51
-
#51 NEM FOG VISSZAVONULNI.
Mindene a programozás, egyedülálló profi a szakmában. A rakéta-kísérletei pedig felsültek. Ő maga beszélt a Doom3 engine utáni fejlesztéseiről, amellyel a DreamWorks stúdió animációs minőségét (Toy Story) kívánja 2008-ig megvalósítani valós idejű rendeléssel. -
_Vegeta_ #50 Kerdesedre valaszolva sose programoztam se d3dre se oglre. Nekem mondtak illetve olvastam itt ott ezeket. -
_Vegeta_ #49 Boccs, tenyleg en vagyok a ludas. Elneztem! Teljesen igazadvan. -
nebancsa #48 Hát remélem ha minden összejön 5 év múlva meg lesz
:) -
RpPRO #47 Nem bonyolult? Nyilvan ilyesmiket csinalsz es mar neked is megvan a Ferrari. :) -
RpPRO #46 'Opengl mindenkeppen lenne ha Carmack nem letezne, mert az openglnek nem a jatek a fo celja.' Batorkodom megjegyezni, ha az en #14 kommentemre reflektalsz, h 'opengl-es FPS'-t irtam. -
nebancsa #45 Én már programoztam mind a kettőbe és jóval könnyebb Direct3D azért is használják jóval többen mint az opengl-t kivételt képez aki megvesz egy engint és azt használja lásd a quake3 motort Carmack is abból gazdagodott meg hogy létrehozot egy motort amit nagyon sokan megvettek...
A doom3-ban nincs igazából nagy újdonság kivéve a fények és hogy "pecs"-eket használ, de ezt nem olyan bonyolult megcsinálni csak hardware kell hozzá... -
#44 Mondd már el lécci hányszor programoztál már Direct3D-s és OpenGL-es programokat?
Én először a Direct3D-t próbáltam ki, és télleg sokmindent tud, meg is lehet tanulni kezelni, de sok benne a Microsoft-os kódokra jellemző "minél több dologra legyen jó, csak a bevétel számít" stílus, és így egy csomó (bocs Gates) idétlen megoldás van benne. Ha megtanulom használni biztos tudok benne szépeket alkotni és alkottam is, de tele van iszonyú bonyolult megoldásokkal és akkor kereshetem a neten hogy ez mi a franc lehet. Ahhoz hogy valaki Direct3D-ben programozzon egy egész lexikont kell bemagolnia.
Később próbálkoztam az OpenGL-el. Első dolgom a kézikönyv elolvasása volt. Akkor jöttem rá arra hogy: jé ez TÖK UGYANAZT tudja, mint a Direct3D, csak mérföldekkel könnyebb és hibamentesebb a programozása! Minden megtalálható benne ami a Direct3D-ben van és kell is, ráadásul könnyen kezelhető és amint a Doom3 Engine-ből is látszik, gyorsan is tud működni ha valaki értően nyúl hozzá.
Az mindenki magánügye hogy melyiket választja. (kivéve ha egy cég programozója és támogatja a Microsoft-ot mert akkor ha OpenGL-hez nyúl akkor nagy ívben repül is) -
_Vegeta_ #43 Te anno jartal nyelvtanorara? Ertelmezd mar lecci mit irtam.. Nos,a directx hamarabb volt mint d3d. D3d egy kurblijo cucc, mert nagyon ecceru ra irni. (a glideot valtotta fel, megerdemelten) Oglre nagyon kevesen irnak, mert NEHEZ, nem ecceru. Carmack egy zseni, es tudja mik rejlenek az oglben, igy o arra ir. A tobbivel egyetertek.
En a doom3 grafikajat se istenitem, mert nem nagy szam. Egyaltalan nem ut akkorat mint a tobbi id jatek. -
_Vegeta_ #42 "_Vegeta_!
"A jatekfejlesztesrol tegyen le, ne a fejlesztesrol."
A jatekfejlesztes tobb reszbol all, texturak, hangok, palyak, sztori, jellemfejlodes, szabalyrendszer, 'balance', grafikai motor, fizikai motor, halozati resz, ui, stb...
Melyik fejlesztest folytassa es melyiket fejezze be Mr. JC?"
Carmack vilagéletebe csak programkodokat irt.. En meg ugyertettem h haggya abba a JATEKFEJLESZTEST, mert az o tudasara mashol lenne szukseg, nem pedig a SZORAKOZTATOIPARBAN. -
Orgi-CRPD #41 Ritka sok eszleny nyomul itt a forumon, de szerencsere akadnak ertelmesek is....
