175
Hogyan csináljunk otthon vizipipát
  • CaviaR
    #55
    Jut eszembe. CSináltam egy vizipipát házilag, beszerezhető alapanyagokból, többszöri tesztelésen esett át, működik.

    Lassan prezentációt készítek róla, hátha valaki hasznát veszi.
  • CaviaR
    #54
    Én az almásat kedvelem leginkább. :) Tekerve szívni nehézkes, mert nem lehet meggyújtani a dohányt. A dohánylevelek vmiféle tömény szirupba vannak beáztatva, és nagy hőtől azok füstölnek kellemes illattal.

    Ha viszont keversz mellé száraz dohányt és egy nagyon kevés vizipipadohányt (gondolok itt max egy fél mogyorónyit) akkor meggyújthatod.
  • involver
    #53
    ti milyen vizipipa dohányt szoktatok venni? lehet tekerve is szívni?
  • riviera
    #52
    Egyszer régen tökből, pvc csőből, gumicsőből, szigszalagból és vmi konyhai szűrőből készítettünk vizipipát.
    Tökéletesen működött de mire kivittük a diákszigetre ahol használni akartuk elrohadt a tök szal tönkrement.
  • CaviaR
    #51
    Magról nemtok de palánta ügyben beszélhetünk. Holnapra megérdeklődöm, és meglátjuk.
    Persze nem eladó és te sem akarod megvenni, csak mutatok róla képet, te pedig megígéred, h soha nem szívsz füvet és nem árusítod.
  • CaviaR
    #50
    Köszönjük miszter földön járok és a szabadidőmben környzetvédek és jóemberkedek.

    Miért offolod a topikokat?
  • Vlala #49
    újabb nagyszerű topic. Külön groupba kellene ezeket csoportosítani, már tényleg csak a csendes gyilkolásra nem nyitott senki külön topicot. Azt meg minek, letöltjük a Hitmant, és ltanuljuk tőle...
  • somaaa
    #48
    Nem tudna nekem valaki abban segíteni, hogy honnan lehet magokat beszerezni?
  • Jimmyke
    #47
    A szöveg visszafelé van írva 1 helyen, arra gondoltam spec. :) De ez nem a füves topic, ez a vizipipa :)
  • CaviaR
    #46
    Így jobb sztem. De ott van h első meg második fele...
  • Jimmyke
    #45
    Minek van megfordítva?
  • Jimmyke
    #44
    Várj előbb elolvasom
  • CaviaR
    #43
    Kérdés? :)
  • CaviaR
    #42
    [2/1] Hmmm...

    Hogyan is termesszünk???


    Bevezetésként néhány szó a különböző lámpákról:


    A lámpák különösen fontosak otthoni termesztésnél, mert a sikeres termesztés feltétele megfelelő mennyiségu és minöségu fény, emelett a költségeket is nagyban befolyásolják.
    Alapvetően háromfajta lámpához juthatsz hozzá:


    A hagyományos villanykörte (incandescent) A legolcsóbban beszerezhető, de üzemeltetés szempontjából a legköltségesebb.


    Neon lámpák (fluorescent) Drágább, mint az előző, de ugyanakkora teljesítményfelvétel mellett 3-szor annyi fényt ad mint a hagyományos. Emellett kevesebb hőt bocsát ki mint a HID lámpák. Hátránya, hogy nagy felületen szórja szét a fényt, nem koncentrált, ezért közel kell helyezni a növényhez (kb. 5 cm) Legjobb a hideg fehér (cool white), esetleg a hideg és a meleg fehér (warm white) fényforrás együtt alkalmazva.


    REFLEKTOROK (high intensity discharge, HID) -A kisebb teljesítményu halogén lámpákat kertek, a nagyobbakat stadionok, parkolók megvilágítására használják.
    Ahol természetes fényhatás kívánatos fém halogén (MH) izzót alkalmaznak, mely enyhén kékesfehér fényt ad.
    -Nátrium fényforrást (HPS), mely rózsaszín vagy sárga fényt ad, utcai megvilágításnál használatos, ahol nem számít a fény minősége. Gazdaságosabb mint a halogén izzó mivel több fényt és kevesebb hőt ad le. Nem kell kombinálni másfajta izzókkal, mert a szükséges fényspektrumot produkálja.
    A következő táblázatban megtalálhatok a legfontosabb adatok a szóba jöhető fényforrásokról


    Lámpa Lumen Besugárzott terület (Sq. Ft).
    4'FL (CoolWhite-40W) 2,960 1-2
    8'FL (CoolWhite-75W) 5,800 2-4
    MH 175W 14,000 5-10
    MH 400W 40,000 12-20
    HPS 70W 7,600 3-6
    HPS 150W 16,000 6-11
    HPS 400W 50,000 15-30
    <DIV=RIGHT > 1 Sq. Ft = 0.92 dm2

    Az ültetvényeknek 1000 és 3000 lumen fényre van szükségük négyzetlábanként, az ideális 2000. Gyenge fény esetén növekedési időszakban megnyúlnak a növények, virágzási időben gyenge fény esetén kevés virág lesz.

    Összefoglalva: a nátrium lámpa a legdrágábban beszerezhető, de üzemeltetni a legolcsóbb.


    MIKOR ARASSUNK?
    A nővőfélben lévő növényben minden egymás után következő levélpár több THC-t tartalmaz, mint az előző. Tehát a csúcsban van fajlagosan a legtöbb. A porzó és a termő növény levelei is tartalmaznak THC-t. A porzó rendszerint egy-két héttel korábban virágzik. Szakértők szerint is megéri az új hajtásokat levágni és kipróbálni, mielőtt eléri a THC maximumot.
    A különböző fajtáknak hosszabb, rövidebb idő kell a megéréshez. Különösen a keskeny levelu Sativas (kender) igényel több időt a virágzás megkezdéséhez a széles leveluhöz hasonlítva. Az évszakról annyit, hogy a szabadban termesztetteknél ősszel kezdődik a visszaszámlálás, mikor 12 óránál rövidebbé válnak a napok. (Időjárástól függően minding ugyanabban a két hétben válik esedékessé az aratás.) Ha nem muszáj ne arassunk közvetlenül esős időszak után illetve közben.
    Idézetek az ideális időpont meghatározásáról:
    Frank & Rosenthal: Marijuana Growers Guide
    „A virágok vizsgálata a legjobb módszer eldönteni jó-e a növény a célunkra. A maximális THC tartalom cirka egy héttel van azután, hogy lelassul a virág képződés. Arass, ha a termő növény virágjában lévő szálak fele elhalt. Így ugyan nyersebb lesz a füst mintha korábban szedted volna le, de magasabb lesz a gyantatartalom (következésképp több THC)”
    Robert C. Clark: Marijuana Botany:
    „Érett, ha a legelső a magot körülvevő gubó (hüvely) megbarnul, habár a legrégebbi virágok kivételével az összes többi még termékeny és a virágfüzérek fehérek.”
    Ed Rosenthal: The Closet Cultivation
    „Ha a termő virágban lévő szálak sápadt fehérből vörösbe vagy barnába váltanak és kezdenek visszahúzódni a rossz hüvelybe; mikor a gyantamirigyek felduzzadnak”
    Kajo: The Sinsemilla Technique:
    „A virágzás csúcsán, mikor a legrégebbi virágok kivételével mindnek fehér szálak vannak a virágban. Másik visszajelző lehet a virágcsokor. Mikor a virágzás csúcsán van édes, pézsmaszagot áraszt. Később elveszti az édes komponenst az illatból.”
    „Meg kell vizsgálni a gyantamirigyeket minden bimbón külön. Ha átlátszóból borostyánszínube vált lehet aratni. Többnyire (a megvilágítástól függően) fentől lefelé érnek a virágok, így jobb, ha minden virágot egyenként vizsgálsz meg és szedsz le.
    MÉRETRŐL:
    A méretnek nincs köze a növény érettségéhez; szabadban növő kender lehet 2,5 méter magas és még éretlen, míg a kertecskében akár a fél méternél kisebbről már szüretelhetünk.

