67
Játék fajták pl RPG, RTS stb
  • Mr Csé
    #67
    van egy olyan is hogy legugolsz elém aztán ............
  • Legend Killer
    #66
    :D
  • gibson9
    #65
    az hát... BAN díjat neki!
  • Legend Killer
    #64
    úgy látom best hsz in the year a #1 :D.
  • Carlos
    #63
  • Herr Lehrer
    #62
  • pxxl
    #61
  • Vaxi
    #60
    :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • TDantes
    #59
    Csörgő. Fakocka. Gumi labda. A már valamivel több ésszel rendelkezőknek, Lego. De ez már hard fokozat, lehet cheat kell hozzá sokaknak
  • Wolfsnack
    #58
    kamionos és maffiózó játékokat kihagytátok
  • JagFater
    #57
    punci!
  • Dark Angel 666
    #56
  • Gerygrey
    #55
    Nesze
  • biomage
    #54
    Kihagytad a Visual Novel t
  • nan76
    #53
    és mit ettél?
  • DIESEL DOG #52
    fail tápig...
  • AC2
    #51
    lol a topiknyitó hsz és a képek :D
  • gibson9
    #50
  • Csabesz6
    #49
    :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
  • Pepsi Twist
    #48
  • Aquir
    #47
    Real-time strategy
  • cccccc
    #46
    PL:autók,barbik,társasjátékok,videójátékok?
  • RYO21
    #45
    Mi az az RTS? Radio-Televizija-Srbije?
  • mila69en
    #44
    :D
  • sanyiute
    #43
    jó étvágyat ecsém :D xDDD
  • Legend Killer
    #42
    jobbról balról1horog? :D többiek sztem szívesen adnak :D.
  • Idum
    #41
    kapok díjat? :D
  • Legend Killer
    #40
    ez a topik a hét hülyeség topikja.
  • Idum
    #39
    most ennek mi volt az értelme?
  • pxxl
    #38
  • n3whous3
    #37

  • xido
    #36
    esetleg wikipedie vagy mobygames.com?...ott azért fel vannak sorolva a kategóriák ha jól rémlik,szűkített keresés miatt
  • Idum
    #35
    jaaa neeem :D őő atw.hu ra csinálom
  • Idum
    #34
    hm?
  • Lunatic83
    #33
    gportal.hu ??? XDDDD
  • Idum
    #32
    amúgy kösz :D
  • Idum
    #31
    mert?
  • edios
    #30
    Akció
    Akció/Kaland
    Kaland
    Kártya
    Gyerekeknek
    Szórakoztató
    Verekedős
    FPS
    Vadász
    Online FPS
    Online RPG
    Zene
    Puzzle
    Verseny
    Retro
    Szerepjáték
    Szimulator
    Sport
    Stratégia
    Taktikai



    Téged meg bannolnálak. Az életből.
  • Idum
    #29
    hát ahogy végigolvastam ez max 7-8 azokat meg leírtam már
    de azért végre egy értelmes :D
  • Petko
    #28
    annakidején még 2003 tájékán az egyetemen egy háziban irogattam erről. idepasetolom, most legalább 6 év után valamire fel tudom használni:

