28
  • dronkZero
    #28
    Kemény vagy! :D
    Igazából az egész játék egy lanpartyn került elő, akkor láttam először és utoljára, és eszemben sem volt singleben játszani vele, annyira röhejesen ortopéd volt a mozgás. De belenéztünk a sztoriba, meg arénáztunk egymás ellen. Kisgec goblin vs nagybuzi troll, aztán azzal szórakoztunk, hogy kisgeccel beleugorjunk a troll megsuhintott kalapácsába, aztán ki tudja messzebbre ütni a másikat... :)

    Nem is értem, miért nem terjedt el az a csodás irányítási séma... :P
  • Fbn Lx
    #27
    én bírtam a die by the swordot, de csak az aréna részét, maga a sztori mód valami siralmas volt. Csak arra emlékszem, hogy sötétben fél órákat kínlódtam mindig, hogy merre lehet továbbmenni...
    Mondjuk valszeg azért bírtam, mert voltam vagy 10 éves, és akkor még faszának tűnt :D
  • dronkZero
    #26
    Mondjuk az meg a másik fele, hogy ne adja isten, hogy egyszer véletlenül meglássam kívülről azt a kardozós mozdulatsort, ami FPS nézetben mutat jól... :P Karótnyelt arc hadonászik az egyik kezével...

    Uhh, erről jut eszembe, a Die by the Sword c. remekművet ismeritek? Nem mai gyerek... Olyan volt benne a kardozás, hogy a csóka kezét közvetlenül lehetett egérrel vagy joyyal irányítani(joyyal jobb volt). Na, annál sokkal elbaszottul ortopédabb mozgást még nem láttam, haverokkal sírva röhögtünk, amikor megláttuk. Még a Trespasser könyökficamos félkezű nője sem volt annyira mozgássérült... :P
  • opeca
    #25
    Kinek a pap, kinek a paplan.
    Én TPS-párti vagyok, majd ha IMAX-szerű monitorok lesznek elérhető áron full támogatással, akkor már talán az FPS-nek is lesz értelme.
  • koschwarz
    #24
    dark messiah of might and magic...
    oblivion...
    thief...

    mindegyik teljesen játszható volt belső nézetből.
  • opeca
    #23
    Kardozós FPS, uram ég, miket meg nem élünk! Ilyen baromságot kitalálni! Még ha TPS lenne, az még oké, ott még tudod a mélységet érzékelni de FPS-ben?! Jesszus, nagy értelme lesz...
  • Balumann
    #22
    Ha az ember tökéletesen belátná azt a 170 fokot akkor jóval kevesebb baleset lenne... :D Az ember tisztán 40-50 fokot lát amerre néz, azon kívül csak körülbelül érzékeli, a mozgást lehet észrevenni. Ez megoldható lenne, főleg hogy többség már szélesvásznú monitort is használ, a szélén kicsit összenyomják. Habár szerintem nem volt gond se a Dark Messiahba, se a Mirror Edge -be, eltérő műfaj és mind a 2 nagyon élvezetes, én legalábbis jobban élveztem mint pl. az AC, mármint most a harcokra, akciójelenetekre gondolok.

    #21: Ott a pont, egy max 5ezer Ft -os webcam (amit jól támogat, pl. a Microsoft egy kamerája), egy egyledes fejlámpa, és 30 fps-el lehet nézelődni a játékban. Armed Assault 1-2 pl. tökéletesen támogatja, ezerszer élvezetesebb úgy játszani, függetlenül nézelődni. Szimulátorokban meg pláne alap, ott a 3 ledes lámpa mondjuk előnyösebb a zoomolás meg a kihajlás miatt.
  • Molnibalage
    #21
    Nagyon egyszerű tessék olyan FP nézetes játékot csinálni, ami Track IR támogatással rendelkezik és a fejmozgás függetlenítve van mindentől. A 180 fokot nem egy irányba nézéssel feded le. Pont.
  • gorbedome
    #20
    Én csak annyit mondanék h FPS-ben tényleg jobb játszani szerintem, de amit mondasz hogy folyamatosan jár a fejed, azt már kétségbe vonom. Kipróbáltam a valódi vívást, és hidd el, hogy nem jár a fejed, hanem figyeled az ellenfeled és leszűkül a látásod. Nagyon sok idő mire megtanulod hogyan kell figyelni a környezetedre és azt nem szemmel, hanem más érzékszervvel teszed.

    Viszont érdekes lesz a játék első ránézésre, max elcseszik ezt is.
  • dronkZero
    #19
    "plusz ugye még figyel a hangok irányára, ami nem igazán visszaadható egy szimpla otthoni gépen."

