101
  • AltairFromAcre
    #101
    Haha!!!! Microsoft meg a hosszú élet? 6 embert ismerek, akinek kijött a 3 ledes hiba, abból 2-nek nincs flashelve. Szóval ennyit a hosszú életről! Még1x csak...... HAHA!:)
  • NEXUS6
    #100
    Juhé!!!!;)))

    És mellesleg #100!
  • narumon
    #99
    El sem hiszem, hogy az SG történetében először.... egyetértünk :)
  • dez
    #98
    Oké, csak arról van szó, hogy igen sok high-end kereskedő (meg fizetett cikkíró) azt csinálja (tisztelet a kivételnek), hogy ha van egy ilyen dolog, ami némileg jobb, mint a kommersz, nekiállnak mindenféle fantáziákkal felnagyítani a különbséget. A vevők meg beleélik magukat, hogy milyen nagy tehetségek, hogy ezt hallják, és hogy ez milyen fennkölt dolog, stb. Ez vezet a sznobsághoz. Közben meg vannak olyan cuccok, amik kapásból olyan brutálisan szólnak, hogy azon nincs mit magyarázni. Ezeket viszont alig ismerik az érdeklődők, mert a kisebb cégeknek nincs pénzük reklámra, a nagyok meg nem erőltetik annyira, mert egyszerűbb közepesen jót csinálni, majd azt agyondícsértetni és agyonreklámozni - a fogyasztók meg csak úgy sovárognak utána, mert xy márka. Az igazán jót meg csillagászati magasságokba árazzák.
  • narumon
    #97
    Nem is várom el, hogy csúcskategória legyen hiszen az ára sem az. a Dac5 is bőven 100e alatt van tehát nem is csoda. A kérdés, hogy árához képest mit tud nyújtani, ezt pedig majd a hangja dönti el és nem a technikai leirása :D
  • dez
    #96
    Jók lesznek, de nem a honlapjukkal ellentétben nem abszolút csúcskategória (legfeljebb a nagyobb sorozatban készülő dolgok között). Elég jó D/A van bennük, de nem a legjobb, és reclocking sincs. Csak kikapcsolhatatlan resampling, ami viszont nem egy "pure" dolog. (Így hiába van tele jó kondikkal és opAMP-okkal. Látod, erről beszélek.)
  • narumon
    #95
    Nekem most valamikor jönnek majd Xindak Dacok nagyon kiváncsi leszek mit nyújtanak.
  • dez
    #94
    Nyilván alap az 1x írás. Csak épp a szokásos 52x CD-R-ek erre nem igazán alkalmasak, hanem a 4x-8x Audio CD-R-ek. (Vigyázat, van, ami valójában sima 52x lemez, csak a címke más.)

    Az egyik srác összeállított egy konfigot jó minőségű CD írásra. Az író is úgy lett kiválogatva, és nagyon stabil külön tápot kap, mert - ahogy máshol is igen fontos tényező - ez is erősen befolyásolja a lézer működését (az írókban csak egy elég minimalista tápszűrés van).

    De mint írtam, szerintem kicsit ésszerűbb megoldás egy jó, recklockingos külső DAC. Csak épp abból sem éppen könnyű igazán jót csinálni, meg is kérik az árát. (Az említett srác pl. évek óta fejleszt egy ilyet, és még nem teljesen elégedett vele. Én is épp most készülök összerakni egyet magamnak a fenti okokból, persze ez nem versenyezhet majd az utóbbival, vagy más komoly high-end változatokkal, hiszen amatőr próbálkozás, de talán nem lesz olyan rossz.)
  • narumon
    #93
    "Ha ennyire odafigyeltek, mi hogy szól, akkor nem értem, eddig hogy nem vettétek észre, hogy egy nem reclockingos (márpedig hidh-endben sem mind olyan, sőt - és ha olyan is, működhet jobban és kevésbé jól) külső DAC esetén milyen alaposan befolyásolja a hangot, hogy honnan is származik az az SPDIF jel. (Mellesleg a leírtak miatt még az is átjön rajta, hogy gyári v. másolt a CD, és hogy lett megírva.)"

    Ez teljesen természetes. Egyébként általában egy referencia cd lejátszó van a cucc végén direkt hogy ne azon múljon a hang. Természetesen másolt cdket nem is használunk. Néha ügyfelek szoktak behozni de sajnos nagyrészük nagyon nagyon soványan szól. Persze általában aki fél milla felett vesz otthonra cuccot magának az nem mp3at szokott meg másolt cdt szokott hallgatni. Audiocdre neked van valami tapasztalatod egyébként minőségre? Mármint irottra? Én próbáltam már mindent de igazi jó megoldás még nem született. Plextor tud olyat, hogy piteket növel és ezáltal jobb hangminőséget és olvashatóságot igér, de ebből semmit nem vettünk észre max azt, hogy néhány cd lejátszó fel sem ismerte a lemezt.
  • dez
    #92
    amik
  • dez
    #91
    Nem ilyen egyszemélyes "gyártókra" gondoltam, hanem kiseb cégekre, amik a high-end saját multijai nem tudnak labdába rúgni, amiknek komoly összegeket költenek marketingre...

