20
  • pityokas
    #20
    Sziasztok! Most indítottam egy Civilization fórumot, ahol a civfanatikusokat szeretném összegyűjteni! Az oldal most indult így szerkesztőket és tagokat is szívesen várok! :)
    http://civfanatikusok.proboards.com/index.cgi
  • NEXUS6
    #19
    Van rá letölthető mod, vagy a Sid Meier's Civilization V\assets\Gameplay\XML könyvtár GlobalDefines.xml file-t wordpad-del megnyitva átírod a köv részben
    </Row>
    <!-- Unit/Combat Defines -->
    <Row Name="PLOT_UNIT_LIMIT">
    <Value>1</Value>

    az 1 értéket arra, amire akarod.

    Én 2-re írtam át.
  • bujtorgy
    #18
    Nem mintha különösebben szerettem volna a több egység/mezőt (sőt a Civ IV-ben kimondottan idegesített, amikor a játék elején egyszer csak megjelent valamelyik AI 10-15 erősebb egységgel egyben, mint az én átlagom), de hol lehet állítani a több egység/mezőt a Civ V-ben? vagy modolva?
  • NEXUS6
    #17
    A CivIV-ben egy ilyen stackelt tömeges támadást simán ki lehetett taktikázni. Először is beáldoztál egy kisvárost. Bement, te meg a lázongó városban szarrá lőtted, mert semmi védelmi bónusz nem volt. Aztán futás vissza a közeli dombos erdős tile-re. Már az elején kifejlesztettem 2-3 erdőkerülős promós egységet 3. szintig, amíg felderítettem a kontinenst. Ők erdőben 2-őt lépnek, eszméletlen védelmi bónuszt kapnak, és mellette gyógyítanak is mint állat. Amikor meggyógyultak vissza és elintéztem a többit is.

    Aztán, ha le kellett csendesíteni valami nagyobb birodalmat, mert többször betámadott, akkor egy kis kommandós csapat erős egységekből át a kontinensére, és végig rohanni a gyengén védett városain. Vagy felégetni őket, vagy csak tartani amíg lehet.

    Itt szintén taktikázni kell. Az űrkorszakos fegyverével az Irokéz csákó rám támadt. 1900 körül, nekem kb ilyen szintű fegyvereim voltak. Mindennel próbálkoztam, tüzérséget a városa közelébe csempészni, a légierőmmel legyengíteni a városát majd infantry egységekkel berohanni. De mindent szétlőtt a rakéta tüzérséggel, meg a légierejével. Vadászgépeket vettem, az sem segített.
    Aztán a megoldás a légvédelmi tüzérség lett, kerülte eleve, de szép lassan elkezdtek elfogyni a gépei, amit a viszonylag erős flottájával szállított. Aztán amikor a "melee" hajók a nem kellően meggyengített városok közelébe jöttek ott a várossal, meg géppuskás egységekkel szétkaptam őket egy pillanat alatt.

    Szal itt jobb az AI. Egy erősebb, a CivIV-hez képet csak néhány egységes harccsoport először megállíthatatlannak tűnik, de megfelelő fejlesztésekkel és taktikával megtalálható a gyenge pont.
  • Molnibalage
    #16
    Itt már simán csal.
  • NEXUS6
    #15
    6. szint, Emperor?
    Én is azon nyomom, mert még nem csal az AI termelésben ilyenekben. Legalább is a CivIV-ben is kb ez volt az a szint.
  • Nos
    #14
    A civIV jó volt, sokat játszottam vele, szerettem. Nekem a civV is tetszik és szívesebben játszok vele, főleg a GaK után.
    Mindkettőben van olyan, ami jobb, mint a másikban.

