85
tutorialok és segitségnyujtás
  • repvez
    #85
    na elég régen volt ide irva.
    Probáltamár valaki az zj 0.99-es verzioju progit?Milyen ujitások kerültek bele?van weld vagy hasonlo funkcio ?
  • repvez
    #84
    Az mitöl van hogy a material opaciját leveszem 0,1-re és mégsem látszik át a viewportban?igy nem látom a referenciaképet wire modba meg nem látom hogy hogy mutat a test.
  • KILLER2
    #83
    Kipróbáltam, de szeirntem a Wings sokkal jobb. Szokatlan a kezelőfelülete.
  • repvez
    #82
    Én a wingsre gondoltam a gsculpnál még nem probálkoztam komolyabban,de a nézeti képeket megprobáltam betenni de nem volt valami meggyözö és a képet is homályossá tette.
    Most már maradok a wingsnél már a fo modell nagyábol kész már csak a részletek kellenek.
  • gaalgergely
    #81
    ha a gsculptra gondolsz akkor jelenleg meg nem...csak a macerasabb megoldas...arcokat bemeretezni (inset)....asszem wingsben is valahogy igy mukodik, ugye? mintha ott sem lenne boolean....ebben nem vagyok 100.
  • repvez
    #80
    Na áthidaltam a problémát testböl probálom meg kialakitani, eddig nem rossz.
    Csak majd a mozgo részek különválasztásánál kéne még kitalálnom hogy hogyan csináljam.
    Sajna még nem jöttem rá hogyan lehetne a boolen müveletekhez hasonlot kivitelezni benne (unio, kivonás, közös rész)
    erre van valami megoldás?
  • gaalgergely
    #79
    a magyarositas alapbol benne van...ugy tudom, ha magyar vindazod van a gepen, akkor azzal jelentkezik be, de ha megsem, akkor fel kene rakni a gtk windows-t. azzal ki lehet valasztani a magyar nyelvet. billentyuzetszerkeszto is van bele epitve, azzal at tudod editalgatni a sajat megszokott konfigodra. a progi melle fel kell meg rakni azt az msredistributable vagy mi progit ehhez. ott van a letoltes szekcioban a gsculpt alatt. egyetertek...valakinek csinalnia kellene mar egy univerzalis 3d progit, amivel mindent lehet tokeletesen. hja, es csak 500 kilobyte meretu legyen, hogy gyorsan fusson :)
  • repvez
    #78
    nézegettem azt is és fel is telepitettem de edig még elég fura nem áll annyira kézre mint a wings.
    DE lehet megprobálkozok vele ha magyaritást is oda tudod adni :)
    Vagy megprobálkozok a modo vagy a silo val.
    Hogy mér nem lehet minden jo egyszerre benne egy progiban?nem kéne mindenre más-más progit megtanulni.
  • gaalgergely
    #77
    haho...egy megoldas van...egy uj progit kell megtanulnod...tiszta ugyanolyan mint a wings, egy ket dologban azert mas, de modellezes es kepbetoltes szinten ki fog elegiteni...es ami a fontos, tudsz vele box-modellezni, eees edge extrude-elni. beepitett modellkent nemcsak kockat hanem egy lapot is tudsz valasztani es azoknak az eleit extrudalni, osszekotni, stb...a neve gsculpt. inditottam rola egy topikot par napja az sg-n. mivel a gui-jat kicsit szokni kell, nem sokan probaljak ki. pedig sokkal jobb mint a wings, mert elmenti a muveleteid tortenetet, igy kesobb vissza tudsz menni egy elozo lepeshez kijavitani a hibaidat.
    hja, es magyar kezelofelulete is van, keszitettem hozza magyarositast :)
  • repvez
    #76
    Na azt hiszem ideje fellenditeni egy kicsit a topikot.Most ujra feltettem a progit és végre sikerült beállitanom egy 3 nézeti képet,bár még van pár olyan ami bár támogatja a kiterjesztését mégis valamilyen hibára hivatkozva nem tölt be.Esetleg valaki elmondhatná hogy mik azok a megkötések és kép tulajdonságok amit használni tud a progi (képméret, szinmélység stb...)

    És amivel problémám van, hogy mivel nincs a progiba plane igy a kockábol csináltam eggyet, de igy nem tudom az éleit extrudálni,mert szétmegy a modell.Tehát hogyan lehet a plane éleit modositani?
    Most kezdenék egy f117-es modellezését és mivel az szinte csak 3 szögü sik lapokbol áll ezért ez a legegyszerübb modja neki ,de igy nem tudom megcsinálni mivel az egész modellezés az edge extrudra épülne.Vagy van itt is valami hasonlo mint maxba hogy a shift+LMB-vel lehet kihuzni az éleket?
    Remélem tudtok segiteni.
  • KILLER2
    #75
    Segíteni valaki abban, hogy Wings-ben hogyan kell textúrázni? Az eddig olvasott leírásokból nem siekrült rendesen kihámózno, így aztán nem jutottam vele semmire, csak elcsesztem néhány modellt.
