SG.hu

MI generált kép került az Anno 117-be, a Ubisoft eltávolítja azt

A Ubisoft elismerte, hogy egy mesterséges intelligenciával készült kép véletlenül bekerült az Anno 117: Pax Romana végleges változatába, és a következő frissítésben eltávolítják.

A játékosok a megjelenés után figyeltek fel arra az artworkre, amely több ponton is gyanúsnak bizonyult: az emberi alakok aránytalanságai, a környezet apró hibái és a részletek furcsa értelmezése mind arra utaltak, hogy nem hagyományos grafikai munkáról, hanem gépi generálásról van szó. A közösségi észrevételek gyorsan terjedtek, és néhány nap alatt széles körű vitát indítottak arról, milyen módon és milyen mértékben használhatók MI-eszközök egy AAA-játék fejlesztése során.

A Ubisoft közleményében azt írta: bár az Anno 117 fejlesztésén minden eddiginél nagyobb művészcsapat dolgozik, a projekt léptéke miatt a grafikusok különféle mesterséges intelligencia alapú eszközöket is használnak. Ezek elsősorban iterációkhoz, prototípusokhoz és kreatív vizsgálódáshoz szolgálnak, vagyis segítik a gyors ötletelést, de nem helyettesítik a művészi munkát. Az érintett kép egy olyan ideiglenes, úgynevezett placeholder anyag volt, amelyet nem szántak a végleges változatba, és amely a stúdió szerint „véletlenül csúszott át az ellenőrzési folyamaton”.

A vállalat a kritika nyomán egy javított, végleges változatot is megosztott, és bejelentette, hogy a hibás artworköt a közelgő 1.3-as frissítésben lecserélik. Kiemelték: a játék minden olyan eleme, amely végül a játékosok elé kerül, a stúdió művészeinek szakértelmét, kézműves munkáját és kreatív vízióját tükrözi majd. A Ubisoft az MI használatát hivatalosan is feltünteti a játék Steam-oldalán, ami különösen azért vált hangsúlyossá, mert más közelmúltbeli esetekben - például a The Alters címnél - a fejlesztők nem jelezték előre, hogy mesterséges intelligenciával készült ideiglenes képi elemek is bekerültek a végleges verzióba.

A játékosközösség mindeközben újabb aggályokat is megfogalmazott: többen azt állítják, hogy az Anno 117 német nyelvű lokalizációjának bizonyos részei szintén mesterséges intelligenciával készülhettek. Erre a Ubisoft egyelőre nem adott hivatalos választ, így nem tudni, valóban érintett-e a fordítás vagy sem. Az eset ismét ráirányította a figyelmet arra az egyre égetőbb kérdésre, hogyan lehet felelősen és átláthatóan alkalmazni az AI-t a játékiparban, különösen olyan nagy költségvetésű projektekben, ahol a rajongók magas minőséget és pontos kommunikációt várnak el. Az Anno 117 körüli vita jól mutatja, hogy bár a mesterséges intelligencia hatékony eszköz lehet a fejlesztők kezében, a végleges játékba kerülő tartalom esetében továbbra is kulcsfontosságú a gondos ellenőrzés és az alkotói minőség biztosítása.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!