19
-
socheater #19 Teljesen igazad van. -
Hungarikum #18 Hol vannak már azok az idők, mikor egy játékkal több napot is játszottam...
COD:BO is jó játék, csak egyszerüen rövid, ennyi.
mikor annak idején a MOH:AA originállal játszottam, emlékszem elájultam a partraszállos jelenettől [még élénken élt bennem ryan közlegény]. S azt többször is végig játszottam, minden féle módon.
Alien vs Pred 2-t is... s a többit. De említhetném a prehistoric 2-öt, biffy racerset, csak nem akarok azért az ősidőkbe visszatérni. Rohadtul nem a grafika számít, vagyis nem elsődleges hanem a játékélmény.
Pedig nem mi lettünk pengébbek, és ügyesebbek a játékok terén annyival h. azért végzünk 6 óra alatt egy játékkal, mert instant fejlövést adunk mindenkinek. -
Hungarikum #17 -
#16 Ott a pont! -
opeca #15 Egy komoly fejlesztéshez kiadó kell. Ezért írtam komolyat. Hidd el, ha esetleg a mobiltechnológia olyan szintre ér, hogy 2-3 éves fejlesztések is megjelennek rá, akkor már bizony kiadósdi lesz a dolog. Nem azért mert a kiadó mittoménki, hanem mert ilyen volumennel rendelkező fejlesztést pénzügyi támogatás nélkül elég necces bevállalni. Ez a kiadók egyik létjogosultsága.
És mindegy, milyen platformról beszélünk, komoly, folyamatos fejlesztéshez pénz kell. -
Komolytalan #14 Hát de pont hogy nem kell elmenned, mert ott vannak a közösségi oldalak, ott vannak a mobil store-ok - nincs szükség kiadóra. Persze ha valaki gigacímet akar fejleszteni akkor lehet, de annak ma már nincs nagy realitása hogy egy gigacímet "garázsban" dobjon össze bárki is. -
hitman08 #13 Érdekes, hogy például a Splinter Cell fénykorában szinte az összes részt ki tudták adni Pc-re, konzolra, mobilra is, mind jól működő változat volt. -
opeca #12 Áhh, a kiadók leszarják a játékokat. Ott már üzletemberek ülnek. Terméket látnak, meg statisztikákat.
És a kör be is zárul mert ha belefogsz egy komoly fejlesztésbe előbb vagy utóbb sajnos el kell menned egy kiadóhoz és ha ő azt mondja, hogy oké, akkor oké, de ha azt mondja, hogy ez túl újszerű, kiszámíthatatlan, akkor ennyi. Teheted fel a freeware béták közé.
De hát tudjuk, hogy a kiadók minden téren a kreativitás hátráltatói:) -
#11 Végre rá kéne jönnie a tisztelt kiadóknak, hogy egy játéknak az a célja, hogy szórakoztasson.
Nem kell atomgiga grafika, nem kell ugyanabból a játékról az 512-edik bőrt is lehúzni, mert egy idő után bizony qrva unalmas lesz. Nagyon jó példa erre az a raklapnyi kis flash kategóriás játék, amit az ember egyszerűen nem tud letenni, annyira szórakoztató (persze vannak nagyon szarok is, ez tény :P), míg egy 10 gigánál is több játékszörnyet fél óra után kikapcsolja a francba (itt is tisztelet a kivételnek).
Kreativitás. Erre lenne szükség. Ja, hogy az nem jövedelmező? Ja hogy azon dolgozni kell, és nem csak a pénzt zsebelni, hanem alkotni is valamit?
Másik dolog pedig a játékok ára. Oké, van aki végigjátsza a CoD 325öt is. Egyszer. Aztán megunja. De ezért nem fog kifizetni 10k+ forintot. Adják 2-3k-ért, annyit szívesen ad érte bárki.
Nemrég vettem meg a Dragon Age Origins-t és a Mass Effect 2-t, darabját 2k Huf-ért CDGalaxisban. És ezeket azért jó párszor végig lehet vinni, anélkül hogy megunná az ember. Ha minden játék ilyen színvonalon lenne, és ennyiért, akkor csak eredeti játékom lenne.