    FÉNYPERIODUS - Az érés kulcsa
    A növény kora sincs összefüggésben az érettséggel (perszer csak egy bizonyos határon túl), az számít mennyi fényt kapott naponta. Akkor vált át a nővekedési (vegetatív) szakaszból virágzóba, ha a napi fényadag 12 óra alá megy. Legalább 60 naposnak kell a ‘bébinek’ lennie a váltás idején. A növényt érő stressz csökkentése érdekében egyenletesen vegyük vissza a fényt. Mondjuk minden nap fél/egy órával rövidebb fényidő. A növekedési idő felső határának a rendelkezésre álló hely és a türelmetlenségünk szab határt.
    Újabb virágzási időszakot lehet elérni az aratás után, ha néhány hétre 24 órás ciklusra kapcsoljuk vissza a világítást.
    KÖVESSÜK NYOMON HOGYAN TERMESZT OTTHON KENDERT KOVÁCS 23 B. LAKÓTELEPI LAKÁSÁBAN
    (Mindez csak feltételezés, mert ez illegális tevékenység!)
    Kiürít egy, mondjuk 60 X 150-es két méter magas szekrényt. Alumínium fóliával kibéleli (fényes oldal kívül), mégjobb a tükör bélés, de a fényes fehér festés is megteszi. Ezáltal a növény lesz az egyetlen fényelnyelő. Beépít a sarkokra függőlegesen 120 cm-es 40 W-os neonlámpákat, valamint a szekrény tetejéről is lelógat néhányat úgy, hogy később ahogy nőnek a bébik hozzájuk tudja állítani őket ( 5 centiméterrel a nővény fölé). Összesen ~10 darab fénycsövet. Persze kezdetben, mikor még picik a növények nincs szükség mind a 400 Wattra. Használhat 400 Wattos HPS lámpát is, de csak 60 centiméterre növény felett. Az áram bekötésénél ügyel arra, hogy az esetleg kicsorduló víz ne okozzon rövidzárlatot, halált.
    Készít valamekkora rés az ajtó alatt és egy körülbelül 10 cm2 szellőzőnyílás a szekrény felső részén. Igyekszik úgy kialakítani ezeket a nyílásokat, hogy fény se be se ki ne jusson. Ki ne, mert nehéz lenne megmagyaráznia a látogatóinak miért ég a villany a gardróbban, be ne mert a sötét időszakban teljes sötétség a kívánatos.
    Optimális hőfok 27-30 Celsius fok, 21 fok alatti és 35 fok feletti hőmérséklet már káros. .
    Ültetés:
    Táptalajnak 50% virágföldet 50 % kavicsot, homokot vagy styrofomot kever össze, mivel tudja, hogy a gyökérnek sok levegőre és vízre van szüksége tehát legjobban laza homokos talajban nő. Sose feledjük a kender végül is gaz, azaz mindenhol megél elegendő fény és tápanyag mellett. A kérdés számunkra, hogy mennyire érzi jól magát.
    10-15 magot ültet el egyszerre, a laza földbe~1 cm mélyre, a magot csúcsával felfele, meleg sötét helyen. Körülbelül 2 hétig tart míg kihajtanak. Már ha kihajtanak :).
    Némelyek szerint jobb, ha a csiráztatást külön végezzük. A magokat egy tálcán jó nedvszívó papír (esetleg vatta) közé rakjuk egymástól 2 cm távolságra. Nem kell a papírnak vízben tocsognia, de mindig legyen nedves. Víz helyett nedvesíthetünk speciális tápoldattal. (Bővebben a szakkönyvekben) Le is takarhatjuk, így nagyobb lesz a páratartalom, és a sötétség. Ne feledjük, hogy a magnak is szüksége van oxigénre. Egy héten belül 3-4 cm hosszúra kéne megnőnie. Ennek a módszernek a hátránya, hogy át kell ültetni a növény (ajánlott legkésőbb az előbb említett méretnél), ami ekkor nagyon érzékeny. Átültetésnél a csira legyen felül, mely később U alakban lefele hajlik.
    Ha hajtással kezdjük termesztői karrierünk elég 5 db, többnek nem lenne elég fény. Naponta 1-2-szer öntözi a növénykéket, alkalmanként 15-10-10-es növénytáppal illetve a szokásos szerekkel. Növekedési időben magas nitrogéntartalmú, virágzás közben alacsony nitrogéntartalmú tápszerek. A lámpákat legalább 16 órán át bekapcsolva hagyja, de tudja a legjobb az lenne, ha egész nap égnének.
    A 10 cm-nél hosszabb leveleket feláldozza az optimális növekedés oltárán. Virágzási időszakban nem nyes. Ha már 4-5 ágacskája van kísérletképp egy-két növény csúcsát levágja, hogy Y alakban nővekedjen tovább a kender. Időnként kiöblíti a termőföldet, mert az intenzív táplálás miatt feldúsulnak a sók. Ehhez néhány percig beáztatja az egész kertet (vízszint a talajszint felett), majd leengedi a vizet.
    Mikor 60 cm magasra nőttek a növényei átállítja a lámpákat napi 9-12 órás üzemmódra. (Miután csökkentette a fényadagot hamar leáll a növekedés). A vízadagot a felére csökkenti, kis nitrogéntartalmú tápszert használ (12-34-16), és a fény bekapcsolása idején öntöz. Sötét időszakban teljes sötétséget biztosít a kender számára. Ha mégis teendője akad a kertben, minnél kisebb fény mellett, legfeljebb 5 perc alatt elintézi.
    Néhány hét múlva differenciálódnak a növények. A porzókon megjelenek a pollennel teli golyók, a termőkön csányok (két fehér szál) nőnek a csomópontokban. Vannak hermafrodita növények is. Ezeknek az az előnyük, hogyha önmagát termékenyíti meg biztosan termős növény lesz a magból. Mivel nem kifejezetten magokat akar termelni, kiszedni a porzós növényeket, hogy a termősöknek jobb körülményeket biztosíthasson. Legfeljebb 5 termőst tart meg ekkora területen. Mivel a leveleknek van THC tartalmuk, de füstölésre még nem alkalmasak, főz belőlük valamit (Lásd a recepteket!).
    Az egész körfolyamat kb. 4 hónapig tart. 4-6 hét vegetatív szakasz, 2 hét váltás, 8 hét virágzás. H a nagy levelek elkezdenek sárgulni és leesni, vagy ha a fent említett érettségvizsgálatok pozitívak elkezd aratni.
    A fu előkészítése:
    Miután levágott minden levelet, egy sima tálcán kiszárítja őket. A virág körül rövidre vágja a leveleket és kiakasztja szárítani. Ez meglehetősen büdös néha, ezért gyakran szellőztet vagy légfrissítőt használ. Ha nagyon sürgős neki mikrosütőt használ.
    Tudja egy profi termesztő ugyanakkora területen 4-szer annyit képes termelni mint ő. A profi néhány eszköze:
    Beépített kisteljesítményu cirkuláltató ventilátor hő- és páratartalom érzékelővel. A termőtartályban olyan kavicsméretu vulkanikus kőzet (lava) van, mely a kappiláris hatás segítségével képes felszívni a vizet. Az edény alján 2 cm vastagon állhat a víz. Így magára lehet hagyni kertet akár egy hétre is, kap elég vizet. Különösen, ha egy kalitka madáritató szeru víztartály is beépítünk.
    Alkalmazhat vízszint alatti akvárium szellőztetőt (légkompresszor). Egy kis pumpa több tartály kiszolgálására alkalmas. A csiráztató és a klonozó (gyökereztető) edényben hőérzékelős futőtesttel biztosítja a kívánt hőfokot. (Jó az akváriumhoz kapható melegítő) A légkompresszor, és a fütőtest különösen az éles pengével a növény aljáról 6-8 cm hosszú néhány levelet tartó ágacskák gyökereztetésénél (ez a növények klonozása) hasznos. Egy stirofom tálcába (ilyenekbe csomagolják fóliával lefedve drága gyümölcsöket a boltokban) kis lyukakat készítünk, majd ebbe állítjuk a hajtást. Ezt magas foszfortartalmú gyökereztető és virágzási időben használatos tápok keverékével dúsított vízre rakjuk.
    Biztosítja az ideális C02 tartalmat különösen a virágzási időben. Ez 700 ppm. Megjegyzem, hogy a normál levegő 300 ppm-et tartalmaz. 2000 ppm esetén megég a növény és 5000 ppm a halálos dózis.