    Ismerőseimnél nem egy nagy nevű high-end cucc járt - tuningolásra! És hallhatóan jobb lett... Legutóbb amikor ott jártam, ott mutogatta nekem, milyen hibák voltak a cuccban. (Hozzáteszem, azért nem holmi jöttmentek, ismertek a szakmában.)
  • dez
    #90
    "A max egy mondatbeli hozzáfűzés volt, (mégpedig az én olvasatomban azt jelenti hogy nem az erősitőn van ilyen hanem a dacon) nyilván hogy digitális jelet kell hogy kapjon, de látod pont erről beszélek, pontosan tudod miről van szó és mégis belekötsz."

    Jó, ez inkább egy kis szúrkálás volt, bár az eddigiek alapján már semmiben sem lehetek biztos. :)

    "Nagyon jól tudom, hogy két DAC között ég és a föld különbség van mind hangminőség, mind ár tekintetében, de látod, nekem ehhez megint nem kell tudnom, hogy milyen szinkronizálási jel miatt van ez."

    Nézd, te indítottál egy olyan műszaki alapú kijelentéssel, hogy csak tökéletes lehet, mert digitális. Ezért kezdtem én is a műszaki héttérről beszélni, amit te megintcsak egy (erősen felületes) műszaki jellegű érvvel próbáltál lesöpörni.

    Azt term. én is tudom, hogy nem a szokásos torzítás-értékektől függ pl. egy erősítő jósága. De az is viszonylag ismert dolog, hogy az időbeli torzításokra nagyon is érzékeny a fül, tehát ha itt komoly zavarok vannak, az igen erősen be fog tenni a hangnak.

    "Az én (és szerintem mindenhol) ügyfeleimet ugyanis nem a humbug érdekli hogy mit csinál, hanem hogy hogyan szól. Szerintem meg pont ez kellene, hogy legyen a lényeg MINDEN ESETBEN és nem az, hogy mit irtak oda ceruzával a mérnökök, amit utána még a vezetés megfejelt, majd a marketingesek egy picit feljebb húzták."

    Oké, a vevőnek nem kell mindennel tisztában lennie (azért alapvető dolgokat jó, ha tud, már csak a saját érdekében is), de neked igenis tudod kell, mi tud komoly hibákat belevinni egy rendszerbe.

    Ha ennyire odafigyeltek, mi hogy szól, akkor nem értem, eddig hogy nem vettétek észre, hogy egy nem reclockingos (márpedig hidh-endben sem mind olyan, sőt - és ha olyan is, működhet jobban és kevésbé jól) külső DAC esetén milyen alaposan befolyásolja a hangot, hogy honnan is származik az az SPDIF jel. (Mellesleg a leírtak miatt még az is átjön rajta, hogy gyári v. másolt a CD, és hogy lett megírva.)

    Rengeteg esetben az van, hogy hallgatják a cuccokat, hallgatják, és úgy viszonylag jók is, de alapvető hibák miatt messze nem olyan jó, mint lehetne.
  • narumon
    #89
    "mint jól felfuttatott márkák, az emberek mégis az utóbbiakat veszik, mert lehet vele jól villogni. Ezt gondold át..."

    Jah és akkor olvass vissza, hogy miből is indult ki ez az egész...
  • narumon
    #88
    "Ja, "sajnálom", hogy a high-end fejlesztéssel és gyártással foglalkozó ismerőseim tudnak is valamit. OMG."

    Ne sajnáld én is ismerek okos ügyes helyi fejlesztőket amivel nem is lenne baj de...

    "Ez csinálja ezt az idióta márka-buzulást is, ami pedig csak a kommersz jellemzője kellene legyen. És ezért van, hogy apró cégek hiába csinálnak sokkal jobbat, mint jól felfuttatott márkák, az emberek mégis az utóbbiakat veszik, mert lehet vele jól villogni. Ezt gondold át..."

    ...hoztak már nekünk mindenféle cuccot. Házi építésű erősítőt stb, amivel nem is lenne baj csak az, hogy én eddig mindig úgy jártam, hogy hozott a tag egy szép csöves erősitőt, számtalan teszt után finomitottunk még rajta és egy viszonylag normális árréssel kitaláltuk hogy 150 körül lesz az ára, ez jó mert a nagyobb nevű vakokat a 200-240e forint ártartományban megüti. Működött is a dolog ideig óráig amikor már 1, a gyártó tag kitalálta, hoyg az övé gyakorlatilag sokkal jobban szól mint a 200e Ftos "jónevű" társakért ezért az övét gyakorlatilag 250-ért kell adni. (és itt meg is halt a dolog) 2, az alkatrészek beszerzése normális áron soxor ultanagy falakba ütközik, ezért nem lehet állandósítani a minőséget (ezt talán ma már ki lehet húzni) 3, maga a gyártó tag kezdte el kispórólni belőle a cumókat mert az ő elvakult füle még mindig úgy érezte, hogy ugyanolyan jól szól pediglen nem (és itt is meghalt a dolog).
    Azonkivül a hangfalépítők. Na ők egy külön szép faj; mindegyik meg van róla győződve, hogy a világ legjobb hangfalját építették, egy részük még arról is meg van győződve, hogy ez nekik 40e forintból sikerült, és akkor jönnek a fenti gondok; tesztelésen 4-en mondjuk, hogy az adott cég hangfala kb egy osztállyal magasabban van, ezt nem érti meg. A szomorú, hogy utána még be tud palizni embereket, hogy az ő 200e forintos hangfala mennyire jó (persze olyanokat akik egy otthoni Sony vagy mittoménmilyen hangfal után hallják), és nem tudják hogy abban az árkategóriában már sokkal jobbat is lehet kapni.
    Egyébként meg sajnos a hifi mint olyan teljesen kifutóban van, most talán a kinai gyártók az egyetlen reménység, hogy életben tartják ezt.
  • narumon
    #87
    "Mi az, hogy max??? Szerinted a DAC milyen jelet kaphat még, analóg??? Igen, basszus, a külső DAC-okról beszélünk, ami nagyon is használatos a high-endben is. Mivel több gyártó kimondottan a lehető legjobb külső DAC-okra van ráállva. Aminek része az SPDIF hibáinak kiküszöbölése. KÉT UGYANOLYAN DAC KÖZÖTT ÉG ÉS FÖLD LEHET A KÜLÖNBSÉG ENNEK FÜGGVÉNYÉBEN."

