1393
Hearts of Iron 4
  • militavia
    #1393
    Hát, időközben kb. kijátszottam a tartalmat. Jenkikkel egyedül is megvertem az axist (szinte nem volt szövetségesem), magyarokkal meg axissal elfoglaltuk az egész világot. Ott sokszor nekem kellett belekezdeni valamitbe, hogy aztán az MI lekövessen. Pl. én szálltam parta Flordiában, aztán, hogy építettem egy rakás kikötőt mindenhol is, akkor az MI ment előre.

    Egy idő után már csak az MI számára építettem a logisztikát és akkor hajlandó volt értelmesen támadni. Ha nem, akkor odamentem az elit hadosztályaimmal és áttörés után az MI szétpsriccelt, ahogy kell.

    A végtelen cuccot részben éreztem, de inkább csak úgy mondanám, hogy mivel mikromenedzseltem mindent, ezért nem volt szükséges annyi hadianyagra, mint amennyit gyártottam. Csak a MI-hez képest töredék darabszámú hadosztállyal nyomtam le pl. a jenkikkel.

    A magyarokkal is volt még két szint, ahova növelhettem volna a sorozattak arányát, de lusta voltam és a "minek az" vonalat követtem. A fegyverpiacra ontottam a cuccaimat és ebből jöttt civil factory-val építettem mindenhol az infrát. A megszerzett területekkel volt, hogy 100 feletti civil fact.volt a magyarokkal. Ezzel azért már lehetett alkotni.
    Utoljára szerkesztette: militavia, 2024.01.29. 12:46:32
  • Kotomicuki
    #1392
    Lehetséges, hogy nem pont Magyarországról volt szó, mint irányított nemzet...

    - kvázi végtelen, azaz nem végtelen, csak úgy érződik az adott helyzetben
    '41-re tényleg előállhat a felvázolt a gyalogság tartja a frontot és néhány - gondolom kézzel vezérelt - elit hadosztály küzdi végig a harcok nagyját helyzet, így kevesebb lesz a veszteség, amit pótolni kell és így a gyártókapacitás is felszabadul, ill. nem kell annyi és át lehet csoportosítani, akár más területre is. Ahogy növekszik a birodalom, halad előre az idő, meg a fejlesztések és dolgozni kezdenek a "százalékok", egyből beindul a "biznisz". Ha jól mennek a dolgok, akkor a szövetségesek is tudnak szállítani hadfelszerelést, ha az szükségessé válik.

    - a kb. ingyen importálás sem lehetetlen
    Vazallustól ingyen - civil gyárat nem igénylő módon - lehet nyersanyagot beszerezni - lehet, hogy bele kell nyúlni a kereskedelmi politikájába, mert elszoktak zárkózni a gépi partnerek a "kizsákmányolás" elől - , ill. ha már elég sok az elfoglalt terület, akkor biztos, hogy van "fölös" gyár is, amit be lehet forgatni a kereskedelembe - pláne, ha a saját ipart sem terheli le, mert már legfeljebb csak utánpótlást és szállítóhajókat gyártat. A mennyiség nem lett megnevezve, nyilván itt sem a végtelenre kell gondolni, de a fenti, csökkentett volument/igényt ki lehet szolgálni, nagyobb fennakadások nélkül is, ha netán egy-két termékből nem termelne eleget az egyre gyarapodó birodalom az infrastruktúrák felhúzásával sem.
    [Pl. Svédország/Jugoszlávia/Törökország/Kuba függetlensége nem riaszt vissza senkit sem, ha a vas- és króm-készleteinek a megszerzéséről van szó a saját hadipar működtetéséhez..., és egyből kevesebbet kell a kereskedelemre költeni - civil gyárakból mindenképp.]

    - a légifölényt lemodellezi a játékos ellenében a gép, de az elején a vadászai nem érnek el mindenhova, tehát a bombázói ledarálásával meg lehet fogni az iparát, miközben a területfoglalásokkal sokkal nagyobb vádászgép-flottát lehet felállítani, ami akár szemtől-szemben is győzni fog, ha nem lehet megkerülni ezen légtereket máshogy - közben pusztítva, lefoglalva az ellenfél iparát, több "irányból" is.

    - egy szint fölött már tényleg darálna a gép is magától, ha nem követne el ehhez hasonló baklövéseket, ezeket mindig korrigálni kell, de nem lehetetlen páncélosokkal sem városokat bevenni ilyenkor már, legfeljebb több tüzér, bombázógép kell hozzá és tovább tart, nagyobb veszteségekkel, ami AKKOR már lehet, hogy nem jelentős mértékű kiesés (az összeshez/lehetőségekhez képest) [ez is lehet, hogy verziófüggő, de ha egyesével vered le az országokat és mindenhova ugyanazt a vezetési garnitúrát használod, akkor egy idő után már ezek puszta tapasztalati szintfölénye is elégséges lehet a győzelemhez - vagy ez lesz a veszted, ha egy ilyennel kerülsz szembe]
  • militavia
    #1391
    Azután, hogy letoltam több játékot a magyarokkal, ezt a kommentet nem értem.

    * Milyen országgal van "végtelen" gyártókapacitásod?
    Manpower nélkül semmit sem ér a végtelen sok eszköz...
    Magyarokkal tényleg annyi cuccom volt, hogy élvonalibeli eszközökkel azért fel tudtam szerelni 5 mot és 3 pc ho-t 20 szélességgel. Csak nem 1941-ben...

    * Az ingyen importálást sem értem, mert ha sokat gyártasz és nem szar hatásfokot akarsz, akkor a civil iparodat felemészti az import. Már, ha van kitől egyáltalán, mert az ellátási útvonalak a háborúzó felek miatt megszakadnak és elérhetetlenné válnak. Tehát lehet importálni mindent is, ha tudsz, csak akkor annyi kapacitásod sem lesz, hogy két depót max. sebességgel építsél, ami kell a keleti front eszement távolságai miatt.

    * Magyarokkal a jugók elleni légifölényért is meg kellett izzadni. Amúgy a valóság meg ez volt. Az angolszászok telifosták vadászokkal Európa egét és a LW alulmaradt. Mi mást vársz el itt?

    * Abban egyetértek, hogy a hk ho-k sík terepen tudnak OP-k lenni, de ahhoz manuálisan kell vezényelni, mert az MI simán bezavarja őket a hegyekbe. Manuálisna 20:1 veszteségi aránnyal gázoltam le mindenkit. A hülye MI meg bevezette a hegyekbe őket és egy csatában 12k embert vesztettem el pár nap alatt, a teljes hadjárat veszteségem 10%-át egy helyen, ami akkor már hónapok óta tartott.

    Az MI tényleg buta. A keleti fronton én zártam katlanba a szovjeteket néhány magyar ho-val, a német csak a supply limit szélén ücsörgött.
    Én meg full manuálisan mozgattam a ho-kat ki és be a supply zónába, hogy betöréseket csináljak.
  • militavia
    #1390
    Az EU IV-nél mindig volt egy háborúnak lezárása, mert war exhaustion egy idő után mindenkinél dolgozott és arra monarch pontokat elcseszni merő hülyeség volt egy ponton túl. Mondjuk olyan sokáig soha nem háborúztam, hogy nagyon faktor lett volna. Ott igyekeztem mindent hamar lezárni.

