64
Ezt a feladatot kéne megoldanom h ne bukjak meg:S
-
#64 vagy aki ezt tudja megcsinálni az please csinálja meg mert sok mulik rajta! help!
énis dolgozom rajtuk de kéne a segítség!
2.példa:
CSAK VALAKI CSINALJA MEG PLZ
THX KÖSZ -
#63 Sürgős holnap délelőtt valaki oldja meg aki tudja, van hozzá pár képlet is, segítsetek mer sz**ban leszek!
kösz kösz kösz
HELP -
#62 Sürgős holnap délelőtt valaki oldja meg aki tudja, van hozzá pár képlet is, segítsetek mer sz**ban leszek!
kösz kösz kösz
-
#61 Én mikor mentem azt hittem rosszul látok, nem volt relatív dinamika a visgasorban asszem! Csak sajnos akkor még előfordult, hogy vizsgán betojtam és így lemaradtam 5 ponttal a 4-estől. így is örültem enyhén szólva, mert tanulam rá össze-vissza fél napot holott előtte 12 (!!) napig nem volt vizsgám. Ehhh... -
#60 ehh, én jó voltam mechából, de kindinből 2-esre írtam és örültem. aztán csak elmentem javítani és jó példát kaptam, így 4 lett - kellett a magas ösztöndíj :P -
#59 Végül is valahol el kell dőlnie, hogy ki alkalmas és ki nem. Azért, ha most vágnának elém egy vizsgasort felsziszennék... Persze ez nem jelenti azt, hogy ha újra elővenném akkor nem menne. -
#58 ... :D szokás megtörténni! :P -
#57 Éppen most olvastam, hogy kinematikából gépészkaron asszem 70%-ot vágtak meg előző félévben a BME-n a gépészeknél. -
#56 ;) nem kell komolyan venni - inkább tényleg ülj neki és próbáld megérteni a megoldás menetét! (azér ha valakinek van valami efféle régiség TÉNYLEG írjon egy privátot!!!! Nagyon köszönöm előre is! TÉNYLEG kellenek nekem ezek a régiségek!!!!! És PSIONok és Ericsson kéziszámítógépek, meg... :) )
Lám, a topic címe is megváltozott, aminek örülök, reméljük nem csapják a fizika topicba, bár lehet nem is ártana (mondjuk ott sincs nagy forgalom).
Egyetemen a mechanika eléggé buktatós szok lenni, főleg a kinematika/dinamika rész. Így jól jöhet még ez a topic a későbbiekben. -
#55 kösz haver, igazi szentlélek vagy:)
majd megpróbálom ez alapján megcsinalni, asszem elég részletesen leirtad! király vagy! hallod, eléggé messze vagyok, sajnos másik országban, Szerbiában vagyok, Vajdaságban..
hallod, nem vok vmi pénzes, tudom h nem drága telók, de komoyan nincs zsém, tudhatod, annyi zsém se volt h egy mehanika tanárt fogadjak pár órára... de ha felveszel msn re tuti küldök egy ingyen lemezt a címedre!
Tudom h nem nagy valami, meg nemtom h szereted e az ien zenét.. de ez is vami oasmi amit saját erőmből sikerült produkálnom és senki nem segitett benne, egy megbecsülhető dolog:) szal pár honap mulva jön ki a bemutatkozó lemeze a bandámnak, és küldök neked egy ingyen példányt:D)! -
#54 ummhhh, semmit nem szokok könnyen érteni - ez is az oktatás átka :P (kicsit később, de észrevettem ám...!) -
#53 nem neked szólt a második fele :P -
#52 err, azért ha nem baj, a vegyészkar és a gépészkar (mind2ő BME :P) után már nem akarok még1x egyetemre járni - ill. dehogynem: csak nemtom, h közgázra vagy infósnak vissza a BME-re ;) :P -
#51 Ennyit a "problémamegoldásra való nevelő" oktatásról. A mai kiváló szakemberek és most végzett fiatalok a régi rendszer szerint tanultak és bevált. A mostan eredményét itt a topicban is látjuk... -
#50 stimt.
Más: ha szakközépbe jársz, jobb ha hozzászoksz ehhez, ebből fog állni az egész középiskolás életed. Sőt, nem tudom mik a terveid, de ha egyetemre mész, akkor még nehezebb és komolyabb dolgokat fogsz kapni már az első órán. Nekünk sem volt ismétlés, hiszti, lacafaca, jajeztnemtudom, aztnemtudom, kőkeményen kaptuk az anyagot, ha nem tudtad, bukhattad a félévedet....
Másrészről: nem hiszem el, hogy a függvénytábla és a tankönyvek segítségével olyan lehetetlen ezt a feladatot megoldani.... Attól még hogy fizika, lehet egy kis kreativitásod és önállóságod.
