140
Factorio - avagy epitsunk infrastrukturat
-
#140 -
DRFlame #139 Biztos időben válaszolok... :)
Bár nem értem ilyenre miért van szükséged, a legjobb ha csinálsz 3 riasztót. Egyébként 3 decider combinator kell, ami mindegyik kiküld egy jelet a riasztónak ha kiürült az adott láda, és a riasztónál meg azt állítod be, hogy ha 0-nál nagyobb jel jön, akkor csipogjon. De a combinatorok több helyet foglalnak, ezért egyszerűbb a 3 csipogó.
A többletfelhasználásra pedig szerintem az a legjobb megoldás, ha futószalagot elosztasz és úgy priorizálod a kimenetet, hogy pl. az acélgyárad felé csak akkor menjen alapanyag, ha a másik irányba elakadt a fogyasztás és telített a szalag.
De egyébként pont az a jó ebben a játékban amikor te magad jössz rá, hogy a meglévő eszközöket hogyan tudod hatékonyan felhasználni a gyárad optimális működésére. Bár ez attól is függ, hogy mennyire mérnöki beállítottságú valaki. Más típusú ember másképpen tudja élvezni ugyanazt a játékot.
Lehet benen durva dolgokat is csinálni mérnöki vénával és elszántsággal:
-
#138 Érdekes játék lenne ez, csak jó lenne valami leírás (gyakorlati példával), hogy egy olyan egyszerű probléma hogyan megoldható, hogy ha van 3 doboz, akkor ha bármelyik kiürül, akkor a riasztó szóljon, abban az esetben is, ha a másik kettő tele van.
Egy db ládára könnyű megoldani, de ha már több van, akkor problémás mind mellé egy riasztó, ezért gondoltam hálózatba kellene kötni, csak nem világos, hogyan lehetne.
Próbáltam a youtube-on nézni, de nem igazán jön át. Szép, hogy lámpákkal világít a tag, de jobban örültem volna, ha megmutatja, hogy lehet beállítani, hogy 15 rézlemezből csinálj 30 vezetéket, noha a dobozban 2.4k rézlemez van..., vagy amelyikből több van, azzal üzemeljen a gyár, ha réz lemez a több, akkor vezetéket gyártson, ha vaslemezből, akkor meg acél rudat. De ilyen tutorial nincs.
Ja és szigorúan mod mentesen. -
Ninju #137 "...mivel tudják még fokozni,ami modban még esetleg nincs..."
Nem biztos, h mindenki használ modokat. Én pl nagyon ritkán. Pont nem szokott foglalkoztatni, h ki mivel egészítené ki a játékokat. Majd az eredeti készítők terveire leszek kíváncsi. :)
Szóval részemről bármi jöhet, még az is ami már modban van. -
#136 És akkor hogy a témánál is maradjuk: one big expansion pack confirmed
szóval érkezik egy nagy kiegészítő,nem akarják dlcnek hívni
mikor: nem egy éven belül
mi lesz benne: még korai elárulni a terveiket.
személy szerint kíváncsi vagyok mivel tudják még fokozni,ami modban még esetleg nincs,illetve valamelyik nagyobb modot(pl space exp) akarják megoldani profibb szinten...ki tudja...jövőre kiderülhet :) -
#135 tegnap futottam össze egy hasonló kis játékkal. Ha szeretted a factoriot,tegyél vele egy próbát,hasonló de mégis más
ellenfelek egyenlőre nincsenek benne,de tervezik. procgen csillagrendszer,több naprendszerrel,többféle bolygó,mind bejárható,a rajtuk lévő nyersanyagok kibányászhatóak,komplett logisztikai rendszer,,rakás fejlesztés...egyelőre a Factorio összetettebb,meg nekem talán a grafikai megvalósítása is jobban bejön,mint ennek,de úgy érzem lesz jövője ennek is... :)
egy robotot irányítva a fő feladat egy dyson gömb építése a nap köré és annak energiáját visszaküldeni az anyabolygóra,hogy jólét legyen béke és prosperitás :D
-
#134 Ezt a részét tényleg nagyon elbaszott módon sikerült kivitelezni a játéknak - amúgy imádom. Komolyan mondom már az 1994-es Transport Tycoonban is ez nagyszerűen meg volt oldva, nem tudom itt miért kellett ennyire megvariálni a dolgot. -
ronnie89b #133 Nagyon hülyén van ez megcsinálva a játékban, sokat lehet szívni vele. Ha csak 2 vonat használja ezt a pályaszakaszt, és sehol sincs keresztező vonal, akkor elég a hátsó mozdony mögé is tenni egy jelzőt. A képen látható módon olyan mintha a vonatod belőgna az alsó kereszteződésbe, ezért ha jönne az ellenvonatod bal oldalról, akkor nem menne tovább, hanem ott állnának szépen egymás mellett. A te vonatod meg azért nem menne tovább, mert úgy érzékelné, hogy az ellenvonat lóg bele a felső kereszteződésbe. Ezt jeleznék a kék és sárga vonalak. Ezt oldaná fel ha tennél egy-egy jelzőt a vonatok vége mögé is. Ha egy harmadik vonat is bejönne a képbe akkor még bonyolultabb lesz a dolog.