JC heggesztette ossze a Wolf, Doom, Quake (World), Quake 3 es Doom 3 motorokat. Az h valakinek az adott jatek tetszik vagy nem az tok mind1. Egy kesz motor megszabja h milyen jatekot lehet ra irni, hisz egy hl2-t nem lehet megcsinalni d3 motorral, mert a nagy es reszletes tereket nem birjak a mai vasak d3 motorral. Ellenben kis terekbe remek horror jatekot lehet csinalni amihez hozzajarul a remek 3d-s hang. (najo... 2d mert fent/lent nincs) Egy hl2 motorral doom3 jatekot csinalni hulyeseg, mert az arnyekok es fenyek nem eleg tokeletesek ill. szepek. Mindenesetre egy doom3 beta vs hl2 (lopott) beta-ban a hl2 csunyan elverzik, pedig a hl2-t elobbre igertek mint ahogy a doom3 megjelent, csak a lopas miatt halasztottak L. (bar szerintem ez kamu)
Apropo... akik leszoltak a doom3-at, azt mire ertettetek? A jatekra vagy a motorral ami ketseg kivul elore mutato? Egyaltalan toltatok ejszaka, sotetben, 5.1-es hanggal?
csomi-nak igaza van, az ms-nek sok koze van a direktx buzizashoz es az ogl hasznalatanak ritkulasahoz. Szerencsere van OpenGl meg es fejlodik is. (most jott ki a 2.0, nem az ms fele verziozas ahol minden uj funkcional novelik a verzioszamot... :-)) Talan Matrix es Star Wars se lenne a mozikban ha nem lenne ogl, bar nemtudom h render farmok pontosan mit hasznalnak....
A doom3 motor sokat tud, mind fizika, mind hang teren. Grafikailag is elore mutato a remek arnyekokkal, fenyekkel, bump-mappingel. A fizikaja is eleg kellemes es gyors is ('map testmaps/test_boxstack')
Ajanlom meg figyelmetekbe az 's_drawSounds 1'-et is, foleg 5.1-ben :-)
Kicsit visszaterve meg JC munkassagara: HL se nagyon lenne Quake nelkul, hisz quake motor figyel a hl1 alatt.
A doom3 motor szvsz kivalo, meg jarmuveket is kezel, sot allitolag kesobb tovabbfejleszti JC h a plasztik kszeru hatas eltunjon es a karakterek egymasra is vessenek arnyekot.
Az ut3 motor pedig szvsz egy doom3 directx-en ami a 4 ev mulva izmosnak szamito vasra keszul szep nagy polygon szammal es sok nagyfelbontasu texturaval. Annyi lesz a d3 es az ut3 kozott a technikai kulombseg mint ami volt a quake 2.xx es a 3.xx kozott.
Wing Rockling!
Irdd le kerlek miaza DirectX ha mar igy dicsered!
_Vegeta_!
"A jatekfejlesztesrol tegyen le, ne a fejlesztesrol."
A jatekfejlesztes tobb reszbol all, texturak, hangok, palyak, sztori, jellemfejlodes, szabalyrendszer, 'balance', grafikai motor, fizikai motor, halozati resz, ui, stb...
Melyik fejlesztest folytassa es melyiket fejezze be Mr. JC?
REAL_CIÁN!
"Csomi, mielött mást lehülyézel, nézz magadba, hogy esetleg nem te vagy e az."
Te minek irkalsz ide?
-Orgi-
-
csomi #40 De kerem szepen valasszuk mar szet John Carmack munkassagat a Doom3-tol. A doom3 enginje egy technikai csoda ugy ahogy Quake3 is az volt, az igazi, benne rejlo lehetosegek, remelhetoleg csak ezutan lesznek kiaknazva. Az, hogy doom3 nem a legjobban sikerult jatek mint jatek egyet kell ertsek. En is nagyon hamar megunhatonak tartom, de ID jatekai soha nem az eros agymunkarol voltak hiresek. Kicsit sajnalom, hogy a tokeletes alapokert tett oriasi erofeszitesek kozepette elfelejtettek, hogy ma mar keves egy 'monoton' hentelos jatekot csinalni, azert annal tobb kell. De en azt mondom ha legalabb egy jatek szuletik doom3 enginnel aminek a jatekmenete is kepes az embert odaragasztani a monitor ele akkor mar elerte doom3 a celjat. Mellekesen szvsz semmit nem csokkent J.C. programozoi munkassagabol az a teny, hogy doom3 jateknak kozel sem annyira elsorendu mint az ot generalo szoftvercsoda. -
RogueGigi #39 Sztem doom3ból egy olyan ember keze munkája hiányzott, mint John Romero. Ő miatta volt olyan élvezetes, jól kitalált világ a d1-2 meg q1, amint lelépett az engine ugyan fejlődött a game design és a pálya design viszont maximum vissza (persze ez magánvélemény). -