    Szerintem simán leszarozni bármelyiket nem túl intelligens és nagyon szépen jellemzi a hozzászólót :)

    /A Beyond the Sword amúgy tényleg ász./
  • Molnibalage
    #13
    Ezt a túlbutíott részt soha nem értettem. Igen, nincs vallás és kémkedés. Ezt leszámítva mitől butább? Mert a IV harci rendszere olyan fostalicsak, hogy elvene nem játszok vele. Olyan szar, hogy ha csak rá godolok okádhatnékom van. A nyers erő dönt. N+1 stratégiában voltam alázós a IV-ben az alapvető erővisznyokon semmit sem tudsz változtatni. Jön egy angy stack és PAFF. Még, ha van 1-2 több egységre ható cuccod, akkor is a tömeg az tömeg...
  • Gauge
    #12
    Szerintem CIV IV beyond the swordot vegyen az, aki értelmes (gondolkodásra késztető) stratégia játékot akar. Gyors, bug mentes és grafiakilag annyit tud, amennyit egy startégiának kell + olcsó is:)

    CIv V egy kalap szar, megvettem elővételben anno, de azóta is bánom. Túlbutított hülyeség az egész, a grafikai motorja miatt meg lassú is. Majd esetleg a VI.:) . Leginkább a IV-nek kellene valami minimális tuning a tökéletesség eléréséhez...:)
  • Molnibalage
    #11
    6. szinten nincs ilyesmire idő. Mire megépül már addigra is régen vallásokkal bohóckodik az MI...
  • NEXUS6
    #10
    Én rögtön megépítem a Stonehenge-t az ad 5 faith pontot, azzal viszonylag gyorsan összejön. A vallás bónuszait megfelelően használva igazán gyors fejlődés érhető el. Szerintem a lakosság lélekszámára érdemes rámenni. Van olyan bónusz, ami béképen 10% lakosság növekedést ad pl.

    Tényleg nem csak egyfajta harcmódja van az AI-nak, pl most az Irokézek a fő ellenfeleim az 1800-as évek végen nekem még csak 1. VH-s egységeim vannak, de pl a géppuskás nagyon használható, ő meg megépítette az Apollo projektet, rakéta tüzérsége, meg 2. VH-s bombázója van. Most gondolta hogy rám támad. Rahedli bombázóval szétlőtte a városomat, aztán egyetlen lövésszel bement. Ügyes.

    Ha nincs vas a közelben az tényleg szopás nem csak a rómaiakkal. De gyakorlatilag tényleg olyan kevés a bónusza már ennek a népnek, a vezető trait-je sem sokat ér, hogy én is másra fogok váltani. Pl a japánoknál a sebesült egység is úgy harcol mintha egészséges lenne. Ez jól hangzik.

    A kémkedés szerintem is elég jelképes lett, de legalább már van.
    Alakul a játék, de 2 év alatt ez tényleg elég kevés, főleg, hogy elég jelentős mínusszal indult szerintem is a CivIV-hez képest.
  • Molnibalage
    #9
    A vallás számomra olyan, mint a Civ IV-ben. Semmire sem jó. Lövésem nincs, hogy pl. hogyan csinálja az AI, hogy mire én megalapítom a sajátomat, neki már 15 városban terjed... Az elején a shrine ad városonlént +1 faith-et. Hogy ebből hogyan lesz 300...

    Az MI tényleg picit okosabb lett, a tengeri egységeket már úgy ahogy használja, és képes igen durva szövetségeket összehozni. Teljesen logikátlan lépéseket nem hoz, de azért a diplomáciai győzelem küszöbén hogyhogynem elkezdett mindenki ellenem játszani.

    Űrhajót építette ebben a játékban, de a végén a célszalag előtt elkészült az UN és mivel görögökkel voltam, simán megválasztottak.

    Most 6. szinten tolom rómaiakkal. Egy fia vasam nem volt, tehát semmit nem ért a légió, nem is tudtam gyártani. Azért druva dolog a rómainál, hogy nemhogy előnyöd nincs, de ha nincs vas, akkor azt jelenti, hogy a swordmanes ellen erősebb nálad... Mégis én vagyok a nyerő. (Ami meglep, mert ~1 éve nem toltam.)