    A mostani magyar játékkal valaki 11+ éve háborúzik és semmi lázadás stb. nincs.
    Én a magyarral simán azt tűztem ki, hogy kb. maradék határrevízió legyen, ami sikerült is.

    A SZU megadása lényegében nekem volt köszönhető. Az német kb. képtelen volt a logisztikai mizériák miatt előrenyomulni keleten, évek alatt alig jutott Moszkván túl. Én meg 6-7 hadosztálynyi erővel, max. logisztikai támogatással és a saját kapacitásommal lényegében katlanokban zártam a szovjeteket és így adták meg magukat végül. A német gyalogos ho-k csak ücsörögtek szar supply zóna szélén és nem csináltak szinte semmit.

    Én 150%-ra feltankolva kevés kőkemény ho-val úgy mentem át rajtuk, mint kés a vajon. Elmentem a hadművelet megindítása előtt ameddig még ez megmarad és onnan usgyi. Semmi planning, csak támadás, a kardos ikon bónuszt még ráadtam és ment minden.

    Amikor a katlan kész volt, a német őrizte, én meg mentem a következő helyre. Depo kiépítés, majd mot + hk . hok-kkal a következő mély betörés, ameddig a supply engedte. Két irányból nagyon rövid idő alatt összeért a katlan, amit a német tudott tartani és végül így lett vége az egésznek. Csak utána egész egyszerűen nem volt mit csinálni. Igazság szerint már ott sem. A hadosztályaim nagy részét felszámoltam, hiszen nem volt értelmes céljuk. A korábbi háborúból a tapasztalt ho-k megtartottam, a többit megszüntettem. Amikor az MI ex. jugó területen megkísérelt egy partaszállást, akkor igen gyorsan kirugdaltuk onnan.

    Emiatt magyarokkal jet. strat bombereket építettem meg atomprogramot és atomoztam UK-t. Mert mást nem tudok csinálni. Van 1 db kikötő,m a fekete tengeren... Még poénból a sok száz AIR XP-vel mag range-es strat bombert is tettem Izlandra, ami eléri US keleti partot is. Persze atomozni nem tudok, mert vannak vadászgépei. De poénnak jó volt.
  • Kotomicuki
    #1389
    Hát, megesik - pláne, ha kisebb ország az irányított - , hogy olyan helyzet áll elő, amiből szemtől-szemben, izomból nem nagyon van kiút. Mivel a gép csak és kizárólag a játékos ellen játszik, ezért két megoldás van: vagy az elejétől speed run/menekülés a győzelembe/(túl) korai lerohanás, vagy a játékmechanika gép ellenfordítása - pl. amint egy partraszállási parancs lesz kiadva az angol sziget ellen, elkezdi a világ végéből is visszaszállítani a szigetére az egységeit, amiket a tengeren célszerű elkapni, ehhez meg kell hagyni pl. Afrikát "játszótérnek", ahol ilyenkor lehet előrenyomulni, majd a nem végrehajtott partraszállást megismételni, amikor a tengeralattjárókon visszaszállította az eredeti hadszinttérre a csapatait.
    Azt sem szabad elfelejteni, hogy a gép magának csal - pl. az ellátási büntetések nem vonatkoznak rá teljes mértékben - , mivel így tudták legegyszerűbben lemodellezni a minél élethűbb működést - de ez általános a stratégiai játékoknál (pl. EU IV). Ezért nem szabad azon sem fennakadni, hogy teljesen más érzés uazon országgal és az ellen játszani, mert annak a gépi irányítás alatt a játékos tapasztalataival ellentétes, hihetetlenül nagy(obb) potenciálja lesz - uez vonatkozik a szövetségi rendszerekre is: amiben a játékos van, mindig az lesz a leggyengébb, vagy az lesz a legerősebb, ha a játékos elől kell elvenni a hódítási lehetőségeket.
  • militavia
    #1388
    Magyarokkal szépen megnöveltem az ország méretét.
    A SZU elesett, a németeké az egész.
    A szövik, amikor megpróbáltak jugónál partaszállni, azonnal levertük őket.
    Magyarokkal britanniát atomozomo, de hát partaszállni náluk reménytelen.
    A jenkiet is elérő bombázom van, de hát neki otthon van sok vadásza.

    Innen akkor hogyna ér véget a játék? Ez egy örökké tartó háború így...
  • militavia
    #1387
    Keresés közben találtam nyomát a sokszoros buff és nerfnek. Most tényleg kb. semmire sem jók. 1000 db gép 20 széles gyalogos ho. igényét tudja kielégíteni, ami egy vicc.
  • Kotomicuki
    #1386
    Na, sikerült ismét a játék egy elbaltázott területére rátapintani, amit, mivel a bevezetésekor még úgy-ahogy működött, de azóta le-nerf-eltek és így már kétségessé vált a létezésének értelme is, mert lehet, hogy olcsóbb és gyorsabb kiépíteni a szárazföldön, mint amennyit a gépek tudnak hozzáadni! :)

    Először is kellene (tudni) miből elvenni a kiszállítandót..., ha ez nincs, vagy már a kiindulási ponton is szűkös, akkor az a leszállított mennyiségen is érződni fog - és már maga, ez a fajta szállítás is ellátásigényes...
    Infrastruktúra, vasúti hálózat, kikötők szintje, a fővárossal, mint központi ellátóbázissal való összeköttetés milyensége, ilyesmik...

    A III-ban legalább voltak a kézi vezérlésű konvojok, amikkel jó előre fel lehetett tankolni egy adott hely ellátmányát, hogy onnan a későbbi hadműveletek igényét könnyebben lehessen kielégíteni és a "normál" ellátási lánc kapacitása fölötti értékeket elérni - mint Monty a sivatagban, '42 végére... (csak meg kellett szüntetni a visszaszállító konvojokat és vigyázni arra, nehogy újraindítsa a gép ezeket, mert akkor csak fölöslegesen le volt kötve a szállítókapacitás és az értékes árú is)
  • militavia
    #1385
    A szállítógépekkel a supply hogyan működik? Az istennek sem jövök rá.
    A neten levő videókban van air supply mission, nekem meg se jelenik. Az egységre rávive ilyen 0.01-0.08 supply-t tol 100 db gép.
    De, hogy ezt kinek és hova soha nem jelenítette meg.
  • militavia
    #1384
    Most úgy tűnik, hogy magyarokkal szétrúgom a jugók seggét.
    Jó tanulópénz egy kis nemzet, mert a lépték miatt megértem, hogy mi és hogyan működik.
  • dalmar
    #1383
    Én úgy tapasztaltam, hogy nagyobb országgal könnyebb játszani. Mivel egy kis országgal bármit elrontasz, rossz egységet gyártol, vagy nem megfelelő a prioritás az eszköz gyártásnál, és véged.(Mivel jóval kevesebb a gyártási kapacitásod ,és vagy nyersanyagod.)Mindent jobban meg kell fontolnod.
  • militavia
    #1382
    A repcsik területi felosztásával azért nem tudok mit kezdeni, mert jugó ellen háborúzva akkor mit és hova küldjek?
    Mert pont a két országot választja el az air zone és a frontvonal mozogni is tud.
    Én emiatt az adott hadsereghez rendeltem hozzá, simán jobbklikk rá, ahogy földi egységnél.
    De a légi harcot ettől még zónákban mutatja statban.
    És itt feltettem a kezem, hogy akkor hogyan és mit kéne csinálni. Még nyomon követni se nagyon tudtam, hogy mi történik.

