MTI
Robotrepülőket árul Kína
Kína több, pilóta nélküli repülőgéptípust, köztük rakétákkal felszerelhetőket is felvonultatott az idei csuhaji repülési és légi ipari kiállításon és vásáron, irántuk külföldi érdeklődés is mutatkozott - jelentette a kínai média, köztük a Global Times című napilap.
A lehetséges üzletkötésekről nem közöltek részleteket, de a beszámolókból kiderült, hogy a gépek exportváltozata földi irányítású, és "összhangban van a fegyvereladások nemzetközi szabályaival". A közkeletű nevükön drónoknak nevezett légi járművek közül két típust említenek, az egyik a csengtui gyártású Wing Loong I, a másik a kínai űrkutatási vállalat CH-4-ese. Mindkettőt úgy tervezték, hogy műholdas irányítással is működtethetők legyenek. Kiválóan használhatók helyi háborúkban, terroristaellenes akciókban és egyéb műveletekben.
A képekkel illusztrált beszámolók szerint külsőleg hasonlítanak az amerikai hadseregben és hírszerzésben rendszeresített, felderítésre, vadász-bombázó bevetésekre használt MQ-9 Raptor típusra. Li Ji-tung, a Wing Loong I egyik fő tervezője a gépek képességeit tekintve elismerte a hasonlóságot, de megjegyezte, hogy a kínai "változat" működési költsége alacsonyabb. A Csuhajban bemutatott darab húsz bevetésen vett részt, és 15 rakétát indítottak el róla. A CH-4-es típus többféle polgári célra, így megfigyelésre, felmérésre alkalmas, és nagyobb távolságon bevethető - közölte Huang Vej, a drónprogram felügyelője.
A gép szárnyfesztávolsága 18 méter, négy, a szárnyak alatt elhelyezett pilonja van, amelyek rakéták és műholdas irányítású precíziós bombák szállítását teszik lehetővé. Optikai szenzorokkal és radarral van felszerelve. A CH-4-est az exportigények figyelembe vételével fejlesztették ki, a repülőgép vázának nagyobb része különböző ötvözet. Jellemző rá, hogy könnyű, és mostoha körülmények között is megbízhatóan működik - mondta Huang, hozzátéve, hogy a 3500 kilométeres repülési kapacitás ideálissá teszi arra, hogy például a vitatott hovatartozású kelet-kínai-tengeri Tiaojü és a dél-kínai-tengeri Huangjan szigetek környékén felderítő repüléseket végezzenek vele.
A lehetséges üzletkötésekről nem közöltek részleteket, de a beszámolókból kiderült, hogy a gépek exportváltozata földi irányítású, és "összhangban van a fegyvereladások nemzetközi szabályaival". A közkeletű nevükön drónoknak nevezett légi járművek közül két típust említenek, az egyik a csengtui gyártású Wing Loong I, a másik a kínai űrkutatási vállalat CH-4-ese. Mindkettőt úgy tervezték, hogy műholdas irányítással is működtethetők legyenek. Kiválóan használhatók helyi háborúkban, terroristaellenes akciókban és egyéb műveletekben.
A képekkel illusztrált beszámolók szerint külsőleg hasonlítanak az amerikai hadseregben és hírszerzésben rendszeresített, felderítésre, vadász-bombázó bevetésekre használt MQ-9 Raptor típusra. Li Ji-tung, a Wing Loong I egyik fő tervezője a gépek képességeit tekintve elismerte a hasonlóságot, de megjegyezte, hogy a kínai "változat" működési költsége alacsonyabb. A Csuhajban bemutatott darab húsz bevetésen vett részt, és 15 rakétát indítottak el róla. A CH-4-es típus többféle polgári célra, így megfigyelésre, felmérésre alkalmas, és nagyobb távolságon bevethető - közölte Huang Vej, a drónprogram felügyelője.
A gép szárnyfesztávolsága 18 méter, négy, a szárnyak alatt elhelyezett pilonja van, amelyek rakéták és műholdas irányítású precíziós bombák szállítását teszik lehetővé. Optikai szenzorokkal és radarral van felszerelve. A CH-4-est az exportigények figyelembe vételével fejlesztették ki, a repülőgép vázának nagyobb része különböző ötvözet. Jellemző rá, hogy könnyű, és mostoha körülmények között is megbízhatóan működik - mondta Huang, hozzátéve, hogy a 3500 kilométeres repülési kapacitás ideálissá teszi arra, hogy például a vitatott hovatartozású kelet-kínai-tengeri Tiaojü és a dél-kínai-tengeri Huangjan szigetek környékén felderítő repüléseket végezzenek vele.