    A max egy mondatbeli hozzáfűzés volt, (mégpedig az én olvasatomban azt jelenti hogy nem az erősitőn van ilyen hanem a dacon) nyilván hogy digitális jelet kell hogy kapjon, de látod pont erről beszélek, pontosan tudod miről van szó és mégis belekötsz. Nagyon jól tudom, hogy két DAC között ég és a föld különbség van mind hangminőség, mind ár tekintetében, de látod, nekem ehhez megint nem kell tudnom, hogy milyen szinkronizálási jel miatt van ez. Az én (és szerintem mindenhol) ügyfeleimet ugyanis nem a humbug érdekli hogy mit csinál, hanem hogy hogyan szól. Szerintem meg pont ez kellene, hogy legyen a lényeg MINDEN ESETBEN és nem az, hogy mit irtak oda ceruzával a mérnökök, amit utána még a vezetés megfejelt, majd a marketingesek egy picit feljebb húzták.
  • dez
    #86
    Ja, "sajnálom", hogy a high-end fejlesztéssel és gyártással foglalkozó ismerőseim tudnak is valamit. OMG.

    Ők is azon a véleményen vannak, hogy tisztában kell lenni bizonyos dolgokkal, mert manapság túl sok a belemagyarázás, képzelgés, fontos dolgok meg elsikkadnak. Ez vezet az üres sznobizmus felé.

    Amikor pl. egy erősítő jól szól, de nem annyival jobban a kommersznél, hogy az embernek földbe gyökerezik a lába, és még így is padlót fog. Akkor jönnek az olyan fantáziadús hadovák, mint pl. a Sztereo Magazinban, meg külföldi társaiban, amiknek a fele bújtatott fizetett hírdetés. Ez csinálja ezt az idióta márka-buzulást is, ami pedig csak a kommersz jellemzője kellene legyen. És ezért van, hogy apró cégek hiába csinálnak sokkal jobbat, mint jól felfuttatott márkák, az emberek mégis az utóbbiakat veszik, mert lehet vele jól villogni. Ezt gondold át...
  • dez
    #85
    Rohadtul nem vádaskodom. Te még azt sem tudod, hogy az SPDIF komoly hibákat tud belevinni a rendszerbe!!! Pedig ez közismert. Nem a technikai háttér (amit neked is illene tudnod, ha már "ezzel foglalkozol"), hanem MAGA A TÉNY. És az, hogy megfelelő megoldással NAGYBAN JAVÍTHATÓ A HAMGMINŐSÉG. Nem elméletileg, hanem GYAKORLATILAG. Éppen ezért különösen fontos a high-endben az SPDIF hibáinak kiküszöbölése.

    Na ja, nincsenek high-end erősítőkön digitális bemenetek (csak házimozierősítőkön, ami kicsit más kategória). Kurva szóval nem mondtam, hogy vannak.

    "Max a külső DAC-okon van."

    Mi az, hogy max??? Szerinted a DAC milyen jelet kaphat még, analóg??? Igen, basszus, a külső DAC-okról beszélünk, ami nagyon is használatos a high-endben is. Mivel több gyártó kimondottan a lehető legjobb külső DAC-okra van ráállva. Aminek része az SPDIF hibáinak kiküszöbölése. KÉT UGYANOLYAN DAC KÖZÖTT ÉG ÉS FÖLD LEHET A KÜLÖNBSÉG ENNEK FÜGGVÉNYÉBEN.
  • narumon
    #84
    "Hát ez nagyon is szomorú, ha úgy árulsz high-end cuccokat, hogy nem igazán vagy képben a témát illetően. Valójában nem is tudod, mit adsz el. Mennyire is jó az, vagy éppen nem. Az ilyen kereskedők teszik taccsra az egészet, agyondícsérve olyasmit, amit nem kéne, félredobva jobb sorsra érdemest, stb., és viszik szépen elfelé az egészet az üres sznobizmusba."

