21
  • wedge31
    #21
    A legnagyobb gondom a F4-el, hogy rp szinten konvergál a nagy semmihez / mondjuk a ez jellemzö a Beth játékokra / viszont a potenciál mindig meg lenne csak sosincs kihasználva.

    Azért is nagyon szembetünö ez most mert volt idén egy másik rpg amivel nem is lehet egy lapon emliteni, pedig egy kategoria.
    Nagyon friss még F4 végigjátszásom de már gyak egy karaktert vagy küldetést, szitút se tudnék felidézni belöle ellenben a W3-al ami tele volt emlékezetes momentumokkal.
  • Sheltem
    #20
    Jaja jó szar játék a Fallout4
    (Csak lennék már otthon és tolnám tovább....pics*ba)
    Utoljára szerkesztette: Sheltem, 2015.12.07. 16:06:18
  • lamer the true
    #19
    Valamiért nem adhatnak 4 pontnál kevesebbet.
    Gondolom elesnének valami lóvétól.
    Máshol is ez van. Megy a rinya azt 4 pont.

    Amúgy elég pongyola cikk ez egy Fallout játékról, ennél azért sokkal többet vártam volna.

    A cikk lényege, hogy a játékban az újdonságok, a grafikát leszámítva botrányosan gyengére sőt feleslegesre sikerültek, de mivel a hangulat erős ezért az elviszi a hátán az egészet.

    Ezzel én is egyetértek. Jobb lett volna ezt a Fallout 3 rendszerében kivitelezni. Az sem volt hibátlan. A tárgyak készítését még megértem (nem használom), bár így nem sok értelme lesz a továbbiakban a talált tárgyaknak, mivel magadnak sokkal jobbat tudsz csinálni. Az építkezéses erőlködést már nem. Nyilván lesz aki szereti, de hagyjuk.

    A játéknak pofátlanul erős hardver kell, be kellet ruháznom miatta egy új gépbe. Tény hogy az athlon x64 procim nem mai csirke volt, de korábban mindent a videókártya csinált, manapság meg egy erősebb core I5 kell minden nyavalyás konzol átiratnak.
    Továbbá a rengeteg töltés miatt SSD is kell, ha csak nem akarsz meditálni egy nagyobb pálya töltése alatt.

    A fentiekkel felvértezve nem lesz vele gondod.

    A reális pontszám erre a játékra 3.

    Nem több és nem kevesebb.

    Jó vele játszani, sajnos a készítők elpazarolták az energiáikat sok felesleges dologra, de még így is megcsillan ez az. Ki tudja pár kiegészítő és akár még meg lehet az a 4 pont is.
    Utoljára szerkesztette: lamer the true, 2015.12.07. 13:29:45
  • sárkánylovag
    #18
    Egy 150 órám már benne van de még csak most értem az Institudhoz ahol a grafika brutálisat változott... Mintha egy külön játékban lennék azóta.
  • BladeW
    #17
    Nem akarom szétoffolni a topicot, csak annyit mondok rosszul állsz a dologhoz. Köszi, hogy kijavítottál.
  • Simurg
    #16
    Én a 4 csillagos összegzés, és a cikk (jogosnak tűnő) csalódottsága közti inkongruenciát nem értem.

    (Az oké hogy, a csillagok átlaga 4, de ha nem látnám az értékelést a végén, csak a cikket olvasva én 2-3*ra tippelnék.)
  • Tinman #15
    Annyira, de annyira elmondhatatlanul unalmas és egyben visszataszító az a viselkedés, melynek során blogokban/cikkekben/fórumokban elhangzó bejegyzések alatt, szinte mindig akad egy önjelölt Grétsy-náci, aki feltétlenül azzal nyit/folytat egy beszélgetést, hogy az író/hozzászóló nyelvtani hibáit kijavítja. Igen, mindenki hibázik, én is, te is és bizony mindenkinek lehetnek apró fehér foltjai. Emberek vagyunk...

    Jé, te is: A "kooperatív" az bizony hosszú "í".

