91
  • InfectedMann
    #91
    A DX10 is alig terjedt el, most mit várnak ettől a DX11 -től? Valami nagyobb áttörésnek kell lennie különben nem sokan fognak áttérni. Az biztos, hogy brutálabb kártyák fognak kijönn DX11 -re, de meg fogja érni nekünk ez az újabb cécó? (Mondjuk azoknak biztos akik nem fognak váltani DX11 -re mert a bika DX10.1 -es karik ára tuti le fog menni)
    Egy a lényeg: Valami nagy úttürőt kell bemutatniuk különben megint parasztvakítás az egész.
  • jamborl
    #90
    Bocsi, a te szavaidat hasznaltam, de meg nem olvastam az egesz hozaszolast ( elkurvult jatekpiac)

    Azert orulok hogy masok is igy gondolkodnak :)

    #36.
  • jamborl
    #89
    Ezt erdemes megneznie mindenkinek aki nem ismeri meg:

    Debris - scene.org -

    A fr-041_debris.zip -re kattintva letolti majd kicsomagolva egy 180kilobajtos demot kaptok. Nem jatek csak nezni kell. De ha belegondoltok mit is hoznak ki egy PCbol a sracok akkor elgondolkoztok egy picit miert is kell sokszor 2x8.5giga adatmennyiseg egy egy jateknak.
    Mert nincs optimizalas a legtobb jatekban, mert arra mar nem jut ido es penz. El vagyunk kurvasodva jatekfejlesztes teren, de hat ilyen a piac, es mi abbol elunk.

    Eleg jo gep kell hoza hogy fusson rendesen, ;)
  • Sanyix
    #88
    Nem arról az oblivionról beszélünk, ami egy rendes gépen szépen ment, ellenben a user error itt is fennálhat. Na meg sli... hát annál meg minden error.
  • Sanyix
    #87
    mit beszéljek meg? Szerinted nem volt 2003-ban radeon 9600? Bár ez nem lep meg.
  • nkmedve
    #86
    Nem rossz, de ez nekem túl ösvényes
  • nkmedve
    #85
    Konvertálásra most is lehet használni, van Avivo Video Converter ami GPU-n kódol. Nem a legtökéletesebb, kavés beállitással, de megy és idővel még javitanak rajta remélem. Egy időben reklámozták, hogy néhány ismertebb videómanipuláló progiba belerakják a GPU támogatást, nem tudom abból eddig lette valami.
  • kvp
    #84
    10 eves mmofpsrpg, meg voodoo-ra irtak az elso valtozatot, de van opengl-es es dx6/7/9-es motorja is. Teljesen szoftver alapu geomtery shader-rel mukodik!

    (http://1.bp.blogspot.com/__GpeMo77bfU/Sb0a8seXASI/AAAAAAAACFM/sAbDyY8yr68/s1600/neocron2_4.jpg)

    Mindezt rendes fiziaki motorral, beleertve a lovedekek ballisztikus palyaszamitasat (gatlingek eseten is) es a kirepulo toltenyhuvelyek korrekt lepattanasat a kornyezet targyairol. Raadasul egy elosztott mmo rendszerben, valos ideju fps-es harccal, ahol pl. egy erkely racsai kozott at lehet loni, de csak koztuk, mivel a fizikai modell a grafikai modell sokszogeit hasznalja. Mindemellett a kornyezet reszben rombolhato. Tehat egy 10 eves jatekrol van szo, amihez kepest annyit azert nem fejlodtunk!
  • Sir Ny
    #83
    ezt a 2007-es 2003-as 2008-as kártyát kvp-vel beszéld meg.
  • Ahoy
    #82
    Cryengine legjobb képei

    Szerintem a képek magukért beszélnek. Van itt nagyon sok olyan ami nem "ösvényes" és távolra is szép.
  • Inquisitor
    #81
    Arról az Oblivionról beszélünk, amit anno a játék után kijövő GF8800ULTRA SLI rendszeren felbontástól függetlenül is lassú volt maximum beállításokkal?
  • Sanyix
    #80
    Nemkell ahhoz 5000-res sorozat, elég hozzá akár 2000-res is(csak az nem tud annyit). dx11-ben lesz compute shader, amit bármilyen számolásra lehet használni, akár videokonvertálásra is, éppúgy mint az opencl-t... már csak programot kell írni ezekre.
  • Ahoy
    #79
    Kicsit "OFF"-olom a játék témát...