    Na kb most telt be a pohár! Hogy jössz te ahhoz hogy mindig vádaskodj? Miért van az hogy mindig mindent félreolvasol? Az én álláspontom szerint te bizonygatsz folyamatosan valamit amihez közöd nincs és nem is értesz hozzá, és az ilyen emberek veszik meg a sok hülyeséget ami alapján a sok gyártó önti a szart a világra. Tudod én pontosan tisztában vagyok azzal, hogy mit adok el, és tudod a vevőim is pontosan tisztába vannak azzal, hogy mit vesznek meg. És ha valamit is konyitasz a high endhez akkor pontosan tudod, hogy ott 1db ember sincs aki bármiféle technikai paramétert nézne / keresne az erősítőn, cd lejátszón. Tudod egy 600e forintos erősítőt csak úgy szoktak megvenni, hogy előtte MEGHALLGATJÁK!! Nem technikai paraméterek olvasnak, nem a cégek mindenféle hazugságainak hisznek hanem egyszerűen a saját fülüknek.

    "Két SPDIF alapú rendszer között teljesen jól hallható különbség tud lenni. Ezt a számomra már többször demonstrálták."

    Ahhan biztos elképesztően sok ilyen lehet ehhez képest gyorsan végigszaladtam pár high end erősitőn MÉGCSAK DIGITÁLIS BEMENETEK SINCSENEK RAJTA! Nyilván annyira jó és fontos, hogy a 610e forintos Linn erősitőn kurvára nincs egy darab digitális bemenete sem. Itt nézem a Dussunt is ezen sincs. Yaqin? Egyiken sincs. Csak pure analóg. Max a külső DAC-okon van.

    A technikai leirásodat köszönöm, megjegyzem, de ezen továbbra sem fog múlni hogy mit hall az ember vagy mit nem. Azt meg hogy a vádaskodásaidat hova tedd azt gondolom tudod.
  • dez
    #83
    Jahh, mellesleg az SPDIF átvitel nem teljes transzparenciája még nem csak is csak a high-end terén ismert, hanem ugyanolyan jól ismert a professzionális audiofeldolgozásban. Csak kiküszöbölésére szolgáló megoldásokkal szembeni elvárás más mértékű.

    A rendszer megvalósításától függően a HDMI sokkal közelebb állhat a transzparenshez.
  • dez
    #82
    Hát ez nagyon is szomorú, ha úgy árulsz high-end cuccokat, hogy nem igazán vagy képben a témát illetően. Valójában nem is tudod, mit adsz el. Mennyire is jó az, vagy éppen nem. Az ilyen kereskedők teszik taccsra az egészet, agyondícsérve olyasmit, amit nem kéne, félredobva jobb sorsra érdemest, stb., és viszik szépen elfelé az egészet az üres sznobizmusba.

    Két SPDIF alapú rendszer között teljesen jól hallható különbség tud lenni. Ezt a számomra már többször demonstrálták. Ez a dolog teljesen jól ismert (valódi) high-end körökben, sőt DIY amatőrök között is. A miértet már le is írtam, így azt a részt nem ismétlem meg.

    Nekem egy közeli ismerősöm foglalkozik high-end készülékek és eszközök forgalmazásával, de nem csak ezzel, hanem ezek készítésével is. Folyamatos teszteknek vetik alá a dolgokat. Nekem is sokmindent mutatott már, továbbá hozzásegített, hogy itthon is legyen egy elég jó rendszerem. (Jelenleg itthon nincs digitális hangátviteli csatorna a rendszerben, de nemsokára lesz, egy külső DAC képében, ami SPDIF-en kapja majd a jelet különféle forrásokból.)

    Na akkor nézzük a - mondjuk úgy - felvetésed, miszerint "akkor nagyon nem mindegy lenne, hogy milyen dvdrommal olvasol bármit be. Pedig mindegy." Nos ha nem vennéd észre, itt a beolvasott adat egy PC memóriájába kerül, és tök mindegy, hogy a továbbított wordok milyen ütemezéssel jönnek. Amikor jön egy új, az szépen beírásra kerül a memóriába, aztán annyi. Ez egész más eset, mint amikor röptében továbbításra kerül a DAC felé, ami olyan ütemben alakítja analóg jellé, ahogy kapja.

    A lemez alapú rendszerekhez képest (már ahol ezt nem küszöbölis ki külön) kisebb, de továbbra sem jelentéktelen időzítési hibát rejt magában az az eset, ha pl. a fent említett, memóriában tárolt adatot egy hangkártyán küldjük kifelé. Ugyanis a hangkártyáknak is van egy saját órajelgenerátora, ami adott esetben egyenletesebben jár, más esetben meg nem. De nem épp tökéletes. Mindenesetre az ezen alapuló ütemben küldi kifelé a jelet. A számítógép többi részével egy átmeneti tároló köti össze, ami kompenzálja kicsi, de meglévő időzítésbeli különbségeket. Ebből többszintű időzítési probléma is fakad, ami a kimenő jelet/adatot illeti: bitclock jitter, hullámforma jitter, és sok kicsi sokra megy alapon nagyobb időközöket átfogó időzítési hiba. Az első kettő hangminőségi problémákat okoz, az utóbbi meg pl. egy jobb zenész számára érzékelhető ütem-csúszkálást okoz.

