85
tutorialok és segitségnyujtás
  • repvez
    Szüli
    #1
    HI all !
    Gondoltam nyitok egy külön topicot a Wings3D-nek, mivel még nincs neki és szerintem megérdemli, hogy többet foglalkozzunk vele.
    Pár honapja kezdtem el vele dolgozni,elég hamar megtanultam az alap dolgokat, de még van jonéhány parancs és beállitás amit nem tudom mire valo és hogyan kell használni.Ezért kérnék segitséget.
    Itt az elsö probléma amire segitséget várok.Hogyan lehet a bridges parancsal több felületböl állo területet egy másik objektummal egyesiteni?Nekem mindig kiirja,hogy csak két felület kapcsolhato össze vagy tul sok a vertex.Esetleg milyen más müvelettel lehet egyesiteni két objectumot?A másik probléma épp az ellenkezöje, mégpedig hogy kivágni és kétfelé választani egy objektum tetszöleges részét.
    Egyébként szivesen fogadok bármilyen tutorialt repülö és automodellezés témában, de inkább repülö

    Köszi
    Repvez!
  • repvez
    Szüli
    #2
    senki nem ismeri ezt a progit?
    Mert csak a hivatalos oldalon találtam tutorokat de azok egyszerüek.
    Jo lenne egy kicsit részletesebb objektumokat létrehozni, de egyedül még nagy feladat nekem.
  • VRSDM
    #3
    énis ismerem és használom, ... a programot már régóta. sztem is jó, mert egyszerű és mégis "okos"... szoval a megoldások:
    a bridges- parancsal ebben a programban te nem fogsz semmitsem egyesíteni ha az több darab, vagy éppen több vertex-ből áll.
    -a másikat meg énsem tudom, de nekem sem ártana rá segítség.

    jah és nemtudod hogy hogyan lehet textúrát illeszteni a moddelekre? (lehet hogy lamer kérdés de nem tudom.
    mellesleg szereted a repülőket? mert nekem apám repülőgépszerelő, és nekünkis van repülönk. stb...
  • repvez
    Szüli
    #4
    Köszike hogy végre életet leheltél a topicba!
    Akkor marad az a variácio hogy egy boxbol kell kinöveszteni mindent ha már bridgevel nem megy.
    A texturázást ugy tudod megoldani hogy az UWV map vagy vmi hasonlo parancsal készitesz egy képet.Különbözö szinekkel jelolheted az objektumon hogy melyik részek legyenek egyben.Majd valamilyen rajzprogramban kiszinezed.Azt hiszem valahol van rola egy tutor ha megtalálom akkor elküldöm.
    A privis üzidre csak azt tudom válaszolni hogy sajna nem (tudok)használok MSN-t,mivel csak GPRS netet használok 200MB havi korláttal és épphogy kijövök igy is belöle.De itt a forumon vagy priviben bátran irhatsz.
    Az off kérdések priviben mennek.
  • GixEr
    #5
    Elfert volna mas program topicjaban is, mivelhogy a wings-ben is teljesen normalis polygon modelezesrol van szo. Az eszkozok szinte ugyanazok a Maya/MAX/SILO/LW/Blender stb.. programban is.
  • repvez
    Szüli
    #6
    Ez igaz ,de a program kezelése teljesen különbözik minden más progitol.És más topicoknál elenyészö válasz érkezik hozzá, amit itt is fel tudnánk használni.Probálkoztam már sok ilyen topicban.Van ahol foglalkoznak vele csak évenként jon egy válasz hozzá:((.Igy talán fellendül egy kicsit a dolog.
  • gaalgergely
    #7
    repvez. lenne par javaslatom.
    jo lenne, ha valahogy feltoltenel egy kepet az objektumokrol, amikrol beszelsz, hogy konnyebben el tudjam kepzelni a dolgot. kulonben a sajat fantaziambol hirtelen ket megoldast tudok nyujtani. leirom az elso szitut.
    van ket sima kockad egymas mellett, es a ket szembeni oldalt akarod egymasba
    hidalni. de... a ket arc mindegyike tobb arcbol all, mondjuk 3-bol,4-bol, vagy sokbol.
    tehat a ket szemkozti oldal sok arcokbol(face)bol van, es az egesz oldalt
    egymasba akarod bridgelni.
    1es megoldas: kijelolod az osszes arcot az egyik kockan, ami a bridge-et akarsz
    csinalni, s ha megvagy, nyomj egy backspace-t az enter folott. ez torli a kijelolt
    arcokat, s 1 arcba olvasztja oket. ugyanezt csinald meg a masik kockaval is, s
    most az egeszet lecsokkentettuk 2 db arcra, amit a bridge parancs mar tud kezelni. jelold ki a ket egymassal szembeni arcot, s add ra a bridge parancsot.
    face select mode(fkey), jobb egergomb, aztan bridge.
    a masik megoldas ennel bonyibb, de mindjart leirom azt is.
    ne torodja azzal, ha a face-k mutalodnak, a bridge kisimitja oket.