#38 az nm kétséges h nagy koponya de a doom3
finoman fogalmazva: nagyobb volt a füstje mint a lángja, számomra egyáltalán nm nyújtott kellemes játék élményt, egyszerűen nm tudott lekötni, már másodjára nm tudtam leülni elé, egy darabig vergődött a gépemen mert pityunak is kell meg józsinak is kell........egyszerűen gagyi játék, techdemónak pedig túl nagy én azt mondom(közhelyesen ugyan) h ami nm megy azt nm kell eröltetni -
#37 csomi: egyetertek... -
csomi #36 Ebben nagyon tevedsz. OPENGL egy sokkal jobban atgondolt es szoftver interfesz mivel eredetileg tenyleg ipari nagyteljesitmenyu celhardverekre terveztek. Nem hiaba opengl nagyszeru hatekonysaga osztonozte MS-t is a directx kifejlesztesere. Opengl kod sokkal tomorebb es attekinthetobb. Valojaban az a baj vele, hogy mara kicsit visszaszorult es a fejlodese is megtorpanni latszik es ez nem azert van mert directx jobb volna, hanem azert, mind sokminden ms-el kapcsolatos dologgal, hogy a microsoft eroszakos nyomulasa hatterbe szoritotta azt. Carmack nem veletlenul fejleszt ezzel meg mindig. Mivel korabban nem fogalmaztam eleg vilagosan, tenyleg nem tartom hulyenek aki Carmackot lefitymalja hanem egyenesen egy dilettans baromnak. Ahogy a cikk is irja, es ezzel messzemenokig egyetertek, O mar eleteben legenda. Egy programozozseni es mindent tud amit tudni lehet. Van itt par toporodott agyu aki azt hiszi, hogy toredeket fel tudja annak fogni amit o alkotott. Szamitastechnikaban oriasit. Ha meg valaki annyira hozzaerto szakbarbarnak erzi magat javaslom a c nyelv es az opengl fuggvenyek attekinteset es megprobalni akar egy kockaszobat egy megvilagitassal lemodellezni majd az 'egyszeru' engint hozza leprogramozni es utana lehet ugatni. LOL ez a vita olyan mintha 8 altalanost vegzett gyerekek vitatkoznanak a relativitaselmeletrol. -
_Vegeta_ #35 Szoval Carmack nagy kobak, de itt az ideje h abbahagyja a dolgot, mar igyis tulsokmindent csinalt. Sztem nem csak sajat nevembe beszelek, h a doom3 nem vmi nagy jatek.. Aki meg azzal ervel h ez csak a motor techdemoja, azon csak kuncogni tudok, es jelzem h en anno nagyon imadtam a wolfot, doom1-2t, q1-3at, es rengeteget nyomultam vele. (Meg mostis eloveszem oket neha) - A jatekfejlesztesrol tegyen le, ne a fejlesztesrol. -
Eleg sok badarsag hangzott itt el elottem, nincs is kedvem reagalni rajuk.
Opengl mindenkeppen lenne ha Carmack nem letezne, mert az openglnek nem a jatek a fo celja. Csak Carmack ir oglre, nemtom mér, pedig sokkal nehezebb mint d3dre irni.
Az U3 motor valoban erdekes, nade mikor jon ki ? -
_Vegeta_ #34 Vegre h vkinek feltunt a dolog. A lavinat a wolf inditotta.. -
#33 ne zavarjon, hogy egy valag játék használja a q motorokat, amiket esetleg szintén lehet többször végig nyomkodni. -
#32 Amiket írtál azzal egyet értek.
Viszont sztem az Unreal 3 Engine többre lesz képes, mert az alapvetően a poligomokra épít no meg Shader Modell 3.0-ra és ugye csurdig lesz DX9 elemekkel.
De kétség kívül a Doom 3 motorjának max a felét láttuk eddig még csak. -
#31 Próbál ki hogy god-al meg noclip-pel kirepülsz nyílt térre a Site3 pályán. Szeintem ott elég nagy, bár egyhangú és vörösessárga a táj de nem olyan kicsi és még sem alacsonyabb az FPS mint máshol. -
#30 A Wolf 3D volt az első, de csak a doom tudta elindítani ezt a lavinát. Most már FPS nélkül nincs is számítógép :)
Ideje hogy valaki kitaláljon valami újat is -
Yeti #29 Érdekes, mindíg elfelejtitek, hogy nem a Doom volt az első fps...(gyk. a wolf3d volt az) -
#28 Én is a rossz minőségűt láttam, de az sokat elmondott. Olyan árnyékok, mint a doom 3-ban, meg még fénytöréses anyag is.
