65
-
Sir Cryalot #65 inkább ez mint a screen spaces name-dropping outnerding a broszaki egyetemről... -
MJhunx0 #64 hmm értem a dolgot, mondjuk az Unreal ban is van némi AI talán inkább nehézségi fok, mert a legmagassab szinten igen csak gondolkodni kell a menekülés ill egyéb terveken h túléljük a kiszabott feladatott :D -
#63 nem egészen egyedül kellene tolatnod, mert ugye ott vannak a társak is, de azért egy gammában egy kicsit könnyebben is mozog és céloz az ember mint a való életben. én kifejezetten örülnék ha az első sarokról kilépve kapnék egy "headshot"-ot a közeli sniperistától. Végre egy kicsit gondolkoznom is kellene, hogy "na igen, és most akkor hogyan tovább ?". A meglepetés ereje is mindíg veled van mivel nem számítanak rád, na és "médiumi" képességekkel is rendelkezünk ugyebár, mivel tudjuk a jövőt a save-load varázslatból kifolyólag. Azon fölül még mindíg TE vagy az ember aki tud "gondolkodni", hidd el egész furfangos dolgokra képes az ember agya, ha rá van szorulva. Szerintem el egész jók lennének az esélyeink akkor is, ha AI lenne ellenünk. -
BobaFett #62 jav. kellet -
BobaFett #61 #30 "A felhasználóknak miért lenne az jobb, ha a játékban az ellenségük ügyesebb és okosabb lenne?"
Ugye ez vicc volt? végre talán érezném egy kicsit a kihívást is, a mostani gammákon végigpásztázok 1-2 nap alatt enyhe kihívással...""
szerintem itt arra gondolt, hogy a túl jó (valóságos) AI-val nem mennénk sokra, mert olyan nehéz lenne a játék hogy az első pályán se jutnánk soha tul.
Vagy ti azt hiszitek, hogy az egyszemélyes kommandó lemészárolná a teljes német hadsereget mint a gammákban jelenleg ??? Nem véletlen kell a valoságban ehez cirka az egész világ összefogása ellenük... -
NorbyI #60 PCI-X az a 64 bites PCI sin szerever alaplapokra.
Gondolom te az 1x-es PCI expressre gondoltál -
kukacos #59 Ez a proci bizonyos egyszerű gráfkereső algoritmusokat tudna felgyorsítani. Bár kétségtelen, hogy sok mai játék használ ilyen algoritmusokat, szó nincs róla, hogy ez akár csak a mai játékok teljes mesterséges intelligencia részét lefedné. Ha valaki arra kíváncsi, hol jár a valódi AI kutatás a témában, jó kiindulópont pl.:
http://www.cs.ualberta.ca/~games/
http://www.cs.unimaas.nl/icga/ -
#58 ééés ha jól emlékszek 33Mhz körül még csak EDO ram-ok voltak forgalomban... -
#57 ha csak nem használnak előszeretettel for...next ciklusokat :D
(de értve amúgy a célzást, manapság még alig hogy csak említésre méltó a szint) -
Yfel #56 Nem kotozkodni akarok, de amennyit legtobb jatek AI programja er, azok lazan elfutnanak 32KB 33MHz-es SDRAM-ban szaggatas nelkul :o)
Y -
#55 ha így van akkor mindent vissza, egy véleményen vagyunk, nyilván hajlamosabb vagyok félre értelmezni az embereket mint a nagyátlag :) majd ránézek a scriptjeimre ;) -
Indigo #54 Szerintem pont arra gondolt, hogy a FEAR jó MI-jéhez képest a másik véglet az Oblivion... -
#53 srry a kiló írás hibáért , lusta voltam átolvasni újra -_- -
#52 a FEAR már kicsit haladób szintû (ott is van még egy csomó bibi, de már kezdenek bújni és szervezkedni) de hogy az Obli?! na ott hol az a "nagy" AI? :D nem tudom te melyik verzióval tolod, de nállam ott nem sokat gondolkodik az AI, csak jön felém és üt ameddig valamelyikünk el nem távozik az élők sorából. Maximum ha 10% alatt van az életereje akkor elkezd futni (de akkor már úgy is minek, meg fog halni). Nem játszanak csapatban sem, el lehet őket egyesével csalni a "falkából". Ha magaslatról csapkodod akkor tehetetlenül ütlegeli a "falat" nem gondol arra, hogy mondjuk "távolabb" is mehetne, így nem sérülne, és te kényszerülnél lejönin előbb utóbb, ha az 1ről a 2re szeretnél jutni. Az arénában is a híres gladiátorcsapatok csak törtetnek feléd hogy megüssenek, ha folyamatosan hátrálsz és csapkodsz a levegőben akkor az előtted lévők lassan, de biztosan elhullanak. A "veszélyes" taktiai támadásaik meg mind scriptelve vannak, nem ők tervezik hanem oda "teremnek" és végrehajtanak. Ha rács mögött vannak akkor is agresszívan töretn(nén)ek előre, 1-1 ajtón kilépve nem zavarnak tovább (max 1-2), de ha övelük végeztél és visszamész, már mindenki vissza is állt (vagy ült) a helyére, mintha mi sem történt volna. Az nem gond ha 1-2 kolega elhullott az ajtó mögött, még őr se kell, hogy a "betolakodó" ne végezhesse el ugyanazt a sunyi lopakodó-támadását. De még sorolhatnám az egyhelyben "álló" (vagy idétlenül körbe körbe sétálgató) NPC karaktereket stb stb stb... szóval ez közel sem nem "elfogadhatónak" mondható AI a számomra. -