  • gaalgergely
    #8
    a masik megoldas:
    van ugyanaz a 2 kocka, s kulon kulon
    az egymassal szemben levo face-eket kijelolod, s bridgeled, egyenkent
    a ket kocka face-jei kozul kijelolgetve. igy vegigmesz az osszesen,
    s utana atlepsz body select modba a bkey-el, s utana
    jobb egergomb, cleanup parancs.
    megprobalok kepet rajzolni a paintben, hogy jobban kristalyosodjon, mit is akarok..
  • gaalgergely
    #9
    katt ide, a kepert.
    http://gportal.hu/picview.php?prt=112528&gid=454095&index=1
  • gaalgergely
    #10
    ja igen. es ezen a kepen szepen latszik, hogy
    az osszebridgelendo feluletek 4szogek, mindegyiknek azonos a vertex
    szamuk, vagyis negy. a bridge parancs csak azt szereti, ha azonos vertex
    mennyisegu arcokat akarsz hidalni. ha netan van egy 4 vertexbol allo
    arcod, amit hidalni szeretnel egz 25 vertexbol allo kor felulettel, akkor
    ajanlatos a 4 vertexes arcot felapritani, hogy megegyezzen a 25 vertexes
    kor felulet aranyaival. jelold ki a 4vertexes arcot, persze vertex select
    modban(vkey), aztan jobb egergomb, s cut parancs. itt valaszthatsz, 1,5,10.
    amit akarsz. valahogy jojozd ki a helyes szamokat. :)
    sok sikert.
  • gaalgergely
    #11
    van egy oldalam, itt felraktam
    par kepet a digitalis munkaimbol.
    persze meg kezdo vagyok, s szivesen
    varnam a kommenteket. van egy motorocska
    amit a wings-sel modelleztem, a my pictures
    resz alatt balra, a 3d szekcioban.
    www.gportal.hu/ggarts
  • repvez
    Szüli
    #12
    Köszi igy látatlanba is teljesen jol és érthetöen elmagyaráztad erre voltam kiváncsi.A szétválasztásra is tudnál valamit?Olyanra gondolok hogy megrajzolsz egy autot vagy repülöt és az ajtaját vagy a kabint ki akarod nyitni.Ezt a kész objektumtol hogy lehet külön választani?A maxban a detach és attach parancsok hasonlok.
    Egyébként ha te kezdö vagy akkor én nem is tudom hova soroljam magam annyira messze állok az ilyen részletes objektumoktol
    szuper képek én még rendererni se tudok rendesen.
  • gaalgergely
    #13
    szetvalasztas....hm...
    egyszer sikerult megcsinalnom, de mar nem tudom, hogy csinaltam.
    a netrol szedtem le egy tutorialt....itt nezz korul, ajanlatos, mert
    sok (szinte minden) ficsorszt elmesel a srac. http://www.geocities.com/paulthepuzzles/aardvarks.html
    igaz angolul van.. :)
    sajna most nincs gepem, s nem tudom emlekezetbol ezt a manovert visszaidezni,
    de megprobalom megkeresni a tutot a neten, s leforditom.
  • gaalgergely
    #14
    ez egy lehetseges tuto..de nagyon bonyi, nem ezt kerestem, de ez is megteszi egyenlore.
    http://www.geocities.com/paulthepuzzles/aapipejoints.html
    az oldal legaljan lathadod, amit abbol a gomb alaku micsodabol ki-
    csuzlizza a neki tetszo reszt(pirossal festve)
  • gaalgergely
    #15
    nah, megvan, amit kerestem..
    a tuto a www.renderosity.com
    oldalon van, a tutorial szekcioban, a wings3d
    link alatt...turbofan blade assembly cimmel
    ellatva.
    ami neked innen kell az a kov.
    mondjuk az ajtot el akarod valasztani a modelltol, jelold ki
    az ajtot korulrajzolo edge-eket, majd hasznald a loop cut
    nevu parancsot. na ebben nem vagyok biztos, hogy ez hol talalhato.
    vagy a jobb egergombos menuk valamelyikeben, vagy font menuk valamelyikeben.
    de...
    itt jonnek a problemak.
    az egesz amit kijeloltel zart loop, vagyis piros edge-k kellenek hogy
    legyenek.
    wingsben ez kicsit furi, mert megint deformalt arcot fogsz kapni, ha elkezded
    a loop cut-olt feluletet eltavolitani az autotol. ne ilyedj meg, csak mozgasd
    arreb, utanna valts at face select modba (fkey), jelold ki az osszes arcot,
    majd csinalj rajta egy extrude region--normal parancsot, hogy valami melyseget adjunk a targynak.
    ha ez nem jon be, sorry, mindent emlekezetbol irok, nem tudom itt a konyvtarbol
    letesztelni a progit pontosabban..
    sok sikert.