A mostani Gamestar-ban van róla egy jó nagy cikk, jó nagy képekkel. -
tajfun #27 Az odabasz rendesen. Van esetleg vmi normalis minosegu video is arrol? En 1et lattam, de annal az alamondasos michael dudikoff vhs kazik 100szor jobb minopseguek. -
Venkin123 #26 És azt megkérdezték tőle hol marad a Commander Keen: The Universe is Toast?! >:(
'Igazi játékot' csinálni má' büdös? :P
-
REAL_CIÁN #25 Csomi, mielött mást lehülyézel, nézz magadba, hogy esetleg nem te vagy e az. -
spR #24 Azt még tegyük hozzá a Doom3 védelmében, hogy a Doom3 engine nagyon jól skálázható, és kisebb hardweren is lehet élvezhetően játszani a gamét. -
#23 Ha a Doom 1 nem lett volna lehet hogy valami teljesen más felé mentünk volna és most nem a Far Cry lenne neked a nyerő!!! Biztos hogy akkor is lett volna FPS de a doom teremtette meg a műfajt, és ez a "vigyori pofa" csinálta, nem pedig te. Te csak egy hentelő játékos vagy, akinek olyan dologgal nagy az arca amit nem is ő csinált.
Carmack egy olyan kinézetet csinált, ami kis terekben bírnak a mai gépek és kész. Az volt a lényege, hogy grafikailag a lehető legjobb legyen. Azt se tudod mit jelent az hogy grafikailag jó, mert ez neked max. a textúrák és az objektumok felbontását jelenti. Játszd végig a Doom 3-at éjszaka és megtudod mitől olyan élethű. Ha meg fapofával játszod végig az éjszaka közepén, akkor nem vagy normális!
Ha akarná Carmack tudna Farcry szerű grafikát is csinálni, de nem ez volt a terve.
más: A következő ilyen iszonyatos gépigényű élethű grafikai motor az UnrealEngine 3 lesz. Van róla a neten videófelvétel is. Na az lesz a nagy rivális! -
Wing Rockling #22 Nem tom ti hogy vagytok vele, de én majd meghaltam a röhögéstől amikor megláttam ezen a képen JC idióta ábrázatát -
Wing Rockling #21 MHát most számomra nem lenne nagy veszteség ha visszavonulna, a quake-ért sem rajongtam soha, a doom meg egy unalmas sz.. Szal hajrá Crytek, People can fly, akik többször játszható fasza fps-t tudtak csinálni -
Wing Rockling #20 Far Cry sokmindenben másabb, de leginább abban hogy az sokkal élvezhetőbb és egyedien jó hangulata van, a doom a nyomába se ér és kész. :) A belső terek szerintem a Far Cry-ban legalább olyan szépek, az izzadt bőr, a csillogó tárgyak, a fizika. DirectX Powaa!!4 És ennyi. -
#19 farcry látványvilága kicsit más , belső terekben pl rondább .. de doom3 meg kint gyér :) -
Tiby #18 Szerintem Hubbie "Kensinnek" igaza van! De nem kellene felmondania mert még a tudását több játéknál is fel tudná halmozni. -
#17 Ha ez az ember nincs akkor nincs Doom, nincs Quake, és akkor már Quake III arena sem. Programozó vagyok, és próbáltam már 3D-s környezetben 2 különböző színű mozgó lámpát modellezni valósághű árnyékokkal, amik mér önmagukra a testekre is rávetülnek, úgyhogy tudom ez mit jelent! Iszonyatos munka, és a mai gépek alig bírják, ezért vannak kis pályák. Idővel majd a gépek is fejlődnek, és maga a motor is, ami nemrossz még most sem.
4 évig dolgozott csapatával a Doom 3 grafikai motorján és olyan kódokat is beleírt, amik külön a grafikus kártyák specialitásai, mert az nVidia és az ATI is megbízott benne.
Erre jön néhány kivételes zseni, akik tudásukat az SG fórumaiban villogtatják. Remélem azért azt legalább tudjátok mi az FPS rövidítése. Aki okosabb az tudja hogy 2 jelentése is van.
Elnézést a hangvételért de Carmack az ilyen hülyeségeket nem érdemli meg! -
Myron #16 Miért ne lenne OpenGL? és ha nics akkó mivan? Akkor lenne más. Kell valami free cucc. -
Myron #15 Dzsoninak most igaza van. Bár ez kicsit szubjektív. Szvsz FarCry sokkal szebb és sokkal jobban is futott. És maga a játék is sokkal jobb. -
RpPRO #14 Ha ez az ember nincs, akkor nincs opengl-es FPS es M$ bacsi talan egyeduralkodna a dx-evel. Remelem marad es tovabb programoz. Ez egy zseni. -
Alfa Of NS #13 Oktathatna vmi egyetemen. Bar lehet, hogy teszi is. -
Piscator #12 Kár érte, soakt letett az asztalra, köszönjük neked.