De most perpill ott tartunk, hogy ha kijön egy játék, még letölteni se fogom, mert egyszerűen unalmas/gagyi/szar. Végül is ha úgy vesszük, maguk a játékgyártók küzdenek így a warez ellen :D -
paraszgyerek #10 Nem értem a problémát, két külön műfajról van szó - egy CivIV-et pl biztosan nem fogok mobilon futtatni :-D -
LOTR|Atocha #9 aislado23! Szebben nem is írhattad volna meg! Minden szavaddal egyetértek! -
aislado23 #8 Szerintük kb 40 dollár reális ár egy játékért mert több óráig leköt. hmmm szerintem is majd pont órákig akarok nézni egy pöcsnyi képernyőt míg ki nem folyik a szemem, de végülis én vagyok a rohadt szemét mert van pofám reklamálni és nem megvenni a szarjukat kurva drágán, hogy valami tetves zsidó megvehesse a 10-edik magángépét, luxus autóját, villáját, faszomat. Mostanában több olyan cikket is olvastam, hogy xy cég kiadott egy játékot utánna meg különböző okokkal jóformán lebaszták a vevőket mert nem vették a "csúcsszuper" terméküket. Hát baszódjanak meg mind. -
Cat #7 A harc itt az emberek idejéért folyik, ami korlátos. Eddig az emberek néhány nagy, fizetős játékkal játszottak, most sokkal több kicsivel. Én is ezt veszem észre magamon egyébként, PC előtt ülve: ahelyett, hogy betöltenék egy több gigás, drága címet inkább kongregate.com-on vagy hasonlón játszogatok flashjátékokkal. Időt elütni ugyanolyan jó, és SOKKAL változatosabb, rengeteg ötlet van bennük. Viszont mivel ilyenekkel játszom, rá se nézek már a komoly, soktizmillió dollárért fejlesztett játékokra. -
Komolytalan #6 A konkurenciát senkinek sem kell szeretnie, de csak azért szidnia mert sikeres szánalmas dolog. Ennyi erővel a BMW is szidhatná a Suzukit - vagy akár a használt autó kereskedőket - , hogy több autót adnak el mint ő. Mégsem teszi, hanem megtalálja a helyét a piacon, és úgy lövi be a minőségét és az árát hogy a Suzuki mellett se haljon éhen.
A kicsi, filléres játékoknak van létjogosultsága. Pont olyanok játszanak velük (általában felnőtt, dolgozó emberek), akiknek jellemzően:
- Van pénzük.
- Nincs nincs idejük arra, hogy órákat olvassanak játékteszteket, viszont egy 1 perc alatt letöltődő/online demót van idejük kipróbálni, szigorúan leírás olvasgatás nélkül.
- Következésképpen inkább 20 kicsi játékot próbálnak ki és ebből 10-et vesznek meg mint 1 nagyot. -
#5 Hol van már a jó öreg PS2-es időszak :) -
#4 Mit csodálkoznak ezen? Tányleg kva drágák a játékok, mivel a konzol gyártól minden egyes eladott játék után jogdíjat követelnek, ami szépen megdobja az árat. Nem véletlen, hogy pl egy Crysis 2 PC-re 7k, konzolra meg 12k.
Még a PS2 idejében, mikor kezdtek jönni a ~ 10 órás játékok, panaszkodtunk ... most meg már lassan örülhetünk, ha valami tényleg nyújt 10 órás időtartamot (nem a multi részről beszélek), mert egyébként 4-6 órában kimerülnek ... max.
És még így is sikeresnek mondható 1-2 játék (lásd CoD-ok, amiket kb 4 óra alatt ki lehet játszani, és az újrajátszási faktoruk 0).
A telefonos játékoktól pedig szerintem nincs félnivaló, mivel a többségük nem valami tartalmas ... sőt. Ha a nagy fejlesztők/kiadók visszatérnek a tartalmas, minőségi játékokat kiadására, akkor továbbra is meglesz a vevőkörük.
Kicsit elkényelmesedtek ... meg eleve elkurvult ez a világ ... sok nyomi FPS meg agyatlan hent játék, illetve sok bugos, sokszor élvezhetetlen cucc után visszatérhetnének a kicsit több kreativitást igénylő játékok felé. -
lexandro2000 #3 En ugyan enterprise kornyezetben fejlesztek es nem jatekokat, de azt gondolom az tapasztalataim alapjan, hogy ezek az olcso jatekok talan segitenek a nagy es lomha kiadokat hatekonyabba tenni. Kevesebb termek, marketing, whatever manager kell es drasztikusan csokkenteni kell a meetingeket es maris komoly koltsegcsokkenes erheto el. 1 pm, 1 jatektervezo, 1 story iro, par dev es grafikus es maris kesz van a 6-10(max) fos hatekony csapat ahhoz, hogy alkossanak valami szorakoztatot mobilra. Egyszeruen tul nagy a nyugati cegeknel a vizfej ha szoftverfejlesztesrol van szo. -
opeca #2 :) Hát minden bizonnyal a konkurencia a problémájuk. Bár ha ilyen ütemben fejlődik az okostelefon technológia, akkor nem kell mitől félniük mert ugyanúgy csak a kiváltságos fejleszthetnek majd játékokat, lévén, hogy majd kell a csili vili grafika meg a 3D-s high engine.
Amúgy ilyen max. 1 dolláros árért nem hiszem, hogy irreális elvárást támasztanak:))) -
miszterjoe #1 A feléig olvastam csak. Szerintem a játékkiadóknak a pampogás helyet végre valami olyat kellene alkotniuk, amivel fel tudják venni a versenyt a fillérgémek ellen.*
De ez aligha fog menni. Mert ez a fillérgém egy teljesen másik piacon van jelen; más a célközönség; teljesen más igényt elégítenek ki.
Szóval eleve érthetetlen a háborgás számomra.
* Sorozatok és folytatások helyett valódi ötlettel rendelkező játékot kellene alkotni (multiplatform, és nem csak konzol meg pc, hanem mobil is - Ő a fejlesztő oldja meg!). Aztán ha valaki bebukja hát ez van. Úgy is a nagyközönség dönt.