    Hallottatok ilyenről, hogy az 5000 sorozat jobban fogja támogatni a videókonvertálást / renderelést? Ez igaz lehet? Vmi ilyesmi szóbeszédet hallottam, hogy a teljes GPU-t befogja a számításokhoz a CPU mellett. Mert most is van már a 4000-es sorozatban valami chip, bár nincs infóm ez mit jelent. Encode-ra gondolok.
  • Sanyix
    #78
    Jobban optimalizált? haha a 2007-es crysis egy 2008-as kártyán vált játszhatóvá max grafikán. A 2006-os oblivon egy 2006-os kártyán játszható volt max grafikán, sőt még egy 2003mas kártyával is elég szépen ment medium/high keveréken (bizony, radeon 9600 pron ment így, azzal játszottam végig először).
    Az meg milyen hogy a fallout3 (ugyan azt a motort használja mint az oblivion, bár elég feltűnő is), az én 1,5 éve volt középkategóriás gépemen, max grafikán gyönyörűen fut, és hát el lehet látni benne pár km-re és mindazt bejárni, na meg nem is csúnya, és mellesleg azon ritka játékok közé tartozik, (oblivionnal együtt), amelyek rendesen használnak 2 magot nem ilyen 90%-10% terheléssel mint más játékok, és nem is 100%-0%-os terheléssel.

    Nem az ösvénnyel van baj, hanem azzal hogy egyesek egy ösvényjátéknál verik magukat a grafikára. Mondom, ha ugyanazt a grafikát megcsinálják soktíz, de inkább sokszáz négyzetkm-es területen akkor mondom hogy szép. De amíg zárt, láthatatlan falakkal körülvett helyeken van, addig az semmi.
    az fc1-et azért hagytam abba, mert mint mondtam nem bírtam röhögés nélkül ahogy fogja és mozgatja a fegyvert mozgás közben, és mert egyszerűen unalmas iqlight puffogtatás volt.
    Cod az 1-től kezdve nem jön be, agyatlan lövöldözés az egész, 0 realitással vagy változatossággal. Hl2 viszont bejött, mert van rendes története, ötletes (pl "ahová lépek szörny terem" pálya, gravigun, fizikai feladványok, stb.)

    És a kiindulás az volt hogy minek dx11 ha a krájsziz úgy néz ki 9-en. Kéremszépen ki nem szarja le hogy úgy néz ki? egyrészt ha a krájszizt rendesen megcsinálnák alapból dx11 alá, jóval kisebb lenne a gépigénye, lehet hogy egy alsókategóriás videokártya elég lenne hozzá, csak tudjon dx11-et.

    És ugye az új directx-nél azért sem érdemes említeni a krájzizt, mert tele van olyan képességekkel, amivel iszonyú sok objektumot, iszonyú részletesen, emberi gépigény mellett lehet megjeleníteni, aminek köze nincs a krájzizhoz (mert kis területen, kevés nagyon részletes objektumot használ). Ellenben egy szabadon bejárható területű játékban, ahol többszázezer/millió fát/bokrot/járművet kell megjeleníteni, ott rohadtul hasznos, főleg hogy emellé még részletes fizikát is lehet számoltatni a cpu helyett immár a gpu-val.
  • nkmedve
    #77
    Szerintem sokat elárul egy motorról, az hogy milyen kártyákon hajlandó futni. Ha jól emlékszem eredetileg a motor optimizálatlanságáról volt szó, Cryengine 2 pedig nyilvánvalóan jobban optimizált mint az Oblivionban használt motor. Oblivion soha nem a jól összerakott motráról volt hires, nem értem egy ilyen vitában mi értelme felhozni.

    Nem tudom miért kéne minden játék openworld legyen. Vannak olyanok, rendben is vannak, de FPSeknél nem jellemző. Hogyha pedig nem szereted az FPSeket akkor nincs amiért leszarozz egy ilyen játékot. Gondolom ennyi erővel nem jött be HL2, COD4, Bioshock (lehetne sorolni még ezernyi cimet). Crysisban vannak ösvények, de ugyanakkor vannak nyilt terepek is (lehet addig nem jutottál benne). Bugok pedig minden játékban vannak (Oblivionban is dögivel akad) ha te az első bug után végleg abbahagysz egy játékot akkor azt kell mondjam sokat nem játszodhatsz.
    Far Cry 2vel kapcsolatban egyetértünk, 10 perc elég belőle bőven.
  • Sanyix
    #76
    integrált kártyával mit akarsz? Egy olyan vindóz asztalra jó és kész.

