37
-
dez #37 Akarom mondani "...és az utóbbinak a képernyő adott pontjától mért távolságától." -
dez #36 "ez esetben gyakran elhagyhato az anisotrop szures, mivel azok az anomaliak amik szuresere hivatott, ilyen nagy szognel nem jelentkeznek (Ilyenkor pl egy trilinear szures is korrekt kepet ad.)"
Egyetlen esetben hagyható el teljesen ilyenkor is: ha kisebb a textúra látszólagos felbontása, mint a képernyőé, azaz nem lesznek nem megjelenő pixelek a sima 1x-es leképezésnél, azaz nem léphet fel aliasing. Gondold át mégegyszer, amit a képkicsinyítéses példáról írtam...
A határvonal, amit említesz, pont az a vonal, ami előtt még kisebb a textúra látszólagos felbontása, utána meg már nagyobb. Ennek helye nem csak a rálátási szögtől függ, hanem a képernyő és a textúra felbontásától, és az utóbbi adott pontjának képernyő adott pontjától vagy síkjától mért távolságától. -
Zsoldos #35 Nyilvanvalo, hogy kell szurni valahogy, de az a lenyeg, hogy ez esetben gyakran elhagyhato az anisotrop szures, mivel azok az anomaliak amik szuresere hivatott, ilyen nagy szognel nem jelentkeznek (Ilyenkor pl egy trilinear szures is korrekt kepet ad.) A jelenseg nem folyamatos atmenettel uti fel a fejet, hanem 1 hatarvonal menten kezd jelentkezni lokesszeruen, igy e vonal elott nem szukseges az anizotropikus szures. Persze kozel sem ilyen egyszeru, de vannak jokis eldonto algoritmusok ra, amik sokkal olcsobbak, mint agyatlanul mindent AF -el szurni.
Amit irtal teljesen igaz, tenyleg nem eleg poligonszinten kell meghozni a dontest, inkabb kisebb egysegek szintjen, mert ugye a ralatasi szog valtozo egy poligon eseten is.
/| - 45 fok
o-| - 90 fok
\| - 45 fok -
dez #34 ehh, mármint nem 1:1-ben -
dez #33 Sőt, 90°-nál is kell, mert általában 1:1-ben kerülnek a képernyőre a textúra pixelei, hanem "sűrűbbek", mint a képernyő pixelei, azaz nagyjából olyan eset, mint amikor képet kicsinyítünk. Nem csak az eleve megjelenő pixelek között kell szűrni (bi- és trilinear szűrés), hanem az alapból nemláthatóakat is bele kell számolni (AF szűrés), különben aliasing léphet fel (ha elég sűrű és éles a textúra mintázata). -
dez #32 Érdekes, néhány cikkben (jobb lapokon) a ("csőbe" nézve) csillag-alakzatos megoldást nevezték adaptívnak... Itt a beesési szög adott látszólagos távolságra a cső hosszanti tengelyétől (itt = képernyő közepe) egyforma, mégis változik a szűrés foka. Itt tehát a felület z tengely körül elforgatott szögétől függ a dolog. -
dez #31 Ehh, honnan veszed, hogy nem tudom ezt??? Csak azt mondtam, hogy nem tudtam róla, hogy figyelembe veszik a szűrés mértékének "felülbírálásához".
Egyébként ugye nem gondolod, hogy egyátalán nem kell szűrés pl. egy 85°-ban látható felületen? -
Zsoldos #30 De ha nem tudod, anisotropic szures szempontjabol miert jelentos egy felulet beesesi szoge, akkor szerintem hagyjuk a temat :) -
Zsoldos #29 adaptive = adaptive anisotropic :) -
Zsoldos #28 Nem vagyok gondolatolvaso, adaptive textura szuresrol beszeltel, igyhat arra reagaltam. Mindazonaltal ebbol sem latom ugy, hogy csalna, manipulalna, 'illegalisan sporolna' barki a szamitasokkal, max annyit, hogy az egyik gyarto rendre a masik elott jar egy lepessel. ( ezen a teren legalabbis, igy ez a resze semmikepp nem erdemel negativ kritikat) -
dez #27 Nem tudom te miről beszélsz. Én nem a beesési szögtől függő szűrésről beszélek (nem is tudtam, hogy az is befolyásolja). Én a csillag alakú szűrési fokozat eloszlásról beszélek. És vagy a 9700, vagy a (későbbi) 9600-asoknál lett bevezetve. Az nVidia a 6-os széríával vette át. -
Zsoldos #26 Hat azert lenne szamodra olvasnivalo.
Voltakepp az aniso szures minosegeben is elismerten jobb volt a 8500 (mert a szelektiv szurest nem tavaly vezettek be, hanem ezzel a kartyaval), bar igazabol ossze sem lehet hasonlitani, a gf3-4-ek csapnivalo AF teljesitmenye miatt ez hasznalhatatlan feature volt. Ahol a feluletek kis beesesi szoge nem indokolja, valoban eleg folosleges vegrehajtani, nem lesz szamottevo kulonbseg, csak megengedhetetlen merteku teljesitmenyvesztes. (jozan esszel belathato, hogy +1% kepminosegert nem eri meg -40% sebesseg.)
