Ötvös Tibor

Mégis folytatódhat az Alpha Protocol

Az Obsidian karrierjének egyik legnagyobb anyagi és kritikai bukását az Alpha Protocol nevet kapott akciójátékkal érte el.

A program rengeteg hibát tartalmazott és a beígért "úgy teljesítjük a küldetést, ahogy akarjuk" módszer is elmaradt. A Sega a megjelenést követően már be is jelentette, hogy a tervezett folytatás(ok) nem készülhetnek el. Ma azonban Feargus Urquhart, az Obsidian vezetője kicsit pozitívabban nyilatkozott a dologról.



"Számos dolgot jobban is megcsinálhattunk volna. Megbeszéltük, hogy a fedezékrendszer nem volt a legjobb. Talán nélküle jobban sikerült volna a dolog. És még számos dolgot felsorolhatnák: az egész történet, a karakterek és szinte minden. Ugyanakkor az is lehet, hogy nem a mi munkánkkal volt a legnagyobb gond, hanem egyszerűen nem tudtunk kommunikálni a játékosokkal, hogy mit várnak és mi mit is nyújtunk."

"Jelenleg nem készül az Alpha Protocol 2, de én meg szeretném csinálni. Egy ilyen projektnél optimistának kell lenni és azt kell mondani: 'Tudunk jobbat is csinálni'. És én mélyen hiszek ebben."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • lostprophet #8
    A fordítással igyekszem, hogy még idén kész legyek vele, de egy Alpha Protocol 2-re én is befizetnék, mint a pinty.
  • Rusy #7
    Nekem is nagyon tetszett a játék és ha kijön a magyar fordítása újra elő fogom venni, kicsit nekem túlzás ez a kritikai bukás, anyagi lehet, de én nem értem mi lehetne egy játéknál fontosabb mint hogy szórakoztasson és lekössön, igen csúnya animáció sok hiba csomó érdekes megoldás, de szórakoztató, lehet ettől középszerű játék.
    Tudom hogy hülyeség összehasonlítani, de vegyük mondjuk a crysis 2-őt, ami ugye kritikai grafikai és nyilván anyagi siker is lett, én játszottam vele fél órát és annyi többet elő se vettem, mert nem kötött le persze ettől nem szar játék, de az alpha protocol sem volt rossz játék
  • Throme #6
    ...ebben igazad van, de a valóságban én a büdös életben nem leszek ilyen titkos ügynök :). Az se valóságos, hogy közeli ellenfeleket (kb 4-5) észrevétlenül lekaszabolhatunk. Szóval biztos vannak még irreális dolgok, ne a válaszadással kezdjük. Szerintem a Mass Effect (ami még kevésbé valóságos az igaz hiszen sci-fi)sem veszít az értékéből, hogy megfontolhatod melyik válaszlehetőséggel élsz...
    Mindez csak apróság, mert alapból tetszett a játék.
  • Atkamon #5
    Nem egyre gondoltatok. A játék megjelenése előtt úgy muatatták be a küldetéseket, hogy egy küldetésnek 2-3 kimenetele is lehet.

    #4: Ez csak realisztikusabbá teszi szerintem, a valóságban sincs 5 perced egy válasz kigondolására.
  • Throme #4
    Valóban a kiadónak kell egy projekt mögé állnia, hogy kijöhessen, szemben a szeretném -nem szeretném kérdésnek, de ennek ellenére bizakodva várom a folytatást. Nem vagyok HC játékos, így a hibák nekem nem voltak elviselhetetlenek. Szórakoztató alkotás lett. Mondjuk az nem jött be, hogy a válaszokat sokszor nagyon rövid iső alatt kellett megadni. Nem is a lefordítás miatt, hanem végiggondolni, hogy most komoly legyen a válasz, vagy megengedhető a tréfálkozás egy-egy szituban. Pl a Mass Effect-ben volt idő meggondolni a válaszokat...
  • zorrobomber #3
    Ráadásul nekem nem is a harcrendszerrel volt a legnagyobb bajom. Az animáción lehetett volna csiszolni, illetve a főellenfelekben ne az legyen a kihívás hogy két kilométer hosszú életerő csíkjuk van - ez utóbbi is inkább csak illúzióromboló és frusztráló.
  • lostprophet #2
    Úgy tűnik, már megint értelmezési problémák adódnak az sg házatáján.
    Az, hogy a fejlesztő úgy nyilatkozik "szeretnénk folytatni" az egy dolog. Az nem azt jelenti, hogy FOLYTATÓDHAT. Majd ha egy kiadó főmuftija jelenti ki ugyanezt, majd akkor talán.
  • Jimmyke #1
    "beígért "úgy teljesítjük a küldetést, ahogy akarjuk" módszer is elmaradt."

    Nemtom, de én végiglopakodtam és lekaratéztam mindenkit, pedig magamra ölthettem volna a taktikai mellényt és agyonlőhettem volna mindenkit, vagy a kütyükkel szórakozva iktatom ki az ellent. Persze lehet, hogy nem egyre gondolunk.

    "És még számos dolgot felsorolhatnák: az egész történet, a karakterek és szinte minden."

    Pont a karakterek és a történet vitték el a hátukon a játékot, bőven feledtette velem a harcrendszer csetlés-botlását, ráadásul nem kis újrajátszási potenciál van benne.