160
Újra gyártani fogják a Pannónia motorkerékpárokat Magyarországon. Ezzel harminc év után újraindul a hazai kétkerekűek gyártása.
-
Vlala #160 Na, annak nagyon tudnék örülni, ha ismét ilyeneket (banner) gyártanának. -
#159 http://sebessegoltara.blog.hu/2010/08/22/feltamadt_a_pannonia -
#158 1974-es film a Pannonia gyár bezárásáról.
Érdemes megnézni.
-
Vlala #157 Max respect!
-
#156 Hopp, ez igen ... nem igazán tetszenek az ilyen mocik, de ez szép :)
Gratula! -
#155 Ilyen volt
-
#154 Lassan elkészül .
-
Vlala #153 Szépnek szép, de biztos, hogy ezt Pannoniának kell nevezni?
Sajnos nem sok köze van már a Géptáltoshoz. -
SL #152 http://www.hir24.hu/gazdasag/44390/feltamad-a-legendas-pannonia.html -
#151 Sajnos nincs hír. -
Vlala #150 Up, ha nem baj.
Az oldal azóta is átalakítás alatt áll. Valakinek nincs infója, hogy mikor várható valami fejlemény?
A másik kérdésem, tudom, nem igazán idevaló, de van nekem egy kisöcsém, aki él-hal a Pancsikért, és most jutott el oda, hogy szeretne egyet felújítani magának.
Ha valamelyikőtök tud nélkülözhető régi, használt, akár leharcolt állapotú gépről, kérem, gondoljon rám. :) (nem hirdetésnek szántam, inkább információ érdekelne) -
Vlala #149 Öööö... azóta semmi? -
#148 Jó ez a pannóniás videó! -
Vlala #147 -
#146 -
#145 Csodálatos ;)
-
#144 Akkor 1 kis orgazmus :)
-
Vlala #143 Nekem a régi jobban tetszett, de én elfogult vagyok. -
#142 Feltámadt a Danuvia
-
#141 Sajnos ez az oldal is már öreg... Amúgy olvasgassatok utána a fórumokon, hogy mi is a helyzet. Már bemutatták a vázat és az ülést, de hozzáértők szerint az egy Danuvia ülés... Index fórumokon jobban benne vannak a témában. Elég elszomorító. Ez a Mázló gyerek egy operatőr... -
Vlala #140 650-es Pannónia készül?
Egyébként csak nekem újdonság, hogy frissítették a weblapot? -
#139 Ja, egy Babettám azért van is. :D -
#138 én is gyakran elgondolkodom, így 18 évesen, hogy milyen jó lenne, ha Ladák, Skodák, Trabik, Wartburgok, kis Fiatok (850, 500, 127 stb.) ill. Simsonok, Pannóniák, Babetták, Jawák, stb. szaladgálnának az utakon, melyeken jóval ritkább a forgalom. Olcsó kenyér, olcsó benzin... -
#137 Nem tudom... Van esély rá, hogy lesz valami? Csak rosszat mond a nép. -
#136 Mire lesz ebből motor? -
Vlala #135 Nem igazán az "új" Pancsikról szól, de ajánlom figyelmetekbe:
Egy oldalkocsis T5-ös nagy útra készül -
#134 áááh geciszép(Y)
mindig mondom apámnak hogy de szerencsés volt:)
cocializmus ide vagy oda, volt 1-2 olyan dolog a '80-as években ami szíven üt mindig:)
de jo is lenne egy zsir uj simson/pancsi -
Vlala #133 Most miért kell engem ilyenekkel kínozni? :)
Eszméletlen jól néznek ki! -
#132 Ez igaz! :) -
Bala10 #131 özvegyasszonyoknál kell kérdezősködni:) -
#130 De jó lenne valami sufniba találni ilyet 1 papikánál és megvenni tőle olcsón. -
Bala10 #129 ez cép -
#128
-
#127
-
#126 P 21-es mi jó állapotban !
-
#125 A Pannónia közvetlen elődjének a Csepel 250 típusú motorkerékpár tekinthető. Ezt 1948-ban kezdték el gyártani, először ikerdugattyús motorral, majd később, 1951-től megjelent az egydugattyús változat. Ennek motorblokkja külsőleg egyezett az első Pannónia-típus, a TL blokkjával, de belül már eltérések voltak, főképp a láncos primerhajtás és a Pannónia hátrafelé forgó főtengelye miatt.
