59
  • felemelő
    #59
    "Ennek csak az a veszélye, hogy egy viszonylag, ismétlem viszonylag egészséges gazdaságot az állam, mint a mai napig legjelentősebb gazdasági szereplő csődje agyon fog vágni. És ennek már lesznek demográfiai, a társadalomra is kihatással levő következményei."

    Lassan tíz év volt a véleményed ütköztetésére a valósággal. (12-21)
    Mára kiderült, megáll az érved :)
    Gratula. (Az országot meg sajnálom)
  • felemelő
    #58
    "amíg minket csak fizetgetnek, addig mi csak dolgozgatunk"

    Ne keverd a "munkahelyet" a munkával :)

    Én megéltem (belülről) a mikrogép forradalmat.
    A processzorok eljövetelét :)
    Tucatnyi mikrogép fejlesztését láttam közelről. És hallottam még pár tucatról, amik épültek másoknál.
    Ezek némelyike semmivel nem volt rosszabb mint egy Apple vagy egy Commodore, Tandy vagy akármi.

    A magyar mérnökök, fejlesztők a semmiből is csodákat építettek. Mert ugyanaz a lelkesedés vitte őket, semmivel sem kisebb szakértelemmel, mint a nyugatiakat. Megtanulták, hogy hogyan kell áthidalni a problémákat, mert a szocializmusban azt megtanulni fontos volt.
    Persze a "késztermék" ment a semmibe, megmaradt hobby projektnek, mert a gazdasági környezet nem tette lehetővé a valós hasznosítást.
    Utoljára szerkesztette: felemelő, 2021.05.16. 09:15:08
  • Kara kán
    #57
    Döbbenetes mennyiségű pénz hagyta el Magyarországot. Magyarul: kiraboltak minket.
    Utoljára szerkesztette: Kara kán, 2017.04.11. 07:13:02
  • okosan gyerekek
    #56
    Az lenne érdekes, ha a 27. elnök nevével fémjelezve nem szóltál volna valami hasonlót hozzá.
  • Papichulo
    #55
    "A DF-21 nem hagyományos BM, és nem ICBM, mint az emlegetett MIII..."

    A DF21 egy BM, pont. En hoztam peldat a repules kozben valtoztathato celpontu ballisztikus raketara. Azt meg senki sem allitotta, hogy ICBM lenne vagy, hogy koze lenne a Minuteman III-hoz.

    De orulok, hogy a tobbi pontban vegre egyetertunk ;)
  • NEXUS6
    #54
    "Ha a hazai fogyasztáshoz szükséges áruk 80%-át külföldről hozzuk be, beleértve a korábban említett pirosmogyoróst, akkor az isten/IMF összes pénze nem lesz elég, hogy ezt hosszútávon fedezze. Ennyi belátás kellett volna csak a nagy magyar reálpolitikusainktól."

    Ez a mondat volt csak a leegyszerűsítés.
    Mert ugyan egyrészt tök mindegy, hogy hol gyártják a pirosmogyoróst az EU-n belül, az államnak azonban nem. Mert ha Szlovákiában gyártják, akkor a melósok, és jobb esetben a cégek is ott adóznak, az itteni édesipari gyárakat viszont felszámolják, és az itteni melósok nem adóznak, hanem az államnak/önkormányzatnak kell eltartani, ha nem találnak munkát.
    Ez pedig erős mínusz a költségvetésben.
  • NEXUS6
    #53
    De, a közgáz ennél bonyolultabb, főleg mert azzá teszik. Monnyuk tanultam pár óra közgázt, úgy hogy akár részletesebben is kifejthetem neked ezeket.

    Először is gond az, hogy több dolgot söpörnek össze a médiába, de általában a politikában is.
    - Egy adott ország gazdaságát, annak teljes rendszerét.
    - A kormányzat erre gyakorolt hatását.
    - A központi költségvetés helyzetét.
    STB.

    Most azt mondják pl. hogy Magyarország csődközeli állapotban van. Ami nem igaz. A magyar állam pénzügyei vannak nagyon rossz helyzetben. A magyar gazdaság működik, viszonylag kiegyensúlyozott a fogyasztás/termelés, elfogadható szintű a munkanélküliség, a gazdaság demográfiai hatásai a társadalomra, nem kirívóan rosszabbak, mint Európában, vagy a környező államokban. A gazdaság rendszerének ezen formája tehát évtizedekig fenntartható.
    Mindehhez persze azt is kell látni, hogy mára a magyar gazdaság az EU gazdaságának a részévé vált. Pl. ha onnan kiszakítjuk összeomlik.