#51 ha AI akkor nálam FEAR, ott okozott olyan hatást mintha gondolkodna bekerítettek rákényszeritette hogy odamenjek ahol esetleg már van egy másik csapatuk, vagy ahova épp tart egy, ott valóban kellett taktikát és észt használni, másik kateg meg az oblivion, hadne kelljen sztorizgatnom... -
#50 az AI is csak azt csinálja amihez ért (pont úgy, ahogyan te is), ha nem "tanítod" meg vele, hogyan kell átprogramozni a rendszert, vagy bármi mást, akkor nem fog "őrültséget" csinálni mert nem fogja tudni hogyan kell. Ha meg "olyan" inteligens lenne (esetleg tudna tanulni is) akkor meg símán vágná, hogy neki az SEMMI jóra nem vezetne ha babrálná a rendszeredet a tudtodon kívül. (szerintem kilőnéd a gépedből mint sörétessel a marhát >:) Gondolom ő is "fent" szeretne maradni.
Szóval azok a mesefilmek amikben a "robotok lázadását" témát bökdösik elég naívak. -
#49 Multiban is (MMO ban pl) "gép" által irányítottak a "szörnyek" amiket henteltek a haverokkal. Egy kicsit izgalmasabb lenne, ha ök is tervezgetnének, csapatokat szerveznének, csapdákat állítanának stb. Az lenne aztán az igazi :D, úgy igen sokat kellene azon is agyalni a haverokkal, hogy miként fogtok egyáltalán hozzá a támadásnak. Még azt is meg lehetne oldani, hogy tanuljanak a hibáiból, így minél tovább marad életben egy szörny (vagy egy egész csapat :) annál tapasztaltabb lenne, és annál nehezebb lenne leteríteni. Esetleg ha arra éppen nem jár senki akkor saját magukkal "tréningezhetnének" és fejtenék le a tapasztalatot. Lennének "legendás" pályarészek ahhol a különböző fejlett fajok élnek akiket még nem sikerült egyetlen csapatnak sem leteríteni (eddig). A kimaxolt, jól begyakorolt csapatok ezekkel szórakozhatnak, vajon sikerül e felül kerekedniük rajtuk. -
MJhunx0 #48 Ha már AI, csak meg ne gondojja magát és örült modon pár másodperc alatt programoz vmi örültséget és tökremegy a rendszer vagy épp más felé viszi az utja az elég veszéjesz magárhagyni az ilyet szerintem -
JTBM #47 A gyorsítókártya szerintem beleférne egy "sima" PCI-X bővítőhelyre, mert nincs szüksége túlzottan nagy sávszélességre, kevés adattal dolgozik, de annak a kevés adatnak rengeteg számításigénye van. -
JTBM #46 Tényleg egyesíteni kellene a két technológiát, mert teljesen felesleges kétszer felépíteni a világot, egyszer a fizikai modell miatt, egyszer pedig az AI miatt.
A CPU-ról le kell szedni a legnagyobb feladatokat, ami eddig a grafikai megjelenítés, a hang és most már a fizikai modell + AI lenne.
Ha valaki megpróbál játszani teljes CPU szimulációval, akkor kb. 0,1 frame/sec-es sebességgel fog futni a játék. Ennyit gyorsít a GPU. Hasonlót gyorsít az SPU és ennyit gyorsítana a fizikai+AI proci is.
Sokkal élethűbb játékok születnének és nem panaszkodnánk állandóan az AI miatt és nem beszorulnánk be valahova. -
Godefroy #45 Hát nem nehéz haditechnikát fejleszteniük, mióta közel 2000 év szünet után ismét kitalálták hogy legyen Izrael állam azóta 50 éve háboruban állnak a szomszédaikkal, meg saját területén élő népükkel (palesztinok)
MIG 21 est azért tudják korszerűsíteni , mert háburuikban többet zsákmányoltak a hozzáértrő arab légierőktől. -
Godefroy #44 Amilyen multiban játszó kölykök vannak, hát inkább egy jól megírt AI :)
-
Csuki101 #43 szerintem megoldás az, ha a GPU mellé építenék be a foglalatokat és ha valaki akar tenni/venni bele + gyorsító tárat -úgy mint mondjuk a 286-as időkben a coop-proceszorokat :)), akkor tesz bele, ha nem akkor nem.
