#7
Én is pár hónapja tértem vissza a CV-hez. Egy 2, VH-hás moddal próbálkoztam, ami nagyon teccett, de állandóan fagyott (ennyit az optimalizáltságról, meg a minőségről).
Aztán kisebb modokkal az alapjátéknak is nekiálltam. Sajnos ez az eredeti elképzelés, hogy a letölthető kisebb modokkal testreszabod a játékot elég nyögvenyelősen megy. Gyakorlatilag ütik egymást a modok, így hibás működés a vége, de hát ugye ezt a készítők csak lehetővé tették, felelősséget nem vállalnak.
Minden esetre szerintem gyengébb a mod élet, mint a CivIV-nél.
A GaK-kieggel nyomtam 1-2 meccset és tényleg jobb lett. Az AI sokkal okosabb, ez az egy talán egyébként is jobb a CivIV-hez képest. A vallások jók és szerintem végig marad jelentőségük, mert gyakorlatilag elég sok boldogság bónusz előfeltétele ahhoz képest, hogy eddig bizonyos épületek felépítésével automatikusan megkaptad. Most nem ilyen eccerű a dolog.
A kémkedésnél viszont én gyakorlatilag csak a technológia lopás funkciót találtam. Valaki írja már le, hogy lehet átállítani, mert én úgy látom, hogy csak ezt lehet velük.
Amúgy ez nagyon hiányzott, mert pont előzőleg volt több olyan játékom ahol a nagyon erős tudományos bónusszal rendelkező koreaiak fényévekre elhúztak és egyszerűen nem tudtam behozni őket. A játék utolsó részében csak tehetetlenül néztem ahogy szépen összerakja az űrhajóját.
A karthagóiak, ahogy meghágják a hágókat az tud meglepetéseket okozni, mert náluk bizony nem jön be, hogy egy hegy olyan akadály, amit esetleg ki tud használni az ember, szal okos trait ez náluk. De a többi ország spec egységei is mintha erősebbek lennének, a római légiós a játék elején sokkal kevesebb ideig uralja már a csatatereket, már nem ez a kiskedvenc a többihez képest pofátlanul nagy előnyökkel (én persze ezért szerettem:).
Személyes vélemény, hogy az 1 egység/mező szabály az AI erősödésével, az egyes összecsapások jelentőségének növekedésével, azzal, hogy az AI észnélkül nyomja az instant heal promót, és a városok védelme is talán erősödött szinte játszhatatlanul nehézzé, de legalább is állandó betöltésekkel teli sakkjátszmává lassítja a játékot. A városok gyakorlatilag bevehetetlen akadályok lettek, mert a sok sebesült egységedtől nem férsz hozzájuk.
A sok egység/mezős modot az AI viszont nem nagyon kezeli, nincs hozzá kezelőfelelüet, stack mozgatás és persze el is veszik azért a taktikázás élménye. Azonban a korábban említettek miatt a GaK-nál a permanens anyázást és visszatöltést megunva 150 kör után inkább átállítottam a 2 kat egység/mezőre. Ez egy elfogadható kompromisszumnak tűnik és az AI is meglepően ügyesen bánik ezzel a lehetőséggel.