    Szerezzünk minőségi magokat
    Sokak számára nagy problémát okoz minőségi magok beszerezése. Általános szabály, hogy az erős hatású fu magját érdemes termeszteni. Zöld bimbóból származó magok gyakran jobban megfelelnek a célnak, mert a fajta jobban akklimatizálódott észak területek növekedési időszakhoz. A jamaicai és a kolumbiai fajtákat nem lehet könnyen hidegebb országokban egykönnyen termeszteni, mert túl későn bimbóznak. Ezeknek a fajtáknak a termesztése során az U.S. nagy részén túl kicsi, vagy semmilyen bimbó nem nő az első fagyok beállta előtt. A sativa fajta általában magasabbra nő mint az indica illetve az indica-sativa hibrid. Ez egy nagy hátrány lehet ősszel, mikor más nővények kezdenek elszáradni, és a fák lehullatják leveleiket. Néhány nemesítő sikeresen keresztezett déli származású sativát indicával, ezáltal egy gyakrabban bimbózó fajtát nyerve.
    Az októbertől Januárig terjedő időszak a legalkalmasabb magbeszerzésre, mivel ekkor kerül ki a piacra a helyileg szabadban termesztett mag. Minőségi mag készlet beszerzése, karbantartása a sikeres termesztés sarkalatos pontja.
    A megfelelő hely
    Eltekintve a magok beszerzésétől, a legfontosabb feladat amivel egy termesztőnek meg kell birkóznia, egy elsőrangú, termesztésre alkalmas hely kiválasztása. Ilyenek a füves területek, mezők, ahol alacsony fák, bokrok vannak elszórva. Például egy 10 éve muveletlen termőföld ideális. Árterületek folyók, patakok mentén szintén megfelelő helyszínek, de a tavaszi áradások miatt a sarjak, illetve ősszel a termés elveszítésének kockázatát számításba kell venni. Hegyes, sziklás területeken vödörben is lehet kendert termeszteni. Így lehetséges megmuvelhetetlen, de napsütött helyeket is hasznosítani. Suru, de alacsony nővésu növények, például tüskés bokrok között egy helyet felásni is jó ötlet. Ezek elég magasra nőnek, hogy a kíváncsi szemek elől elrejtsék a kendert, és egyfajta aktív védelmi szerepet is betöltenek emberek és nagytestu állatok ellen.
    Egy termesztő jól ki tudja használni állatok, rovarok jelenlétét. Méhek, döglegyek és társaik visszatartják az embereket attól, hogy termőföldjeinken bóklásszanak. Tehát kiterjedt rovarpopulációval rendelkező helyek alkalmasak számunkra. A legfontosabb kritériumok: jó táptalaj, elérhető víz, megfelelő fedezék. A többi tényező csupán másodlagos. Jó termőföldet néhol nehéz találni, de enélkül lehetetlen megfelelő eredményeket elérni. Ha van egy hely, ami minden más szempontból kiváló, az esetben megfontolhatjuk termőföld odaszállítását. Évek óta füves területeken gyakran elég jó földet találhatunk. A mezők újrahasznosítják a földben lévő tápanyagokat, egy vékony organikus réteget alkotva. A mezők bioszférája kevés előkészületet igényel a termesztés elkezdéséhez, míg más földek többet. Homokos talaj gyakran igényel virágföldet, vagy fedő termőföldréteget kevés mésszel elkeverve. Agyagos területeken fel kell törni a földet például tőzeg mohával, hogy sokkal porózusabb legyen.
    Én naturalista vagyok, így nem értek egyet egyes profi termesztőkkel, akik szerint az utak menti termesztés produktív lehet. A földben esetleg lévő ólom és egyéb mérgező vegyi anyagok sokakat visszatart fogyasztásra és füstőlésre szánt kender termesztésétől. Ha városban élsz, és nincs saját közlekedési eszközöd, utolsó mentsvárként azért lehet használni az utak menti területeket.
    Közeli vízforrás szintén nagyon fontos, mivel a víz cipelése fárasztóvá és veszélyesé is válhat. Ha magasan a talajvízszint feletti helyet választasz, vagy vödörben termesztesz, hamar rá fogsz jönni, hogy a száraz nyári időszakban abnormálisan sok vizet igényelnek a növényeid. A víz cipelésének számos veszélye van. A legnagyobb az, hogy valaki esetleg kiszúr, talán épp egy rendőr. A második legnagyobb, hogy kitaposol egy észrevehető ösvényt. Állandó vízforrást találni nyáron egy másik akadály lehet, mivel a kis patakok gyakran kiszáradnak ilyenkor. Azt, hogy milyen gyakran kell öntöznöd, az időjárás dönti el, nem tervezett látogatásokra kényszerítve téged. Minden egyes látogatás a lebukás lehetőséget jelenti, célunk, hogy minimalizáljuk ezeket. A napsütés kevésbé fontos, mint az előző két tényező, de alapvető. A növényeket olyan helyre kell telepíteni, ahol naponta legalább 5 óra direkt napsütés éri. A reggeli napsütés kedvezőbb, mivel a növények erre kedvezőbben reagálnak, mint a délutánira. Azok a termesztők, akik a tél folyamán cserkészik be a lehetséges célterületeket, látniuk kell, hogyan fognak a fák árnyékot vetni, és tavasszal milyen úton fog bejárni a nap az eget. Természetesen minnél naposabb a hely annál jobb, de ne feledkezzünk el a többi tényezőről.
    Az utolsó kritériumnak nincs köze a biológiához, hanem inkább az arra járó emberek nem kívánt figyelmének elkerülésére fókuszál. A fedezéknek elég magasnak és surunek kell lennie, hogy megakadályozza az embereket, hogy átlássanak illetve áthatoljanak rajta. A legjobb környezet ehhez egy nagy terület, szúrós bokrokkal. Ha ilyet nem találsz, keress kieső helyeken ősszel 1,8 - 2,4 méter magas lombozatú növényzetet.
    A mezők flórájában a kender elrejtésének képessége muvészet, képesség, melyet gyakorlással lehet fejleszteni. Egy kedvelt technika növény egy bokor déli oldalára való telepítése így az arra járók nehezebben veszik észre. A növény elegendő fényt kap a látszat ellenére, hogy egy nagy bokor takarja. A legjobb búvóhely kannabiszunk számára, ahol a belátás minden irányból gátolva van, és a hely áthatolhatatlannak tunik. Ahol a növényzet alacsonyabb mint egy méter, vissza kell vágni a kendert, vagy a földhöz kell kötözni, így kisebb, tömzsibb lesz. Kis növényzetu területeken lehet, hogy tápanyagszegény a talaj, de lehet, hogy túl gyakran szárad ki a talaj. Tehát légy körültekintő. A fiatal kendert szétültetése más növények közé jó megoldás lehet. A szabadtéri termesztőnek ki kell tudnia használni a táj adottságait.
    Útvonal tervezés
    A siker biztosításának egyik módja olyan csapás létrehozása, melyet az arra bóklászók nem láthatnak. Ez egyes helyeken könnyebb, máshol nehezebb. Suru aljnövényzet sok napsütéssel ideális, mert a növényzet növekedése olyan gyors, hogy a tavaszi és nyári látogatásaink során okozott károsodások hamar megszunnek. Ha olyan helyen termesztünk, ahol az ösvények könnyen kiszúrhatók, akkor az utat kanyargósra járjuk ki, hogy az emberek számára nehezebben legyen látható. Egy rejtett útvonal fontos, mert csökkenti annak az esélyét, hogy más megtalálja az ültetvényünket. Amikor valaki a semmi közepén jár minding igyekszik ösvénynek látszó utakon haladni. Az útvonal gondos megtervezésével és használatával megelőzhetjük az ilyen véletlen lebukást. Amikor áthaladsz az ültetvényed bejáratán, tégy meg mindent, hogy ne károsítsd a növényzetet, különösen késő nyáron, kora ősszel. Ilyenkor a sérült növényzet már nem regenerálódik, és ekkor van szükség a legjobb takarásra. Két dolgot tarts észben, mikor az utat készíted:
    Látod-e arrajártad nyomait, ha nem az jó, ha igen próbáld a nyomnak látszó helyeket takarni.
    Minnél komplikáltabb számodra a hely megközelítésem, annál kevésbé valószínu, hogy más megtalálja.
    A paranoiások ellesshetnek néhány trükköt a dzsugelfilmekből, amivel meg lehet állapítani felfedezték-e a kertet. Halálos csapdák felállítása nem ajánlott.
    A nővekedés mechanizmusa
    Az unokatestvéred Lajos és a barátja Sándor falúról a városban vannak. Sok füvet szívnak és valamennyit termesztenek is otthon. Sándor úgy tunik, járatos a termesztésben. Jó ötletnek tunhet elvinni ezt a két úriembert az ültetvényre. Talán tudnak egy-két jó tanácsot adni. Én ellene vagyok az ilyen kirándulásoknak, még ha tényleg olyan jól értenek is a témához, elvinni őket nem biztos, hogy a legjobb neked. Nem ismerik a környéket, baj esetén nem tudnának hova futni. Két embernél több a mezőn már feltünő (minnél többen vagytok, annál nagyobb figyelmet keltetek). Több ember jobban kitapossa az utat, valószínubb, hogy más is rátéved. Minden alkalommal, amikor odamész kockára teszed a termést és magadat is. Ez a helytől függően lehet kis és nagy veszély, de ne felejtsd nincs teljesen biztonságos hely. Hacsak nem vészhelyzetről van szó, amikor tényleg szükséged van egy szakértő tanácsára, a növényeidet ne mutogasd idegeneknek. Egy termesztőtárs, szakértelmétől függetlenül ajánlott, de ebben az esetben is csak akkor menjünk a helyszínre, ha dolgunk van ott. Ezek a következők lehetnek:
    Talaj előkészítés:
    (Kora március - április közepe a klímától függően)
    Egy 20 kilós virágföld vételét és a helyi földdel való elkeverését javaslom. A virágföld jobb, mint közönséges termőföld, így valamivel jobb termést tudunk elérni. Szükség lehet mészre, ha savas a talaj, vagy tőzegre ha agyagos a föld. Ha felástuk a kertecskét, jól elkevertük az adalékkal, öntözzük meg bőven, és csak néhány nap múlva ültessünk bele.
    A kender jól nő gabona, kukorica, komló között, melyek ráadásul jó takarást adnak. Viszont nem igazán szereti a rozs, spenót földeket. Jobb kisebb foltokban elszórva ültetni, mert nagy foltokat könnyebb észrevenni. Érdekes módszer eldönteni, milyen táptalajunk van. Tegyünk egy marék gilisztát (ne többet, ne kevesebbet) a kiszemelt talajra. Ha napok múlva is ott élnek, virulnak akkor elég jó minőségu földünk van. A giliszták emellett segítenek porózusan tartani a földet.
    Szintén jó ötlet egy ~60 cm magas kerítéssel körbevenni a területet. Ez távoltartja a kisebb állatokat, míg szarvas, őz ellen száradt vért és/vagy emberi hajat szórjunk szét. Vegyünk kislyukú dróthálót, ahol legfeljebb 5 cm-re vannak egymástól a drótszálak. Körülbelül 60 centiméter távolságra legyenek a karók egymástól. Tuzzük ki őket, majd kössük rá a dróthálót. A kerítés tetejét úgy csináljuk meg, hogy drótszálak álljanak felfele, és oldalt lefele is, hogy elvegyük az állatok kedvét a kerítés átugrásától. Álcázzuk a kerítést közönséges, a földön található hulladékkal.
  • CaviaR
    #41
    [2/2]

