Ötvös Tibor

"A DRM sikeres a kalózok elleni harcban"

A Ubisoft tegnap jelentette be, hogy a Driver: San Francisco is használja majd a másolásvédelmi rendszerét.

A kiadó szerint ugyanis a DRM nagyon sikeres lett. Egy friss nyilatkozat szerint ugyanis a francia cég úgy gondolja, hogy "mivel a rendszerük folyamatos internetes kapcsolatot kíván és ezzel megnehezül a kalózok élete és épp ezért nevezhető sikernek a szisztéma." Ezt valószínű a valódi vásárlók másképp gondolják, mivel a utóbbi időkben megjelent játékaik közül sok megkeserítette az életüket.



A sort a Settlers 7 nyitotta meg, melyben először bukkant fel az állandó netkapcsolatot igénylő védelmi rendszer. Utána jött a Silent Hunter V, az Assassin's Creed 2 és az Assassin's Creed: Brotherhood is. És egy rövidebb kihagyás után újra felkerülnek a francia kiadó lemezeire a védelmi mechanizmusok.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tmisi #35
    Nem tudom mi a szar ebben a védelemben, három napja tolom a HAWX2-t és észre sem lehet venni, mikor megy a netre, a játék egyszer sem szakadt meg, villámgyorsan tölt. Én üdvözlöm a lépést, mert már nem bírtam ki és megvettem 2800-ért (igaz külföldről), mivel ugye nem volt más lehetőségem. :) Amúgy ha ennyibe fájna minden játék, simán megérné megvenni nem csak a legjobbakat.
  • Balumann #34
    Ez a duma pontosan egyidős a PC-s játékok megjelenésével, akinek egy pici esze és tapasztalata is van az meg csak jót nevet rajta.
    Arányát tekintve mindenhol jóval több az olyan, aki nem fog a büdös életbe játékot venni (akár nem érdekli annyira, hogy kiadjon értük pénzt, vagy nem is tudna ilyenre költeni), persze ha már le lehet tölteni, akkor 10-100x többen fogják letölteni és játszani vele, minthogy megvennék.
    Pontosan ez a helyzet, mindenki úgy számol, hogy ha megszűnne a warez, akkor a letöltések helyett mindenki megvenné, a valóság meg messze nem ez.

    "BFBC2-nél is kezdett egy gyenge eladással,aztán lassan lassan amikor kiürültek a wareztopikok a sok warezmultiért siránkozóktól és inkább megvették boltban szépen csakösszejött 1 milla..."

    Battlefield 2 -ből is eladtak 1,2 milát PC-re, BFBC2 ha jól tudom ráadásul jobb is sokkal, mint a Bf2 (single-ben legalábbis biztos a kampány miatt, de az más) - sokszorosan meg kellene haladnia azt. Gyenge kezdés... az emberek nem akartak zsákbamacskát venni, megvárták míg ki tudják próbálni, vagy legalább lesz sok vélemény róla? ^^ Én tartom, hogy nagyon sokan megvennék, ha ki tudnák próbálni törtel, pláne mivel tényleg jól sikerült.
    CoD -al lehet benéztem ( én mondjuk pont ellenkezőjét láttam a hírek alapján, csodálkoztam is, hogy ennyire veszik pc-n... mondjuk logikus, hogy nem, mivel többnyire a 8-16 éves korúak játszanak vele éjjel nappal, kurvaárkád játékmenet, egyszerű letöltés és multi, lehet anyázni egymást, stb.). De ott a Bf2, Crysis, és még jópár.

    Nem fogják visszaszorítani a warezt, ha valamilyen szinten sikerül is, rá fognak jönni, hogy semmi értelme nem volt.
  • Quent1n #33
    Sajnos ezt benézted. 10 konzolos CoD-ra jó ha 1 eladott PC-s verzió jut. Nem a magyar viszonyokból kell kiindulni mert nem mérvadó.

    A PC-s játékipart kinyírja a warez szép lassan, sőt ha a hardvergyártók nem tömnék tele a kiadók zsebét akkor már igen csehül állnánk. A számok azt mutatják, hogy amelyik PC-s játékhoz nincs multi azt szó szerint megeszi a warez. Pedig ha megnézed 10 év alatt a PC-s játékok árai csak csökkentek. De amúgy is is a drága nem drága vita nyugaton nem létezik ott futná a játékokra tehát a warez ott sem és itt sem menthető azzal, hogy "nem futja rá".