    Tegnap poénból magyarokkal nekimentem jugónak 1948-ban úgy, hogy korábban, mint kiderült sok mindent nem értettem. Mivel hihetetlen módon az axis kikapott, de nagyon hamar,úgy, hogy soha nem kért csatlakozást és assistot tőlem, ezért a war tension zuhanása miatt alig maradt időm cselekedni és alkalmazni, amit tanultam. Hirtelen több száz ezer ember lett elérhető, de a kiképzésre már nem maradt idő, pedig a hadianyag meg hegyekben áll.

    Ami belefért az feltöltöttem még emberrel és technikávak, de alig pár új ho-ra futotta. 2-3 szoros manpower túlerő ellen okoztam ÉGYSZERES veszteséget. Persze a végén így is vesztettem. De most már érteni vélek sok mindent a szárazföldön ez alapján. :)

    Tengeri hatalmat egyelőre nem mertem választani.
    Meg mivel eddig mással együtt nem háborúztam, ezért azt sem tudom, hogy az hogyan megy, hogy látom-e mit tervez.
    Szóval lesz itt még egy játék a magyarokkal és aztán talán az olaszokkal vagy németekkel, hogy nőjön a lépték, amit kezelek és legyen Navy is.
  • Kotomicuki
    #1381
    Anno nem kötöttem ennyire helyhez/hadsereghez a repülőimet - sokáig bent se volt ez az opció a játékban - , mert egy repterekkel kevésbé ellátott területen nem tudnak akkora segítséget adni, mintha kézzel igazgatom őket az általuk leginkább lefedhető zónák közt - szvsz.
    Emiatt nem tudok segíteni a megosztott hadsereghez kötött repülőgépek használatában, mert a légteret mindig a földtől elválasztva kezeltem, hiába is egyeztek volna meg a csapásirányaik. De, amint elfoglaltak és biztosítottak egy-egy, jobb repteret, azonnal átszerveztem a légi egységeket, így sohasem maradtak - tartósan - védelem és támogatás nélkül a talpasaim. (nagyon megéri az AA a szárazföldi csapatoknak, mert némi páncéltörést is ad egyúttal nekik, miközben a légitámadás hátrányos %-ait is csökkenti)

    - A vadászok egy része vándormadár, mert mindig odamegy, ahova az ellenfél beküldi a nehezebb bombázóit - ez időrabló és monoton elfoglaltság, de jelentős, ellenséges gyártókapacitást tud lekötni/meg sajátot is..., de megmenteni is egyben - , a maradék marad a határ- és csapat-légvédelemre. (statikus AA-t akkor építettem ki, amikor már a csapatok ellátása helyrejött, azaz szinte mindig túl későn - és leginkább csak core területeken)
    - A föntiek miatt a CAS-flotta is ott támogat, ahol eltudom helyezni őket és a hatótávjuk leginkább benyúlik az ellenséges vonalak mögé, ezért náluk is fontos a minél előbbi, korszerűbb típusra való áttérés a gyártásban. Aztán, ha olyan területre gyalogoltak be a fiúk, ahol van számukra hely és ellátás, akkor áttelepülnek - netán szétszóródnak ezekre.
    - A taktikai/közepes bombázókkal könnyebb dolgom volt, mert a >2000 km-es hatótájuk miatt nem kellett a szárazföldi erők elől (helyben) elvenniük az utánpótlást, mégis támogatni tudták őket. Ez a végeláthatatlan és kiépítetlen orosz területeken pláne jól jött, de a tenger fölött sem haszontalan tényező. (egy univerzális mindenes, ami semmiben sem kiemelkedő, de összességében lehet, hogy emiatt a leghatékonyabb gyártókapacitás-elköltés, ha a nekik megfelelő tervezőirodával készülnek el a terveik - 96% megbízhatóság az általános 80% helyett -> nem potyognak maguktól olyan gyakran le az égből és ez némi gyártókapacitás- és egység-XP-megóvást eredményezhet; szárazföldi egységeknél a karbantartók tudnak hasonló csodát tenni a drága gépparkkal, miközben az ellenségtől elorzott zsákmány mennyiségét is növelik)
    - A stratégiai bombázók az atomhoz kellenek leginkább, mert verziófüggő, hogy mennyire válnak be az ellenséges hátország letarolásában - viszont, ha erre alkalmasak, akkor viszonylag hamar falhoz lehet állítani velük az ellenséges utánpótlást/ellátást, ha az nem kap külső segítséget ez ügyben.
    - A tengerészeti repülők is hasznosak tudnak lenni, mert ha ellepik a part menti eget, pláne, ha oda ellenséges vadászok sem tudnak berepülni, akkor ellenséges partraszállásoktól sem kell ott (és az "amögötti" partszakaszokon) tartani, miközben mind a kereskedelmi, mind a hadihajók között szépen aratnak, amortizálnak.
    - A nehéz vadászok is verziófüggő hatékonyságúak, de a bombázók ellen és/vagy távolabbi repülőterekről akár nagyon hatékonyan is betudnak szállni a küzdelembe - ők a bombázók ellen, míg a könnyebb társaik szabadon fogócskázhatnak az ellenséges társaikkal, amihez meg azok értenek jobban - , viszont ennyire szétszórni a gyártókapacitást már lehet, hogy nem éri meg - többféle típusból összeálló, de összességében kevesebb számú géppark.
    - Tengeren a CV-k repülőgépei tarolnak, amíg külön AA-s egységeket - főként CL, de a DD sem rossz erre a célra - nem jelennek meg a flottákban ellenük..., vagy amíg a szárazföldi társaikkal nem találkoznak nagyobb számban.

    Ahol beveti az ellenség a vadászait ott célszerű - lenne - mindig legalább uannyi sajátot is bevetni, hogy ne a légiharcban könnyebben elvesző gépek semmisüljenek meg - olyan nagy számban, mint enélkül. Ez is egy eléggé lehangoló, de kötelező elfoglaltság. Ugyan ez vonatkozik a bombázóira is.
  • militavia
    #1380
    A repcsiknél a kérdésem arra vonatkozik, hogy hogyan érhetem el, hogy célzottan nagyon jól védjen egy területet / hadsereget.
    Mert, ha egy hadsereg egyik fele egyik zónában, a másik meg másikban, akkor hogyan ha csak mindkét zónát adom, akkor a zónán belüli CAP pl. nem lesz elpazarolva?