    A cikkhez semmi közöm, évek óta nem publikálok.
    Utoljára szerkesztette: Tinman, 2015.12.06. 20:21:40
  • BladeW
    #14
    Kérni lehet... Te írtad tán a cikket, hogy ennyire szíven ütött, hogy sg.hu-s cikkíró általános iskola 2. osztályos nyelvtannal sincs tisztában?
  • Although
    #13
    Te így látod.
    Szerintem meg.
    -Fallout 3-ba nem votl semmilyen szerepe a charismának.
    -Fallout 3-ba egy két élő npc volt.
    -Fallout 3-ba nem volt ilyen szinten választható frakció rendszer
    -Nem játszottál vele eleget mert a fősztori és a frakciók valamilyen szinten össze vannak kötve nem köti az orrodra azt a két választást ami pl. a skyrimbe volt de a raiload vonalon látom van mélység nem kell egyből elfogadnom és 3-4 lépcsőben levezeti akarom ezt a szálat vagy sem. Nem mentem előre de látom kizár más vonalakat. Ne részletezzem.
    -Fallout 3 rendszere mint pl az addiction jobb volt de sok mindenben meg se közelíti a négyet.
    -szerintem inkább a new vegassal kevered, velük nem kell összehasonlítani mert az Obsidian csinálta náluk meg megállt az idő. Ebből kifolyolag a megszűnés szélére kerültek. Ilyen a világ. Ők 20-an is többre voltak mindig is képesek mint a Beth elég ha a kotor 2-t mondom.
    Edit: Magam részéről, örülök nem skyrim 2-t kaptam. Persze mindenki maga dönti el mit vár el és mit nem.
    Uramatyám Fallout 1-2? Nálad tényleg megállt az idő ha egy AA+-os cégtől ilyet vársz. No offense.

    Utoljára szerkesztette: Although, 2015.12.06. 16:19:53
  • gombabácsi
    #12
    "Persze, azt értem, hogy vannak akik nem igénylik az ilyen dolgokat,"

    valszeg a játékosok 90%-a :D
    és a bethesda jól tudja ezt, van rá pontos statjuk valszeg
  • Lengyel2
    #11
    "Jó egyszavas indítás van de van benne szöveg utána." Nem érted a problémát. A probléma nem redukálható le annyira, hogy "van szöveg utána" vagy nincs. Persze ha neked ez elég, mert neked nem hiányzanak a választási lehetőségek, akkor neked ez nem probléma, de nekem ez nem elég. Megpróbálom elmagyarázni.

    A Fallout 3-ban a következőképpen nézett ki egy átlagos quest (mellék quest!) struktúrája a dialógusokban:
    - az NPC vázolta a problémát;
    - a karakterednek volt kb. 3-4 opciója, hogy hogyan regál rá, így segít, úgy segít, ezért nem segít, azért nem segít, magas-skill-es válaszlehetőség is volt, sőt sokszor hazudni is lehetett (bizony);
    - ha a karaktered mondjuk az 1-es opciót válaszolta, onnan lefelé kettéágazott a párbeszéd, és további 1-2 al-opciót lock-olódott ki, amelyekből szintén választhattál, így lett a quest vége mondjuk End 1 vagy End 2;
    - ha a karaktered a 2-es opciót válaszolta, onnan megint kilock-olódott egy szétágazás, így lehetett egy End 3 vagy End 4.

    És így tovább, tehát egy szétágazó piramis-struktúrája volt a quest-eknek általában (nem mindig, de általában). Ez sokszorosára növelte a játék újrajátszhatóságát.

    A Fallout 4-ben a következő a questek dialóg struktúrája:
    - az NPC vázolja a problémát;
    - a karakternek van elvileg 4 opciója, hogy mit válaszol (de ezek nincsenek kifejtve, tehát nem tudod előre, mik ezek);
    - ha a karakter az 1-es opciót választja, erre az NPC úgy regál, hogy visszairányítja a főhőst az eredeti 4 opcióhoz;
    - erre rábökünk az opció 2-re, mire az NPC úgy válaszol, hogy megint visszaírányít minket az eredeti 4-hez;
    - erre rábökünk a 3-as opcióra, amit az NPC végre elfogad és a quest továbblép, de csak egyféle irányba (nincs szétágazás);
    - ha a 4-es opciót választjuk, (vagyis azt, hogy NEM), akkor a quest csak szünetel, és az NPC azt mondja, menjünk vissza, ha meggondoltuk magunkat, tehát szintén GOTO 3.