    A játék fejlődött, de én nem erre számítottam. A kémkedés lassú és túl primitív.
  • Pluskast
    #8
    Nincs annak semmi baja. A hiba úgymond az ön készülében van:) Viccet félre téve. Nekem sem működött. Az uccsó peccsel elbaszták a dolgot, ugyanis ha a windows rendszergazda neve ékezetes akkor befagy a játék, illetve nem tudod vissza tölteni mert a játék nem tudja kezelni az ékezetes betüket. Megoldás erre az, hogy vagy megváltoztatod a rendszergazda nevet úgy, hogy ne legyen benne ékezet, vagy fogod az egész user/dokuments könyvtárat és egy másik particcióra (mondjuk c helyett d) átmozgatod.
  • NEXUS6
    #7
    Én is pár hónapja tértem vissza a CV-hez. Egy 2, VH-hás moddal próbálkoztam, ami nagyon teccett, de állandóan fagyott (ennyit az optimalizáltságról, meg a minőségről).
    Aztán kisebb modokkal az alapjátéknak is nekiálltam. Sajnos ez az eredeti elképzelés, hogy a letölthető kisebb modokkal testreszabod a játékot elég nyögvenyelősen megy. Gyakorlatilag ütik egymást a modok, így hibás működés a vége, de hát ugye ezt a készítők csak lehetővé tették, felelősséget nem vállalnak.
    Minden esetre szerintem gyengébb a mod élet, mint a CivIV-nél.

    A GaK-kieggel nyomtam 1-2 meccset és tényleg jobb lett. Az AI sokkal okosabb, ez az egy talán egyébként is jobb a CivIV-hez képest. A vallások jók és szerintem végig marad jelentőségük, mert gyakorlatilag elég sok boldogság bónusz előfeltétele ahhoz képest, hogy eddig bizonyos épületek felépítésével automatikusan megkaptad. Most nem ilyen eccerű a dolog.

    A kémkedésnél viszont én gyakorlatilag csak a technológia lopás funkciót találtam. Valaki írja már le, hogy lehet átállítani, mert én úgy látom, hogy csak ezt lehet velük.
    Amúgy ez nagyon hiányzott, mert pont előzőleg volt több olyan játékom ahol a nagyon erős tudományos bónusszal rendelkező koreaiak fényévekre elhúztak és egyszerűen nem tudtam behozni őket. A játék utolsó részében csak tehetetlenül néztem ahogy szépen összerakja az űrhajóját.

    A karthagóiak, ahogy meghágják a hágókat az tud meglepetéseket okozni, mert náluk bizony nem jön be, hogy egy hegy olyan akadály, amit esetleg ki tud használni az ember, szal okos trait ez náluk. De a többi ország spec egységei is mintha erősebbek lennének, a római légiós a játék elején sokkal kevesebb ideig uralja már a csatatereket, már nem ez a kiskedvenc a többihez képest pofátlanul nagy előnyökkel (én persze ezért szerettem:).

    Személyes vélemény, hogy az 1 egység/mező szabály az AI erősödésével, az egyes összecsapások jelentőségének növekedésével, azzal, hogy az AI észnélkül nyomja az instant heal promót, és a városok védelme is talán erősödött szinte játszhatatlanul nehézzé, de legalább is állandó betöltésekkel teli sakkjátszmává lassítja a játékot. A városok gyakorlatilag bevehetetlen akadályok lettek, mert a sok sebesült egységedtől nem férsz hozzájuk.
    A sok egység/mezős modot az AI viszont nem nagyon kezeli, nincs hozzá kezelőfelelüet, stack mozgatás és persze el is veszik azért a taktikázás élménye. Azonban a korábban említettek miatt a GaK-nál a permanens anyázást és visszatöltést megunva 150 kör után inkább átállítottam a 2 kat egység/mezőre. Ez egy elfogadható kompromisszumnak tűnik és az AI is meglepően ügyesen bánik ezzel a lehetőséggel.
  • Nos
    #6
    Már elég sokat játszottam a GaK-vel. Pár hete előrendeltem, ami egy hülyeség volt, de nem ez a lényeg.
    Határozottan jobb lett a játék. Végre van benne mélység. Az eredeti CivV tényleg elég lebutított lett, ez most szerintem sokkal nagyobb élmény. Persze nem CivIV, az még mindig mélyebb, mint ez. De azt senki nem várhatja, hogy ugyanolyan legyen, csak felújítva.
    Én például mindig utáltam a Civ előző részeiben azt, hogy egy mezőn akármennyi egységed lehet, és szerintem a hexagon is jobb, mint a négyzet.
    A lényeg az, hogy minden vélemény szubjektív. Nekem bejött a GaK.
  • lee56
    #5
    "így ami akkoriban még elfogadhatónak tűnt, az mára sajnos nagyon megkopott, és ha csak stratégiaként tekintünk a játékra, akkor is tucatnyi szebb címet tudunk feltenni a mérleg másik nyelvére."