Érdemes mindenhol kétvágányt csinálni, és minél kevesebb vonal keresztezze egymást, akkor egy csomó fejfájástól mregkíméled magad. Én a végállomásokat is próbálom kör alakúra csinálni, mert akkor egy mozdony is elég, és kisebb az összeakadás veszélye is, mert nem visszafordul a vonat, hanem körbemegy.
Elég hosszúra sikerült a hsz., remélem segít valamennyit.
-
#132 Valaki magyarázza már el nekem, hogy vasútnál ezek a búvalbaszott szemafórok hogyan működnek, mert hetek óta nem tudom megfejteni.
Egy ilyen egyszerű elkerülő szakaszt szeretnék csak beiktatni de valamelyik vonat vagy mindig rinyál, hogy 'No path' vagy egymásba szaladnak akárhogyan pakolom le nekik a jelzőket. Tycoon játékokban ezzel semmi probléma nem szokott lenni, de itt egyszerűen nem értem mi a baj. -
Ninju #131 Sokaknak a rakéta fellövése csak egy "esemény". és tovább játszák a játékot.
Ismerek olyat akinek az egyik gyára percenként lő fel rakétát. Na az már beteg! :D -
ronnie89b #130 Végre sikerült megnyerni a játékot, fellőttem a rakétát, csak kb 55 órámba került nagyobb és sűrűbb nyersanyagmezőkkel.. :)
Azt kicsit értelmetlennek találom, hogy a fehér kutatócsomag nem is kell a győzelemhez, anélkül is meg lehet nyerni a játékot. Akkor minek van? -
ntex #129 Fel kellett tegyem a Nanobots modot, meguntam hogy csomó idő megy el az átépítésekkel, módosításokkal. Elég jónak tűnik eddig, kutatással lesznek elérhetőek plusz van hozzájuk 1-2 plusz fejlesztés (gyorsítás + hatótáv növelés), plusz ammo rudakba vannak a nano robotok így folyamatosan gyártani kell az utánpótlást ha használni akarja az ember őket, elég gyorsan is fogynak. A későbbi construction botoknál elvileg nem erősebbek így majd megéri azokat is kifejleszteni. Blueprinteket is megépítik, plusz két kattintással lebontanak és /vagy felépítik / upgradelik a kijelölt dolgokat persze csak ha a karakternél vannak az előzőleg lecraftolt cuccok. -
#128 free playben majd én is rail world pályát inditok az fix...kampányban is a vonatos pályánál vagyok,kezdőben kevés nyersanyag,ironból kezdek kifogyni szal rá vagyok kényszerítve a biter irtásra és a terjeszkedésre :) -
ntex #127 Nálam nem annyira lett ritka, konkrétan az egész mezőket lefedtem fúrókkal. Így egyszerűbb, nem is kell őket pakolgatni, csak felszedni azt ami alatt már kifogyott a nyersanyag. Mondjuk ezek még csak a kezdetekre való ore patchek, de vannak a közelben 10M-s mezők, azokhoz majd vonatokat fogok én is építeni, ott is ugyanilyen sűrűre fogom csinálni hogy folyamatos legyen az ellátás, ha kell több vonat fogja szállítani
Utoljára szerkesztette: ntex, 2020.08.26. 15:26:47 -
#126 Én anno direkt ritkább, de nagyobb nyersanyagmezőket csináltam, hogy tudjak építeni vonatokat, azokkal anno mit összeszenvedtem, hogy ne menjenek egymásba :D -
#125 én a tutorialnak vágtam neki,sokkal jobban bejönnek a történet orientált pályák,szép fokozatosan feloldódó tech treevel...nagyon hiányzik egy ilyen kapány hozzá :) korábban már végigtoltam,de most ismét. aztán irány a free,de már kicsit okosabban...youtubeon nilaus videóit végignyálaztam,konkrétan egy komplett tutorial,early game,mid game,late game,mindhárom eshetőségre csinál leírást és blueprintet is...konkrétan a jump start base-t egy az egybe lemásoltam,már a kampányban is :) -
chris0000 #124 ohh b@szki tényleg, közben váltottam... a "They are Billions"-ról... thx. üdv. -