    Ami tény, hogy hiába szorul vissza a warez az nem jelenti azt, hogy aki eddig töltötte az mind megveszi. Márpedig a kiadók így számolnak kb. Az is tény, hogy a szoftverek warezolását vissza kell szorítani mert már most is szinte csak akkor van PC exkluzív játék ha az stratégia vagy rpg. Hiába a PC a legjobb technikailag ha a kiadott játékok jószerivel mind konzolportok, és egyszerűen nem tudják kihasználni a modern hardvereket mert akkor konzolon nem lenne játszható a játék. Azt meg tudjuk ugye, hogy a bevétel onnan jön. A Black Ops a legjobb példa, hogy egy elavult motort is el lehet úgy cseszni, hogy megegye a gépet.

    Ezzel amit most az Ubi csinál szerintem hatalmas hibát követ el. Nagy bukást jósolok a Drivernek PC-n, mert eddig se volt túl meggyőző a játék. Az Assasin's Creed-ek vannak elég jók, hogy eladják magukat a legdurvább védelem mellett is, de a cég többi játéka korántsem ilyen jó. Vissza kell szorítani a warezt de ez a fajta védelem zsákutca szerintem, már csak azzal is, hogy állandó netkapcsolatot igényel.
  • Skynet #32
    Már bocs a COD4-nél erősen panaszkodtak,alig 500ezer fogyott pc-n,és több volt a tört szeró mint az eredeti..:D
    SC2 fele ennyire sem fogyott volna ha a multi incs védve és kiadják mezei lannal.
    A számok erősen mást mutatnak,elég BÁRMELYIK multiplatform cím letöltési és eladási adatait megnézni...
    A cd kulcsos megoldásra pedig bőven válasz volt amit a COD4-el lemávelt a nagy pc-s társadalom..
    BFBC2-nél is kezdett egy gyenge eladással,aztán lassan lassan amikor kiürültek a wareztopikok a sok warezmultiért siránkozóktól és inkább megvették boltban szépen csakösszejött 1 milla...
    Persze kell minőség csak a minőség szart sem ér. És ne dobálózzunk az árral pc-n jószerivel 4-5 rugóval olcsóbbak a játékok és olyanokkal van kitömve a wareztopikok jórésze akiknek még 3-4 év múlva is gamerkonfignak nevezhető gépük van...

  • Balumann #31
    Ez a te elméleted. A valóság meg az, hogyha jobb (legalábbis minél több ember számára) játékot csinálnak, akkor többen veszik meg. Lásd Call of Duty, Crysis, és még rengeteg másik, CoD -okkal szinte bolti megjelenés előtt lehetett játszani multiban, még neten is, mégsem ők panaszkodtak az eladások miatt érdekes módon.
    Starcraft 2 -t sem mentette meg semmitől, amennyivel többen vették meg a nowarezmulti miatt, annyival kevesebben is, mert nem tudták kipróbálni, nem tudnak vele lanozni net nélkül, és így tovább. Ha nekem van olyan ismerősöm, aki összegyűjtötte rá a pénzt, és végül ez miatt nem vette meg, akkor biztos, hogy nem ő volt az egyetlen.

    Nincs ezen semmi sem túlragozva. Maguk alatt vágják a fát (PC terén) - persze szándékosan, üzlet... , és azok szívnak, akik megveszik.

    Annak volt a legtöbb értelme, hogy az internetes játékot védjék CD kulcsal, tört szervereken úgyis teli lesz csíterekkel meg hülyékkel, privátban meg uncsi mindig ugyan azokkal játszani. Én sokat szerveztem egy időben hamachis partikat (GRAW 1-2, Rainbow Six V2, SWAT4, Arma, IL-2), és elég sok embert tudok, akik végül meg is vették azt, vagy a következő részt [legfőképpen az ArmA 2 -t, kapásból 7 embert tudok ilyet, akik biztosan nem vették volna meg...].