    És azt is látni kell, hogy miközben van egy integrálódott gazdaságunk, eközben az állam nem tudja megcsinálni, hogy egy értelmes állami költségvetési egyensúlyt összehozzon, most már évtizedeken keresztül.
    Ennek csak az a veszélye, hogy egy viszonylag, ismétlem viszonylag egészséges gazdaságot az állam, mint a mai napig legjelentősebb gazdasági szereplő csődje agyon fog vágni. És ennek már lesznek demográfiai, a társadalomra is kihatással levő következményei.

    Miért nem tudta ezt elérni? Csak mert a politikusok, vagy direkt vagy hülyeségből elbaltázták a gazdasági/pénzügyi döntéseket. A magyar gazdaság nem azért integrálódott az európai gazdaságba, mert a politika végigvitt egy nagyon következetes programot, hanem mert feltette a kezét és nem állt ellen semminek jóformán, ami az EU felől jött. A gazdaság szinte alulról integrálódott, az állam meg nem, kiadta a kezéből a kontrollt a gazdaság és talán az egész társadalom irányába. Leegyszerűsítve.
  • Molnibalage
    #52
    A DF-21 nem hagyományos BM, és nem ICBM, mint az emlegetett MIII...
  • Papichulo
    #51
    "1. Kommentedbe egy kurva szó sem volt manőverező visszatérő egységgel bíró BM-rő."

    Volt. #17

    "2. A manőverező visszatérő egység sem maga választ célt. Előre meg van határozva, csak a végáfázisban a BM képes a légkörben manőerezni, hogy a kinematikai elven pusztító ABM-emeket legyűrje."

    "The demonstrated effectiveness of missiles such as China’s D-21 ballistic missile—which can be retargeted inflight" - http://www.airforce-magazine.com/MagazineArchive/Pages/2011/July%202011/0711watch.aspx

    "3. Ilyenből csak az oroszoknak van, vagy csak tervezik, hogy legyen. Ha van is, akkor sem sok."

    Tevedes. Lasd #2 es #6!

    "A MARV és MIRV lehet, hogy hasoló mozaikszakvak, csak éppen különböző képességeket takar."

    Hol allitottam, hogy ugyanazt jelenti? Szerintem is kulonbozo kepessegeket takar.

    "5. Linket sem tetted be."

    Ott volt az. #17

    "6. Jobban tennéd, ha figyelnél rá és nem nevetséges wikis linkekkel fárasztanál."

    Parancsolj: http://www.globalsecurity.org/wmd/systems/w85.htm
    Egy amerikai MARV warhead active radar terminal guidance-szel.
  • Molnibalage
    #50
    1. Kommentedbe egy kurva szó sem volt manőverező visszatérő egységgel bíró BM-rő.

    2. A manőverező visszatérő egység sem maga választ célt. Előre meg van határozva, csak a végáfázisban a BM képes a légkörben manőerezni, hogy a kinematikai elven pusztító ABM-emeket legyűrje.

    3. Ilyenből csak az oroszoknak van, vagy csak tervezik, hogy legyen. Ha van is, akkor sem sok.


    4. A wiki marhaságot ír. A MIRV ugyanis úgy működik, hogy a pálya emelkedési szakaszában kell szórni szét a robbanófejeket, mert ha nincs tolóerő, akkor nincs manőverezés sem a végfázisban. A MARV és MIRV lehet, hogy hasoló mozaikszakvak, csak éppen különböző képességeket takar.

    5. Linket sem tetted be.

    6. Jobban tennéd, ha figyelnél rá és nem nevetséges wikis linkekkel fárasztanál.
  • teddybear
    #49
    Alapvetően ne igazán bonyolult. Ami megbonyolítja, az az egyes csoportok manőverei. Aminek az indítékai viszont kiszámolhatatlanok.

