Hunter
Új űrhajón dolgoznak az orosz tervezők
Egy tegnapi hivatalos bejelentés szerint az orosz tervezők a veterán Szojuz űrhajó utódján dolgoznak, adja hírül az AP hírügynökség. A Szojuz a hatvanas évek óta számít a nemzeti űrprogram egyik alappillérének.
Az új űrhajó, amit Clippernek neveznek, hat személy számára biztosít helyet a Szojuz háromfős legénységével szemben. Felszállási súlya 16 tonna lesz, ami elődjének több mint kétszerese, nyilatkozott Nyikolaj Brjukanov, az RKK Energija helyettes vezető tervezője az ITAR-Tass hírügynökségnek. A Szojuzzal ellentétben, ami csupán egyszer használható, a Clipper újrahasznosítható lesz, elvileg 25 repülést lesz képes végrehajtani, tette hozzá Brjukanov. Az új gép ezen felül kényelmesebb is lesz, a Szojuzhoz képest jelentősen csökkenti a visszatéréskor a legénységre ható g erőket.
Az Energija - ha megkapja a megfelelő kormányzati támogatást - öt éven belül meg tudja építeni a Clippert, nyilatkozott a cég alelnöke, Nyikolaj Zelenscsikov. Az orosz Szojuz és Progressz szolgált az egyetlen kapocsként a Föld és a Nemzetközi Űrállomás között, amióta az Egyesült Államok űrsikló flottája a földre kényszerült a Columbia 2003 februári visszatérése közben bekövetkezett balesete óta. Immár több mint egy év telt el az eset óta, azonban még mindig nem sok jel utal arra, hogy akár az idén újabb űrsikló repülést hajtson végre a NASA.
Zelenscsikov elmondta, az Energija mérnökei továbbra is dolgoznak annak a hatalmas űrhajónak a tervein, ami alkalmas lehet egy Mars utazásra. Ez a monstrum a tervek szerint 660 tonna súlyú lenne, és összeszerelése a világűrben zajlana, jelentette az Interfax hírügynökség.
Az új űrhajó, amit Clippernek neveznek, hat személy számára biztosít helyet a Szojuz háromfős legénységével szemben. Felszállási súlya 16 tonna lesz, ami elődjének több mint kétszerese, nyilatkozott Nyikolaj Brjukanov, az RKK Energija helyettes vezető tervezője az ITAR-Tass hírügynökségnek. A Szojuzzal ellentétben, ami csupán egyszer használható, a Clipper újrahasznosítható lesz, elvileg 25 repülést lesz képes végrehajtani, tette hozzá Brjukanov. Az új gép ezen felül kényelmesebb is lesz, a Szojuzhoz képest jelentősen csökkenti a visszatéréskor a legénységre ható g erőket.
Az Energija - ha megkapja a megfelelő kormányzati támogatást - öt éven belül meg tudja építeni a Clippert, nyilatkozott a cég alelnöke, Nyikolaj Zelenscsikov. Az orosz Szojuz és Progressz szolgált az egyetlen kapocsként a Föld és a Nemzetközi Űrállomás között, amióta az Egyesült Államok űrsikló flottája a földre kényszerült a Columbia 2003 februári visszatérése közben bekövetkezett balesete óta. Immár több mint egy év telt el az eset óta, azonban még mindig nem sok jel utal arra, hogy akár az idén újabb űrsikló repülést hajtson végre a NASA.
Zelenscsikov elmondta, az Energija mérnökei továbbra is dolgoznak annak a hatalmas űrhajónak a tervein, ami alkalmas lehet egy Mars utazásra. Ez a monstrum a tervek szerint 660 tonna súlyú lenne, és összeszerelése a világűrben zajlana, jelentette az Interfax hírügynökség.