    Én eddig mindig az adott hadsereghez adtam. A mobil pc és mot. erőmnek akkora vadászvédelme volt, mint egy 8 ho-s védelmi vonalnak és a CAS meg volt neki tolva, de rendesen.
  • militavia
    #1379
    alapjátékot tolom, DLC nélkül
  • Kotomicuki
    #1378
    Régen játszottam, most nem tudom, hogy mi a meta, de a CAS gépek, pláne ha kapnak vadászfedezetet, akkor egész jól darálják az ellen földi egységeit. Azt nem tudom, hogy mi a jobb, de én kézzel szoktam zónázni, mert általában sosincs elegendő repülőgépem és a gép gyakran vált célpontot, ha egy-egy helyen rajtaütök és oda koncentrálom a vadászgépeimet, ezzel elijesztve a bombázóit. A szárazföldi erők támogatásánál a korai CAS-ok kis hatótávja és a ritka és/vagy kevés férőhelyes repülőtér szokott a korlátozó tényező lenni - ezért inkább hajlanék a közepes bombázók használatára (inkább a nagyobb nemzetekkel), de azok még több ipari kapacitást igényelnek és kevésbé hatékonyak, ezen a téren, de legalább van hatótávjuk.

    Magyarország ipari kapacitása eléggé gyenge ahhoz, hogy változatos és számban is erős haderőt tudjon felállítani, így vele a korai lerohanások, a menekülés a győzelembe a célravezető(bb) taktika. Úgy tűnik, vele inkább elfoglalni kell a gyárakat, mint építeni azokat. Viszont, ha/amint már van gyártókapacitás, akkor, ahogy az tapasztalva is lett: célravezetőbb a gépesített és páncélozott egységek gyártása/ezekre való átképzés, már csak a szintén szűkös manpower keret miatt is.

    A repülőgépek a hatótávolságukkal az adott légi-tartományból lefedett területi hányadosukkal korrigált hatékonyságot fognak felmutatni: minél nagyobb hányadát érik el az adott légi-tartománynak, annál nagyobb eredményt tudnak felmutatni. Az ászok komoly pluszt tudnak adni egy-egy egységnek.


    Az év elején még, nagyjából ez volt a meta:

    - vadászgép:
    A minél nagyobb sebzés + védelem, majd a sebesség + védelem a legjobb kombináció (a vadászokkal szemben mindenképp). [2-3 nehéz géppuska, az elérhető legjobb motor, önjavító tank, esetleg (a hatótáv-csökkenés miatt) páncélozás a "vadászszakos" fejlesztővel összerakva; a gépágyúk kerülendőek a túl sok kritikus negatívumuk miatt]

    - (könnyű) tank:
    A páncél nem kell (annyira), csak az áttörés és a védelem (ami amolyan kitérésként működik), minél olcsóbban gyártva!
    A végén lehet 3 fős torony, stabilizátor, autoloader és extra lőszer rogyásig, megbízható futóművel. Mechanizáltakkal, mérnökökkel és karbantartókkal kiegészítve védelemben is megállják a helyüket, akár nagyobb tankokkal szemben is.
    Ágyúnál a páncéltörés legyen inkább a sebzések helyett.
    A lángszórós tankok dózerlapáttal sem egy rossz kiegészítés. (meg önjáró/vontatott légvédelemmel ellátni a hadosztályt, hogy a légitámadások még kevésbé hátráltassák az előretörésben)
  • militavia
    #1377
    Kb.érteni vélem az alapokat.
    A légifedezet és légifölényhez mi a célravezetőbb? Egy zónában CAP-eli vagy inkább hadsereghez rendelni a repcsiket?

    A jugók elleni háborúval teszteltem ezt azt. Már a modern armor korban voltam. A végén elvesztettem a háborút, de amit a két pc. ho művelt és a motorizált gyalogos, az durva volt.

    A háború egészére nézve majdnem 4:1 emberveszteség volt jugó oldalon. A mobil erő lényegében sértetlenül vészelte át az egész mókát. Volt, hogy szó szerint 0 veszteséggel öltek le 1000+ ellent. Igen, szó szerint NULLA volt a vszteség.
  • militavia
    #1376
    A jugók eddig mindig levertek, de másodjára azért én is értem el kezdeti sikereket. Valami kard ikonra bökve kaptam támadó bónuszt és azzal pillanatokat alatt elfoglaltam a Vajdaságot. Csak megtartani nem tudtam. Rohadt sok repcsijük van.

    Meg az a 3 db mobil hadosztályom nem annyira ért sokat. Hiába van jó egységekkel megtömve, a csak 10 szélességű pc. ho csak a mozgékonyságával volt jó. A gyalogos hadosztályaim tűzereje a jugók felett volt vagy 20%-kal. Szóval nem is olyan rossz már, amit elértem. Lehet, hogy a 3. játékot valami komolyabb hatalommal kéne tolni, mert az EU IV-szel szemben in HUN kb. egy probafingó senki, hiába erőlködöm.
  • Kotomicuki
    #1375
    Fronthúzás után hadműveleti tervet lehet adni a hadseregnek, hogy merre támadjanak. Ha ezután van ideje felkészülni a támadásra - ki is írja a támadás valószínűsíthető eredményét, ami az idő előrehaladtával egyre növekszik (de ehhez ellenfélnek is lennie kell a túloldalon) - , akkor nagyobb eséllyel/hamarabb győzi le a vele szemben álló erőt, javul(hat?) az elhasználódott hadosztályok rotációja, ha nagyobb az egységsűrűség annál, mint amilyen széles lehet maga a front, egy-egy irányban/megyében. (a rádiós alegységek csökkentik ezt a rotációs időt, de mintha a hadműveleti tervezéssel is javulna a helyzet - emlékeim szerint; ha elfogynak a támadó hadosztályok a harctérről, akkor elakad az a támadás, hiába is lenne mögöttük akármennyi friss egység, ha azok nem érnek föl időben a frontvonalba, hogy átvegyék a kivont alakulatok helyét, akkor vége az akciónak és új támadás indul az egységfeltöltések után, ha van még egyáltalán esély az áttörésre -> megfelelő tervezés/rádiós alegységek nélkül semmilyen túlerő nem fog tudni győzedelmeskedni) [Igaz, ha megyénként csak 1-2 hadosztály lézeng a frontvonalon, akkor ez a szituáció nem is fordul elő, de ha már többen vannak, mint az aktuális harctér szélessége...]
    Mint a partraszállásoknál, ott is van egy - technológiákkal csökkenthető idejű - tervezési fázis, aminek a lejárta után lehet megindítani magát a hadműveletet - ezt látja az ellenfél is és van ideje ellenlépéseket tenni, ha tud egyáltalán.
    Hadsereg és hadseregcsoport szinten is uú lehet frontot húzni, de utóbbinál nem fog ragaszkodni a gép a szigorú rendhez és pár hónapnyi harc után egy-egy hadsereg hadosztályai összekeveredhetnek egymással.