Nagyfékdobosokként emlegetjük a Pannóniák korai típusait, melyek 1954-től 1964-ig készültek. Ezek fő ismertetőjele a 200 mm-es átmérőjű fékdob és a hajlított küllős kerék. Az első ilyen, a Pannónia TL 1954-ben jelent meg. Korszerű formaterve és a Csepel 250-től örökölt modern, megbízható motorja volt. A bakteleszkópos, lengőnyerges Csepelhez képest előrelépés volt a hátsó lengővilla és az egybeszabott laticelnyereg. Ezen forradalmi megoldások a típusnévben is megjelentek, mely a Teleszkóp, Lengővilla szavak rövidítése volt. A szerszámosdoboz az új vonalú tankba került, az akkumulátor a hátsó függőleges vázcső elé. A típus jellemzően bordó színben készült. Ezt 1956-ban követte továbbfejleszett változata, a Pannónia TLT, melyet eleinte a TL bordó színében gyártottak, később azonban áttértek az almazöld fényezésre. A gyártás végén fekete motorok is készültek. Ezen a típuson vezettek be számos, a későbbi Pannóniák formatervét döntően meghatározó megoldást, mint például a tokozott láncburát, az első kerékkel együtt mozgó sárvédőt és a nyereg alatt kétoldalon található szerszám- és akkumulátortartókat. A típusnév második T-jét a tokozott láncról kapta a motor. A típus a Csepelekről örökölt fecskefarkas kipufogó helyett új, modernebb vonalú, ún. "buzogánydobbal" készült. Ez a modell 1958-ig maradt a kínálatban, ekkor váltotta fel a TLF. Az F betű a fejlesztett modellre utal. Változott a hátsó lámpa, mely nagyon szép, csepp alakú lett, helyet adva a féklámpa izzójának is – ekkor még az '50-es évek végén szabványos sárga féklámpa volt a motoron. A váltókar a korábbi hajlított helyett egyenes lett és az üres fokozat alulra került. A karburátor a '60-as évek elejétől a régi, úsztatós, elzárható légszűrős helyett az új, BK-3-27 típusú, 27 mm-es légtorkú, szívatóberendezéssel ellátott modell lett. Ehhez kapcsolódóan a kormányra krómozott szívatókar (hébli) került, mely a később egyhengereseken a bowden rövidülésével fokozatosan visszavándorolt az úsztatógomb helyére, a karburátorra. A hátsó rugóstagok változtak, már csak az alsó részük volt krómozva, de két fokozatban lehetett őket állítani a terhelésnek megfelelően. Az első villán megjelent a kormányzár helye, a tankból kikerült a szerszámosdoboz, viszont térdpárnagumikat kapott, melyek által kényelmesebb lett a motorozás. A nyereg alatti vázcsőre kapaszkodó került, hogy könnyebb legyen középállványra állítani a motort. A korábbi Hella fényszóró és Bosch elektromosság helyére hazai gyártású AVF került. A típus 1964-ig maradt gyártásban, ekkorra már sok apróbb változtatáson ment át és T 1-nek hívták. Ezen modell testvére volt a korszak legdrágább Pannóniája, a TLB. A TLF vázára lemezből készült burkolatok kerültek, a hátsó sárvédő rövidebb lett, mert a "szoknya" félig takarta a kereket. Hátul más formájú lámpa és krómozott lökhárító díszítette a motort, elől a teleszkópszárakról lemaradt a fényszórótartó, a lámpa pedig felköltözött az ún. békafej formájú kormányburkolatba. Ebben a burkolatban más formájú, az akkumulátoros gyújtáshoz töltésvisszajelzővel ellátott gyújtáskapcsoló volt. A sárvédő mélyebb lett, a térdpárnagumis tankba visszaköltözött a szerszámos, mert a burkolat mögött nem alakítottak ki neki helyet. A nyereg laticel maradt ugyan, de két részből állt és az elsőre egy fogantyú került, hogy könnyebben sztenderre lehessen állítani a motort. Mindezek mellett még számtalan apróság – pl. sildes lámpakeret, krómozott oldallemez a burkolat alján, krómozott díszrács a henger mellett – különbözette meg a TLB-ket a TLF-ektől. Ebből a két típusból az export is jelentős volt, az NDK-ba és a Szovjetunióba szállítottak komolyabb mennyiséget. -
Ronny #124 bár kétlem, hogy lenne rá fizetőképes kereslet... -
Ronny #123 az egyhengeressel meg az a gond, hogy egy chopperhez egyáltalán nem illik a karakterisztikája.
Piacot már biztos nem fognak szerezni, de valami kis szériás dolgot pár évig még elműködtethetnek. -
Vlala #122 Star? A jó öreg Seregély, az már nem is motor, hanem egy darab történelem! Mindenképp becsüld meg, és próbáld fenntartani, olyan kevesen maradtak! -
#121 Egyhengerest ír,tehát nem lehet az sv blokkja!Könnyen lehet hogy rotax egyhengeres v. a 660 -as yamaha blokk.
Én még mindíg nem hiszem hogy lesz belőle v.mi,és ha mégis,akkor meddig él a gyár.
A kínai motorgyárak hamarosan legyalulják a piacot,még a japcsikra is nehéz évek várnak,nem beszélve az európai gyártókról.
Itt nekünk tőke és múlt nélkül szerintem semmi esélyünk.
Hány magyar fog pannóniát venni?Akinek pénze van az eddig is 1000-es szupersportot vett v. bazi nagy choppert,az ilyen kategóriából nálunk kevés fogyott.
Külföldön meg ki ismeri a pannónia nevet,azok közül akik motort akarnak venni?
Ugyanmár!
/ennek ellenére drukkolok nekik,ne legyen igazam!/