    Nincs semmilyen tovább-ágazás, a válaszok visszamutatnak ugyanarra az egy pontra, újrajátszhatóság gyakorlatilag nincs, mert már első játszásnál végigmentél minden mondaton és ugyanoda lyukadtál ki vele. Nem mindig, mert kb. az első 40 órám után most találtam egy olyan questet, ami két ponton is kettéágazott, úgy, mint a Fallout 3 questek, de ez az első ilyen quest volt 40 órás játékidő után. Nem hiszem, hogy sok ilyen lesz.

    Az elején amikor rájöttem arra, hogy a játék ezt csinálja velem, abba akartam hagyni az egészet, olyan szinten feldühített, hogy gyakorlatilag tiszta hülyének néznek. Persze, azt értem, hogy vannak akik nem igénylik az ilyen dolgokat, láttam már sok játékost életemben, akik csak gyorsan átklikkelgettek minden mondatot, hogy az akcióhoz jussanak, én ezt elfogadom, hogy van akit nem zavar, ha a quest-írók hülyének néznek, csak vázolom, hogy nekünk RPG-seknek mi bajunk van ezzel.
    Utoljára szerkesztette: Lengyel2, 2015.12.06. 15:08:07
  • hgaben90
    #10
    Nagyon fura ez a kritika. Beleköt a fősztoriba egy Bethesda-játéknál, amikor-szívünkön a kezünk- az sosem volt erőssége a csapatnak. "Öld meg a fővámpírt/öld meg a fődémont/öld meg a fősárkányt/találd meg apádat/találd meg a fickót aki fejbe lőtt/találd meg a fiadat". Még azt kell mondjam, hogy a kritikában valamiért szintén negatív példának felhozott New Vegas oldotta meg a legjobban, ahol a végjáték kismillió szálra bomlik, és egy valódi háborús helyzetbe rak bele. De a Bethesda játékoknál a lényeg a mellékszálakon van. Márpedig azzal most sincs gond. Már voltam álruhás igazságosztó, szereztem két lábon járó, beszélő sörautomatát, és elértem, hogy az a motyogó idióta Travis normális rádiós legyen. (Hogy aztán így is-úgy is Inon Zurt hallgassam, bocs, cimbora). Az útitársak is jók, Nick Valentine már-már Bioware-szintű companion. Eddig az első dolgom volt lerázni az útitársakat, itt meg Lone Wanderer ide vagy oda, folyton van velem valaki, mert szórakoztató. A VATS-kritikát se egészen értem, a rendszer baromi jól működik, főleg kis termetű, csapatban támadó ellenfél ellen. Messze nem az XCOM-jellegű "90%-nál hibáztam egyet, és ezért borult az egész küldetés". Ja hát nem kell sörétes puskával snipert játszani.

    Amit én sajnáltam a F4-ben, az a lusta rádió megoldás, újrahasznosított zenével és még a mellékküldetés után is csak közepes DJ-vel. Three Dogot kimondottan élvezet volt hallgatni, a Mr New Vegast játszó Wayne Newton (a Ford Fairlane kedvelői Julian Grendelként is találkozhattak vele) pedig a való életben is az egyik legismertebb vegasi showman. A harcrendszer fényéveket javult a korábbiakhoz képest, de tényleg nem tökéletes, a sima sörétes puska VATS nélkül szinte használhatatlan, és az se jó, hogy a csapattársak/ellenséges emberek normálisan fedezékbe tudnak menni, te nem. Nem szeretem, ha az AI úgy lesz életkpes, hogy saját képességeket kap szemben veled. (Lásd még: régi cod-ok, ahol az ellenség visszadobta a gránátot, de te nem tudtad, vagy a civ-ek, ahol a gép nem lesz okosabb, csak többet kap/kevesebbet veszít ugyanazokból a dolgokból, mint te) Hiányzik a New Vegasos túlélő mód alvás-evés-ivás igényekkel, és a Wild Wasteland perk. Persze, a plüssmacik is viccesek, de hiányzik a sírva röhögés, mint amikor Caesar helyőrségének a falán megláttam a "Romanes Eunt Domus" feliratot.
  • Tinman #9
    "ég és föld a skyrimhez képest"