    Ami a gazdasági történelmet illeti, az bizony meglehetősen nehezen tisztázható. Sok, különféle érdek keveredik mind a mai napig. Viszont van pár olyan tény, amit nem lehet elmismásolni. A magyar lakosság kétharmada, háromnegyede sokkal rosszabbul él, mint az előző rendszerben. Akkor nem volt hajléktalan, mert senkit sem hagytak magára, most még a viskóikat is lerombolják a vezetők parancsára. Akkor a térség irigyelt életszínvonalú országa voltunk, most lassan a sereghajtók.
  • Irasidus
    #48
    Ez minden bántás nélkül mondom, de bírom az ilyen, "mindenre létezek egy egyszerű magyarázat" - logikát. És még meg is mondod a tutit. :) Nem gondolod, hogy a közgazdaság ennél egy csöppet bonyolultabb?
  • NEXUS6
    #47
    Javíts ki ha tévedek, de szerintem nagyjából ugyan arról beszélünk, lásd pl a Kubás példádat.

    Antaljózsika ahelyett, hogy a KGST átalakításán munkálkodott volna egyszerűen felmondta a gazdasági kapcsolatokat, ahogy a VSZ összeomlását is kezdeményezte. Nem a 80-as években esett vissza a gazdaság, nem akkor halmozódott fel olyan adósság , ami már már kezelhetetlen, hanem a rendszerváltás után.

    A VSZ-ből, KGST-ből kilépett, korábbi gazdasági kapcsolataitól megszabadított Magyarország meg kb annyit ért a nyugatnak, mint a kínaiaknak fogunk, ha kilépünk az EU-ból.
    Központ lehettünk volna, lehetnénk de a szittyabutik termékei senkit nem érdekelnek, csak a puszta népét.

    Ha a hazai fogyasztáshoz szükséges áruk 80%-át külföldről hozzuk be, beleértve a korábban említett pirosmogyoróst, akkor az isten/IMF összes pénze nem lesz elég, hogy ezt hosszútávon fedezze. Ennyi belátás kellett volna csak a nagy magyar reálpolitikusainktól.

    Kicsiben meg nem lehet termelni, nem a középkorban vagyunk. Nagy ipari, mezőgazdasági üzemek kellenek, pusztán csak mert bizonyos technológiákat kicsiben nem lehet megcsinálni.
  • Papichulo
    #46
    "Nem, nem képes repülés közbeni célkijelölésre a BM. A BM indításkor megkapja a célt és azt, hogy hol van."

    Megkoszonnem ha legkozelebb elolvasnad a comment-emet a valasz elott:
    "The maneuverable reentry vehicle (abbreviated MARV or MaRV) is a type of ballistic missile warhead capable of shifting targets in flight." http://en.wikipedia.org/wiki/Maneuverable_reentry_vehicle

    INS vezerlesre az MLRS is jo pelda, de a legtobb AShM ezt hasznalta/hasznalja mid-course-guidence-re. Jopar robotrepulogep is alkalmazza, peldaul az RGM/UGM-109.
  • Molnibalage
    #45
    Nem, nem képes repülés közbeni célkijelölésre a BM. A BM indításkor megkapja a célt és azt, hogy hol van. A közbenső páján az csillagászati-tehetetlenségi navigáció megy. A raktafokozat kiégése után meg Newton kezében van már a cucc.


    Hasonlatot nem igen lehet ehhez mondani, mert ennyire drága rendszert nem igen építettek be semmibe sokáig. Legalábbis ekkora távon ennyire pontosat. (Az MMIII CEP értéke a '80-as években 70-120 méter táján volt.)

    INS navigáció elvileg a HARM és hasolnó fegyverekben elvben volt arra az esetre, ha a célpont radarja lekapcsolt. Csak éppen a sugárforrás irányának is van egy mérési hibája és a INS is sodródik. Ezért már 10-15 km-en is a hagyományos ARM kikapcsolt sugárforrás esteén mellémegy. Ezért van az új HARM orrában miliméteres radar a végfázisra. Közelbe elviszi a passzív érzékelés, de a végfáziban már aktív vezérléssel bír.