    Ültetés:
    (kora április - május közepe, de mindenképpen az utolsó fagyok u

    tán)
    Többfajta módon járhatunk el az ültetés során:
    A) Suru ültetés módszere:
    Ezt a módszert csak akkor használjuk, ha sok mag áll rendelkezésünkre. A suru ültetésu módszer lényege, hogy sok magot ültetünk kis területre. A módszer erőssége, hogy csökkenti a kockázatot. A magokkal és a kisásóval a zsebedben érkezel az előkészített rejtekhelyre. Ültesd a magokat 1-1,5 cm mélyre, ha agyagos a föld, akkor csupán 6 mm mélyre. Ha 90 cm x 90 cm-es négyzetbe ültetsz, akkor 3 sorba 4 centiméterenként rakjál magot. Ez kb. 72 mag per kertecske.
    A magot ültetés előtt desztillált vízbe lehet áztatni éjszakára. Fontos, hogy a hegyes végével felfele ültessük el. Ezzel a módszerrel, ha 1 cm mélyre rakjuk 5 nap alatt kikelnek az egészséges magok.
    Sajnos, sok termesztő, különösen a kezdők nem rendelkeznek ennyi maggal. De ha valaki 4 ilyen sok magos kertet hoz létre a termés majdnem garantált. Igen, surun lesznek a növények, és ezért kevésbé nőnek meg. Ez az egyik hátránya a módszernek. De ne felejtsd el, hogy a növények fele porzós lesz, ezért a nyár vége felé vissza kell menni az ültetés helyszínére, a porzósokat eltávolítani. Ha ez megtörtént, a termősök több fényt kapnak, és kevésbé lesznek túlzsúfolva.
    . Az infravörös fényképek korszakában fontos, hogy kis kiterjedésu ültetvényeink legyenek a légi felderítés ellenszereként. (Nem hiszem, hogy Magyarországon a rendőrök élnének ezzel a módszerrel). Ez persze azt jelenti, hogy ilyen kis kertecskék hálózatát kell kiépítenünk, ha egész évre el akarjuk látni magunkat fuvel. Ha csupán hobbiból, sportból, kísérleti célokból termesztesz, úgy egy ilyen kert elegendő.
    B) Hajtások kiültetése:
    A módszer fő előnye, hogy megvan a lehetőséged a legerősebb hajtások kiválasztására. A fő hátránya, hogy a szállítás során megsérülhet a kis növény. A szállításhoz szükséges valami, többnyire egy doboz, amiben el lehet rejteni a hajtásokat. A problémák akkor kezdődnek, mikor sok növényt kell kitelepíteni, ekkor a doboz mérete miatt a muvelet nagyon feltunő és nehézkes lesz. A módszer másik veszélye, hogy a rideg tavaszi időjárás, a szoba klímája után sokkolhatja a növénykét. Ezért a hajtás vagy már a kiválogatott termős növényeket legalább 3 napig a szabadba kell helyezni (pl. Erkély), hogy megszokja a szelet és a hőmérséklet változásokat. Persze, ha szoktatás közben kihal, ne ültessük ki. Ez a módszer akkor muködik a legjobban, ha a helyszínen sikerül egy kis kuckót készíteni, amely zárt, de nem szigetelt. Alapterületre, az ültetvény nagysága, magassága 50 cm. Ha itt hajtatjuk ki a magokat hozzászoknak a klímához, ugyanakkor védve vannak a késő tavaszi fagytól/hótól.
    Ha úgy döntünk, hogy otthon keltetjük ki a magokat, talán a legjobb, ha palát, vagy alul kilyukasztott papírpoharat használunk. A csíráztató talaj legyen humusz, homok kevés szerves trágyával elkeverve, megöntözve. Mielőtt belerakjuk a magokat hagyjuk állni egy hetet. Átültetésnél figyeljünk rá, hogy a gyökér körül maradjon egy kis földgolyó. Ezt rajuk bele a baseball labda méretu lyukba a végleges helyszínen. Az átültetést estefele végezzük. Viseljünk lágy trópusi gyümölcs illatú pamutkesztyut, ha hozzáérünk a növénykéhez. Átültetés után öntözzük meg. Egyes boltokban lehet kapni direk átültetés utáni vízadalékot.
    C) Termős növények kiültetése:
    Ennek a módszernek az előnye nyilvánvaló; mindegyik rügyezni fog, ha túléli a környezetváltozás sokkoló hatását a mi kis ördögünk. A növény nemét úgy lehet meghatározni, hogy 10 cm magasra növesztjük, majd a napi fényadagot 8 órára csökkentjük. Ekkor 1-2 héten belül meg lehet különböztetni őket. (áéééLsd a beltri termesztsnl leirtakat <cultiv.html>) Ehhez szükséges, hogy kontrollálni tudjuk a napi fénymennyiséget. A magokat a lakásban korábban kell elültetni (késő február- kora március). További előny, hogy a növényeket nagyobb területen jobban elszórva lehet elültetni kihasználva a kis fák, bokrok fedési lehetőségeit. Két tucat termős elültetése egy tíz hektáros területen majdnem garantálja a termést, feltételezve, hogy emlékszel a növények helyzetére. Arra az esetre, ha elfelejtenéd mit, hova ültettél érdemes térképet készíteni, de ha ez kikerül a kezedből, súlyos következményei lehetnek.
    Gyomlálás
    Három héttel azután, hogy a magok vagy a hajtások a földbe kerültek, látogasd meg az kertecskéket, hogy eltávolítsd a gazokat, melyek a nemes növény mellett élősködnek. Három héttel az első után másodszorra is ki kell tépni a nemkívánt növényeket. Harmadik gyomlálás fakultatív, de ekkorra a növényeinknek elég nagynak kell lenniük, hogy megküzdjenek a gazzal. Bár ha arrafele igen erős a gyom, az év során többször is el kell végezni ezt a muveletet. Ne felejtsd el a gyomlálás nem azt jelenti, hogy a kender egy méteres környezetében kiirtasz mindent ami zöld. A gazok segítenek elrejteni a számunkra oly fontos növényt, megvédeni az éhező állatoktól. A közeli növényzet emellett segít megakadályozni a talaj kiszáradását is. Légy körültekintő és óvatos, mert nagyon könnyu véletlenül megsebezni a kis növény szárát vagy gyökereit miközben a gaztól próbálunk megszabadulni.
    A porzósok eltávolítása
    (Ha már válogatott növényeket ültettünk ki, ez a lépés értelemszeruen kimarad) A porzós növények július közepén, de a melegebb vidékeken csak szeptember közepén kezdenek el virágzani. Tehát