ntex #123 Szerintem topicot tévesztettél :) -
chris0000 #122 hi. huh de nem egyszerű a játék.. az első pályát biztos újrakezdtem vagy 20x. már hülyét kaptam, de annyira jól összevan rakva szerintem a játék, h mostanra meg már elég addiktív lett számomra.. nehezen lehet letenni... és hol vannak még a fejlesztések ami még most lett elérhető.. az 5-ös szintű pályák.. gyakorlatilag nem szabad hibázni mert véged van... 1 kis rohadék zombi is ki tudja nyírni az egész játékot, mert hirtelen láncrakcióba beindul a fertőzés... tényleg baromi jól meg kell tervezni minden lépést.. kicsit frusztráló, h időre kell teljesíteni a pályákat, meg nincs mentés csak az aktuális és vagy tudod folytani vagy kezdheted előröl... az első pályánál is kicsit eröltetettnek éreztem, h legyen 400 a populáció mert az is DEFEAT ha nem! összességében most még nagyon tetszik... üdv. -
ronnie89b #121 Eddig az olajozás környékén nálam is mindig megszakadt a játék. Mikor már hatféle kutatócsomagot kell gyártani kicsit szenvedőssé válik a játék. Talán most összejön végre a végigjátszás, igaz kis "csalással", nagyobb nyersanyag mezőkkel, és kicsivel ritkábban támadó ellenséggel kezdtem el egy térképet. -
chris0000 #120 hi. alig összetett a játék és nem is addiktív... most kezdtem még bele... ez a játék még kb. soha nem volt akcióban, talán a mostani summer salen, ha jól emlékszem.. de talán megéri a teljes árat is.. van benne magyar nyelv is, bár nem teljes 90%-os. kell is hozzá, mert egy csomó leírás, info van a játékban... üdv. -
#119 Igen, elsőre még nekem is nettó toldozott-foldozott spagettikupac volt az egész, másodjára már megtippeltem, mennyire lesz a végjátékban szükségem ebből-abból, és kapásból szoroztam kettővel, mielőtt nekiálltam kivitelezni. :D -
#118 Érdemes végigcsinálni az elsőt, ha törik, ha szakad. Nekem is a végén a rakétába a nyersik már nagyon kesze kuszán jutottak el. Aztán második, harmadikra már azért jobban tudja az ember mi merre, miből lesz többre szükség és már elsőre megfelelő méretben csinálja vagy hagy ki neki helyet. -
#117 különböző early buildokban már toltam sokat,az olaj/műanyag részig sokszor elmentem,de aztán már szenvedős lett,de azóta nézem tutorialokat,aztán nekivágnék,kicsit talán okosabban :) -
#116 Szerintem modokat egyelőre hanyagold, alapból elég bonyolult tud lenni a végére.
Ezt ajánlották máshol, hogy gyorsabb legyen a kezdés, de szerintem érdemes legalább egyszer végigszenvedni az eleinti manuális bányászást.
Utoljára szerkesztette: SzirmosSzisza, 2020.08.18. 13:05:43 -
#115 ahoy! most hogy kijött a teljes,tudnátok ajánlani jó modokat? egyelőre alapjátékkal tolnám,szal semmi egetverő,mint pl a space exploration nem használnék,megvan a játék régóta de még nem jutottam a végére soha :) úgy az olaj és műanyag tech magasságában mindig abbahagytam,már annyi mindent kellett gyártani hogy valamiből mindig hiány volt :D de most néztem videókat,smelting array tippet,meg main bus áldásait,aztán most hogy kijött fullba lehet nekiállnék a hosszú hétvégére.
olyan is jöhet amivel esetleg kicsit könnyebb a kezdés... :D de ne túlságosan. -
ntex #114 Kijött Early Access-ből a játék:
-
#113 Majd, ha elfogy a szén -
Nomad90Hun #112 Nem tudom, nekem is magyarul megy most, de én nem bánom, bár az angollal sincs bajom.