    Nemhogy screenshotot láttam belőle, még játszottam is a krájszisszal. Szép kis ösvények voltak, ahol nem lehetett akármerre menni, csak előre hátra, meg oldalra 10 métert, mert ugye mindenhova amerre nem kell menned láthatatlan akadályt raktak. Sőt a farcry-al is játszottam, addig ameddig egy táborban észre nem vettem honnan lőnek kitartóan rám (egy sátoron belülről, amin nincs ablak :D és ezt a legutolsó patchel), aztán nem is játszottam vele, amúgy sem hozzott lázba az az ész nélküli puffogtatás, na meg állandóan röhögnöm kellett azon ahogy a fegyvert tartja, és ez a hülye tartás még a fárkrály 2-ben is megvan (azzal a haveromnál játszottam 10 percet és elég is volt).
  • who am I 7
    #75
    Nyílván nem is kritizálja, a gázelosztó rendszert.Vagy igen?

    Az a fikázás ami dolgoknál megy, az pont ugyanolyan hülyeség mint a reakció.
    Lehet mondani, kúlturáltan értelmesen, hogy szerinte nem jó-mert-ez-meg-ez.De csuklóból szarozni, nem épp értelmes emberre vall.És ilyenkor nyílván megérdemli, hogy akkor csinálj jobbat, ha ilyen debil vagy.
    Nyílván nem tudna jobbat csinálni, de pofa az van.
  • kvp
    #74
    "Ki is fogom próbálni azt a patchet, kis oblivion-os kaszabolás nem árthat:) Valami Oldblivion-t kaptam, az lenne az?"

    Az lesz az, csak vigyazni kell a verziora mert mindegyik hivatalos binaris patch-hez van 1-1 valtozat ebbol is. Olyen lesz a grafika mint amilyen a morrowind volt, de legalabb siman megy es max-ra lehet allitani a view distance-t.
  • nkmedve
    #73
    Ki is fogom próbálni azt a patchet, kis oblivion-os kaszabolás nem árthat:) Valami Oldblivion-t kaptam, az lenne az?
  • nkmedve
    #72
    Te úgylátom direkt értelmezel félre mindent. Ki beszélt HD3850 szintű kártyáról? Nekem X1270 integrált megosztott memóriás SM2.0s van a laptopban, arról beszéltem, egy szóval nem mondtam olyat, hogy HD3-4000en szarul menne.
    Ha szerinted Crysis tényleg 5x5 méteren játszódik akkor azt kell mondjam még egy screenshotot se láttál belőle, nem hogy kipróbáld. Futtasd le a beepitett GPU tesztet s azután nyilatkozz. Gondolom még Far Cry-t se láttál soha.
    Ezt hasonlitgasd legelőször Oblivionnal s ne pedig Crysis-t mert a kettő nincs egy súlycsoportban (Far Cry pedig két évvel régebbi mint Oblivion)
  • Sanyix
    #71
    "A dx9 es dx10 kozott nincs akkora kulonbseg, hogy megerje, tovabba a dx10 a vista miatt nem terjedt el. Ezzel szemben a dx11-ben vegre van rendes geometry shader es a win7 miatt terjedni fog."

    Már megint miről beszélsz? dx10-ben rendes geometry shader van, dx11-ben sem lesz új. Az nvidia még nem volt képes olyan kártyát csinálni amin rendes sebességgel megy egy geometry shader, de ez az nv hibája, ugyanis az ati-nek sikerült elsőre.
  • Sanyix
    #70
    Hát nemtudom neked milyen géped van, de nekem egy 4400+-os x2-vel, 6gb rammal, és egy radeon hd3850-el teljesen maxra húzott grafikán ment a oblivion+ driverből bekapcsol 16x-os aniso. Sőt még configból is állítgattam olyanokat amiket nem lehet játékból, pl hogy milyen távolságra rendereljen részletesen, hdr erősség. Ha nem húzom fel túlságosan a részletes táj kirajzolást(tehát sokkal nagyobbra mint amennyire a játékból lehet) akkor simán szépen ment a gépemen. Mellesleg távoli táj kirajzolásnál a jópár km-ről látni mindent. Arról nem is beszélve, hogy krájzisszal azért sem jó összehasonlítani, mert az obilivionban legalább 100x akkora, terület van, változó tájjal (értsd nem egy dzsungel az egész). Na meg az akkori megjelenéskori felsőkategóriás gépeken simán ment maxon, a crysis meg csak a megjelenés után 1 évvel későbbieken (valamennyire).
  • Molnibalage
    #69
    Mármin tényleg nekik volt? Én csak poénkodtam.
  • kvp
    #68
    "Oblivion csak úgy megy elfogadhatóan (tehát 20 FPS legalább) hogy a View Distance-t nagyon leveszem (értsd úgy, hogy 5 méternél nem látok tovább egyáltalán, teljes köd), amivel teljesen élvezhetetlen lesz a játék. Crysisban nincs ilyen korlátozás, minimális graífikával is ellátok benne 5 kmre, nem lesz szép de a játékmenetet nem korlátozza legalább, és élvezhető FPS értéket kapok."