Uff én szólottam. -
#49 Azért kíváncsi vagyok lesz e betyárbecsület benne. Nekem egy rekesz sör is megteszi. :) -
#48 #42,#43:
korrektek vagytok -
#47 valóban pontatlan
(...hmmm, még nincsen telóm... :((( ) -
#46 Jaj.. -
#45 Józan ész, ugyan már. Én már azt várom, hogy mikor fog valaki topikot nyitni a törtek összeadásáról vagy a százalékszámításról :| -
#44 ZR elég részletesen leírt mindent. (a feladat megfogalmazása is pontatlan, mert nem triviális, hogy a szerkezet vízszintes, vagy függőleges síkban van. Amennyiben vízszintes akkor meg kellett volna adni az f(t) függvényt is..)
Az utolsó mondatért elnézést, csak eldurrant az agyam.Inkább azt mondám, hogy valamiért eltűnt a gyakorlatias gondolkodás és megfigyelő kézség vagy kísérletezés. Az egész feladat azon alapszik, hogy észrevegye az ember, hogy mi mozog azonos sebességgel és hogyan viszonyulnak azonos szögesebesség estén egymáshoz a kerületi sebességek és gyorsulások. Ez autóbuszok indulásánal lehet szépen látni. Az kerék rögzítő anyái kis sugáron fordulnak, de ha az ember az abronocson levő feliratot nézni az simán látszik, hogy beza gyorsabban megy. Innentől már nem olyan túl nehéz a többire is rájönni.
Ráadásul ahogy hallom a fizika órákat erősen megnyirbálták mióta elmentem a gimiből. Hová lesz így a jövő mérnökpalántáinak képzése?? -
#43 Egybéknét JÓZAN ész barátom. Akkor ismertetem a gondolatmenetet.
(bár nem írja a példa szövege, de nyilvánvaló, hogy tökéletes kapcsolat van a szíj és a dob között)
A./ 1. és 2. henger közös tengelyen vannak mereven egymáshoz rögíztve. Ebből mi következik? Az, hogy együtt forognak.
B./ A súly mozog, és együtt mozog vele az nagy henger. Hiperprimitív képlettel kerületi sebességből szögsebsességet számolsz. A./ pont miat "mega 1" = "omega 2"-vel. Stimm?
C./ A szögesebbésgből a B./ pontban használt összefüggést visszafele használva kiszámítható a kis dob kerületi sebssége.
D./ Ez a kerületi sebesség igaz a 3-as henger peremén is. Ergo MEGINTCSAK UGYANAZ a képlet használva --> "omega 3" szögsebesség kijön. Minden sebesség az első ismert x = f(t) -től függ... M pont gyorsulása a kerületi sebesség és szögsebesség és sugrakból megint csak a függvénytáblában levő hiperprimitív képlettel számítható.
Ez olyan nehéz?? Sajnos ahogy látom a mai fiatalok sötétek a fizikához. Kár.
-
#42 azér ide jár a Télapó is ;)
A mozgástörvény az azt jelenti, h mennyit mozdul el az idő függvényében (legalábbis ez van neked apró betűvel odaírva). Ez mutatja meg, h hol van az A pont helyzete (x) az idő (t) függvényében. x=10*t^2. Persze jó lenne, ha annak a 10-nek ott lenne a mértékegysége, de azt lehet sejteni, hogy itt minden cm és minden s lesz.
Mivel te valszeg nem tanultál még differenciálszámítást, így nem fogod rögtön látni, hogy az A pont sebességét úgy lehet kiszámolni, hogy vA=dx/dt=20*t és azt sem, h a gyorsulását aA=dvA/dt=20cm/s^2, azaz állandó.
De azt feltehetjük, (a mozgástörvény is sugallja), hogy ez olyan mozgás, amit szabadesésre hasonlít, így az ott tárgyalt összefüggéseket használhatod. Tehát ott a megtett út: x=g/2*t^2 és a test sebessége: v=g*t. Mivel itt a g/2=10cm/s^2-el (mert x=10*t^2 = g/2*t^2, tehát a két oldalon azonos mennyiségek kell hogy álljanak, ezért g/2=10cm/s^2, azaz g=20cm/s^2 ebben a példában), így rögtön írhatod is, hogy az A pont sebessége vA=g*t=20*t és a gyorsulása aA=g=20cm/s^2.
Annyit kell még tudni, hogy az M pontod éppen úgy viselkedik, mint az A pontod, csak éppen ellentétes irányba mozog. Azt már rád bízom, h belásd, hogy az M pont sebessége megegyezik az A pontéval (ez onnan jön ki, hogy a szögsebességeik azonosak az 1 és 2 kerekeknek, de a kerületi sebességeik nem. Ellenben a 2 és 3 kerekek sugarainak aránya éppen megegyezik a 2 és 1 kerekekével, ezért lesznek azonosak a kerületi sebességeik az 1 és 3 kerekeknek, azaz az A és M pontoknak. Hasonló mondható el a gyorsulásokról is).