    a virágzás pontos időpontja fajtáról fajtára változik. Ha ismeretlen magokat használunk, akkor július 21-től szeptember 15-ig hetente egyszer ki kell menni a helyszínre. A porzós virágok időbeni kivágása létfontosságú a jó termés érdekében. Ha a porzós elkezdett virágzani, és nem vetted észre a változás első jeleit az utolsó látogatásod során kivételesen időben akár egy csomó maggal, és alig valamennyi élvezhető fuvel zárhatod a szezont. A porzós és a termős növény gyantája is tartalmaz THC-t, de az utóbbi többet. Egy jó vetésből a porzóst is el lehet, füstölni. Egyesek szerint semmiképp se szabad eldobni. Ha füstölésre alkalmatlan is, főzésre tökéletes.
    A termős hozhat nagy magnélküli bimbókat, nagy bimbókat néhány maggal, vagy nagy bimbót, ami majdnem tele van maggal. Az első eset az amikor sikerült időben eltávolítani az ősszel porzóst mielőtt még kinyíltak volna a virágjai. A második, amikor még csak néhány virág nyílt ki a porzós eltávolítása előtt. A harmadik, amikor elszalasztottuk a megfelelő alkalmat. Ekkor az elszívható növényrészeknek csak a 10 %-a lesz hasznosítható, a többiből mag lesz. Persze, ha nincs elég magod a következő szezonra, érdemes egy-két porzós meghagyni. Nehéz jó magokat szerezni, így ha van egy fajtád, amit szeretsz, tervezz előre, gondoskodj néhány száz magról tartalékba. A termősők megkülönböztetését nehéz elmagyarázni olyannak, aki még sose termesztett, egyik a legnehezebb feladatoknak, mert igazán nagy figyelmet igényel megkülönböztetni a fejlődésnek ezen a fokán a porzósokat a tetejük alapján. Néha a tapasztalt termesztők is elbizonytalanodnak, és várnak még egy hetet. Amikor egy porzós belép a virág fejlődés időszakába, az ágak végein, ahol a bimbónak kéne fejlődnie, elkezd nőni egy majdnem-olyan-mint-egy-kis-bimbó, de nem lógnak ki belőle fehér szálak.
    A Fungus
    A rendőrök, tolvajok, állatok mellett „a fungus” lehet a legnagyobb akadály a termesztő útjában. Amikor a bimbók fél kifejlett állapotban vannak, különösen hajlamosak lesznek gombás megbetegedésekre, vagy rohadásra. A gombák számára legkedvezőbb a 16-26 Celsius fok magas páratartalommal párosulva. A gomba nagyon káros a növény számára, és gyorsan terjed. A szél fújja a gomba spóráját a bimbókra, tehát lehetetlen meggátolni a fertőzést, és ha az időjárás is kedvező annak továbbterjedését. Ha fertőzést észlelünk, a fertőzött növényeket azonnal távolítsuk el, máskülönben átterjedhet a növény környezetére. Egyes termesztők csak a fertőzött részt vágják le, míg mások az egész növényt. Ha a teljes növényt szedjük ki, nagyobb az esély, hogy nem marad írmagja a gombának, és esélyünk van tesztelni a termést hetekkel korábban. Óvatosan kell leszedni a gombás bimbókat, mert egy véletlen rántás során néhány spóra szabadulhat ki, melyek leesve az alsóbb bimbókat is megtámadhatják. Ugyanakkor ezek a spórák az ujjadra is tapadhatnak, így mikor a következő bimbót vizsgálod, te magad fertőzöd meg.
    Az aratás
    Lehetőleg éjszaka tegyük. Sötétben sokkal kisebb az esély, hogy valaki meglát. A legrizikósabb muveletek, mint például a frissen vágott kender szállítása, amit egy elhaladó kocsiból észre lehet venni, akkor érdemes csinálni, mikor muszakváltás van a rendőrségen. Így a járőrök nem szúrnak ki, és ha egy szemfüles lakó, vagy arrajáró kihívja a rendőrséget valamivel tovább tart míg kiérnek. Ha éjjel aratsz spórolj a lámpával, így is kisebb az esély, hogy meglátnak. Ha van egy bicskád, az meggyorsíthatja az aratást. Hacsak nem akarod főzésre használni a nagy leveleket dobd el őket, hogy ne foglaljanak sok helyet. Ha többfajtát termesztettél, vigyél több zacskót. Hátizsákkal talán kisebb feltunést keltesz mint zacskóval, valamint kezelni is könnyebb.
    Mikor arassunk?

    Az aratás ideje több tényezőtől függ: bimbófejlődés, időjárás, tolvajok, gombák. Egyes fajták korábban érnek ősszel, attól függően, hogy honnan származik a fajta. Az Indicákat késő szeptemberben, a kolumbiait késő októberben kell leszedni. Az időjárás is kényszeríthet korai aratásra. Ha fagyok jönnek, jobb nem bízni abban, hogy megint csak rémisztgetnek a meterológusok. Szedjük le a termés nagy részét. Ha az időjárás tartósan kedvező a gombák elburjánzásához, akkor is érdemes előrehozni a szüretet. És persze, ha megtalálták, vagy hirtelen megnőtt a rejtekhely megtalálásának lehetősége, akkor is arathatunk előbb, mint terveztük. Például, ha egy megmuvelt termőföldön termesztettünk, akkor nekünk néhány nappal a gabona betakarítása előtt kell aratnunk. Nem árt megtudni, hogy a vadászok, már ha vannak ilyenek arrafelé, mikor járják be a területet.
    Már egy enyhébb fagy is károsíthatja a növényeket tehát az időjárás figyelemmel kisérése fontos. Ha érték is fagykárok a kendert, még hasznosítható, ne add fel a dolgot, ha nem arattál az első fagy előtt. Ha van rá esély, hogy fagyjon kora szeptemberben, amikor a bimbók még nagyon kicsik, talán megéri kitenni a növényt valamennyi fagykárnak, és esélyt adni a túlélő részeknek, hogy beérjenek, minthogy egy kevés rügyecskét arass. Ebben a helyzetben sok tényezőt kell figyelembe venni, mint például a rügyméretek, várható időjárás, kenderfajta, a kert helyzete, stb. Az indica fajták általában korábban érnek mint a sativák. Az északi klímához alkalmazkodott fajtákat szeptember végén, október elején, míg azokat, amelyek nem alkalmazkodtak, ha az idő engedi, október végén, November közepén kell leszedni. Az egyetlen dolog amit el kéne kerülnöd az az aratás esőben, illetve néhány nappal eső után. A nedvesség problémákat okozhat a szárítási folyamat során, úgy mint penészedés és gombásodás. Minnél szárazabbak a növények az aratáskor, annál jobb.
    A porzósok magasabbak lesznek, és kb. 5 zöld vagy sárga csészelevelük van, melyek kinyílnak, hogy pollennel megtermékenyítsék a termősöket. Ezek alacsonyabb növények, melyek virágjai inkább hasonlítanak egy csomó kis levélre egy nyalábban mint hagyományos értelemben vett virágra. De tudsz ennél szebbet?. 3-5 héttel azután, hogy a porzósok elhaltak, a termősök - talán a magánytól - elkezdenek kiszáradni. Azt mondják ilyenkor kell leszedni őket.