  • KILLER2
    #74
    Segíteni valaki abban, hogy Wings-ben hogyan kell textúrázni? Az eddig olvasott leírásokból nem siekrült rendesen kihámózno, így aztán nem jutottam vele semmire, csak elcsesztem néhány modellt.
  • gaalgergely
    #73
    hja....azert probaljatok ki a gsculpt nevu progit is, jobb cuccai is vannak, mint a wingsnek, habar meg annyira nem fejlett kezelofelulet es polygonszam biras teruleten. kar hogy wingset nem igazan latom mar egy eve fejlodni semmilyen iranyban sem.
  • KILLER2
    #72
    Megoldottam, viszont fel kéne éleszteni a topicot.
  • KILLER2
    #71
    Én most szedtem le a programot, meg a modellezezést is most kezdtem, de nem boldogulok már az első tutorral sem, mert nem működnek a billentyúparancsok. Olyan van, hogy Ctrl+Rigt click, megcsinálom, erre behozza a jobb gombos menüt.
  • repvez
    #70
    Egy kicsit fel kéne éleszteni ezt a topicot!
    Ujra feltettem a progit,de még mindig a régi problémával bajlodok.Nem tudok betenni és beállitani 3nézeti képeket.3000x4000 pixeles jpg képek.Mindig valamilyen hibát ir ki vagy kilép a progi.
    És a boolean, difference,union és weldeket sem tudom használni.Esetleg a #67-es hszre is jöhet észrevétel.
    THX!

  • steone
    #69
    Valaki megmondaná, hogy lehet panolni a nézetet, mert nekem nem megy sehogy. Viszont az unfolding uv nagyon jó, csak, hogy normálisan kitudjam jelölni az mark edge-et panolni is kéne nem csak forgatni meg zoomolni.
  • repvez
    #68
    Ezen az oldalon megtalálhato a legfontosabb parancsoknak a leirása.Ha valakinek van kedve ,ideje és nyelvtudása az készithetne egy kis magyaritást pár szavas kivonatos formába.A boolean és a weld nem teljesen érthetö számomra pedig nagyon sokszor kellene.
  • repvez
    #67
    Jönnek a köv kérdések :-)
    1.Hogyan lehet forgatni egy testet saját tengelye körül ha az nem párhuzamos egyik tengelyel sem.
    2.Pontos méreteket adni az objektumnak, a tab-ot tudom, de ez nem minden esetben használhato.Például a hengernek sem tudom megadni a sugarát csak a segmens számát.Ill mindig az origohoz képest kell megadni a méreteket vagy átlehet tenni máshová is az origo pontot.Itt van-e lehetöség beállitani mekkora legyen az egy egység?(mm, cm, m)
  • repvez
    #66
    Kössz egy probléma kipipálva.
  • gaalgergely
    #65
    atmenne a feher falon szitu a clipping plane elnevezesu hadmuvelet a progitol,
    ami arra szolgal, hogy a latotavolsagot keretek koze szoritsa. a compu elvileg
    vegtelen latvanyt tudna elenk varazsolni, de ez evmilliokig tartana.
    allithato:
    wiev--camera settings
  • repvez
    #64
    Régen jártam erre .Pár dologra rájöttem ill ujj problémák is felmerültek.
    A szétválasztás már félig meddig megoldodott.
    Az elsö változatnál ha meg akarjuk tartani a kivágando részt akkor loopcuttal szétválasszuk, de a helyén marad egy összefüggö polygon ezt csak ugy leget eltüntetni ha a szembelévö oldalon egy ugyanannyi vertexböl állo polygonnal össze bridgeljük.(de mi van olyankor ha nem simetrikus a test és nincs másik oldala?)Ha nem akarjuk megtartani a kivágando részt akkor értelemszerüen a loopcutot elhagyjuk.
    Az összeolvasztást a combine parancsal lehet végrehajtani.Bár ezt is elég fura modon teszi.De azt még keresem, hogy lehet e olyat végrehajtani ami a két test közös részét, ill. unioját vagy különbségét valositaná meg.
    A progi kb. mennyi polyra van hitelesitve ill. mekkora a rajztér, mert egy 10k-s modelt probáltam maxbol importálni objba, de minden esetbe kifagyott, de 3ds-be betöltötte.Bár akkor ez lehet hogy a fájlformátum hibája.Ugyan ezt a modelt 1:1 arányba nem tudja ugy beadni hogy minden részlete látszodjon ,mert ha távolitom a nézöpontot, hogy beleférjen minden akkor egyszercsak eltünik mintha átmenne egy fehér falon.Ez töbször elöfordult már hogy probáltam nagyitani az objektumon hogy nagyobb terem legyen a mozgásra.Lehet állitani valahol mekkora legyen a max beláthato tér?
    Az uj alap testeket mindig az origoba teszi vagy lehet rajt változtatni hogy milyen pozicioba tegye?

    Egyenlöre ennyi:)
    Lehet egyszer össze kéne irni a "hiányosságokat ill. hibákat" és elküldeni a fejlesztöknek, hogy mégjobb legyen a progi.