  • gaalgergely
    #16
    azt meg erdemes tudni, ha pl van egy repulod, akkor sajna
    nem igazan tudsz belenezni a belsejebe, nem tudom miert,
    azt hiszem ez a subdivison modelling resze, mert a wingsben
    osszeomlik szinte minden model, amikor az egyik arcot
    vagy tobbet, torolsz.
    a repcsi ablakat jelold ki, ajanlatos, hogy ez egy egybefuggo
    arc legyen, ha nem az, tedd azza. kijelolni minden ablakot, s backspace,
    ami torli s eggye olvasztja az arcokat. utana (meg mindig face fkey select
    modban) jobb klikk s adj ra egy intrude parancsot s mozgasd az egeret.
    ez belsot varazsol a repcsinek. az ablakot pedig kesobb is beillesztheted,
    kulon kockabol kibarkacsolva egy ujat, vagy az ablakkeret face-eket bridge-
    eled. lasd elozoeket :)
    na, a mai napra eleg...bye
  • repvez
    Szüli
    #17
    Köszi nagyon sokat segitettél.Nagyon jok a linkek ha tudsz ilyeneket még akkor ne tartsd magadban
  • gaalgergely
    #18
    a wings oldalan letoltotted a .pdf manualt?
    www.wings3d.com
    learning wings szekcioban. s van ott egy ket
    tuto amit erdemes atnyalazni.
    akkor ezen a linken talasz embermodellezest, igaz nem wings
    specifikus, de subd modellezes, amit a wings is hasznal.
    ki lehet silabizalni, hogy lehet megoldani wingsben.
    http://www.secondreality.ch/tutorials/tutorials.html
    a masik:
    www.artistpub.hu oldalon a 3d szekcioban, ingyenes 3d-s programok
    link alatt talasz magyar wings forumot, de sajna ez sem elt sokaig :)
    www.3d.lap.hu
    www.google.com :) en ezzel szinte mindent megtalalok, ami nekem kell..

  • repvez
    Szüli
    #19
    Most akarok nekiálni egy mig-15-ösnek,amihezerröla cimröl töltöttem le referencia képet csak még szenvedek a megfelelö pontos nézeti képek kivágásával.
    Ha késöbb animálni szeretném a mozgo alkatrészeket akkor azokat érdemes külön objektumként elkésziteni vagy lehet egybe is?
  • gaalgergely
    #20
    igen, ajanlatos. pl a kerekeket, a szarnyakon levo legtereloket, vagy meg esetleg a raksikat, esetleg mozgo gepfegyvereket.
    de azt is megcsinalhatod, hogy az egeszet megmodellezed egybe, s ha valoban
    animacoira kerul a sor, akkor a mozgo reszeket elotte elvalasztod a testtol.
    nem tudom, milyen progiban akarod utanna animalni?
  • repvez
    Szüli
    #21
    Hát ha minden jól megy akkor studiomax valamelyik változatával az 5-ös megvan,de a 7-eshez még nincsen törésem addig meg csak 30 napig használhato.Bár az animáláshoz még annyira sem értek mint a modellezéshez.
  • gaalgergely
    #22
    en is szemezgettem a max-al, de aztan abbahagytam a tanulasat, mert
    ugy ereztem, hogy sokkal bonyolultabb benne a modellezesi folyamat, mint
    barmely mas legbenabb modellezoben. 50szer kell kattintani, mire egy feladatot
    el akarok vegezni, amikor mas modellezokben egy kattintas is eleg.
    wingsben mondjuk 2. :)
  • repvez
    Szüli
    #23
    Ezzel teljesen egyetértek.Tisztább és átláthatóbb hogy éppen mi van kijelölve.Ezért akarom a modelleket Wingsbe késziteni a többit meg maxba.Most majd lesz egy hét szabin talán jut idöm modellezni egy kicsit.
  • gaalgergely
    #24
    sok sikert, s feltolthetnel par kepet, hogy haladsz vele.
  • repvez
    Szüli
    #25
    Csak hétfötöl kezdödik a szabim igy csak akkor állok neki, de mihelyt lesz valami kézzel foghato megprobálok képet felrakni.
  • gaalgergely
    #26
    itt is nezzetek szet
    http://b3nc33.ashes.hu/
  • gaalgergely
    #27
    hoppa, ez nem ide akart jonni, de mindegy.. :DD
  • repvez
    Szüli
    #28
    Egy kicsit megakadtam.Hogyan lehet WELDEL-ni wingsbe.Ugy döntöttem elöször bemelegitésnek a secundrealityröl letöltött kézfej tutort készitem el de ennél a lépésnél megtorpantam.