    Mi ez a hülyeség? Mégis mi másként tekinthetnénk egy vérbeli stratégiára?! És ha csak fél tucatnyi szebb körökre osztott stratégiát meg tudna nevezni aki írta a cikket, már akkor is csodálkoznék erősen.. (Megjegyzem a megjelenésekor nem volt, és ha azóta kijött volna hasonló grafikai kaliberű játék. az is valószínűleg ezt a grafikai motort használja :) )
    A legkisebb gond egy ilyen, de főként ennél a játéknál a grafika..

    Az AI és a diplomácia pedig közel sem lett olyan jó mint ahogy ígérték úgy olvastam a hivatalos fórumokon, persze sokkal jobb mint az alapjáték megjelenéskor, de annál az állapotnál nem nehéz kb 2 év elteltével jobbat alkotni, mivel az egyenesen katasztrófaközeli volt :)

    És már akkor is a legtöbb interneten megjelent "szakértői" cikk, ami agybafőbe dícsérte a játékot, eléggé érthetetlen volt, biztos az újdonság varázsa kápráztatta el az írókat, vagy 5 percnél többet nem töltöttek el a játékkal, mert bizony kevés köze volt a valósághoz az ott írottaknak is.
  • lammaer
    #4
    Bár nem szokásom a cikkeket kritizálni, de valóban a CIV5 abszolút nem az a sikerprogram volt a rajongók körében mint ahogy a cikk említi. Tényleg katasztrofálisan indult az egész...

    Aztán persze lehet hogyha figyelembe vesszük a piacon a mai trendet (lásd swords of the stars 2, ami már több mint fél éve megjelent és a patchekben még mindíg az alapfunkciókat reparálgatják) akkor lehet hogy ahhoz képest a CIV5 tényleg maga a minőség...
  • donatus13
    #3
    Multiplayer még mindig nem működik, rossz a load-save, ha egyáltalán sikeres a mentés, betöltéskor szét vagy, az AI játékképtelen multiba mert crashel, ez hol marad az értékelésből ?
  • usersg
    #2
    Ez a sorozat a 4. résszel kiteljesedett, ezzel az 5. -el pedig teljesen elszúrták. Hatalmas csalódás volt ez a lebutított gagyi játékmenet, amit leginkább pont azok nem élveztek, akik a régieket szerették. Nem is értem miért kellett ennyire elfordulni az eredeti koncepciótól. Igazán kár hogy manapság is az ilyen social szarokra pazarolják az idejüket ahelyett, hogy egy rendes epizódot összedobnának.

    Ez a kiegészítő nem tudom mennyit javít a helyzeten, de annyit biztosan nem hogy teljesen rendbe tegye a játékot.
  • BladeW
    #1
    amely végül hozta a kívánt színvonalat és számtalan elismerést vívott ki magának

    A Ti. cikkíró valószínűleg nem emlékszik arra, hogy milyen szintű (jogos)felháborodás övezte a játékot a megjelenésekor. Vagy a végült úgy értsük, hogy "a megjelenés után két évvel" ?