    Mint már említettük fontos, hogy olyan fajták magjait szerezd meg, amelyek jól megélnek a te éghajlatodon. Egyes mexicói vagy kolumbiai fajták rügyei nem fejlődnek ki novemberig, mikor pedig az idő már túl hideg. Kezdőknek, és újfajta maggal próbálkozóknak problémái lehetnek az első szezonban az érési idő belövésével.
    Fontos, hogy aratás után néhány óránál tovább ne maradjon tovább a zsákban a leszedett fu. Ha friss rügyek 12 óránál tovább van a zacskóban elkezdenek penészedni, és gombásodni. Amint megérkeztél a szárítás helyszínére érdemes rögtön előkészíteni a füvet a szárításhoz. Ez a nagy levelek eltávolításából áll. Bár ha 40 Celsius foknál melegebb a szárító néhány levelet meg kell hagyni, nehogy túl gyorsan száradjanak ki a rügyek. Szárításra alkalmas helyek többek között a padlások, szekrények, fiókok, alagsorok. Legjobb, ha szellősen fejjel lefele tudjuk felakasztani őket. Ha mégis fektetned kell őket, ne halmozd, mert az alsók rügyek kilapulnak. Emellett naponta forgasd át, hogy egyenletesen száradjanak. Ilyenkor egyben ellenőrizheted nem-e penészednek. Ha annyi helyed van, hogy egész növényeket száríthatsz, a gyökerénél fellógatva tedd ezt, bár ettől nem lesz jobbminőségu a végtermék. A THC nem áramlik a gyökerekből a rügyekbe, mivel az a rügyek gyantarétegében keletkezik. Az egész szárítási folyamatnak 4-6 nap alatt be kéne fejeződnie a helység klímájától, a rügyek méretétől függően. Ha túl gyorsan történik a szárítás, sokkal nyersebb lesz a fu íze, és nem biztos, hogy a THC szint eléri a maximumát. Ha túl lassan halad előre a szárítás a penész fejti ki hasonló hatását. Bárhogy is szárítunk, minden nap ellenőrizni kell. A szobahőmérsékleten is lehet szárítani abban az esetben, ha alacsony a páratartalom. Ha huvös helyen kell szárítanunk, akkor ennek ellensúlyozására egy ventillátort mindenképp, és ha lehet egy futőtestet helyezzünk üzembe.
    A marihuána két év alatt megromlik, ha fény, hő levegő éri. Mint a gyógyszereket száraz. Huvös helyen tároljuk.
    A marihuána elszívása a leggyorsabb és egyben a legpazarlóbb módja a fu fogyasztásának és hatásának élvezetének. A marihuána füstje sok rákkeltő anyagot tartalmaz, melyek közül sokat ki lehet szurni ha a füstöt vízen át engedjük, de meg így is fog tartalmazni valamennyi rákkeltő anyagot és irritáló is lehet. Kutatók kimutatták, hogy a THC-nak légút tágító hatása van, ami elősegíti az apró szemcsék tudőből való távozását. A spangli, marihuána cigaretta sok ember régi kedvence. Ez egy keverék, amiből a kender szárát és magjait eltávolították majd rizspapírba tekerik. Ez az elsőszámú szállítási módja a füstölni való funek, miután egy joint összetekertek. Sok kelléket terveztek arra a célra, hogy anélkül is tartani tudjuk a csutkára égett cigit, hogy megégetnénk magunkat. Gyüjtőnevükön csutka fogónak nevezik ezeket az eszközöket. Például különböző csipeszek, fogók és lyukacsos kerámia eszközök. Sok kisegítő eszköz van, amely megkönnyíti a cigi sodrását. Feltétlenül szükséges egy tisztító tálca is, amin eltávolíthatjuk a szárat és a magot a marihuánáról. Sokfajta különböző mintájú, színu, méretu, ragasztózott szélu papír kapható. Vannak 'sodrógépek' amelyek megkönnyítik az ügyességet igénylő sodrást, de a gyakorlattal rendelkezőket ez inkább hátráltatja, mint segíti.
    A joint elszívásának egyik legérdekesebb módja a 'powerhit'-nek nevezett módszer. Ehhez kell egy segítőtárs, aki a szájába veszi a joint égő véget anélkül, hogy hozzáérne az izzó részhez, majd kifújja a levegőt amíg a másik beszívja a cigi túloldalán. Ez némiképpen kockázatos, de ez az egyik legintimebb módja egy joint megosztásának.
    Etika szabja meg, hogy körbe kell adni a szálat a jelenlevők között. Senkinek sem kell szívnia, ha nem akar, de tovább kell adnia. Sokáig magunknál tartani a cigit a etikett súlyos megsértése. Nyugodtan ki lehet hagyni azt, aki már nagyon elszállt, és (udvariasan) ki lehet venni a cigit annak a kezéből, aki nem tunik úgy, hogy lélekben jelen van.
    Eszközök:
    Vízi pipák /Bongs/
    A vízi pipák vízen át engedik a füstöt ami lehuti és meg is szuri azt. A fuvet egy egy cső végére illesztett tálba rakják, melynek másik vége egy részben vízzel töltött zárt edénybe lóg. A cső vége a vízszint alatt van, hogy a csőből kilépő füst a vízen át bugyborékoljon. Egy vízszint felet végződő másik csővel a vizes edényből kiszívjuk a levegőt, ezáltal csökken az edényben lévő légnyomás. Ekkor légáramlat indul meg az égő füvet tartalmazó tál, a tálat és a vizes edényt összekötő csővön át, majd a füst átbugyborékol a vízen. Ezek a pipák nem különösképp hordozhatóak, néha otrombák, kényesek és nehezek. Méretük a gyógyszeres doboztól a két méter magas oszlopon át az őrült tudós laboratóriumáig terjed. Majdnemhogy külön muvészeti ágnak lehet nevezni készítésüket. A legfőbb előnye a vízipipán át való szívásnak, hogy lehuti a füstöt és sok rákkeltő anyagot kiszur anélkül, hogy csökkentené az aktív összetevők mennyiséget. Bármilyen folyadékot lehet használni a füst szurésére. Sört és más alkoholt gyakran használnak, bár ez nem ajánlatos. A marihuánában lévő aktív összetevők zsírban és alkoholban oldódók, így ha ilyen anyagon át szurjük az aktív anyagok oldatba mennek. Ezen kívül a fu füstjében lévő rákkeltő anyagok vízben oldhatóak így ha nem vízen át engedjük a füstöt, az elveszti aktív tartalmát, míg az összes rákkeltő anyag a tudőbe kerül. Lehet jégkockát tenni a vízbe, bár a hideg víz nem olyan hatásos a szurésben az extra hutést sokan kedvelik. A karburátor sok apró nyilas az edényen, amit a belégzés során lezárnak, majd a vége fele kinyitják, hogy a füst eltávozhasson. Alkalmanként találkozhatunk olyan pipával, ahol a szellőzést a tál enyhe felemelésével teszik lehetővé, hogy friss levegő jusson a tálba vezető csőbe.