    Nem olyan bonyolult maga a játék, mint amilyennek kinéz, csak vannak benne nagyon elbaltázott részletek, amik miatt nagyjából élvezhetetlen kategóriába tud süllyedni a játékélmény. Az aktuális meta meg verzióról verzióra változhat, mert erre az egyre odafigyelnek a "fejlesztők", hogy "mozgásban tartsák" ezt a jobb sorsra érdemes fércművet. Sajnos a tudásuk/akaratuk ezen a szinten meg is reked és évek óta hiába várjuk az előrelépést, hogy végre élvezhető legyen ez a játék. (de csak-csak keletkezik ezáltal piaci rés, amit majd kihasznál vki rátermettebb...)
  • militavia
    #1374
    Most a jugók ellen próbálgatom, hogy mit tudok. Az, hogy egyes dolgokat nem értek vagy máshogy csinálok, számít.
    De ezeket a plan dolgokat még most sem értem.
    Mert van Army Group és Army szinten is.
    De most már legalább talán értem majd, ha nézek róla majd oktató videót is.

    Most már három hds-t csináltam. Kettőben csak gyalogosok vannak. A 3. mobil erő, nem osztottam be sehova, az egy szem pc. ho és két motorizált ho van benne.
  • Kotomicuki
    #1373
    Egy hadsereget több részben és több fronton is be lehet vetni: ki kell jelölni az adott hadosztályokat, majd frontot húzni nekik és a maradékkal is elvégezni ezen tevékenységet.
    Sajnos, mivel magát a frontot az ellenség határára húzza fel a nyomorult gém, ezért annak változásai azonnal kihatnak rá, ami akár egy pillanat alatt is tönkretehet egy játékot - pl. anno Japánként egy percre nem figyeltem és a felszakadt fronton átözönlő ellenség már a fél hadseregemet átkarolta és elvágta az utánpótlástól.

    Elméletileg lehet a marsallal is frontot húzni, ekkor az alá beosztott hadseregek hadosztályai belakják a frontot, de ez piszok időigényes folyamat és ezzel sem iktatható ki az, hogy a front egyik pontjáról a nagyon távolabbiba irányítson át egy-egy hadosztályt, ahelyett, hogy közelebbről, vagy az amúgy is mozgásban lévőket eltolná abba az irányba. (Aztán, ebből a kavarcból egy hadsereget kiszedni, mer' éppen máshol/más irányba volna rá szükség...)

    Vmilyen gombkombinációval lehet hadosztályokat tenni az üres frontokba is, de ez már nem ugrik be. Célszerűbb a fönt vázolt módszerrel, előre elkészíteni a felosztásokat, vagy mindenre kisebb hadseregeket bevetni, ha van elég tábornok (és CP) hozzá - igaz, így jóval lassabban fognak azok fejlődni, de legalább nem lesz gubanc belőle.

    A manuálisan vezetett hadműveleteknél a frontok hiányában elvesznek azok tervezési fázisban felgyülemlő bónuszai.
  • Kotomicuki
    #1372
    A battle plan egy kellően ki nem dolgozott része a játéknak. Ez is egy visszalépés a III-hoz képest, amiben gyengébben muzsikál az újabb verzió.
    Maga a frontvonal annyira botrányos, már a kezdetektől, hogy elve élvezhetetlenné és játszhatatlanná teszi a terményt.
    Van, hogy megengedi egy-egy egység átpozícionálását, van, hogy nem és még többet is kimozdít a helyéről, hogy pótolják az így keletkezet rést, még azon az áron is, hogy így még több rés, gyengeség nyílik a fronton.
    Elméletben bónuszok járnak a frontvonalból kiinduló hadműveletekre, különösen a grand battleplan doktrínánál, egy időtartományon belül, minél tovább van idő a "felkészülésre" a hadművelet megindításáig.
    Sajnos, egy pillanatra sem szabad szem elől téveszteni a MI által vezetett hadműveleteket, mert nagyon gyakoriak az érthetetlen frontszakadások, támadások leállása egy-egy irányban. Ezért a "kézimunkára" és a folyamatos felügyeletre feltétlenül szükség van!
    Csak "kézzel", egyenként is lehet vezetgetni a hadosztályokat, de ekkor elesnek a frontvonal tervezési bónuszaitól és sokkal időigényesebb is így "játszani".


    #1370:
    - békeszerződésben meg kell kapni az adott területet
    - bizonyos idő után integrálódik az így megszerzett rész (de ebben már nem vagyok biztos, mert lehet, hogy túl nagy ez az időintervallum és a játék előbb ér véget, mintsem integrálódjon az adott terület)
    - vazallusnál (általunk elengedett államnál) lend lease által addig kell belepumpálni a csatlakozásnál, később visszakapott hadianyagot, amíg szinteket váltva el nem éri a begyűjthető státuszt (nem alárendelt államokkal szemben nem működik ez a stratégia, ott el fog "veszni" a hadianyag és legfeljebb csak a viszony fog javulni); erre is van egy menüpont az egyik politikai lapon, ott meg lehet nézni, hogy hol áll a folyamat és a lend lease adományoknál kiírja, hogy mennyi pontot érnek ezen elszámolásban

    A játék amúgy is elég lazán kezeli a nemzetiségi kérdéseket és nincs is benne lakosságcserére és az ezzel összefüggő dolgokra lehetőség.
    Ha van lehetőség core-t szerezni, akkor az segíthet, de lehet, hogy az idegen hatalmak igénye sosem múlik el és így nem is integrálódhat teljes értékű területként az országba - erre a célra a politikai fát szemelték ki elsődlegesen: ha van rá event, akkor kivitelezhető, ha nincs, akkor vagy felugrik egy, vagy nem, esetleg politikai pontokért vásárolható a megfelelő helyen, de ez a lehetőség nagyon ritka a játékban.
    Ha nincs lehetőség a core-ra, akkor talán a vazallusként való elengedés és a lend lease párosa működhet, amennyiben bírja az egyén ipari kapacitással - mentés minden lépés előtt, hátha...

    Amúgy igen, ha eléri a 100%-ot! :)
    Sajnos, mindent emlékezetből írok, így lehetnek benne pontatlanságok, esetleg már megváltoztatott dolgok.
    Ilyesmikkel nem nagyon foglalkoztam aktív koromban sem, mert nem ez kötötte le a figyelmemet - már azon csodálkoztam, hogy benne van a játékban az a lehetőség, hogy a Felvidéket egy az egyben vissza lehet adni a németekkel a magyaroknak és Erdély egészének visszaszolgáltatására felszólítani a románokat... - és lehet, hogy csak ennek a visszautasítása után kap Magyarország core-okat a(z egész) területen... - , sajnos a Vajdasággal és a többivel már nincs meg ez opció.
  • militavia
    #1371
    Két frontszakaszhoz két hadsereg kell?

