Hadrendbe állt a sorozatgyártott Szu-57

Az első példányt leszállították, ezt idén továbbiak követik majd a sorban.

Oroszország hosszú évek óta dolgozik saját ötödik generációs vadászgépén, követve az amerikai példát. Korábban a prototípusokat éles helyzetben is alkalmazták, most viszont leszállították az első sorozatgyártott példányt, amely ezen elődöket, valamint a balesetet szenvedett darabot követi.

A szintén orosz forrás elmondása szerint a Krasznodarban felállított egységhez került most az első, immár a sorozatgyártás részeként elkészült gép, amelyet nagy valószínűséggel a Krím-félszigeten, annak környékén használnának, nyilván elrettentő erőként. A most közzétett fotókon tulajdonképpen a második példány szerepel, hiszen az eredetileg első gép még 2019-ben szenvedett balesetet, a hidraulika meghibásodása miatt lezuhant példány viszont újabb lökést adott a további fejlesztési munkálatoknak, bár ez még mindig nem zárult le, hiszen az elképzelések szerint csak 2022-ben kapja meg a típus a nagyobb tolóerőt biztosító új hajtóművet (a most alkalmazott változatot még a Szu-30 típusról hozták át). A szaksajtóban megjelent elemzések alapján az orosz gép nem éri el az amerikai riválisok lopakodó jellegének szintjét, ezt viszont modern fegyverzettel és jobb manőverezéssel próbálják ellensúlyozni.


A déli katonai körzet idén 4 további példányt kap majd, ami nem lesz elég az új egység teljes felállítására, annak felfegyverzésére, viszont a hiperszonikus fegyverek platformjaként is szolgáló típusból 2024-ig összesen 22 gépet szállítanának le. A 2028-ig tartó periódusra vonatkozó szerződés alapján a gyártónak 76 darabot kell a légierő rendelkezésére bocsátania, de felmerült már a további bővítés ötlete, valamint az export gondolata is, bár ez utóbbiról mostanában nem sok szó esik. India után Törökország jelezte érdeklődését, viszont már a törökök is mintha saját gépen dolgoznának, így egyelőre maradnak a kisebb országok, mint például Algéria, amely hivatalosan is jelezte igényét.

A friss amerikai fejlesztéssel ellentétben az alacsonyabb ár lehet komoly tényező, ám nem feledkezhetünk meg a kínai fejlesztésekről sem, amelyek szintén egymás után futnak be.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • VolJin #32
    Köszi, akkor nem elkoronásodott...
    Lehet, hogy tiltották...
  • Tetsuo #31
    Úgy tűnik az sg-n október 22-én írt és nézett be utoljára, viszont a HTKA-n január 12-én jelent meg cikke.
  • VolJin #30
    Mikor írt utoljára?
  • VolJin #29
    Az F35 hadrendbe állításkori gépágyú hiányát elolvasgattad már okoska? :-)
  • repvez #28
    Meg még pár amit nem említettem, mert nem is volt szándékomban minden részletre kitérnem, csak felsoroltam párat.
    DE úgy látom ,te szakértője vagy a témának. ÉS pár HSZ alapján el tudod dönteni , hogy milyen ismeretekkel rendelkezem
    De érdemben nem tudsz hozzászólni, csak arra reagálni, hogy ha valaki kifelejt valamit amiről azt hiszed ,hogy nem tudja.

    Ha igy van akkor csak annyit mondok, hogy had halljuk akkor a teljes igazságot amit tudsz a szu57esről .

    Amúgy Molni meg bannolva lett SG-ről mert ugyan úgy nem tudott kulturáltan forumozni, mint itt is egyesek , csak mondom.
  • NEXUS6 #27
    Hová tünt Damon Hill!!! :O :D
  • VolJin #26
    Tényleg eltűnt Molnibalage?
  • Montar #25
    Plusz szupercirkáló ütemmód!
    Választott nicked ellenére felületes és erősen hiányos ismeretekkel rendelkezel.
    A PAKFA egyébként megfelel az 5. generációs ismérveknek, ezt a nemzetközi szakirodalmak sem vonják kétségbe.
  • VolJin #24
    Az F22 a vadász, az F35 a kistestvére inkább bombázni.
    Mint az F15, F16 páros, csak lopakodóban...
  • Tetsuo #23
    Az F35 egy nagy rakás sz.. volt megjelenésekor, amit éppen Molnibalage próbált cáfolni minden hozzászólásában - sikertelenül.