    Oblivionhoz van shader patch, azzal egy osregi gf4ti-n is elmegy. Igaz, hogy ronda lesz, de max. view distance-nal is meglesz a 30 fps 1024x768-ban. Egyebkent meglepo, de az oblivion grafikus motorjat tobb fuggetlen ceg irta. Mashonnan van a novenyzet rajzolo kod, mashonnan az embereket kezelo es mashonnan az epuleteket renderelo es megint mashonnan a fizika. A gyarto ceg csak a script rendszert keszitette hozza. (az az egyetlen ami neha bug-s) Egyebkent erdemes ugy jatszani vele, hogy nem inditjuk el a fo szalat, hanem a 4 mellektortenetet visszuk elobb vegig, kulon-kulon. Az 4 kulon jatek, amibol pl. az egyik akar a thief sorozat folyatasa is lehetne... (es ha nem fut a fo szal, akkor a vilag egy bekes demonoktol mentes kornyek)
  • kvp
    #67
    "1990-ben? Hol? Volt belőle pár az Industrial Light and Magicnek? :)"

    Igen, bar meglepo modon valamivel kesobb magyarorszagra is kerul par gep. A diplomamhoz pl. pont ugyanazt a hardvert hasznaltam amit ok. (kepfeldolgozasrol szolt)

    "Mi értelme van a DX11-nek? Még full DX10 játék is alig van. A DX9-re sem tudnak sokszor még rendesen programozni..."

    A dx9 es dx10 kozott nincs akkora kulonbseg, hogy megerje, tovabba a dx10 a vista miatt nem terjedt el. Ezzel szemben a dx11-ben vegre van rendes geometry shader es a win7 miatt terjedni fog. Egyebkent nem tudom miert tartott ennyi idobe, mar az opengl 1.1-ben is volt feedback buffer, ami egy nagyon primitiv geometry shader technika volt, csak a kommersz pc-s kartyak idaig nem tudtak gyorsitani. (hany eve is jott ki az ogl1.1?)

    ""egy gf8800 szintu kartyat is lehetett venni mar 1990 kornyeken csak valamivel aranyar folott." :DDDDD
    tehát a voodoo1 előtt 5 évvel volt annál kb. 200x gyorsabb kártya. te nem vagy teljesen képben ecsém ..."

    Nem hiszem hogy a batyam lennel, de a lenyeg az, hogy _igen_volt_. Nem pc-s hardverhez es tobbe kerult a legkisebb kartya is mint egy nagyobb kaliforniai csaladi haz, de letezett. Egyebkent a 3dlabs elodje keszitette oket es foleg az sgi munkaallomasokba kerultek. A voodoo-k ezeknek voltak az olcso tomegtermekke butitott valtozatai. A masik csapat, akik az sgi-bol valtak ki alkottak kesobb az nvidia-t. Az elso hasznalhato nvidia kartya, a riva128 gyakorlatilag egy sgi kartya egy pipeline-janak a blitter egysege volt. A geforce2-es sorozat egy teljes pipeline-t tartalmazott, mig az elso tenyleges nvidia-s ujitas a gf6-os sorozattol jott. Addig csak masoltak ami mar 10 evvel korabban keszen volt. A szokasos per vege az lett, hogy az nvidia addigra olyan gazdag lett, hogy megvette a korabbi anyavallalattol (sgi) az osszes jogot es szabadalmat.