    Minden más intelligens fegyver nemigen bírt INS-sel a legújabb GPS bombákig, ahol tudtommal Kalmán-szűréssel összehangolják a GPS-INS-t, hogy a fegyver még pontosabb legyen, de van már kombinált GPS-lézeres LJDAM is.
  • Molnibalage
    #44
    És hányszor kell elmagyarázni, hogy azért volt a legnagyobb, mert a SZU elvitte, mert ők inkább tankot és mást gyártottak? Attól, mert a SZU gyárotta a legtöbb gázturbinás vadászt, az nem jelentette azt, hogy az minőséget (lásd F-16 vs. MiG-23ML) és eladható terméket jelent keményvalutáért. Kb. egy árban voltak, az egyik mégis az egyik egy hulladék gép.

    Milyen érdekes, hogy Nyugat-Európában és máshol sem Ikarus futott. A szoci blokk haveri országaiba, akkor még fejletletnebb arab országokba lehetett eladni, Irán és néhány Afrikai országba is került. Ott, ahol komoly ipar volt, ode egy sem. Kettőt találhatsz, hogy miért..
  • Molnibalage
    #43
    Ugye nem gondolod komolyan, hogy pusztán az olajár zuhanás kinyírta őket...

    A szovjet ipar mindeféle terméket állított elő, csak a kutyának nem kellett, mert ez többnyire fostaliga tömegtermelt fegyvereket jelentett.

    Ezeket meg az ideológia jegyében sok helyre ingyen terítette. ÉK és Kuba is csak azért dőlt össze 1990 után, mert addig is a SZU fianszírozta őket. A másik meg az, amit te is említesz. Olyan nevetséges cserearányokat állapított meg, hogy lényegben a kelet-európai csatlós országokat lerabolták.

    A népnek viszont kellett valamiből élni, mert dolgoztak és termeltek. Na erre mente a hitel. Viszont, ha folyamatosan olyat termelsz, amit nem tudsz kőkemény valutáért eladni, akkor mi lesz? Hát gazdasági csőd...
  • Papichulo
    #42
    "Ellenben a TOW huzalvezérlésű és folyamatos kapcsolatot igyényel. Az AGM-114-nek meg van passzív IR/képalkotó és radaros változata is."

    Tisztaban vagyok a TOW jelentesevel es a Hellfire valtozataival is, mindossze az RPG-s analogiat probaltam tovabbvinni, ezert is irtam, hogy "inkabb" arra hasonlit. Biztos vagyok benne, hogy ha nagyon akarsz tudsz jobb peldat is talalni, de en nem gondolkoztam ezen annyit.

    "A BM-ek saját inerciális navigációval bírnak, nem kommunikálnak senkivel és semmvel érthető okoktól. Indítás után semmit sem lehet tenni a megállításukra."

    Es ez mennyiben mond ellent, annak, amit en irtam: "Ugyan nem kommunikalnak senkivel, de kepesek a palyavaltoztatasra es a repules kozbeni celkijelolesre."?

    Azert nem kell mindenkit hulyenek nezni! :)
  • Komolytalan
    #41
    Hagyjad, az amcsik kimosták az agyát. Ami nem usák az neki szar. A tények meg nem zavarják. A 70-es években az Ikarus jobb buszokat gyártott mint a nyugati cégek (nyugati kiállításokon szerzett komoly elismeréseket). Az hogy 1975-ben a világ 4. legnagyobb buszgyára lett.

    Egyébként picit még durvább is a helyzet annál amit írsz: a Magyarország által felvett hitelek kb 1/20 része maradt itthon, a többi ment a Szovjetunióba. Az hogy a Szovjet államadósság felénk olyan alacsony volt (amit a MIG29-esekkel kompenzáltak), annak tudható be, hogy sokszor beváltották a pénzt rubelre, így papíron az egyenleg nulla volt, de rubelből nem lehetett az USD alapú hiteleket törleszteni. Ha ezt a kemény valutát értéktelen papírfecnire váltunk részt is államadóssághoz csapjuk - ahogy pl. a Lengyelek megtették, amikor kimondták hogy az államadósságuk az előző rendszer bűne, és ők bizony nem fizetik vissza - akkor kijön az, hogy a Szovjetunió nem pár tucat MIG-29 árával tartozott nekünk, hanem ennek a sokszorosával.
  • NEXUS6
    #40
    Te aztán tucc.
    Nézd már azt is meg lécci, hogy milyen áruforgalom volt a kelet meg a nyugat között. A Gorennye hűtőn, a C64-es számítógében, meg a COCOM listás becsempészett hadiiparba menő csúcstechnikán kívül szinte semmi. Ez nem tartotta volna el az embereket nálunk. Nem valós fogyasztás miatt kellett a hitel, hanem luxusra, máshonnan be nem szerezhető technológiára a fegyverkezéshez, terror szervezetek pénzügyi támogatására, miegymásra.

