Ötvös Tibor
Watch Dogs: a PC az elsődleges fejlesztési platform
A legtöbb esetben a multiplatform fejlesztések a konzolos változatokra koncentrálnak és a PC-sek csak portot kapnak.
Ezt egyesek be is vallják (lásd Dead Space 3), mások azonban nem. Épp ezért számít meglepetésnek a Ubisoft mai bejelentése, mely szerint az utóbbi idők egyik legígéretesebb alkotásának számító Watch Dogs elsődlegesen PC-re készül és a konzolosok kapnak egy portot.
Ennek oka az új generáció megjelenésével magyarázható. Yves Guillemot szerint ugyanis az AMD-alapú PS4 architektúra sokkal könnyebbé teszi a PC-s játékok portjainak elkészítését. "Sokkal kevesebb problémát tapasztaltunk a ŐS4-es portok készítésénél, mint anno a PS3 esetében, mivel a két gépnek teljesen eltérő az infrastruktúrája. Korábban elsőnek X360-ra készítettünk el egy játékot, majd PS4-re és csak utána készült a PC-s port."
Guillemot szerint ez a rendszer megmaradhat később is, vagyis eljöhet az a pillanat, hogy többé nem kell várni a számítógépes játékosoknak a francia kiadó alkotására, mivel az készül először el mind közül.
Ezt egyesek be is vallják (lásd Dead Space 3), mások azonban nem. Épp ezért számít meglepetésnek a Ubisoft mai bejelentése, mely szerint az utóbbi idők egyik legígéretesebb alkotásának számító Watch Dogs elsődlegesen PC-re készül és a konzolosok kapnak egy portot.
Ennek oka az új generáció megjelenésével magyarázható. Yves Guillemot szerint ugyanis az AMD-alapú PS4 architektúra sokkal könnyebbé teszi a PC-s játékok portjainak elkészítését. "Sokkal kevesebb problémát tapasztaltunk a ŐS4-es portok készítésénél, mint anno a PS3 esetében, mivel a két gépnek teljesen eltérő az infrastruktúrája. Korábban elsőnek X360-ra készítettünk el egy játékot, majd PS4-re és csak utána készült a PC-s port."
Guillemot szerint ez a rendszer megmaradhat később is, vagyis eljöhet az a pillanat, hogy többé nem kell várni a számítógépes játékosoknak a francia kiadó alkotására, mivel az készül először el mind közül.