Ötvös Tibor

Középkori FPS - brutális kardozással

A jelek szerint a rengeteg agyonhype-olt FPS mellett néha azért fel-felbukkan egy-egy csendben készülő csemege is.

Legalábbis a lengyel barátaink gondozásában készülő Hellion - Mystery of the Inquisition eddig nem sok figyelmet kapott nálunk (pontosan fogalmazva egyáltalán nem foglalkoztunk vele), de a frissen megjelent képek és gameplay videó felkeltette a figyelmünket.

Klikk ide! Klikk ide!

A Flying Fish Works játéka 1198-ban játszódik Angliában, főszereplője pedig egy Godric nevű kisfiú, aki szeretne apja nyomdokaiba lépni és a Római Katolikus Egyházat szolgálni, mint Európa leghíresebb lovagja. Ám 10 éves korában apját boszorkánysággal vádolják meg és saját fia szeme láttára végzik ki. Godricot nagybátyja neveli fel, majd 18 éves korában elhagyja Angliát. Európai utazásai során rengeteg kalandba keveredik, míg végül 1219-ben csatlakozik az Inkvizícióhoz. Ennek tagjaként boszorkányokkal, ördögi teremtményekkel kénytelen megküzdeni, míg végül rálel egy sátáni összeesküvés nyomaira, mely elhozhatja a valódi Poklot világunkra.

A látottak alapján a játék nagyon érdekes színfoltja lehet a 2010-es FPS palettának - persze, ha idén megjelenik. Eddig ugyanis a fejlesztők nem közölték a megjelenés dátumát.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dronkZero #28
    Kemény vagy! :D
    Igazából az egész játék egy lanpartyn került elő, akkor láttam először és utoljára, és eszemben sem volt singleben játszani vele, annyira röhejesen ortopéd volt a mozgás. De belenéztünk a sztoriba, meg arénáztunk egymás ellen. Kisgec goblin vs nagybuzi troll, aztán azzal szórakoztunk, hogy kisgeccel beleugorjunk a troll megsuhintott kalapácsába, aztán ki tudja messzebbre ütni a másikat... :)

    Nem is értem, miért nem terjedt el az a csodás irányítási séma... :P
  • Fbn Lx #27
    én bírtam a die by the swordot, de csak az aréna részét, maga a sztori mód valami siralmas volt. Csak arra emlékszem, hogy sötétben fél órákat kínlódtam mindig, hogy merre lehet továbbmenni...
    Mondjuk valszeg azért bírtam, mert voltam vagy 10 éves, és akkor még faszának tűnt :D
  • dronkZero #26
    Mondjuk az meg a másik fele, hogy ne adja isten, hogy egyszer véletlenül meglássam kívülről azt a kardozós mozdulatsort, ami FPS nézetben mutat jól... :P Karótnyelt arc hadonászik az egyik kezével...

    Uhh, erről jut eszembe, a Die by the Sword c. remekművet ismeritek? Nem mai gyerek... Olyan volt benne a kardozás, hogy a csóka kezét közvetlenül lehetett egérrel vagy joyyal irányítani(joyyal jobb volt). Na, annál sokkal elbaszottul ortopédabb mozgást még nem láttam, haverokkal sírva röhögtünk, amikor megláttuk. Még a Trespasser könyökficamos félkezű nője sem volt annyira mozgássérült... :P
  • opeca #25
    Kinek a pap, kinek a paplan.
    Én TPS-párti vagyok, majd ha IMAX-szerű monitorok lesznek elérhető áron full támogatással, akkor már talán az FPS-nek is lesz értelme.
  • koschwarz #24
    dark messiah of might and magic...
    oblivion...
    thief...

    mindegyik teljesen játszható volt belső nézetből.
  • opeca #23
    Kardozós FPS, uram ég, miket meg nem élünk! Ilyen baromságot kitalálni! Még ha TPS lenne, az még oké, ott még tudod a mélységet érzékelni de FPS-ben?! Jesszus, nagy értelme lesz...
  • Balumann #22
    Ha az ember tökéletesen belátná azt a 170 fokot akkor jóval kevesebb baleset lenne... :D Az ember tisztán 40-50 fokot lát amerre néz, azon kívül csak körülbelül érzékeli, a mozgást lehet észrevenni. Ez megoldható lenne, főleg hogy többség már szélesvásznú monitort is használ, a szélén kicsit összenyomják. Habár szerintem nem volt gond se a Dark Messiahba, se a Mirror Edge -be, eltérő műfaj és mind a 2 nagyon élvezetes, én legalábbis jobban élveztem mint pl. az AC, mármint most a harcokra, akciójelenetekre gondolok.

    #21: Ott a pont, egy max 5ezer Ft -os webcam (amit jól támogat, pl. a Microsoft egy kamerája), egy egyledes fejlámpa, és 30 fps-el lehet nézelődni a játékban. Armed Assault 1-2 pl. tökéletesen támogatja, ezerszer élvezetesebb úgy játszani, függetlenül nézelődni. Szimulátorokban meg pláne alap, ott a 3 ledes lámpa mondjuk előnyösebb a zoomolás meg a kihajlás miatt.
  • Molnibalage #21
    Nagyon egyszerű tessék olyan FP nézetes játékot csinálni, ami Track IR támogatással rendelkezik és a fejmozgás függetlenítve van mindentől. A 180 fokot nem egy irányba nézéssel feded le. Pont.
  • gorbedome #20
    Én csak annyit mondanék h FPS-ben tényleg jobb játszani szerintem, de amit mondasz hogy folyamatosan jár a fejed, azt már kétségbe vonom. Kipróbáltam a valódi vívást, és hidd el, hogy nem jár a fejed, hanem figyeled az ellenfeled és leszűkül a látásod. Nagyon sok idő mire megtanulod hogyan kell figyelni a környezetedre és azt nem szemmel, hanem más érzékszervvel teszed.

    Viszont érdekes lesz a játék első ránézésre, max elcseszik ezt is.
  • dronkZero #19
    "plusz ugye még figyel a hangok irányára, ami nem igazán visszaadható egy szimpla otthoni gépen."

    Hát nemtom, sztem egy sima sztereó fülessel bőven el lehet tájékozódni hangok alapján...