    Azonban ami az oroszokat illeti, ők a 70-es évektől szépen elkezdtek nagytételben olajat szállítani ny-Európának. A gond az volt, hogy a 80-as évek elejétől, úgy 83 körül az olaj ára leesett és tartósan ott is maradt.
    Hát kb ebbe rokkant bele a Szu, félpénzből nem ment a lakossági fogyasztás bővítés, a csillagháború, afganisztáni háború, a fél világ katonai/pénzügyi támogatása, meg egyéb. Nem a magyar gazdaság esett szét a 80-as évek végén, hanem a szovjet. Nekik felénk óriási adósságaik voltak, tudod abból lettek a Mig-29-esek is, ha még rémlik valami. Az, hogy mi is bexoptunk, az azért volt, mert így a piacaink is gyengélkedtek. Nem mellesleg a KGST tele volt barter szerződéssel. Pénz szinte szóba se került, árut-áruért ment egy csomó dolog. A termelés és a fogyasztás egyensúlyát próbálták megteremteni, ami persze a nyugati közgizdáknak a mai napig eszébe sem jut.

    A rendszerváltás az politikai kategória, nem gazdasági. Nézd csak meg mikor bevezették az adót, a magánszektort, miegymást. A keleti blokk legintaktabb gazdasága voltunk, biztos termeléssel és piaccal. Termelékenységét tekintve a világ egyik legjobb mezőgazdaságával, lévén, hogy a föld az egyetlen erőforrásunk ez épp elég volt. Elég lett volna máig is, ha ezt a mezőgazdaságot le nem gyalulják.

    Csak kérdezem, hol gyártják most a Pirosmogyoróst, a Tibicsokit, honnan van az alma,a fokhagyma, a paradicsom? Miért nincs cukortermelés, amikor hiány van? stb.
  • Molnibalage
    #39
    Mert a sok fost elviette a SZU és haverjai. Más úgysem kaphattak. Így könnyű fenntartani hitelből egy nagy gyárat. Az egész ország csak azért nem dőlt össze a nyolcvanas évek elején, mert már akkor is hitelből élt az ország...
  • NEXUS6
    #38
    Ha ez mindenben így lett volna, akkor talán nem kellet volna a világ legnagyobb katonai erejével szemben fenntartani a világ második legnagyobb katonai erejét.

    KGST, hmm, melyik is volt a világ legnagyobb autóbusz gyára, ami annyi buszt termelt, mint a ranglistán utána következő 3 együttvéve?
    Persze ugye csak papíron, vagy mégsem?

  • Molnibalage
    #37
    Na most igazam volt? Nem!

    Amen. A példáidat remélem csak viccnek szántad. A KGST-ben volt a vicc, hogy amíg minket csak fizetgetnek, addig mi csak dolgozgatunk.
  • NEXUS6
    #36
    A magam részéről nem általánosítanék.
    Igazából senki nem tudja, miért nem indult a szonda el, ez egy technikai kérdés végső soron. Az orosz munkamorál meg mástészta.

    Az amcsi, nyugati mentalitásnak ugyan úgy van rossz oldala. Amíg a russzkik mondhatni csak hobbiból, de szívvel lélekkel, zérófizetésért dolgoznak, addig megtesznek olyat is, amit a főnökük sem kér. Anno azon a bizonyos tengeralattjárón a legénység egyik fele ugyan parancsra, a másik fele viszont szívvel lélelkkel, lelkesedésből mosta fel a reaktorvizet, és vágta volna fel akár az ereit is, csak hogy a büdös imperialistáknak megmutassák.