De ha mar mindenkepp ragaszkodsz hozza, hogy ez egy rossz megoldas, az nvidia az fx-el kezdodoen ezt is atvette.. (a fent emlitett dolgok miatt, ez egy fontos optimalizacio) Fejlodesnek hivjak. -
dez #25 Még egy "érdekesség"... A video dekódolás gyorsítás összehasonlításban 22% CPU terjelés szerepel az X700 esetén, és 98.23% és 38.44% a 6800GT és 6600GT esetén. Az utóbbiak enyhén szólva "tévesek": mindkét kártyánál 14% és 28% között van a HD (1080i) WMV lejátszás CPU terhelése, 22% az átlagterhelés. Lásd itt. -
dez #24 Mivel a normál (noAA, noAF) képeknél is, a 4.10-essel 2xAA látható. Viszont, AF nincs, hehát nem csak egyszerűen összekeverték a normál és AA+AF képeket. -
dez #23 (Hacsak nem a Beyond3D-sek ügyetlenkedtek.) -
dez #22 Azért vannak itt érdekes dolgok.
"Recent ATI Driver improvements show ATI now matches NVIDIA"
Csak az a baj, hogy "improvements" = alkalmazás-specifikus trükkök. Sajnos nem láthatatlan optimizációkról van csak szó. Lásd a képeket itt.
A második oszlopban jól látható (pl. korlátokon), hogy míg a 4.9-es driverben a beállításnak megfelelően 4xAA van, a 4.10 (disabled AI-nál is) visszakapcsol 2xAA-ra Doom3 esetén. -
dez #21 Az a kérdés még, hogy az X700-as cikkben leírt ezzel kapcsolatos kijelentés az ATI-tól ered-e:
("Valójában még a korábbi high-end 9800-as kártyáknál is gyorsabbak, de persze az ATI nem fog konkurenciát állítani a saját AGP-s termékeinek, így az X700 sorozat csak PCI Express interfészre jelenik meg.)" -
Borg #20 Akkor asszem az előző vita végére is pontot tehetünk ;) -
dez #19 Na, most olvastam a Beyond3D hírei között (21.-i.):
"ATI state that Radeon X700 PRO’s should be available as at the time of announcement, whilst X700 XT will be available in October. At present the boards are PCI Express only, with AGP versions (using an ATI PCI Express bridge) expected later in the year." -
dez #18 colour-rendering pipe = pixel engine -
dez #17 Nem tudom, igaz-e a Beyond3D feltételezése (amit utána tényként tálal a fenti dokumentum), hogy 4 colour-rendering pipe (de 8 pixel shader egység) van a 6600-ban, de ők maguk írják, hogy ez nem sokat számít:
"Such an arrangement for NV43 will give many of the benefits of a traditional 8x1 pipeline layout, but obviously some silicon is saved by not having 8 ROP's. The only cases where this may have a lower throughput than an "8x1" arrangement is with single textured bilinear filter pixels, or where there are fogging / layered effects." -
dez #16 Az AA sokkal jobb volt, de amúgy nem vettem észre égbekiáltó különbséget. -
dez #15 "Eddig mindig ugy volt, hogy az ATI kepminosege messze jobb volt az nVidia-nal......"
Kivéve Aniso szűrés. (Az ATI vezette be még tavaly az "alkalmazkodó" AF szűrést [titokban], ami bizonyos szögekben erősen csökkenti a mintavételszámot. És egyes állításokkal ellentétben ez látható.) -
#14 Akkor nem jött be neki mert most pl ez a 3-2 oldalas cikk is csak az ATI-t védi. Pedig ha csak minden magyarázat nélkül nézzük a két anyagot nem rí ki hogy ki a rossz aki sunyít és ki az aki ártatlan és jogosan felháborodott...
Ugynolyan mindkettő, nem is baj ez, hagy játszanak már egymással. Én pl. kifejezetten élvezném az ilyen vitákat ha a róluk írt cikkek nem ferdítenének az egyik oldalra és adnák be úgy az embereknek. -
Troppauer #13 Eddig mindig ugy volt, hogy az ATI kepminosege messze jobb volt az nVidia-nal......
Majd most meglatjuk. -
Borg #12 Ja, jól kiegészítik egymást.
Nv: 10 %
Ati: 90 % valóságalap... -
muerte2 #11 Bár én egyik cégnek sem hiszek feltétlenül, de mért tűnik az ati reakciója hitelesebbnek, mint az Nvidia vádjai? Talán több valóságalappal bírnak? -
dez #10 "Felhívták a veszélyt a low-k gyártástechnológia veszélyeire is"
Hmm, erről mindtha itt nem lehetett volna olvasni. Milyen veszélyekre hívták fel a figyelmet? Függetlenül az ATI reagálásától, azért érdekelne. -
#9 hehe cikkíró pártatlanság rulez? :/ -
#8 szerintem a két dokumentumot ugyanaz az ember készítette :o) ati vs. nvidia, pletykalap színvonal ... -
Rockk #7 Nvidia megint fiiiil -
#6 bameg :))))))))) -
#5 #4
-
Diocles #4 Tudom, hogy mit tud egy GF6600 és tudom, hogy mit tud egy X700. Ha majd venni akarok új kártyát, megnézem melyik mennyibe kerül és majd akkor döntök. Ezek az álbelső, külsőálbelvagymi marketinges dolgok, pláne a még ezekről írt cikkek, és az ezen cikkekről írt cikkek nem igazán izgatnak. -
Cat #3 itt vannak a képek róla -
#2 Gyenge próbálkozás a nVidiától. Csak sajnálni tudom őket,hogy ilyen eszközökhöz kell folyamodniuk annak érdekében,hogy saját hibáikat elfedjék...
szánalmas -
#1 Az NVidia kritikáról írtatok?