    Amit meg lehetett venni, azt eloszor az sgi gyartotta. 1989-ben mar volt max. 12 pipeline-os, geometry shader-es!!! rendszeruk. 1990-ben kezdtek arulni a nagy teljesitmenyu 3d-s munkaallomasaikat es 1992-tol mar 64 bites rendszereket szallitottak. Ezek voltak kb. egy mai atlag pc szintjen. Csak 15 evvel eloztek meg a korukat, bar arban szinte mindenkinek megfizethetetlenek voltak. (itthon is csak par egyetem, foiskola es kutatointezet tudott venni 1-1 ilyen gepet) Az elso ismertebb film amit ilyen hardveren rendereltek az a jurassic park volt 1993-ban. (kb. akkor kezdtek csinalni a filmet amikor kijott az uj hardver) Az atlag fogyasztoknak gyartott technologia mindig le van maradva par evvel. Kezdetben ez meg 15 volt, mara mar csak 5-6 ev a lemaradas a legjobb es a mar boltban kaphato kozott.

    ps: Mielott valaki kijelent valamit, erdemes egy kicsit utannaneznie a dolgoknak...
  • nkmedve
    #66
    Én Gothic3-on még nem játszodtam úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni, Oblivion-t viszont már sokféle vason próbáltam, végig is vittem, tetszett a játék. A grafikája szerintem amikor kijött akkor jó volt, de ha most hasonlitjuk össze más dolgokkal akkor nagyon lemarad.
    A természet, hogyha közelről nézzük akkor szép, a távoli dolgok viszont már nem annyira, és az emberi arcok nagyon gyatrán néznek ki benne (a nála 2 évvel régebbi HL2ben jobbak voltak). Ezen kivül pedig nagyon gépigényes, lefele nem skálázódik jól. Mostani laptopomon (nem játékos konfig egyáltalán, ősrégi IGP van benne) Crysis 800x600on sokkal jobban megy mint Oblivion (minimálishoz közeli grafikán) és jobban is néz ki.
    Oblivion csak úgy megy elfogadhatóan (tehát 20 FPS legalább) hogy a View Distance-t nagyon leveszem (értsd úgy, hogy 5 méternél nem látok tovább egyáltalán, teljes köd), amivel teljesen élvezhetetlen lesz a játék. Crysisban nincs ilyen korlátozás, minimális graífikával is ellátok benne 5 kmre, nem lesz szép de a játékmenetet nem korlátozza legalább, és élvezhető FPS értéket kapok.

    Ettől eltekintve szerintem Oblivion nagyon érdekes játék, aki még nem játszott rajta és szereti az RPGket annak kötelező. Jó története van, nyilt világ (lehet benne bóklászni eleget) és nem 5 órás a játékidő sem.
  • Molnibalage
    #65
    A Two Worlds demóját a régi gépemen kipróbáltam. Úgy ricegett, mint állat. a G3-hoz képest nagyon vérszegény volt.

    A Gothic sorozatnak meg a hangulata az igazi. Szép és jó volt a 3. rész, de nekem a 2. az igazi favorit. Mai napig ott cseng a fülemben a zene és az az érzés mikor a Bányavölgyben éjszakat a dombtetőről az erdőből kijövet megláttam a várat, vagy amikor leereszkedtem a völgybe. Mai napig csillagos ötös nálam. A G3 zenével és a környezettel teremtett nagyon. Mikor lett hozzá gépem volt olyan, hogy 1 óráig csak sétálgattam és a legszebb helyeről nézelődtem. Turistáskodtam. :)
  • tomcsa4
    #64
    Nekem a Warhead tetszett, ügyesek a magyarok. De az alapjáték nem.

    Gothic 3 tényleg szép és bitang hangulatos. Számomra kevés az a játék, melynek a képei hangulatot árasztanak. G3 egyike ezeknek (meg a WoW, LotRO, IWD, BG sorozat, NWN sorozat).

    Oblivion tényleg gyönyörű és a bejárható terület nagy. Igaz ha gyengébb géped van, akkor a távolban lévő objektumokat (fákat) csúnyán rajzolja ki. Two Worlds viszont lélegzetelállító. Távolba révedsz, akkor is szépen megrajzolt. Nézd meg Molnibalage!
  • mad363
    #63
    gyerekes vita ez :D ha a crysis rpg lenne akkor tetszene nem ?
  • Molnibalage
    #62
    Mondjak párat? Gothic 3. Majd 3 éves, és szerintem iszonyat gyönyörű. Az Oblivioról csak képeket láttam, de az is szemet gyönyörködtető.