    Pipák
    A pipa a legegyszerubb eszköz, amit a marihuána elfüstölésére használnak. Legnagyobb részt megegyezik a hagyományos dohányfüstölésre használttal, de jóval hőállóbb anyagból kell készülnie (például kő, fém, üveg és esetleg keményfa). A fu nem marad égve a pipában, ezért állandóan lánggal kell futeni, ami jobban felmelegíti a pipát, mint a dohány égése.
    Gyakori pipafajta az úgynevezett kamrás pipa /stash pipe/, melyben kis mennyiségu fuvet lehet tárolni. Némely kamrás pipát úgy készítik, hogy a füst átmegy a kamrán, így az ott lévő fure lerakodik egy THC-t tartalmazó gyantaréteg. Ezáltal amikor a füstölt adag fogyasztásra kerül erősebb lesz. Léteznek üvegből készült kamrás pipák, amit hasis és hasisolaj füstölésére használnak. Az anyagot a pipafejbe helyezik, mint más pipáknak de ahelyett, hogy felülről melegítenénk alulról futjük.
    One-hits
    'One-hits' vagy 'dugouts' egy nagyon portábilis módja a fu elszívásának azok számára, akik nem akarnak egy egész jointot egyszerre elszívni. A 'one-hit' egy kis fémcső az egyik végen kis átmenő üreggel, a másikon szájba illő nyílás. Az üreget belenyomjuk egy tiszta fuvet tartalmazó edénybe, hogy megtöltődjön, utána meggyújtjuk mint a cigit és hosszan egyenletesen belélegzünk, amíg a fu ki nem ég. Egy töltés, egy szívás. Ezért hívják 'one-hit'-nek.
    A 'dugout' egy kis fa doboz, melyben van hely a tisztított funek és magának a 'one-hit'-nek is.
    Gravity Bongs
    A 'gravity bong' inkább a marihuána fogyasztásának egy stílusa, mint egy sajátos segédeszköz. A gravitációs pipákkal az ember vizet használ, a szíváshoz szükséges vákum létrehozásához, a tüdeje helyett, mint azt a vízi pipáknál teszi.
    Egyik végen nyitott, a másik végén a fuves tálhoz vezető cső helyének kivételével zárt hengerből készül ez a fajta pipa. A nyitott véget egy nagy vízzel teli tartályba helyezik, amíg a cső belseje meg nem telik vízzel. A megtöltött tálat ezután hozzákapcsoljuk a hengerhez, és lánggal melegítjük a benne lévő kendert. Lassan felemeljük a hengert. Ahogy emelkedik a henger a benne lévő víz a gravitáció hatására megpróbál alul kiszökni. Ez vákumot hoz létre a henger belsejében, ami beszívja az égő marihuána füstjét a víz helyére. A tálból a hengerbe vezető cső a majdnem a henger aljáig érhet (így a kiszívott füst átbugyborékol a vízen) igazi vízipipává téve, vagy nem éri el a vizet és így hasonló lesz a gáz pipához. Miután a fu kiégett a tálban és a füst feltöltötte a hengert a tállal összekötő csővet eltávolítják, és a hengert visszanyomják a vizes edénybe. Ahogy a víz újra ellepi a hengert, kinyomja a füstöt a hengerből, remélhetőleg az arra várakozó egyén tudejébe.
    Ez az egyik leggyakoribb formája a 'water bong'-nak, de sok hasonló szisztéma létezik, amely a megemelt víz által keltett lokális légnyomásváltozását használja a füst mozgatására.
    Billenő pipák /Tilt Pipes/
    A billenő pipának a fejében van egy beépített futő alkatrész, amely olyan gyulladáspont alatti hőmersékletre hevíti a marihuánát amin már aktiválódnak és távoznak a kannabanoidok illetve az aktív összetevők a fuből. A legtöbb elfüstölő eszköz külső nyílt lángot alkalmaz, ami elgőzölögteti és egyben le is bont sok kannabanoidot mielőtt a füst a tudőbe jutna, ezáltal elpazarolja a marihuána egy részét.
    A billenő pipák nagyon ritkák, többnyire csak az igazi muértőknek van. Nevét arról kapta, hogy előre kell billenteni a pipát, hogy a marihuána érintkezésbe kerüljön a futőelemmel.
  • Jimmyke
    #40
    THX :)
  • csabawarchief
    #39
    lol:DD
  • CoolStuff
    #38
    Télleg, nem tud valaki egy jó leírást a fűtermesztésről, meg, hogy hol tudok ilyen jó magokat venni netes rendelésen kívül?
  • CaviaR
    #37
    "[...] korai lenne a vízipipát egészségtelennek ítélni, mivel kiszűrhetnek más, nem szilárd toxinokat, amik a füst gáz fázisában fordulnak elő, és amit a tanulmány nem elemzett.
    A marihuána füstjében előforduló ismert gázok többek között a hidrogén cianid, ami a tüdő ciliáját védekezésképtelenné teszi; illó fenolok, amik a durva ízhez járulnak hozzá; aldehidek, amik elősegítik a rákot; és szénmonoxid, ami a szívbetegségek ismert rizikófaktora. Korábbi tanulmányok jelzik, hogy a vízzel való szűrés egész hatékonyan megköthet néhányat ezek közül. Ha ez így van, akkor még kiderülhet, hogy a vizipipa használatnak mindent összevetve egészségügyi előnyei vannak."