  • GixEr
    #63
    (gyere fel forum :)
  • gaalgergely
    #62
    kosz a tutokat, egesz kiraly....
    regen hasznaltam a mayat, es le is toltottem a motion buildert,
    de aztan valami serial kod hianya miatt nem akart elindulni..
    pukk ju!--letoroltem :DD
    raalltam a blenderre, azzal mindent meg tudok csinalni ami kellhet, s
    nem kell serialok meg tort verziok utan kajtatnom a neten.
    a vilagitas problemre sajna most hirtelen nem tudok valaszt adni...
    hulye lennek a wingset renderelesre hasznalni, nem erre lett kitalalva,
    ennelfogva soha nem hasznaltam a feny cuccokat.
    megprobalok utananezni, ha talalok valamit, vagy jutok valamire, irok.
    de ha te mar kozben megtalatad, legyszi ird ide, had okuljon a nep :)
  • repvez
    #61
    Ma találtam ezt.Talán valaki majd hasznát veszi ha itt akarja mozgásra birni a wingszes karaktert.
  • repvez
    #60
    Tud valaki abban segiteni hogy a fényforrások ikonjait hogyan lehet növelni és olyan helyre pozicionálni ahova kattintottam , mint maxban.Mert ha nagy objektummal dolgozom akkor berakja a fényeket az objektum közepébe és alig találom meg mert csak egy kis pontnak látszik vagy annak sem.Meg több perc mire kimozgatom az objektumon kivülre.
  • gaalgergely
    #59
    megegyszer danke schon.
    gixer, allati a szajbaragos magyarazatod,
    csak igy tovabb :)
  • repvez
    #58
    Igen neked irtam.
    Legalább is a forum szerint neked irta ki hogy szülinapod volt.Ebböl gondoltam.
  • GixEr
    #57
    1, kijelolod a testet "body selection" modban
    2, jobbklikk rajta es "UV Mapping/Direct"
    3, az ablakban ami most nyilt "edge selection" modban kijelolod azokat az eleket ahol azt akarod, hogy vagjon a program (minel tobb es logikusabb annal jobb)
    4, ha minden ki van jelolve akkor jobbklikk es "Mark edges for cut" (itt hozod tudomasara, hogy ezeken a helyeken akarod elvagni)
    5, jobbklikk "continue/unfolding"
    6, kiterites utan jobbklikk "create texture" (tetszoleges beallitasokkal )
    7, raadta az objektumra a most krealt texturat amit az outlinerben megtalalsz az outlinerben kivalasztod, nyomsz rajta egy jobbklikket es "export", tetszoleges nevet adsz neki.
    8, mindezt a Photoshoppal megnyitod majd megfested es visszamented (psd nem jo, helyette jpg,tga pld.)
    9, a PS-bol lementett texturat megnyitod az objektumod materialjanal texturanak,

    ennyi.
  • gaalgergely
    #56
    ha nekem irtad repvez, koszics :D
    ha nem, akkor is, sajat magamra vettem :DDD
  • repvez
    #55
    Boldog Szülinapot!
  • rynn
    #54
    Köszi a linket, ha lesz valami, amit nem értek hidd el te leszel az első aki megtudja!
  • repvez
    #53
    Üdv a Topicban!
    itt a kért tutor.Amit tudok ezzel kapcsolatban azt ebböl tudok.Sztem ez elég jol használhato ha én is megértettem ha nem is tudok angolul.Egyébként ha bármilyen segitséget vagy linket tudsz adni ill. kérsz akkor szivesen látunk.
  • rynn
    #52
    Hello!
    És is most ismerkedek a Wings-el, és a google lökte ki ezt a fórumot...:) Konkrétan az a problémám, hogy textúrázni szeretnék, de nem tudom hogyan kell, és amit lentebb írtál róla az alapján nem tudok elindulni... Tudnál légyszi nekem küldeni egy részletes, szájbarágós leírást arról, hogy hogyan lehet megvalósítani, vagy legalább egy linket, ami alapján elindulhatok? Köszike.
  • repvez
    #51
    Jobb dolgod nincsen hogy ilyeneket irogatsz minden topikba amerre jársz?
  • Boneman15
    #50
    ték
  • gaalgergely
    #49
    legkozelebb jovo het szombaton jovok, delutan 3-tol.
  • Slipknot14
    #48
    Jaa és a call of Duty egy 2.világháborús játék. http://www.callofduty.hu
  • Slipknot14
    #47
    Ok elolvastam. Tök rendes vagy :). Akkor beszélek még ma a többiekkel és össze szedem a dolgokat aztán elküldöm mail-ba. Amúgy naggyából 1-2 tank kellene és 3-4 fegyver de a fegyverbe én is be segítek. És nagyon, nagyon köszi :)
  • gaalgergely
    #46
    ja, meg annyit, ha netalan kellenek, allitsd ossze a kepeket,
    a feladatokat valami szoveges utasitasokkal, otletekkel,
    hatterinfokkal egy jol osszezsugoritott .zip-be, s
    kuld el a mail cimemre: [email protected]
    max 2 megasak legyenek, s ne legyen 5-nel tobb. azokat le tudom
    tolteni, s otthon at tudom nyalazni. konyvtarbol, ahonnet netezek, csak
    max 1 orat lehetek :D
    sok sikert a modhoz.