    Nem divatbóé fikázom. Nálam az tucat FPS = gagyi műfaj. A Crysys ebből a szebb grafikával és pár apró újítással tér le. Ez kevés az üdösséghez nálam.
  • Nos
    #61
    Én a Crysissel nem játszottam, inkább a stratégiákat szeretem. De egy igazán összetett és nagy térképes stratégia még mindig csak olyan játékos/nem túl élethű grafikával és nem túl nagy térképen tud működni, mert a mai vasak még kevesek egy olyan "világszimulációhoz", amire vágynék. Pedig azért messze nem eresztem el a fantáziámat. Szóval lehet, hogy a computer fogja megoldani a téli fűtést, de kell még ide a teljesítmény akkor is, ha nem forradalmian új típusú játékokról, hanem csak a stratégiák felhúzásáról van szó.
  • ziipp
    #60
    Felfogja, csak nem olyan szembetűnő. Ezt inkább érezni lehet. Tapasztalataim szerinte a legjobb az, ha legalább annyit tud a kártya, mint amekkora a monitor képfrissítése. Egyes játékokban azonban a trickjump miatt is szükség van magasabb FPS-re, mert bizonyos ugrások nem vagy nehezebben kivitelezhetők alacsony FPS-nél.

    "Az nVidia főmérnöke igazi monstrumokra számít néhány éven belül."
    Némiképp ironikus ez a mondat annak függvényében, hogy lassan a mostani csúcsgépek is kiváltják a cserépkályhákat. :D

    Cryisról: fanatikusan szidni vagy rajongani - ugyanaz. Viszont a divatot a divatból utálni - baromság. A Crysisen kívül kevés játékra igaz, hogy két évvel a megjelenése után még mindig a legszebb grafikája van, ami - bárki bármit mond - sokat számít. Másrészt az egyáltalán nem igaz, hogy rosszul van optimalizálva, mert a gyengébb gépeken is jól fut, persze kompromisszumokkal.
  • Ahoy
    #59
    És a szemed felfogja az 50 és 100 FPS közötti különbséget? Nemhinném... Akkor nemmindegy?
  • cateran
    #58
    Rendes 3d hologram alapu megjelenites mar a kb 1986/ban megjelent Buvar evkonzben is benne volt,ahol nagy sebesseggel forgo lezerrel szines allo hologramokta voltak kepesek megjeleniteni..(kb mint a SW 4-ben a sakk a Millenium Falconon,csak nem mozogtak)
    erdemes lesasolni:)
  • Tetsuo
    #57
    Azert itt nem alt meg az informatika.. :)
    Vkinek van igenye a max grafikara, nagyobb felbontasra, tobbkepernyore, esetleg a 3D-re, es minden evben tobb es tobb poligonbol allo objektumokra, egyenletesebb mozgasokra, stb.. persze nem ebbol all a jatekelmeny, de sokan nem elegedettek a jelenlegi "maximum" grafikaval, ill a piacgazdasagnak koszonheto marketing is ugyis sulykolja h vedd meg a legujabbat stb..
  • nkmedve
    #56
    Ezt nem tudom, azt hallottam hogy az új Blizzard játékok ATIpártiak lesznek s valószinűleg DX10.1 vagy DX11 ben lesznek irva. Érthető lenne, hogy ha használják az újabb APIkat akkor számoltassák az AI-t is GPUval.
  • nkmedve
    #55
    Nyilvánvalóan GPU limites, mert felbontástól függően nagyon változik az FPS. Ezért nem számit benne sokat, hogy i7et vagy Core 2 Duot használsz. Ez a DX9 határa, ez van. Valószinűleg hacsak nem adnak ki hozza valami DX10.1 vagy DX11es patchet ami teljesen megváltoztatja a Renderpath-ot akkor a következő generációs GPUkon se fog sokkal jobban menni.
  • tomcsa4
    #54
    Állítólag a Starcraft 2 Ati-ra lesz optimizálva és pont az AI-t fogja számolni a GPU. Ez még mindig így van?
  • nkmedve
    #53
    PhysX képes használni a GPUt bizonyos fizikai számitásokra, de ezek se képesek csodákra, általában ha be vannak kapcsolva akkor a robbanások kinézetén javitanak kissebb prociterhelés mellett. Majd a Compute Shader hátha áttörést fog hozni.

    AMDnek volt még egy techdemoja ami a HD4000es kártyákon tudott AI-t számolni (DX10.1ben ATI Stream SDKn keresztül). Azt hiszem kevés fizikát is számolt, de ez nem biztos.
  • Molnibalage
    #52
    Nem tudom bizotsan. Ma már nagyon kevés játék elvileg képes GPU-t is használni. Valaki nem azt mondta, hogy ez a jövő útja. Én nem értek hozzá.