    Hülye kérdés, de ha én full manuális módon akarok háborúzni, akkor annak van büntetése?
    Ez az egész rajzolt frontot és egyéb olyan brutálszarul kezelhető egyelőre, hogy kihullik a hajam tőle.

    Mert kihúzok két frontot és az egyikbe teszi az összes ho-t a másikban semmit. Hogy hogyan rakhatná át, arra infó semmi.
  • militavia
    #1370
    A megszállásnál, akkor máshogy kérdezem. Mikor fog egy rész integrálódni az országba? Pl. Mo. esetén Erdély vagy Felvidék?
    Ha eléri a zászló a 100%-ot?
  • militavia
    #1369
    A haderő építés már megy, a háborúzgatás még nem.
    A magyarokkal próbálkozom a rendszer megérteni, mert kellően kicsi a lépték hozzá.
    Hogy akkor mikor kimegy valami a frontra legyen elég supply, hogyan működik a battle plan stb. kicsit homályos.

    Ha pl. csinálok egy offenzív előkészítést, akkor elveszti a bónuszt pl. a páncélos hadosztályom, ha az egész hadseregből pl csak azt próbálom manuálisan irányítani. Azt lehet egyáltalán? Mert a védelmi területeknél én felülírhatom egy ho. helyzetét, elbattyog a helyik az ho, majd érkezéskor azonnal az MI felülírja, hogy hol kéne lennie...
  • Kotomicuki
    #1368
    A megszálláshoz egy egységtípust használ, mint helyőrség, ami nem látszódik a térképen: ezt vmelyik politikai ablak egyik menüpontjában lehet meghatározni, hogy melyik is legyen az és ezt az egység-összerakóban lehet összeállítani.
    A lovasság és a páncélgépkocsik a leginkább alkalmasak erre a célra - páncélgépkocsiból elégséges lehet a leggagyibb is, csak ezt külön be kell állítani az egységnek, hogy EZT használja, ne az esetlegesen a harcoló alakulatok potensebb egységeit.
    Ezeket a megszálló egységeket nem kell gyártani, mert automatikusan lesznek felállítva és feltöltve is a (még) nem core területeken. A felszerelésük uú a gyártásban lévő dolgokból áll, ezért vmennyi pluszt erre is számolni kell, mert azért kopnak a partizánkodás mértékének függvényében. (ezek az egységek fogyasztják a katonának besorozhatóak létszámát is és ha nincs elég vmiből a számukra, akkor arról egy ikon formájában értesítést küld; viszont harci cselekményekben nem vesznek részt -> lehet, hogy célszerűbb vazallusként elengedni egy-egy területet, ha a megszállása (már ekkora) gondot jelent; viszont ezek mérete és ereje ne legyen nagyobb az uralkodó népnél, mert akkor erősödik az elszakadási vágyuk...)
    A helyőrségekkel el nem fojtható felkelésekről fönt dob egy ikont, amire rákattintva bemutatja az érintett területeket. Ide célszerű külön gyártani egységeket és azokat ide kihelyezni - a MP alegység jól működik és manpower-t tud spórolni a fejlesztése (és alkalmazása, ezen egységeknél - ráadásul a védelmet is növeli...).
    Ha a hadseregből rendelünk ki, automatikus védelem paranccsal egységeket, akkor ott be lehet állítani, hogy mit is védjenek a testükkel (repülőtér, erődítmény, stb.), ill. már a gép is próbál a felkelések ereje szerint, akár több darabot is berakni egy-egy tartományba, ami lehet, hogy kevés lesz és ezért szükséges még hozzávezényelni/gyártani egységeket, hogy megszűnjön a terület rombolása a helyiek által.

    Egységlétrehozásnál egyszer ráböksz a kívánt típusra, majd bal oldalon lehet még hozzáadni, meg a végtelen jelre bökve a sorozatban képeztetni kívánt darabszámot is beállítani - mint a hajógyártásnál.

    A politikai pontok a kapcsolatjavításra és egyéb szerződések, alkuk megkötésére is kellenek - ha az egyáltalán lehetséges az adott féllel - a kormánytagok és fejlesztési műhelyek cseréje mellett. Utóbbi nagyon hangsúlyos tud lenni, amikor egy nagyobb nemzetnél pl. több repülőgépgyártó is elérhető és így az adott típusok bónuszt kaphatnak a működésükhöz, ami azért tetten érhető tud lenni a harcokban is. (Visszalépés, hogy a megbízhatóságot már nem lehet befolyásolni, pedig, pláne kisebb országoknál, nagyon nem mindegy, hogy mennyi is potyog le a megbízhatatlanságuk okán - ez nem befolyásolja a baleseteket, amire külön "kormánytag" szokott lenni, mint opció, hogy azok mértéke csökkenjen.)
    Ill. van egy külön politikai eseményfül is, ahol nagyrészt politikai pontokkal kell fizetni a szolgáltatásokért - pl. a sajtóban bevezetendő cenzúráért, hangulatjavító intézkedésekért.

    Azt nem tudom pontosan, de mintha a nagyobb gyártási pontigényűt tartaná a gép a jobbnak és azt próbálja előbb rásózni az egységekre, vagy azzal leváltani a már meglévő darabokat a csapatoknál.


    #1367:
    Az építkezések a civil gyárak függvényében történnek, amikre még egyéb, politikai beállítások és fejlesztések is hatással vannak (pl. hadigazdálkodás a politikai fülön, gyártásfejlesztés a kutatásoknál).
    A kutatásoknál meg lehet határozni, hogy a gyárak - civil és hadi is - milyen struktúrában legyenek elhelyezve: vagy termelésre összpontosítva, ekkor sebezhetőek, vagy szétszórtan, ekkor ugyan kicsit kevesebbet termelnek, de nem sérülnek annyira, ill. jobban "öngyógyítják" magukat - utóbbi ad több bónuszt a könnyebb túléléshez.
    15 civil gyáranként kezd meg egy-egy tételt megépíteni, tehát a játék kezdetén érdemes a civil gyárak számát is mielőbb növelni a későbbi, minél hatékonyabb és gyorsabb építkezések érdekében. A gyártósorban uú lehet előre-hátra mozgatni a tételeket, mint az eszközgyártásban, de csak a legfölsők lesznek gyártva a 15-ös civil gyári csoportonként lefele haladva "darabszámban". Itt nem lehet 1-1 gyárat hozzárendelni az építkezésekhez, mint a fegyvergyártásnál, mert ezek mindig, automatikusan 15-ös csoportokban lesznek kiosztva.
    Tehát, ha az építkezéseknél egy helyett két, vagy több tételt szeretnél egyszerre építtetni, akkor annyiszor 15 civil gyárra lesz szükséged, amennyi egyszerre történő építtetést szeretnél látni.
    Mivel a civil gyáraknak a lakosságot is el kell látniuk és ez az arány %-ban van meghatározva, ezért mindig több civil gyárnak kell lennie, mint amire szükséged lenne - politikai fülön a gazdálkodás milyenségének beállításával lehet változtatni ezt az arányt, amennyiben az adott kritériumoknak eleget tettél (pl. háborúpártiság aránya a lakosság körében, politikai berendezkedés engedékenysége).
    Az építhető gyárak száma a tartományoktól függ, amit kutatásokkal lehet még növelni, ill. ha eléri az infrastruktúra mértéke a maximumot a tartományban, akkor 100 politikai ponttért +1 férőhelyet lehet vásárolni rá a politikai eseményfülön.
    Minél nagyobb az infrastruktúra mértéke a tartományban, annál gyorsabb az építkezés, ill. annál nagyobb az ellátmányok szétosztásának a szintje is benne - adott vasúti kapacitás és elosztási metódus mellett.
  • militavia
    #1367
    A Construction résznél miért mindig csak a legfelsőt építi? Videóban másnál láttam, hogy prioritás szerint szétdobja a gyárakat, de nekem nem csinálja.
  • militavia
    #1366
    Áhá, szóval ha kiveszem a pipát, akkor elkezdi cserélni az egységeknél a fegyvereket, csak ez nem mutatja.
    Mármint csak úgy, ha ráviszem egy ho-ra nyilat és akkor látom, hogy pl. a kézifegyvereknél már p. 80% az új.