    Az SPDIF azért rosszabb, mint a HDMI, mert asszinkron, azaz nincs egy külön, viszonylag pontos órajele. Amikor kifejlesztették, nem volt minden lejátszóban egy kis számítógép. Kénytelenek voltak úgy kialakítani az egészet, hogy olyan időzítéssel továbbítják a jelet, ahogy azt a lemezről éppen olvassák, egyedi hangmintánkként. Ráadásul egy jelvezetéken alapul az SPDIF, már csak ezért sincs külön órajel.
  • narumon
    #81
    Na okés mostmár bazira kiváncsi vagyok az általad leirtakra, illetve különbségekre. Az önbizalom úgy látom inkább nálad a fő motívum. Én valóban nem vagyok ennyire jó ezekben a technical detailsekben, de mint nyilván már te is tudod mert nagyon sokszor leirtam. Jelenleg tvkkel (lcd és plazma, konzolokkal és hifi és high end cumók kereskedésével (is) foglalkozom). Szóval valószínűsítem, hogy többféle tévét, konzolt látok és többféle hifit, audiophile cuccot hallgatok egy hónapban mint te egész évben vagy tiz évben, de te azért ebben is belekötsz.
    Én kiváncsian várom a hozzászólásodat (a kötözködést azt nem)
    Az eredeti tényállás az ez: a HDMI-n a hang jobb minőségű mint a régebbi digitális kimeneteken. (ezt irta ugye nexus6) No erre vagyok kiváncsi miszter szuperfül és szuperszem, és nem érdekel technikai paraméter, mert ugye mint gondolom te is nagyon jól tudod a számok csak egy dolog. Egy számokban nagyon szépen álló erősítő szólhat nagyságrendekkel szarabbul mint a papiron "kevesebbet" tudó társa. De mostmár tényleg nagyon kiváncsi vagyok.
  • dez
    #80
    Wow, bazzeg, ezt nevezem. Nyilvánvalóan fingod sincs, mi mennyire hallatszik, mi hogy működik, de azért mondod a tutit. Kérdezni? Azt minek? Ha úgysem érted az egészet. Elég, ha kijelented, hogy "nincs, mert nem értem".

    Megjegyzem, optikai kimenet = optikai SPDIF. Koax = elektromos SPDIF.
    Mellesleg nem is az ezek közötti különbségről beszélünk (pedig még itt is van), de ne is zavarjon. Fő az önbizalom.
  • narumon
    #79
    Szokás szerint nemigazán láttam tőled normálisan feltett kérdést (az hogy a magam módján mit gondolok és mit akarok kérdezni az nem kérdés, egyszerűen leirtam) persze leirhatod most a technikai magyarázatát a dolgoknak csak a lényegen nem változtat. High End eszközök sem hallatszik az SPDIF és az optikai kimenet között sem a különbség. HDMI-t ugyan még nem hallgattam ilyen rendszeren (mivel high end cuccban még nemis nagyon láttam ilyet [legalábbis megfogható közelségben nem], de ezerszázalékig biztos vagyok benne, hogy nem hallani a különbséget)
  • dez
    #78
    A kérdésemre válaszolsz esetleg? Vagy megállt a tudomány?
  • NEXUS6
    #77
    Ha te mondod!;)
  • narumon
    #76
    "Csatlakoztatsd a kontrolert hibaüzenetet ha a szobában melegebb van mint 15 fok. Nálam ennyi egyenlőre de akkoz még nem beszéltem a mások által emlitett vörös ledes gondról. A lényeg az hogy én arra számítottam hogy beteszem a méregdrága lemezt és játszok míg el nem ájulok a f áradságtól. Ennek ellenére szűk keresztmettszet nem én vagyok hanem a gép."

    Hááát akkor esetleg vidd vissza a gépedet garanciába. Én és még jópáran egyszerűen csak játszunk amig el nem ájulunk a fáradtságtól. Ha hibás a géped akkor miért nem viszed vissza?
  • narumon
    #75
    "Az új A/V erősítők viszont 8 csatornásak, ismerik a HDMI 1.3-at (én erről beszélek), szal xopott aki 2 éve vett valami HDMI-s erőlködőt."

    Ugyanoda visszatérünk. Parasztvakitás szal nem szopott semmit. Az hogy valami lossless az nem 15e és nem is 150e forintos technikán jön csak ki. Filmeknél meg amúgysem mert az egész egy mű dolog.
  • qwas
    #74
    Nem az a baj hogy mit akarok vele játszani hanem az hogy hogyan. Azért vettem xboxot mert tele letta törpöm azzal hogy a Pc-re letöltögessem a kalóz játékokat. Ezután a védelmek feltörésének sikerességével illetve sikertelenségével tököljek. Majd driverek beszerzésével és instalálásával töltsem az időt és legvégül a hardware elavultságával kelljen foglalkoznom. No ezért vettem xboxot meg hozzá a darabonként átlag 13-14000 forintos játékokat. És mit kapok cserében? Csatlakoztatsd a kontrolert hibaüzenetet ha a szobában melegebb van mint 15 fok. Nálam ennyi egyenlőre de akkoz még nem beszéltem a mások által emlitett vörös ledes gondról. A lényeg az hogy én arra számítottam hogy beteszem a méregdrága lemezt és játszok míg el nem ájulok a f áradságtól. Ennek ellenére szűk keresztmettszet nem én vagyok hanem a gép.
  • dez
    #73
    Látom, egy kukkot sem értettél abból, amit írtam.
    Első nekifutásra úgy folytattam volna, akkor inkább nem is erőltetem.
    Aztán elgondolkodtam, hogy vajon a felvetésedet végső, és mindent elsöprő érvnek szántad, vagy a magad módján meg akartad kérdezni, akkor ott miért nem számít a dolog. Nos?
  • NEXUS6
    #72
    "Miért? A Sonyt kényszeritették rá? A fene a sok gonosz embert. Ez saját döntés. Továbbra is mondom a profit a lényeg. A profit határozza meg a részvények árfolyamát és ezen keresztül a cég értékét. Nem véletlen, hogy a Nintendo a maga kis 3e emberével többet ér mint az egész Sony 130e ember ide vagy oda."