    Nem biztos, hogy egy felvizezett akció-RPG-hez kellene hasonlítani. Ezzel szemben ott van nekünk a Fallout 1-2, amihez képest ez a játék egy lájtkóla...
  • Although
    #8
    Sose értettem a cikkírókhoz hasonlókat. Most épp railroad questeket nyomom. Vannak élő társak. Jó egyszavas indítás van de van benne szöveg utána. A Beth a Morrowind óta nem nyomott ilyen szintű npcket és főquesteket. Lehet sírni de ez ég és föld a skyrimhez képest. Ok vanna butítások a rendszerben de a modderek azt megoldják a többi meg ami a Bethtől elvárható volt, megvan.
    Utoljára szerkesztette: Although, 2015.12.06. 13:20:08
  • gombabácsi
    #7
    anyagilag siker, úgyhogy a bethesda megy majd szépen tovább ezen az úton :(
    online izék és ilyen összecsapott izék...
  • UUUU
    #6
    Ilyesmit érzek én is, de a 3. rész már nem jött át nekem. Az első két rész az etalon, a Tactics és a 3. rész már csak egy satnya utánzat, sőt még annak se nevezném, csak egy akciójáték lebutításnak.
    A konzolok kinyirták a Falloutot, mivel ott inkább az akciójátékok dominálnak és az izometrikus stílust, kevésbé lehet eladni, igy aztán erre a vonalra terelték a játékot.
    Utoljára szerkesztette: UUUU, 2015.12.06. 12:01:44
  • Tinman #5
    Részben egyetértek, de a F3 nem volt annyira rettenetesen messze az elődöktől, de persze tény, hogy jobban átment akció irányba. Lehetett volna az F3 classic F1-F2 hangulatú és részben ez sikerült is neki. Ellenben a 4. résszel :-(
  • Tinman #4
    Nyelvtani náciknak nem lehetne bant kérni?
  • UUUU
    #3
    War, war never changes
  • Atisz #2
    Korrekt cikk, vagy tényleg játszott vele a cikkíró, vagy vette a fáradtságot és elolvasott 4-5 jó kritikát.

    A Fallout franchise már az akció-rpg Tactics esetében sérült, ahol az rpg elemek (ami sokak meglepetésére nem a diablo-féle pontosztogatásban merül ki) sikeresen le lettek redukálva, de a végső tőrdöfést az oblivion motorral újraálmodott Fallout 3-mal sikerült keresztülvinni.
    Az izometrikus nézet annyira összeforrt a Fallouttal, mint ahogy a third-person a Tomb Raiderrel. A túllihegett VATS az avítt bullett-time megoldással totál tévút és nem hogy nem tölti ki a tovább degradált rpg elemek által keletkezett űrt, hanem egyszerűen nincs funkciója egy efféle játékban.

    Szerintem igenis szép a Fallout 4 grafikája, de a skyrim/creaton motor már a megjelenésekor korszerűtlen volt és egyre jobban jönnek elő a hiányosságok és a optimalizálási problémák. A Witcher 3-mal összehasonlítva egyenesen siralmas a Fallout 4 és így tényleg csak azoknak jöhet be, akik jól elvoltak a New Vegas-szal, vagy akik most ismerkednek a Fallouttal és hanyatt esnek a post-nuclear apocalyptic miliőtől.
  • BladeW
    #1
    hogy mennyünk el bizonyos pontokra

    http://tudasbazis.sulinet.hu/hu/magyar-nyelv-es-irodalom/magyar-nyelv/nyelvtan-2-osztaly/a-szavak-es-szoelemek/kiejtestol-eltero-helyesirasu-szavak

    Szívesen!

    Utoljára szerkesztette: BladeW, 2015.12.06. 10:17:53