    A másik, amit perpill nem értek, a megszállás. HUN-nal a bécsi döntés utáni terültnél többször írt ki, hogy nincs elég ember a garrisonhoz, amikor 4 teljes értékű ho-t tett oda. A hadseregnél a defend area-val ő osztott be oda négyet. Mi alapján derül ki, hogy hova kéne?

    A kiképzésnél az istennek sem tudom átállítani, hogy csak egyesével csináljon ho-t és ne kezdjen bele újba.

    A sok political point mire jó? A vezetők kiválasztása után érdemben semmire sem tudom a magyarokkal használni. a diplomácia az EU4-hez képest jelképesnek tűnik.

    Ha egy járműnek specializált változata is van, mert fejleszted, akkor mi alapján kerül a ho-hoz? Ha pl. van Turán és MKI is mondjuk?
  • Kotomicuki
    #1365
    Emlékeim szerint kétféleképpen lehet megoldani:
    - az egységet magasabb ellátási szintre állítani (az ikonján jobb-fönt a két, egymás fölötti ^ jellel - az egységszerkesztőben)
    Ezzel minden, általa használt eszközből (csak) a legjobbat fogja használni, amint elérhetővé válnak azok.
    - szintén az egységlétrehozásnál van egy menü, ahol konkrétan be lehet állítani, hogy pontosan melyik típust használja az egységtípus az adott felszerelésből (pl. elnyomó-helyőrségeknél ezzel lehet megoldani azt, hogy a gyengébb típusú páncélgépkocsit, vagy könnyű tankot használja, ezzel nem elvéve a harcoló egységektől a jobb (és drágább) felszerelést; vagy speciális egységnek a speciális dolgot kiutalni, pl. úszóképes könnyű harckocsi(t) a tengerészgyalogosoknak - ilyenkor célszerű MINDEN egységben beállítani a kívánt típust, típusváltásnál ismét, hogy fölöslegesen ne használjon számára nem optimális típust az adott egység (a fenti példához kapcsolódóan: a hadsereg többi hadosztálya ne használjon (a normálnál gyengébb,) úszóképes könnyű harckocsit, ezzel is elvéve a tengerészgyalogosok elől a készletet).

    A régi cuccokkal nem nagyon lehet mit kezdeni, (vész)tartaléknak jók, mert tárolási költségvonzatuk nincs. (Ha van vazallusod, akkor ezeket átadva neki lehet "jópontokat" szerezni nála és ha ezekből összejön a kívánt érték, akkor akár be is lehet olvasztani a birodalmadba ezáltal az adott országot.)
    Azokon a dolgokon, amin lehet fejleszteni, azokon lehet alkalmazni a gyártósorban a felfejlesztést, AZONOS ALAPOKNÁL: berakni a jobb cuccost és a bal alsó sarokban megjelenő ikonra bökni - ez asszem DLC-s cucc és így alapjátékkal nem működik, emlékeim szerint. (pl. '41-es fél-lánctalpast nem lehet '43-assá átalakítani, de pl. nagyobb megbízhatóságot lehet adni a régebben legyártottaknak)

    A dolgok cseréje automatikus, kivéve a két, piros ˘ jellel ellátott csapatoknál, mert ők eleve a legrosszabb dolgokat használják - ez állítható az egység-összerakó ablakban. Amint van újabb, jobb felszerelés az automatikusan kiszállítódik az egységekhez, először a kiemeltekhez (két sárga ^ jel), utána az összes többihez a gyártás üteméhez igazodva - az egységre kattintva, alul egy menüpont azt tudja megmutatni, hogy milyen cuccokból, mennyi is van nála.

    Az egységkészítőnél lehet meghatározni, fönt, hogy a gyártás milyen arányban legyen elosztva a veszteségpótlás, az egységek létrehozása és az eszközcsere (régit újabbra) között.
  • militavia
    #1364
    Hogyan lehet a gyalogság kézifegyverzetét lecserélni?
    Azt értem már, hogy a division template is csillagba kerül, ezért a meglevő hadosztály struktúrát fejlesztettem.
    Ahogy adtam hozzá egységeket, úgy kellett eq-t gyártani.

    De most van jobb kézifegyver a magyaroknál, gyártom, de nem kezdi el lecserélni őket, csak jelzi, hogy mennyit kéne gyártani vagy mi.

    Hogyan zajlik bárhol, hogy újabbal cserélje a régi fegyvert? A régi fegyvereket nem lehet scrappelni valahogy és valamit belőlük vissznyerni? Vagy ilyen feature nincs is?
  • militavia
    #1363
    Hátha még jár erre valaki...
    A neten keringő sok tutorial videóból ki és mit ajánlana?

    Az EU4-gyel kb. lezártam magam, már nincs benne számomra tartalom.
    A 2 napos free demo alatt ránéztem erre és kb. lövésem sem volt mit csinálok...
    A Bögre videók egész jók voltak az EU4-hez, de ehhez nem gyártott semmit.
  • Kotomicuki
    #1362
    Ismét rápislantva: végre nem rontja tovább az amúgy is gyenge megbízhatóságot a hajók tűzvezetése és így használhatóvá vált (a flotta), de erre "válaszul" a repülőgépeket tették tönkre... (OP-nek OP-k maradtak, csak most már pl. megfelelő adatot sem szolgáltatnak magukról, meg a többi baromságuk, amit nem győznek patch-elni)
    A "fejlesztők" nagyon nem akarnak kitalálni az istenverte, mélysötét erdejükből, mer' minden ágba megkapaszkodnak útközben, amin csak fennakadhatnak!
    A frontok helyzete még uolyan reménytelen, mint volt!
    Hogy ebből mikor lesz végre valóban játszható és ÉLVEZHETŐ játék..., még hogy a CP2077 hitvány gányolás... Ehhez képest?!
  • Akitlosz
    #1361
    S persze a megszállások élőerőigényének a csökkentésére be lehet tenni Kánya Kálmánt politikai tanácsadónak.
  • Akitlosz
    #1360
    Erről a tankos módszerről eddig nem hallottam. Még sohasem csináltam.