    "Kis" cégnek a profit a lényeg, mert abból vesznek húsvéti ajándékot az alakalmazottak, nagy cégek meg a piacra gyúrnak. A Sony bácsit nem kényszerítette senki arra, hogy ilyet csináljon, illetve csak egy dolog, az hogy a Sony nem "kis" cég, hanem egy multinacionális, több piaci szegmensben is érdekelt mamut és ha ez is akar maradni, akkor nem tehet mást mint kihasználja, hogy a termékeivel saját termékeit, szabványait is támogatja. A részvény szép dolog, de gyak egy virtuális pénz, attól hogy a részvén árfolyamok emelkednek a Nintendo sem kap egy centet sem, hacsak a cégnél levő részvényeket el nem adják, viszont akkor gondolom egyből lezuhanna az árfolyam is. Szal nagy cégnél nem egyértelmű, illetve pont fordítva, ott az egyértelmű hogy mit kezdjenek a marha nagy profittal, ezért inkább eleve beépítik pl a fejlesztésbe, vagy reklámba, vagy a dolgozók fizujába, vagy akármibe. A Sony is leállíthatna minden értelmes fejlesztést és akkor jövőre 10 mrd $ nagyságrendű profitokat kaszálna. 2 év múlva meg csődbe menne.

    "Nem kell semmit visszakeverni merthogy az hogy a HDMI 8-at tud, de a dvdken csak 5.1 van. Hát istenem akkor csak ennyi megy át rajta, nincs mit keverni sehova."
    Ja persze, a HD video lemezeken viszont 8 csatornás veszteségmentes hanganyag van. Mondjuk lehet, hogy valami régi csúcs hifi 5.1 A/V erősítőn már volt HDMI, csak éppen az 1.3 HDMI szabványt valszeg nem ismeri, szal se TrueHD, se DTS-HD nem lesz. Mondjuk a lejátszó valszeg lekonvertálja 6 csatornás valamire, és az is igaz, hogy Eccerű Józsika 15 ezer Ft-os szpídlink szuperhifijén is tökmindegy. Szal igazad van!;)
    Az új A/V erősítők viszont 8 csatornásak, ismerik a HDMI 1.3-at (én erről beszélek), szal xopott aki 2 éve vett valami HDMI-s erőlködőt.
  • narumon
    #71
    Hát móricka azt képzeli el, hogyha ez igazán jelente minőség különbséget akkor nagyon nem mindegy lenne, hogy milyen dvdrommal olvasol bármit be. Pedig mindegy.
  • dez
    #70
    Mondjuk a HDMI-nél van legalább egy bit-clock (szóval szinkron átvitelről beszélhetünk), így rövidebb időintervallumokat tekintve elég jó a jel, pontos az időzítés. Azt nem tudom, itt hogy oldják meg a lemez forgásából, ill. a rajta lévő adat low-level bitrátája különbségekből eredő eltérések bit-clockhoz való szinkronizációját.
  • dez
    #69
    "csúszkáló tempó és frekvencia" -> meg persze egyéb torzítások, pl. jellemzően IMD. Persze nem túl nagy mértékben, PC speakeren nem igazán jön ki.
  • dez
    #68
    "Ezzel viszont vitatkoznék, ugyanis egy digitális átvitelről beszélünk."

    Ahogy móricka elképzeli! :) (Bocs! :D)
    Mindkettő "szabadonfutó" órajellel működik (nincs egy fix referencia-órajel), ami szép jittert tud belevinni az adatáramlásba, amitől a hullámgörbék nem lesznek teljesen egyenletesek (csúszkáló tempó és frekvencia - még hangkártyáknál is!).

    Azért van ez így kitalálva, mert alapvetően a lemezek nem teljesen egyforma sebességgel forognak, illetve lemezre és lejátszóra is válogatja a pontos forgási sebesség, bitráta. De mint írtam, még egy átlag hangkártya egyszerűbb kvarc-oszcillátora sem egy atomóra, sőt. Így a fogadó oldalnak felkészülve kell lennie egy bizonyos ráta-tartományra, ahhoz aztán PLL-lel alkalmazkodik, ami szintén belevisz a rendszerbe egy bizonytalanságot.

    (Leginkább ennek tudható pl. be (ill. más okról nem is tudok), hogy egy SPDIF OUT->SPDIF IN hurokkal történő hangminőség-mérés nem éppen 100.00%-os eredményt ad.)