Látom témába került a Satisfactory Én kipróbáltam nekem nem jött be.
Jah és mellékesen csináltam némi gözerőművet, nem ekkorát terveztem, de ez lett belőle, van 1 oylan érzésem, hogy 1 darabig nem lesz bajom az energiaellátással.
Utoljára szerkesztette: Nomad90Hun, 2019.06.16. 00:36:14 -
chris0000 #111 hi.
megjelenéskor is benne volt a magyar nyelv a Factorioban?thx.üdv.
-
#110 ezt most találtam...
-
#109 tegnap frissült az a mód, próbáld ki azt :) -
shadar619 #108 Az a baj hogy maga a "File_FactorioExtended-Core_ ami nem tudom hogy mit takar mert ilyen könyvtár nem is létezik
Már megtaláltam, de köszi a segitséget
Utoljára szerkesztette: shadar619, 2017.04.16. 08:38:13 -
#107 elég egyértelműnek tűnik a hiba.. :-)
keresd meg a mappában a fájlt, hogy ott van-e és hogy a módban ott van-e.. -
shadar619 #106 Egy ilyen probléma adódot miután próbáltam modolni a gamet, tud valaki segiteni? -
#105 A vonatsinek nem illeszkednek pontosan ;) Van ra tutorial video , hogyan rakd a sineket hogy mukodokepes legyen az egesz, de allitolag upcoming patch ban jon majd valami megoldas erre (is). Addigis, a szemre jo nembiztos hogy jo ;) nalam csak olyat sikerult osszehozni ami
en nemi szenvedes utan ilyen jellegu vasutat hoztam ossze :
pirossal az allomasok es a menetirany
1db vonat huzott 2 kocsit es megallas nelkul ment mindig korbe, gyartottam vonatnak tuzelot olajbol es egyik allomason mindig beraktam igy veg nelkul maszkalt a vonat.
sajna a jelenlegi rendszerben igazi muveszet jol osszeilleszteni a vasutat
de inkabb robotokkal/dronokkal oldottam meg a transzpotrtot, leraktam sok bazisallomast es mindenhova robik mentek tobb ezer a vegere ;)
egyszerubb volt mint a vassuttal szopni + ugye javito robi kitudja javitani az epuleteidet szal kvazi onfoltozo megoldast lehet epiteni akarmilyen nagy palyan is ;)
Utoljára szerkesztette: AnarchoiD, 2017.01.07. 08:31:03 -
Since #104 Sziasztok,
Olyan problémám van, hogy leraktam két train stationt de az istenért se tudom működésre bírni... Egyik helyről szeretnék coppert szállítani egy kialakított feldolgozó üzembe, de mindig azt írja ki hogy "No Path". Két locomotivem van elöl meg hátul, illetve ellenőriztem a pályát is (manuálisan) és mindenhol van sín. Próbáltam a stationoket is átrakni (jobb illetve bal irányba), de nem működik így sem. Ha valakinek lenne valami ötlete szívesen fogadom... -
LazyB #103 Bocs "Cat 02" de ez nem segített rajtam, nekem egy olyan segítség kéne aki elmagyarázza mind a 4 láda funkcióját, hogy mikor, m,i mit és miért csinál. -
#102 Nem, a drónok cipelik a 2 láda között az anyagot (ha jól rémlik van provider meg requester láda), de csak
akkor, ha a 2 ugyanannak a drónhálózatnak a része (amikor lerakod azt a cuclit amiben laknak a drónok mutatja mekkora a hatótávolsága). -
LazyB #101 Üdv!
Valaki el tudná magyarázni ezt a logisztikai dobozos drónos dolgot, és egy kérdésem is lenne hogy van olyan doboz, hogy lerakom akárhova a pályán teszek bele cuccot és a pálya másik végén meg kiveszem egy ugyan olyanból, mint egy teleport doboz?