    Nekem nem szokott ekkora gond lenni az élőerő. Bár igaz, hogy a világot még nem hódítottam meg Magyarországgal. Magyarországgal le kell cserélni az induló doktrínát Mobil Warfare doktrínára és az ad a Desperate Defense ágon még 5% élőerőt.
  • Kotomicuki
    #1359
    Pedig a "nagyok" pont a könnyű harckocsikat ajánlják ide, mert a felkelőknek nincs páncéltörő erejük, így a tankok nem kopnak - 100% megbízhatóságon, de a legolcsóbb és minimálisan kellő alkatrészekből álljon. Ugyanúgy kézzel kell beállítani, hogy ide csak ez a típus legyen felhasználva.
    Legalább is, fél-3/4 éve még így volt...
  • Akitlosz
    #1358
    S ha a Manpower a kevés, akkor érdemes olyan utat választani, ami több Manpowert ad. Fasiszta vagy kommunista ország illetve Manpowert adó doktrínát, a Mass Assault Doctrine Mass Mobilization is és a Mobile Warfare Doctrine Desperate Defense is ad 5% Manpowert.
    Magyarországgal ez utóbbit érdemes választani, mert ahhoz vannak fókuszok.
  • Akitlosz
    #1357
    Megszálló egységnek olcsó alakulatot állítsál be, elavult puskákkal és tegyél bele MP segédcsapatot!
    Meg lehet nézi a statisztikát ott ahol beállítod a megszálló egység típusát, hogy mennyi embert és ipari kapacitást használ. Minél kevesebbet annál jobb. Szóval tankos egység nagyon nem jó.
  • Akitlosz
    #1356
    Szia!

    Szerintem az lehet a probléma, hogy hiába van tele a raktár infantry equipmenttel, ha annak a típusa nem megfelelő.
    Ha például beállítottad a Militärpolizei template-ednél, hogy csak elavult fegyvereket használjon, újat, modernet ne és a régi fegyverek már elfogytak, akkor hiába van tele a raktárad új fegyverrel nem fog jutni megfelelő fegyver a megszálló egységeknek.

    Vagy engedélyezzed, hogy modernebb fegyvert is kaphassanak vagy gyártsál olcsóbb, elavult fegyvert is!

    A Garnisonabtelungot meg hiába nézed és mutatod, ha egyszer nem az, hanem a Militärpolizei van beállítva nálad helyőrségi egységnek.
  • Akitlosz
    #1355
    Olaszországgal játszok és Mussolinivel szerettem volna játszani, a fasiszta ágon. De Németország megmerényelte Mussolinit így az ország el nem kötelezetté vált, a királyé lett a hatalom, ráadásul kaptam egy
    Rising Monarchist Sentiments National Spiritet, ami
    Daily Support for Unalligned +0,20-t ad. És nem egy időre, hanem állandóra.
    Így már nem lehet menni sem, kommunista, sem fasiszta irányba, maradna az el nem kötelezett. Azon az ágon viszont van egy
    Depose Mussolini fókusz, aminek a feltétele, hogy az ország fasiszta legyen.

    A kérdésem az, hogy hogyan lehet elnemkötelezett Olaszországból fasisztát csinálni ilyen körülmények között?

    Vagy ezt a játékot így már buktam, legalábbis a politikai fókuszokat? Mert különben nem állok rosszul, de nem elég érdekes így a játék, ha sem a kommunista, sem a fasiszta, sem az el nem kötelezett fókuszokat nem engedi kikutatni.

    Van ötletetek?
  • Kotomicuki
    #1354
    Megnéztem, újra, mi is változott a játékban, mert volt nagy felhajtás az "új" DLC körül...
    Elszomorodtam, ismét, mert míg a kiadásakor csak egy pofásabb HoI2 klón szeretett volna lenni - és annak többé-kevésbé meg is tudott felelni - , most már a Balck Ice-t akarja komplexitásban lenyomni, amikor a játék alaphibáit sem sikerült, már évek óta kigyomlálni belőle...
    "Érdekes", hogy ha egy nagyobb szövetség egy kisebb tagját irányítom, akkor mindig azt az egyesületet gázolja le a többi, de vmi kegyetlenül - és a leggyengébb fokozaton is. Az erősen militarizálódó olaszokkal nem tudtam újabb tábornokot kinevezni, mert a cp-kapacitásuk ezt nem tette lehetővé, de az éppen "világbékés" USA-ban akár többet is sikerült a már meglévő, "munkanélküliek" mellé!

    Kipróbáltam az eddig autista-biztos sikerországot is: a CCCP-t...
    Úgy kezdődik, hogy a nyugati határon lévő 1-1 hadosztályoknak nem jut elég ellátmány..., ahol már az első világháborúban is jóval többen táboroztak, évekig!
    ...és itt kéne a hadseregcsoportokkal/frontokkal háborút vívni?!

    Jó, akkor majd biztos a megreformált nemzeti fókusz fogja rendbe rakni ezt...
    Hát, nem!
    Ott is olyan méretű és teljesen felesleges dzsumbujt sikerül összehányniuk, hogy az már fáj: vagy Sztálin, vagy polgárháború - amire amúgy nem nagyon volt valódi lehetőség, mer' ha másra nem, akkor, mint manapság, erre az egyre nagggyon kényesen vigyáztak mán akkor is a zurak... - , de akkor mindenképp veszítenek az oroszok - eddig is ezen két opció volt, mi a fenének kellett ezt túlbonyolítaniuk...

    A nagy "újítás" a logisztika-utánpótlásrendszer megjelenése ismét öntökön-rúgásnak érződik, mert nem sikerült jól megvalósítaniuk: má' megin' az iparra raktak nagyobb terheket, amit nem erősítettek meg ennek megfelelően. Tehát, má' megin' ott tartunk, mint a HoI2 utolsó kiegészítőjében, hogy az ipari kapacitás hiánya, ill. túlzott leterheltsége miatt játszhatatlan a játék - ott az győzött, aki előbb tudott nagyobb károkat okozni az ellenfél termelésében, mert akkor annak kijavítására sem maradt elegendő kapacitás, nemhogy a már meglévő hadosztályok fenntartására, ezzel eléggé egysíkúvá és élvezhetetlenné téve a játékot.

    Ezekhez képest a harckocsi-összelegózás meg elfogadhatóra sikeredett..., háromból egyet nem hibáztak el..., manapság mán ennek is örülni kell.
    A frontokhoz persze megint nem nyúltak, csak az üveggyöngyszórás megy ezerrel és a már eleve hibáktól hemzsegő, új tartalmaikkal csak görgetik maguk előtt az egyre nagyobbá váló hibahalmazt, ami miatt egyre inkább játszhatatlanná válik ez a jobb sorsra érdemes cím is!