    Mindezek mellett a HDMI-re vonatkozó előírások szigorúbbak, szóval az jobbnak tekinthető. (Egyébként profibb/audiofil SPDIF vevőkben, külső DAC-okban reckocking áramkör van ezen effektusok kiküszöbölésére.)
  • narumon
    #67
    "Igen ügyes volt a Nintendó, a maga kategóriájában, csak neki nem kellett a Wii-vel új szabványú Tv-ket, HiFi-t, új architektúrájú csipet, video lejátszókat"

    Miért? A Sonyt kényszeritették rá? A fene a sok gonosz embert. Ez saját döntés. Továbbra is mondom a profit a lényeg. A profit határozza meg a részvények árfolyamát és ezen keresztül a cég értékét. Nem véletlen, hogy a Nintendo a maga kis 3e emberével többet ér mint az egész Sony 130e ember ide vagy oda.

    "Kicsit kijavítanálak: nem nagyon gyártanak olyan erősítőt ami HDMI csatlakozós lenne és csak 6 csatornás lenne."

    Akkor nézzél szétt jobban. Még két csatornás ilyen erősítőket is találsz. Nekem is 5.1 HDMI Harman Kardon van.

    "A HDMI alapból 8 csatornás, szal mi értelme lenne a HDMI jelet fogadni, majd valahogy visszakeverni 6 csatornára???"

    Nem kell semmit visszakeverni merthogy az hogy a HDMI 8-at tud, de a dvdken csak 5.1 van. Hát istenem akkor csak ennyi megy át rajta, nincs mit keverni sehova.

    "hanem hogy jobb minőségű jeleket is képes átvinni mint a hagyományos optikai összeköttetés."

    Ezzel viszont vitatkoznék, ugyanis egy digitális átvitelről beszélünk.

    A Ps2ről irtakkal meg eddig is egyetértetten, de ez nem kerül összefüggésben azzal a felvetésemmel, hogy az életciklusa szvsz már rég lejárt. Én inkább veszek 4-5 évente egy újabb tipusú fejlett konzolt, minthogy tiz év mulva egy elavul gépnek örüljek, hogy még mindig él.
  • NEXUS6
    #66
    Megnyugtatlak neked ment az egész!

    Hát most akkor mi legyen ezzel a Sonyv-al szerinted?;)
    Rugjanak ki 130 ezer embert, tartsák meg azt a néhányat, aki új irányítót, meg dizájnosabb házat tervez majd a PS-hez, a többi léhűtőt meg eresszék szélnek? A PS4-be meg jó lesz a PS3 is csak az IBM-et megkérik, hogy 5 GHz-es cellt szállítson hozzá?
    Az hogy mennyi a tiszta nyereség az azt jelenti, hogy minekután kifizettek mindenkit, az igazgató tanács is extra prémiumot kapott, még is maradt valami a kasszában. Vagy is valaki xarul végezte a munkáját, hiszen azt a pénzt már rég el kellett volna költeni, fejlesztésre, új gépsorra, valamire, amivel a forgalmat lehet bővíteni!!! Szép dolog a nyereség de a forgalom fontosabb, és persze a plusz meg a mínusz után ne mínuszra jöjjön ki a dolog, de legalább is ne nagyon. A Sony nem egy családi vállakozás, ahol a profit gyak talált pénz, amiből karácsonyra új hallókészüléket lehet venni a nagyinak. A pénz erőforrás és ennek felhasználását tervezik, ha pluszba vagy minuszba kerülnek belőle, akkor a piac felvevő képességénél, a költségeknél, vagy valahol hiba csúszott a rendszerbe. Persze lehet villogni vele, de a tartósan nagy profit azt jelenti, hogy kizsigereled a piacot, lényegesen többet veszel ki belőle, mint amennyit beleraksz. Persze pl. M$-nél ezzel szokás villogni, utálják is érte mindehol.
    Igen ügyes volt a Nintendó, a maga kategóriájában, csak neki nem kellett a Wii-vel új szabványú Tv-ket, HiFi-t, új architektúrájú csipet, video lejátszókat támogatnia a más piacokon meglevő érdekeltségei miatt, és láthatólag ezeket ki is spórolta a Wiiből. Erre mondja a parasztember: Jaaa, hát így könnyű!

    Kicsit kijavítanálak: nem nagyon gyártanak olyan erősítőt ami HDMI csatlakozós lenne és csak 6 csatornás lenne. A HDMI alapból 8 csatornás, szal mi értelme lenne a HDMI jelet fogadni, majd valahogy visszakeverni 6 csatornára???
    És a HDMI-nek nem csak az az értelme, hogy több hangszórója van, hanem hogy jobb minőségű jeleket is képes átvinni mint a hagyományos optikai összeköttetés.

    Amúgy a PS2 tényleg elavult jószág, de sajna egyre inkább az tűnik ki, hogy ugyan úgy ahogy az emberek átlagigény szintje audió tekíntetében bőven a HiFi sztenderd alatt van, ugyan ez igaz a megjelenítésre is. Lehet, hogy a jövőben nem 1 adott konzol generáció lesz, hanem lesz néhány kategória és ugye mindíg rizikósabb lesz az inyenceknek kevés gépet gyártani, mint a tömegekenek sok alacsonyabb minőségűt. De ez nem a jövő, hanem a jelen. Menj el a piacra ott találsz sárgakazisat, vagy a játékboltban valami speckó gyerekkonzolt 6 éves korig, 15 évvel ezelötti grafikával.
  • narumon
    #65
    "Jó, csak az a 130 ezer ember a Sony-nál nem a faxátveri és néha összedob egy péeskettőt, hanem mint írtam a pendrájvtól kezdve a digitális fényképezőgépen, tévén, hifin keresztül a PC-ig mindennel foglalkoznak, nem mellesleg folyamatosan fejlesztenek és olyan szabványokat találnak ki, amivel több piacon a köv évtizedben meghatározzák a trendeket stb. Ezt azért egy 1/100 főt foglalkoztató céggel nem lehetne felvállani. Szal a Nintendó NEM EGY SÚLYCSOPORT!
    Érted?!;D"