Namost az M kerületi irányú gyorsulása megegyezik az A pont kerületi gyorsulásával, azaz aMker=20cm/s^2.
Az M pontnak mivel körpályán mozog, van centripetális gyorsulása: aMcp=vMker^2/r3, ehhez kell M kerületi sebessége. Ez onnan számolható, h tudjuk, arról az időpillanatról beszélünk, amikor A eljutiott a 45cm-es "mélységbe": x=45cm=10*t^2, ahonnan t=2.12s
Ezt behelyettesítve az A pont sebességét leíró összefüggésbe: vM=vA=20*t=42.4cm/s
Ezzel pedig az M pont centripetális gyorsulása: aMcp=(42.4cm/s)^2/(15cm)=120cm/s^2, ami a 3-as körpálya középpontja felé mutat.
Az összgyorsulása a kerületi irányú gyorsulás és a centripetális gyorsulás eredője. Mivel ezek merőlegesek egymásra, így a Pithagorasz tétellel számítható:
aMössz=GYÖK(aMker^2+aMcp^2)=121.7cm/s^2
Ezért kapok tőled egy telefont az alábbiak közül:
Ericsson T28/T29/T39/R320/R380/R520, Nokia 8310/8210/6210/6310/7650/5510/3650
Várom a privát üzeneted! Egy ócska telót csak megér egy bukásmentes félév! -
#41 volt már oyan tripp h ellenőrzőre gyakoroltunk 3hétig, aztán ez a hülye tanár olyan feladatokat adott fel ellenőrzőn amik totál különböztek azoktol amiket gyakoroltunk, és olyan bolond hogy amikor javitottuk a táblán ő sem tudta megcsinálni:S (ez komoy) -
#40 ez gimis fizika könyből vette a mechanika tanár,én 2ikos szakközépiskolába járok, és mi nem tanultunk ilyesmit eddig, szóval nekem meg nem kellett volna tudnom megcsinalni. -
#39 Nem akarlak megsérteni, de ez gimis másodikos koromban meg kellett volna csinálni elvileg mindenkinek. Mai napig nem fogom fel, hogy egyes csajok hogyan mentek át... Szóval hajrá. -
#38 én ezen túlvagyok már hála az égnek, nem egyszerű az biztos. én autoszerelőként tanultam(tanították) ezt de minden dogámat puskából írtam meg. Ja és az osztály 90 % a se vágta.
egyébként meg a google a barátod -
#37 nem, igazabol a télapótól várok segítséget, de a példa még karácsony előttre kell:S -
#36 Ha tényleg innen vársz segítséget, akkor borítékolom a bukást. -
#35 ez igy megoldható?komoyan? -
#34 Alex,jó úton járok,meg jól számoltam?szögsebesség sajnos nekem nem megy,azt nem értettem meg,de a szöget már ki lehet számolni adataimból:
32,831853*100/94,24778~34,84(ez nagyon kerekített) -
#33 és nem is fogaskerek -
#32 télleg -
#31 a sugara 15cm nem a kerülete!
K=94,24778
-45=49,24778
ennek 2/3-a
32,831853
enyi utat tesz meg a pont az alatt az idő alatt amíg a test megteszi a 45cm-t -
#30 "Egyszeru" feladat, csak oszetett (tipikus osszegzo dolgozat:D).
- A gyorsulasi kepletbol adott a gyorsulas es az ut, azokbol kiszamolod az idot.
- 1. kor sugarabol kiszamolod a keruletet, a megadott utbol a kerulete alapjan az elfordulasi szoget.
- Kiszamolod a 2. kor keruletet, es az elfordulas szovebol kiszamolod a megtett utat;)
- A 3. kor kerulete mar adott, igy a megtett utbol kiszamolod a 3. kornek az elfordulasi szoget.
- Igy mar van elfordulasi szoged, megtett utad, idod...;P
- Ezekbol az adatokbol mar ki tudod szamolni az M pont sebesseget, gyorsulasat, stb. -
#29 a kérdés már csak az, hogy a 45 cm-t az A testre ható gravitációs gyorsulás mennyire gyorsítja fel, és mindez hogy hat az áttételen keresztül az M pontra.... -
#28 hát ha "A" 45cm-t tesz, az azt jelenti, h 3szor fordítja körbe az 1es-t,mert 1fordulata 15, így a 3*15=45.
Emiatt 3szor fordul körbe a 2es, aminek a sugara 10cm, így az 30cm-t forgat, ez az a szíjjon áttéve a 3as fogaskereken 2-őt forgat... -
#27 gyorsulása,de hogy melyik...:2/3*10~6.66666
enyi tellik tőlem úgy érzem -
#26 jajó,most veszem lszre adatokat
megpróbálom megfejteni =D -
#25 szerintem:
1-es sugara/2-es sugara*s sebességel mozog
persze ne várd,hogy egy tizedikes gimnazista ezt megoldja mindenféle adat nélkül,de nekem így tünik logikusnak