    A nyugati mentalitás meg az, hogy előbb megnézik, hogy megérkezett-e a pénz a számlára, aztán előveszik a dokumentációt és ha bibit találnak benne, akkor visszabxszák, hogy ez alapján nem leht dolgozni. Így aztán csúszik a meló, meg jön a költségtúllépés meg anyámkínnya. Ha csak fel kéne emelni a telefont, de nem utasították rá, akko inkább kávézgat, meg körmötreszel nemtől függően, csak mert xarik az egészbe. Ő nem vállal felelősséget.

    Na most igazam volt? Nem!
    A fax se tudja, hogy miért is, melyik relé, IC, vezeték, villanymotor, akármi miatt is zuhant le végül is ez a nyamvadt szonda.
  • teddybear
    #34
    "Valami nem változik soha. Ilyen az oroszok mentalitás.
    Ők biztos nem hibáztak, minidg más a hibás..."

    Ez nem csak orosz mentalitás, elég csak végig nézni az újságokon....
  • Molnibalage
    #33
    http://cydonia.blog.hu/2012/01/18/a_fobosz-grunt_vegzete_bena_vezerles_vagy_osszeskuves

    http://cydonia.blog.hu/2012/01/10/mar_nincs_sok_hatra_a_fobosz-gruntnak

    Valami nem változik soha. Ilyen az oroszok mentalitás.
    Ők biztos nem hibáztak, minidg más a hibás...
  • Molnibalage
    #32
    Akkor meg sorold fel, hogy mi ment tönkre és mikor. Meg az élettartamukat is írd mellé. Máskülönben meg szájkarate az egész.
  • Molnibalage
    #31
    Rossz hasonlat és pontatlan. A BM-ek saját inerciális navigációval bírnak, nem kommunikálnak senkivel és semmvel érthető okoktól. Indítás után semmit sem lehet tenni a megállításukra.

    Ellenben a TOW huzalvezérlésű és folyamatos kapcsolatot igyényel. Az AGM-114-nek meg van passzív IR/képalkotó és radaros változata is.
  • Doktor Kotász
    #30
    Pontosabban hagyimány betartani alsó szinten, amit fent valaki kitalál.
  • Doktor Kotász
    #29
    "Először is nem vagyok semmiféle "hívő", másrészt meg olyan agyhalott barom sem vagyok, akik gondolkodás nélkül beszop mindent, amit képébe tolnak."

    Magyarán, amit mondanak, abban eleve nem hiszel, mert semmi sem úgy van szerinted, ahogyan mondják.

    Tök nyílvános adat, hogy a kilövés előtt tesztelték terhelés alatt a rakéta vezérlőelektronikáját, mert több g, meg rázkódás éri, és az összes alrendszertől annyi adatot kapott, hogy rendszeresen lefagyott. Magyarán egy szar, teljesítményben gyenge vezérlésük volt, ami alkalmatlan a feladatra. De mivel mars-szondákat nem lehet akármikor küldeni, mertha a nap túloldalán van, akkor skkal messzebb van, hát a dátum adott volt. A ruszkiknál meg amúgyis tekintélyuralmi vezetés van, hát ellenvetés az nincs, fellőtték, lesz ami lesz alapon. Hát nem jött össze.

    Persze egyszerűbb mindenki másra mutogatni, kóhogy nem békaemberek úsztak oda az úrben, hogy csípófogóval elvágják a vezetéket.

    Az oroszok az űrkutatásban régóta elmaradottak. Volt olyan, hogy az amerikaiaknak kellett ellátmányt felvinni a MIR-re, mert az orosz dolgozók nem kapták meg a fizetésüket, és mindenki kilopkodta az úrhajósok kajáját, a rakétéát meg üresen küldték fel, mert senki sem tudhatott arról, hogy éppen lopott a szállítmányból. Párezer dollárnyi kaja az nincs, de a rakéta 50 millióból az felmegy. Most, hogy kezdenek magukhoz térni, és kapnak pénzt, az már nem számít semmit, hogy harminc éve élvonalbeliek voltak. Azért, mert volt aranycsapatunk, még nem jutunk ki most a VB-re...

    A határidők... Oroszoknál hagyomány nem betartani alsó szinten, amit valaki fent kitalál. Hruscsov is bejelentette a pártkongresszuson, hogy kész az atomtengeralatjáró, ezért az kifutott november 7-én, mert az egy szép ünnep, a legénység meg felmosóronggyal szedte fel a szivárgó reaktorvizet. Bele is düglöttek, de a pártkongresszus legalább tudott tapsolni.