    Ezt én értem de te meg azt értsd meg hogy mindez a kutyát sem érdekli. Csak a profit számit. Az hogy kitalálnak ötvenmillió cuccot de a vége veszteség vagy kevés profit akkor mindenki morogni fog. Ha csinál egyvalamit és az év végi eredmény kurvanagy profit akkor meg mindenki heppi. Mármint befektető. Tőlem nagyon távol áll amit a Nintendo csinál, de azt el kell ismerni, hogy gazdaságilag megint jól csinálták amit csináltak.

    A hozzászólás többi része meg gondolom nem nekem irodott. HDMIs erősitőt gyárt mindenki, 5.1-ben is, nem kell ahhoz 7.1 meg mittoménmégmi (mi lesz a következő? 18.1? vagy mifene?). Az meg hogy viszik a ps2t az hozhat hasznot meg stbstb, de nem változtat azon a tényen hogy ps2 már bőven elavult volt évekkel ezelőtt is mostmeghát...
  • NEXUS6
    #64
    "Az hogy ki mennyi embernek ad munkát a kutyát sem érdekli."

    Jó, csak az a 130 ezer ember a Sony-nál nem a faxátveri és néha összedob egy péeskettőt, hanem mint írtam a pendrájvtól kezdve a digitális fényképezőgépen, tévén, hifin keresztül a PC-ig mindennel foglalkoznak, nem mellesleg folyamatosan fejlesztenek és olyan szabványokat találnak ki, amivel több piacon a köv évtizedben meghatározzák a trendeket stb. Ezt azért egy 1/100 főt foglalkoztató céggel nem lehetne felvállani. Szal a Nintendó NEM EGY SÚLYCSOPORT!
    Érted?!;D

    PS2
    A legújabb infók szerint januárban Amcsiban némileg több PS2 talált gazdára mint X360, amit a M$-ék a hiánnyal magyaráznak. Viszont ha a PS3-at is hozzánézzük, akkor már több mint 2X annyi PS került eladásra. Annyi Xbox azért csak nem hiányzott, hogy az emberek inkább tömegesen vettek PS2-őt. Szal az emberek viszik a Wii-t is és viszik a PS2-őt is, mindketőn van haszon a HD konzolokkal ellentétben. És ez a lényeg.

    Namost itt igazad van ezzel a 7.1 erősítővel, mert sokkal inkább azt kellett volna írnom, hogy HDMI csatlakozós, mert inkább az ami lényeges előrelépést ad. Pl már az is, hogy használatával a kábeldzsungel, amivel a modern eszközöket szokás összegubancolni jelentősen csökkenhet. Sajna ugye a Boxban az alacsonyabb verziószámú HDMI van benne, ami némileg kevesebb színt tud így megjeleníteni.

    A BC-hez meg annyit, hogy azért még mindíg kapni kompatibilis 60GB-os PS3-at, de mivel PS2 is van a piacon ez a BC inkább az olyan cégeknek fontos, akik az új gép kiadásakor megszüntették az előző generáció forgalmazását.
    Amúgy a suttogó propaganda azt terjeszti, hogy azért nem teljesen reménytelen a full szoftveres PS2 emuláció kérdése sem, nem került le a napirendről. Szal valszeg mire a PS2 forgalmazását a Sony felfüggeszti, addigra ez is megoldottá válik. (Jelenleg a PS2 még elég sok pénzt hoz a konyhára, szal korai lenne még BC-vel is a papa halálát siettetni;)))
  • narumon
    #63
    "amihez ezek a kiegészítők nem kaphatók (pl. 1 éve még elég ritka volt a 7.1-es erősítő)"

    Ez a legjobb. Ha a PC piacon folyik a parasztvakitás, no akkor ez az 7.1 téma ez aztán tényleg az. Megint bejön az, hogy Józsi veszi mert nagyobb szám van ráirva.
  • narumon
    #62
    "És mi abban a fura,hogy 2 és fél év után beszélhetünk egy generáció feléről?Mint alább említettem,ezt a boxot már nem kell lelőni az új megjelenésénél,szal semmi dráma."

    Ezzel egyetértek. Meghát lehet arról beszélni hogy a PS2-nek milyen hosszú az élete, de szerintem kb 2005-ben ez lejárt. Elhiszem hogy lehet még kapni van még rá játék, de a csóró rétegen kivül szerintem 2008-ban nem alternativa. Még viccesebb mint a Wii. Szóval lehet valamit húzni mint a rétestésztát, de egyetlen valamire való ismerősöm sincs aki most otthon ps2 előtt ülne az LCD vagy HDTV előtt. Oszt persze most is adnak el belőle mert józsinak az 55cmes tévén nagy öröm ám hogy valami mozog a tévében és az nem a Mónika....