  • gaalgergely
    #29
    ismet, nincs most gepem, s csak emlekezetbol irom:
    ha jol emlekszem, wingsben a weld-eles azt
    jelenti, amikor vertexeket (mondjuk 2-ot vagy tobbet)
    akarunk 1 vertexbe olvasztani.
    vertex selection (vkey), jelolj ki ket vertexet, amit
    egymasba akarsz olvasztani, jobb klikk, weld parancs.
    de lehet, hogy mukodik, ha kettonel tobb vertexet is
    kijelolsz, nem tudom, en soha nem hasznaltam eddig.
  • repvez
    Szüli
    #30
    Azt gondoltam hogy igy müködik a weld, mert maxba már használtam, de wingsbe kijelölöm a két vertexet és jobb gombra nincs olyan parancs hogy weld.Ezért vagyok tanácstalan.Pedig egyszer mintha már láttam volna bent valahol csak nem tudom hogy jött elö.Mert bizonyos parancsok csak akkor jelennek meg ha megfelelö modra van állitva,de itt vertex modnál nem ad semmit.Pedig tuttommal weldelni csal vertexeket lehet.
  • gaalgergely
    #31
    bocs, hogy nem valaszolok, fogalmam sincs hol keressem a megoldast,
    mert meg mindig nincs gepem :DD
    azert itt nezz korul:
    katt
  • repvez
    Szüli
    #32
    A hivatalos tutorok között aztán megtaláltam a szügséges dolgokat.Már kész a kézfej csak be kéne csontozni maxba hogy mozgatni tudjam.Egyébként találtam egy renderelési tutort wingshez de valamiért nem teljesen mükszik .Két plugint kell hozzá telepiteni az egyik a toxic a másik a yafray. ezek bent is vannak az alapban , de mégse tudom ugy használni öket mint a tutorba.
    Ez az a tutor:render tut
  • gaalgergely
    #33
    en yafrayt ajanlanam, hogy telepitsd fel. de.
    a tutorial sajna nem mondja, hogy kell a yafrayt
    helyesen feltelepiteni, ugyanis kell meg elotte
    egy-ket trukk (sajna), hogy tenyleg fenn legyen a
    gepen. a srac csak az exere kattintott, te is csinald
    igy, mikor felteszi magat a gepedre (ne valtoztass semmin)
    ne zard be a .txt fajlt, amit autamatikusan megnyit
    telepites utan (ha megnyit, ismet emlekezet, sorry.. :D)
    ha nem nyitja meg, menj a konyvtaraba, s keresd ki ha
    jol emlekszem a readme, vagy az install nevu txt-t.
    itt leirjak hogyan kell a windazzal eszrevetetni a
    renderelo motort. elvileg ezek utan mukodik. bar nekem
    egyszer sem sikerult osszekovacsolni a kettot, akkor
    meg nem annyira ismertem a ket progit, s kulonben is
    mas progikat hasznaltam a renderelesre. ha netan nem
    sikerul neked sem, megprobalok egyszer egy magyar forditast
    kesziteni arrol a telepito .txt-rol
  • repvez
    Szüli
    #34
    De hol találom az exe fájlt?Mert a progi mappába csak beam kiterjesztésü cuccok vannak.A progin belül meg rákatintok a plug-in setupra kiirja hogy sikeresen megtörtént de semmi ablak vagy txt nem jelenik meg.A rendernél meg csak opengl van.
  • gaalgergely
    #35
    gondoltam, hogy ez problema lehet, de mikor irtam az elozo
    soraimat, kiment a fejembol megemliteni.
    a wings egyaltalan nem jon semmifele renderelovel, kiveve a
    beepitett opengl-t renderelot. bar ezzel meg nem lattam semmi
    normalis kepet.
    a yafrayt le kell toltened innet, s
    a download szekciobol a windazos telepitok kozul valaszd a legelsot.
    a tobbi az valamifele szuperwindazokra valo... :D
    s ha mar itt vagy szet is nezhetsz a telepitesi informaciok utan
    sok sikert
  • gaalgergely
    #36
    nos? sikerult?
  • repvez
    Szüli
    #37
    Még nem töltöttem le.Tegnap a repnapom voltam most pihenem a fáradalmait :)!
  • repvez
    Szüli
    #38
    Letöltöttem majd beszámolok a fejleményekröl
  • repvez
    Szüli
    #39
    Müködik a dolog csak rá kell még jönnöm hogyan kell az anyagokat beállitani.Van valami segitség arra hogyan lehet olyant csinálni mint a studiomax topicba a dobozolás vagy ilyen egyszerü alakzatbol valami jo rendert.Tükrözödések és egyebek.
  • gaalgergely
    #40
    ezt erdemes lenne atcsekkolnod
    kitt-katt