    Játékok kategorizálása

    Először is szeretném bemutatni egy elvi osztályozásomat, a főbb mai számítógépes játékoknak több szempont szerint is. Ez egyáltalán nem egyszerű feladat, ugyanis nagyon szerteágazók a játékok jellegei, de egykét tulajdonság alapján felállítható némi rendszerezés.
    A játékokat először is legalapvetőbben meg lehet különböztetni a platformja szerint, amire írták. Eszerint vannak a PC-s, és a konzolos játékok, amelyből nagyon sok típus létezik márkák és modellek szerint (Sony Playstation 2, Nintendo Gamecube, Microsoft X-Box, Nokia N-Gage stb.).
    A másik alapvető kategorizálás a játék típusa, azaz hogy milyen játékmenet, és milyen cselekményt vár el a játékostól. Ez eléggé szerteágazó, változékony és sok interferencia is létezik, de az eddig ismert legfontosabb típusok:
    FPS: First Person Shooter Olyan akció jellegű játék ahol a személy egy adott karakter szemszögéből látja a képet, és az adott karaktert mozgásokra, és támadásra irányítja. Ezek lövöldözős, akció jellegű játékok amelyek alapvetően jó reflexeket, térlátást, és manőverező ügyességet igényelnek. Jelenleg ezek a dominánsak a teljes számítógépes játékpiacot tekintve. Ilyen típus pl. a Quake és a Counter-Strike.
    Ennek a típusnak egy mellékleszármazottja a TPS, azaz a Third Person Shooter, ahol külső hátulnézetből látjuk a karaktert (pl. Tomb Rider). Ez a kategória ma már nem elkülöníthető az FPS-ektől, ugyanis a mai játékokban már mindkét nézet létezik.
    RPG: Role Playing Game, szerepjátékok melyek egy adott stílusú világba helyezik a karaktert, ahol feladatokat kell elvégeznie hogy karaktere fejlődjön. Ezek komplex játékok, ahol a cselekvési sémákkal egy történet rajzolódik ki.
    RTS: Real Time Strategy: Ez a típus alapvetően egy felülnézeti képen vezetett stratégiai játék, ahol egy térképen egységeket lehet akciókra irányítani az egér segítségével, valós időben. Ennek a játéknak az alap sémáját a 1996 ban, a Westwood Entertaiment Command & Conquer című játéka tette le, de napjainkra eléggé csökkent a népszerűsége, és más játéktípusokkal kezdett interferálni, pl RPS (Role Playing Strategy). Kiemelendő példa erre a játékra a Blizzard Entertaiment Starcraft című világsikere.
    Ezeken kívül léteznek még lényegesebb jellemző típusok, amelyek mára már elvesztették jelentőségüket. Pl. a klikkelgetős kalandjátékok, szimulátorok, körökre osztott stratégia játékok, sport játékok, platform játékok, shot’em up és egyéb kisebb logikai játékok.
    Másik fontos kategorizálási elem, a játék stílusa, azaz milyen hangulata van, a történeti szálak milyen korszakot idéznek. Ezekből létezik néhány alaptípus, mint a fantasy (Tolkien: Gyűrük Ura alapozta meg), sci-fi, második világháborús stb.

    Játékmód, architektúra

    Ez az egyik legnehezebben megfogható kategorizálás. A korai játékok csak kifejezetten egyjátékos játékok voltak, azaz a játékos csak saját magával, és a komputer által generált entitásokkal játszott, a játékban lezajló események kizárólag a saját személyi számítógépe erőforrásait használták. Később a játékokhoz opcióként megjelent a többjátékos mód, és lehetett több emberrel is együtt játszani. A jelenlegi játékok között sok olyat találunk, amelyek kifejezetten vagy csak egyjátékosak, vagy kifejezetten csak többjátékosak, és a többjátékos módot is lehet elemezni a hálózati architektúrája szerint.
    A többjátékos mód hagyományos architektúrája decentralizált, szeparált kis hálozatok összességéből áll. Azaz egy adott szerveren zajló játéktérbe korlátozott számú (1-128) játékos játszik.
    Az MMO (Massive Multiplayer Online) olyan jellegű játékok, amelyeknek a kiadó cég biztosít egy online hálózati szerverrendszert, és a játékosok folyamatosan itt tevékenykednek a játék alatt több ezer társukkal együtt, azaz centralizált globális rendszerekről van szó.
    Itt még megemlíthető, hogy az architektúrák között is vannak hibrid rendszerek, ahol például a játéktér egy szeparált „kis”-szerveren zajlik, de a játék menete bizonyos adatközlést folytat egy centralizált központi szerverrel, ami például statisztikákat, karakter tulajdonságokat, előfizetési adatokat tárol.

    Az MMO

    Az MMO architektúrájú játékok nagyon is újak a szórakoztatóiparban, történelmük körülbelül 5 évre vezethető vissza, az első tömeges szerepjátékok megjelenésének idejére. A Sony Entertaiment Everquest című játéka volt az első egy legfontosabb ezen a téren, amely megmutatta, hogy milyen fontos, és potenciális piac ez a szórakoztatóiparban.

    Az Everquest egy fantasy világba helyezett szerepjáték, igen komplex dinamikus világgal, és széles cselekvési sémarendszerrel. Feltételezésem szerint az Everquestet, és a többi hasonló tömeges szerepjátékot játszók számára a fő motiváció az ilyen játékokban a karakterfejlődés hatalommotívuma. Ugyanis e játékokban egy adott karakter (vagy másnéven avatar) sok tulajdonsággal bír, melyek a folyamatos játék során javulnak, fejlődnek. Ezen kívül nagyon fontos a gazdasági része a fejlődésnek, ugyanis a karakterek tárgyakat birtokolhatnak, amelyekből különböző minőségű és képességűek találhatóak a világban, és szintjük szerint változik a megszerzés nehézsége is. Viszont fontos tény hogy az Everquest és a hozzá hasonló játékok grafikai téren messze elmaradtak, a többi hagyományos rendszerű játékokhoz képest, és a grafikai reprezentációjuk a játékosok számára közel se aknázta ki azokat a lehetőségeket, amelyeket a kor hardware piaca már megengedett. Persze ez közel se volt annyira lényeges szepont az Everquestet játszó játékosok számára, és még így is a világ legtöbbek által játszott szerepjátéka.