    A NASA katasztrófái is akkor következnek be, ha a fejesek nem veszik figyelembe a mérnökök vészjelzéseit. De amíg ez az amcsiknál kirívó eset, addig a ruszkiknál napi gyakorlat. Hát ezért nem sikerül most nekik semmi. Kevés pénzből akarnak nagyiot alkotni úgy, hogy a harminc éves dicstetteikben fürödnek. Csak azok az emberek már magatehetetlen öreg bácsik, vagy halottak.

    Egy orosz író azt mondta, hogy Oroszországban a cári idők óta mindig baj van, és időnként előáll valaki, hogy a fejétől bűzlik a hal, megtapsolják, és levágnak a hal farkából, hogy az volt a feje, és minden megy tovább, míg észre nem veszik, hogy a fejétől bűzlik a hal, és vágni kell a farkából egy kicsit újra.
  • Boconadi
    #28
    itt is van még több: http://goo.gl/fGwgV
  • teddybear
    #27
    Ezen az ürhajózással és csillagászattal foglalkozó blogon kissé részletesebben is foglakozik lacalaca a témával.

    Az általam ismert tények alapján a szonda gyártásakor elemi hibákat vétettek a készítők. Valahogy az utóbbi időkben se a vas, sem pedig a vezérlőprogramok nem érik el a kívánatos megbízhatóságot.
  • teddybear
    #26
    Nem én találtam ki. Sajnos. A hatvanas-hetvenes években többször is cikkeztek a nagyobb lapok ilyenféle "balesetekről".
  • figyu
    #25
    "Pl. egy időben az oroszok "halászhajókkal" vizsgálták az amerikai anyahajók mozgékonyságát."

    Ez zseniális ötlet :)
  • Thrawn
    #24
    Úgy néz ki, össze volt gányolva a szerkezet. Ezek alapján
    lehet, hogy ha nincs ez a hiba, később hal be a küldetés. Láttam egy kb. 10 perces animációt, iszonyat bonyolulut lett volna, még egy jól előkészített küldetés esetén is bizonytalan kinenetellel.
  • teddybear
    #23
    Azért hülyének nem kell lenni!

    Persze hogy ott tettek keresztbe egymásnak, ahol csak tudtak. Tengeralattjárók is ütköztek egymással, meg hajók is. Pl. egy időben az oroszok "halászhajókkal" vizsgálták az amerikai anyahajók mozgékonyságát.

    De mindenért az amerikaiakat hibáztatni már elmebaj. Ugyanúgy mint az oroszokat, vagy a kínaiakat, vagy akárkiket.
  • Pares
    #22
    Először is nem vagyok semmiféle "hívő", másrészt meg olyan agyhalott barom sem vagyok, akik gondolkodás nélkül beszop mindent, amit képébe tolnak.
  • NEXUS6
    #21
    Tökre igazad van!
    Az amcsik soha a közelébe nem mentek a SZU-nak, pl. Gary Powers is valójában russzki kém volt, akit azzal a mesével próbáltak az USA-ba csempészni, hogy lelőtték a kémrepcsijét és elfogták, majd kiadták. Az igazi neve Vjatyeszlav Tyihonov, fedőneve Stirlitz.
  • teddybear
    #20
    Amikor a Kurszk elsüllyedt, akkor is elkezdett egy orosz fejes szövegelni arról, hogy azért járt szerencsétlenül, mert beleütközött egy kém-tengeralattjáróba.
    Aztán persze kiderült, hogy szó sem volt ilyesmiről, valószínűleg a személyzet hibázott.

    Itt is ilyesmiről van szó. De az USA több évtizedes gyűlölését nem lehet egykönnyen elfeledni, másrészt meg mindig könnyebb a másikra fogni a rosszindulatot, mint elismerni a hibánkat. Pláne, hogy Medvegyev meg akarja büntetni a felelőst, vagy felelősöket.

    Különben meg mivel magyarázzák, hogy ideiglenesen mégis kapcsolatot tudtak teremteni a szondával? Azt a rendszert nem égette ki az amerikai radar?
  • WoodrowWilson
    #19
    Az lenne a fura, ha egy összeesküvéselmélet-hívő ne tartana valamit furának.:)