    Forrás: http://lazaweb.freeweb.hu/vizipipa.htm
  • Aspyrin
    #36
  • Jimmyke
    #35
    Okés, de hogyhogy nem káros? :)
  • CaviaR
    #34
    Alap vizipipa működési elve:
  • CaviaR
    #33
    Jaja havernak is van pont ilyen! Az viszont túl egyszerű, mi valami extrát akarunk, amit még boltban sem lehet kapni.
  • Jimmyke
    #32
    És tulajdonképpen hogyan is szűri meg a füstöt?
  • Jimmyke
    #31
    Cool, akkor nemsokára pöfékelhetek. :) Úgyis itt van 2 utcányira egy vizipipabolt.
  • cSuwwi
    #30
    miért esne le?
    ha jól van megtekerve, és sovány a vége, lazán bele lehet tenni, és stabilan fogja.

    amikor szívod, hallod, ahogy átbugyborékol a füst a vizen.
  • fifi
    #29
    meg kell hozzá tisztító/tömő
  • fifi
    #28
    Ahhoz én vettem egy asszem 5-6G-s pipát. Vmi bükkfa vagy mi. Volt vagy 1500forint.
  • The Garrett
    #27
    annyira káros mint a hegyilevegő :)
  • Shadow_THH
    #26
    ez kurva nagy, de felülről nem esik le?
  • Jimmyke
    #25
    Ha nem füvet akarok vele szívni, hanem valami édesítet tobacot akkor az mennyire káros? :) Mert elég cool lehet a cumó, azt szívogatnák itthon :D
  • cSuwwi
    #24
    Nekem ilyenem van, csak nagyobb "házzal" :)

    vizicsiga
  • cSuwwi
    #23
    jah, meg belerakhatsz egy kilót, hogy rendesen menjen...
    nem baj, ha van ilyen apró is...
  • The Garrett
    #22
  • fifi
    #21
    Nekem egy haverom Jordániában dolgozott...Van neki otthon 1 méter magas!
    Egyszerűbb olyantól kérni aki forog ilyen körökben, mint otthon kendácsolni!
    [közös :)]
  • CoolStuff
    #20
    Világos...:)
  • CoolStuff
    #19
    Thx, értem már!:)
  • Shadow_THH
    #18
    :DDDDDDDDD
  • Dichter
    #17
    Anno voltam egy házibuliban, ahol már csak dohány volt, de cigi, vagy papír nem. Mi akkor fogtunk egy 2 littyós palackot, kupakot letekertük, és rátettünk egy alufóliadarabot, amit kilyukasztgattunk tűvel. Kicsit benyomtuk, beleszórtuk a dohányt, flakonba víz több mint a feléig, és szívószál az oldalába. Egész jól működött.
  • cSuwwi
    #16
    ha megszívod, akkor a bennlévő levegőt szívod ki előszőr, mivel a szívós cső nem lóg bele a vízbe, a vízet nem tudod szívni, így a másik nyíláson kezd bejönni a levegő, a füsttel együtt. Nem fog behorpadni az üveg.

    Nekem nem átlátszó, de érdekes lehet látni, ahogy gomolyog benne a füst :)