    Összefoglalva, nem tudnám megszámolni, hogy warez miatt hányan vették már meg így ismerettségi körömből a játékot, ellenben olyanról nem tudok egyáltalán(!), aki azért vett volna meg valamit, mert nem tudott volna vele játszani.

    Fújhatod tovább azt is, hogy "bezzeg konzolon mennyit eladnak", ennek is nagyon egyszerű oka van, az vesz konzolt nagyobb részt, aki megtudja venni a játékokat (több játék, előbb adják ki rá, nincsenek optimalizációs problémák, nem kell újat venni x évig, stb.). Pont ezért adnak el keveset PC-n, mert a vevők jórésze konztolt vett. PC-n meg jórsézt azok maradtak, akik nem szeretik a konzolt (gamepados irányítást, korlátozottságot, a nem bővíthetőséget, és komplexebb, nem néhány óra alatt megunható játékot várnak), vagy nem tudnak (egyáltalán, vagy csak annyi) játékot venni hozzá.
  • Skynet #30
    Ám jónak nem tartom,de annyira katasztrófának sem amennyire egyesek túlragozzák.
    Konzolon is elterjedt a warez de a bantól való félelem miatt főként mégis jóval komolyabbak az eladások.. Pc-n más lehetőség a warez multi bevédésén kívül nem igazán van.
  • Skynet #29
    Hogy nem a warez az oka...
    maradjunk annyiban hogy ha egy játékban nincs multi aminél nem lehet megoldani a warez-t akkor pc-n eladás ügyben szart se produkál a konzolos eladásokhoz képest,holott a játékosok száma korántsem ennyivel kevesebb pc fronton.
    A Starcraft 2-t is csak az mentette meg hogy a warezmulti nem megoldott,ha elsőnaptól megoldották volna,TALÁN máig fogyott volna belőle annyi mint amúgy 1 hónap alatt...
  • Skynet85 #28
    Eskü azon a véleményen vagyok én is, hogy nem azért veszek meg vmit mert majd menőzhetek vele, hogy juj eredeti a játékom, hanem mert pofátlanságnak tartom pl egy hl2, vagy torchlight esetén, hogy lopjak. Viszont a kiadó egészen más véleményen van.

    Azt viszont állítom, hogy 10-ből leglább 3 warez betyár simán megtudná venni azt amivel tolja, de minek, főleg ha singel player a game hisz, az ingyentől nem létezik jobb ajnálat... Ráadásúl a sok vérpsitike között a warez már nem lehetőség, hanem kötelezettség. Vam egy hülye gyerek akinek saját topicja is van, de ez nem a reklám helye, a lényeg mielőtt 1 hétre kiszált a gameplay készítés világából egy i7 extrém procis csúcs sli-s gépet adott el. A gyereknek van x+1 szar gameplay videoja meg 3 eredeti játéka a félmillás gépe mellett és hány hozzá hasonló van...
  • Balumann #27
    Azért vannak már jobb netbookok is annál...
  • Balumann #26
    Szerintem így sem adnak el belőle annyival többet, hogy megérje nekik ezt a védelmet fejleszteni, beleintegrálni a játékba (nem hiszem, hogy ez olyan "egyszerű" lenne), fenntartani a szervereket amivel a rengeteg játékosnak folyamatosan kapcsolatot kell tartania (pláne ha már több játék lesz a piacon). Nem a warez az oka, hogy ezekért a játékokért nem adnak ki pénzt PC-n.

    Az meg hogy internetkapcsolat kell a játékhoz szerintem elég sok embert elriaszt a vásárlástól. Pláne manapság elég sokan szeretnek laptopon játszani, olyan helyeken is ahol nincs internetkapcsolat, még én is tudok nem egy példát, aki ilyet biztosan nem fog venni (bár a HAWX2 -t még warezban sem tolná valószínűleg, hozzám hasonlóan :D).

    Ami a legrosszabb, hogy a tisztességes vásárlók fizetik meg a védelem fejlesztését/integrálását és cserébe még szívnak is, ha internetkapcsolat nélkül szeretnének játszani. Ellenben aki csak lewarezolja (jó, a megjelenéshez képest később) nyugodtan tud játszani bármikor, ingyen.

    Aki ezt jónak tartja, annak csak gratulálni tudok.