak lesznek.
    Végül lesz rakás mineral bolygónk ahol már nem történik semmi, a gép 3 db gyárat felhúzott az elején hogy gyorsabban építse a bányákat, ez most szépen el lehet kezdeni egyikat tankot, másikon tengerészgyalogost, másik légköri vadászt stb gyártani. Pár földszerű bolygót érdemes még orbitális hajógyártásra is felkészíteni itt gyártóhatnak a katonai szállító hajók, népesség kiegyenlítő transzport hajók.
    Jah normál fokozattól képbe jön a lázadás, ami mindenképpen megtörténik a peremvidéken lévő bolygóknál, ha az AI irányítja a bolygót akkor gyárt rendőrt (ostobaság sajna) ha mi irányítjuk akkor gyártsunk attól függően hogy van e orbitális gyár: vadászgépet, ha nincs tengerészgyalogost. Az vadászgép az egész naprendszerre jó lesz, ha be akarjuk vetni akkor kell majd a szállító hajó (hangárokat kell bele tenni). És a legfontosabb :) ha a lázadás eléri az 51%-ot akkor gyakorlatilag a bolygót elvesztettük, nemsokára független lesz, tehát mielőtt eléri kapcsoljunk be egy olyan társadalmi rendet hogy Utópia (nem gyárt semmit a bolygó csak zabálja a kaját) ekkor gyorsan lecsökken 0-ra majd újra ki lehet kapcsolni az Utópiát és gyorsan gyártan vadászt vagy katonát. :) ez szerintem egy bug, vagy nagyon benézték a készítők.
    Játék elejére még egy tipp, ahol a kolónia hajót gyártjuk kapcsoljuk meg a túlórát így hamarabb kész lesz a hajó.
    A lényeg hogy jó kis gém, bármi kérdés van írjatok. :D