26
-
#26 Ez a gép az X-Price megnyerésére épült. Az X-Price egy alapítvány, amely 10 millió $ jutalmat ajánlott fel annak a csapatnak, amely egy olyan járművet épít, amely három utast 100km-es magasságot meghaladó "ugrásra" visz, és újrafelhasználható - vagyis két utat kell teljesítenie 10 napon belül.
A dolog elsőre nem tűnik túl bíztatónak, de lényeg, hogy az űrhajózást valahogy civilorientáltá tegye, a végső cél persze egy civil űrhajó megépítése, de ehez apró lépésekre van szükség - az első lépés ez az X-Price. Aztán jön a következő, amely talán már az űrbe való kijutást fogja díjjazni. -
#23 Sőt olyanok is akadnak, akik szerint van értelmes élet a földön :))) -
#19 Ott a pont, nem olvastam át elég részletesen és rosszul értelmeztem egy mondatott - maxima mea culpa... -
LizardX #17 Ja, és azért magáncégtől M2-t se nagyon láttunk még... ez a dolog nagggyon tetszik! -
#16 A gép alakja eléggé áramvonalas, ez a lényeg - ami a "furcsa" az a gép farka, amely (a jól látható választóvonal után) forogni képes a hossztengelye körül. Amikor a "csúcsponton" átlendült, a föld gravitációja visszahúzza, és ekkor valahogy fékezni kell. Rutan úgy oldotta meg, hogy a gép hátsó része forogni fog (mint egy helikopter autorotációnál), így nő a légellenállás és csökken a sebesség - egyébként iciri-picirit emlékeztet a Rotary Rocket "Roton" nevezetű űrhajójának megoldására, ott konkrétan egy rotor volt a hajó orrán, amely visszatérésnél ugyanezen az elven fékezte volna az űrhajót. Kár, hogy a Rotary Rocket 2000-ben becsődölt... :( -
#15 Csaknem függőlegesen fog emelkedni az űrugrásnál... -
#14 Olvasni tudsz? Akkor meg? Le van írva, hogy próbarepülés. Itt csak a hajtómű és a gép tesztelése a cél, nem a 100km-es határ... -
Frenzy #13 Rutan mindig is furcsa alaku gepeket tervezett, ez meg viszonylag szolidnak is mondhato a reszerol :-) -
Ninju #11 Már miért lenne kevés?!?
A szökési sebességet nem úgy kell érteni, hogy ha lassabban megy valami akkor nem tud kiszakadni a föld légköréből. -
Pepito #10 Ez a gép csúnya. Vagy nem? -
#7 Szerintem azt leszarják h biztonságos-e, lényeg h legyen biztosítás és fedezet. Amerikában gyalog is csak biztosítással közlekedhetsz. -
#4 elég durva szomszédaid vannak -
#3 :) -
#2 Ahoz, hogy te közútra kimehess egy járművel, annak a járműnek meg kell felelnie a KRESZ által előírt dolgoknak.
A repülésre pedig fokozottan igazak az ilyen szabályozások.
Ahoz, hogy felszállhas vele, engedélyek kellenek, hogy megfelel alapvető dolgoknak (pl. nem fog szétesni a levegőben), mivel ugye a repüléssel egyfelől a földön lévő embereket, másfelől a többi légi járművet veszélyeztetheted. Éppen ezért a legtöbb ilyen kisérleti dologat kihalt terülteken tesztelik, ahol civil légiforgalom nincs.
De gondolj bele, hogy mik történhetnének, ha ez nem lenne így: a szomszéd jóska bácsi összeüt egy harmadik generációs, 4db trabantmotor erőforrású lebegő tengeri herkentyűt, amely a kertből történő felszállás után 10 másodpercel leáll egy windows hibaüzenettel, és rázuhan a házadra, amelyben bent van a két 6 hónapos kisgyermeked.
Nos ezek után talán megérted, hogy miért is kötnek bele abba, hogy ki mikor, hogyan és mivel szálljon fel... -
#1 az összes pozitivuma ellenére nemértem mért kötnek bele ki mikor hol hogyan száll fel...