-
Yv@n #42 "Izraelnek a haditechnika megy" -
p00h #41 ha összeállnának Ageia-ékkal és 1 kártyán arulnák ezt a 2 dolgot akkor talán megérné beruházni rá (ha nem lenne drága)... bár úccse fogják ezeket támogatni 1-2 kivételen kívül
-
#40 heh, tényleg előbb az elfogadható szintû AI kellene, utánna lehetne esetleg erről gondolkozni, de már akkor is inkább a többmagra osztás. Legalább ha épp nincs AI amit számolna a gép akkor az adott magot lehet másra is használni.
#30 "A felhasználóknak miért lenne az jobb, ha a játékban az ellenségük ügyesebb és okosabb lenne?"
Ugye ez vicc volt? végre talán érezném egy kicsit a kihívást is, a mostani gammákon végigpásztázok 1-2 nap alatt enyhe kihívással a "legnehezebb" szinten is. Ha a gép "gonolkodna" is akkor taktikáznom is kellene, és a legszebb lenne, hogy ugyanezt tenné a gép is a társaival együtt. Lehet, hogy olyan feel lenne mint a MMOt nyomatnál, mintha minden egységnek (akár szörnynek) külön személyisége lenne? Hidd el, hogy nagyon sokat dobna a hangulaton ha eszetlen script-ek helyett rendes AI simogatna játék közben. (ide értve az ellent, havert és a neutrális NPC-ket is) -
Indigo #39 Nem értek egyet. Szeretek multiban játszani, de szeretem az jó történettel megfűszerezett, sztorivezérelt játékokat is. Azokhoz pedig igen is kell a jó MI. -
Anakyn #38 Multiplayer RULEZ, nem kell ide AI! Akinek meg szüksége lesz rá, az nem 100-as... :) -
Goth #37 f@szság. ennek az árából annyival jobb processzort veszek. -
turul16 #36 Fuzzy Logic Egy fuzzy logic gyorsito, a tervei elerhetoek.
Mi-hez termeszetesen Virtex-5 az ajanlot core :)
(Napjaink csucs FPGA -ja talan)
Mellesleg nem josolok nagy jovot PC-s MI kartyaknak, a kov. 10 evben biztos nem. -
Sith #35 Szerintem nem ártana egy normális AI esetleg nem csak attol lenne nehéz egy két játék hogy 25 izé veti rád magát csak 3, esetleg nem kell hogy 3x több élete legyen, vagy nem tudom milyen páncélja van.., nem csak eszetlenül rohannak felénk az AI irányíttta elenfelek elbujnak lesből támadnak stb stb
igen lehet hogy nem lennének enyire darálósak és rohangálósak a játékok de nekem tetszene
(bár amig az megy mint most hogy, csak és kizárólag az számít egy játék megitélésében hogy mennyi GRAFIKAI efektet gyömöszöltek bele, ebből ugysem lesz semmi) -
#34 Én erre az egészre azt mondom hogy még most nem ojan fontos, most még bőven lehet mellőzni, de késöbb lehet, sőt, valószínű hogy el fog terjedni a játék követelményének és a hardver fejlődésének megfelelően. Nem pont fél év és még csak nem is 1 éven belül, legyen az 2-3 év. -
#33 Ekkor hülyeséget azért nem kéne leírni. Mond neked valaim az F-16 Sufa? A törzsön hátul elég szépen van plusz Izraeli elektronika. Kik fejlesztették fel a román MIG-21-eseket (Lancer)?? Hát ők. Kik gyártják a Litening IR konténert? Hát ők. Még az USA is tőlük vesz ezt azt. Bizos, mert nem értenek az eletronikához. Apa ma a haditechnika 60-70%-a elektronika.
Egy rakás ország haderejének elektronikáját ők korszerűsítik. -
#32 A társaid igy is fedeznek ... csak elakadnak az első ajtóba,)) -
#31 nem, de azt tudnám értékelni ha okosabb lenne egykét ellenfél, vagy a saját csapattársaid is összehangoltan mozognak pl, fedeznek stb.. -
#30 A felhasználóknak miért lenne az jobb, ha a játékban az ellenségük ügyesebb és okosabb lenne? -
Emmegki #29 Olyan lesz ez a sok xPU mint anno a 3D gyorsítók: odakerülnek a videókártya mellé. Sztem max. 2 év, és kiadják a kombinált PPU-GPU-kat. -
Emmegki #28 Izrael meg Japán nem egy kategória. Izraelnek a haditechnika megy, Japánnak az elektronika. -
#27 azesetben jobb ez a megoldás még ha teleleszünk is mindenféle karikkal, hogy sokembernek ez nemkell, akkormeg minek legyen benne a stock gépe árában (alaplapi intergrálás esteén) igy legalább az vesz és olyat akinek kell. -
#26 Vegyünk le minden terhet a prociról, legalább lehet játék közben 3D animációt renderelni. Csak tudnám minek, inkább optimalizálnák rendesen a gémeket és akkor marad kradt a prociban az AI számításra. Tudom, akkor később jelenik meg a játék és kisebb a gépigénye, az pedig nem akkora biznisz, majd a birka user vesz katonai rohamsisak renderelést gyorsító ?PU-t is ha épp az kell az aktuális FPS-nek.