    Hát nemtom, sztem egy sima sztereó fülessel bőven el lehet tájékozódni hangok alapján...
  • blessyou
    #18
    igen, de egy harcos sem egy irányba bámul folyamatosan, hanem jár a tekintete, amivel azért szépen le lehet fedni a kb. 180°-ot, nem egy kis ablakon keresztül néz, mint mi a monitoron.

    plusz ugye még figyel a hangok irányára, ami nem igazán visszaadható egy szimpla otthoni gépen. Ezért is előnyösebb szerintem a TP nézet, mert a térérzet erősebb, legalábbis nekem az:)
  • Hoz_Hun
    #17
    Én erre, úgy gondolok, mint a karakter hatodik érzékére. Azért tudja hogy jön hátulról a csapás mert megérzi. Jól megmagyaráztam, mi?
  • Molnibalage
    #16
    Az ember látószöge 110 fok környékén van, de ennek széle inkább már a periférikus látás...

    A jobb oldali kép egész szép.
  • dronkZero
    #15
    Na látod pont ez a baj, hogy kb a TPS nézettel látsz annyit a környezetből, mint amennyit egy ember a valóságban, viszont cserébe szar, meg látod a saját hátad.

    FPS nézetben alapból 90 fokot látni, de van játék, ahol 75 fok a látótér. Az azért elég messze van a 170-180 foktól...
  • Kindred Blades
    #14
    A TPS-néztre tömören csak ennyit lehet mondani: Afenét.
  • buklee
    #13
    Ha a TPS nézet csalás, akkor az FPS is. TPS-nél túl sokat FPS-nél túl keveset látunk, a kb 180 fokos látószögnek csak töredékét látjuk. Persze a belsőnézet reálisabb, mintha a saját hátamat látnám, de játékmechanizmus szempontjából, egy közelharc orientált játékot ésszerűbb külsőnézetben megcsinálni. Ráadásul nem azért veszek Batman játékot, hogy végig ne lássam Batmant:D
  • Balumann
    #12
    Félre ne értsétek egyébként, nagyon tetszett a Batman és Assassin's Creed is. Hangulat, story, meg azért így is játszható. De az AC is ezerzer élvezetesebb lett volna egy bonyolultabb harcrendszerrel, hátmégha FPS nézetben is lehetett volna menni, és úgy ugrálni például.
  • Balumann
    #11
    Én meg pont hogy örülök annak, hogy végre kezdenek leszokni erről a külső nézetes baromságról, ami egyrészt egy csalás is (még hátrafele is látsz, és olyan helyekre látsz ahova a karaktered nem láthat), és gyakorlatilag sokkal távolabb is kerül tőled a karaktered, nem lehet úgy azonosulni vele (remélem értitek mire gondolok :D). Mirror Edge, Dark Messiah bizonyította, hogy nagyon jól meg lehet oldani belső nézettel, az hogy gyengébbek az animációk nem az FPS nézet hibája.

    Pont, hog az az uncsi, amikor látod hogy mögötted üt az ellenség (sőt még meg is jelenik felette egy korona hogy éppen ő fog ütni - Batmanre gondolok ha valakinek nem ugrana be), és egy gomb nyomásra ki is védi. De Assassin's Creed is hasonló, egy hadsereget ki lehet nyírni úgy, hogy mindig megvárod míg támad az 1-ik majd két gomb lenyomásával meg is ölted, még el se lehet rontani. Tényleg ezek kellenek valakinek?
  • kissssss
    #10
    érdekes élőlény lehetsz te ha nem a fejedben lévő 2 szemeddel látsz hanem hátul kicsit fent lévő a nyakadon be csatlakozó kameráddal.
  • Fbn Lx
    #9
    én szerettem, az olbiban meg a dark messiahban is fasza volt nagyon. De ez nem túl megnyerő. Ha nem célja a realizmus, az oké, de ez a mozgás/hangulat nem túl megnyerő
  • blessyou
    #8
    szerintem nem éppen nyerő az első személyű kardozás. szerintem uncsi. minimális animáció, nem belátható tér, az ellenfél kitölti a teljes képet. nem túl izgi.
  • blessyou
    #7
    FPF - First Person Fencer
  • Frosty01
    #6
    elég éles kardja lehet ha csak így lenyalintja a csoki fejét...
  • Vogel
    #5
    Olyan knight of the temple, csak itt van csonkítás. Semmi xtra.
  • bakvarnyu
    #4
    Age of Chivalry 1.1.1 Time To Die
  • Skyline
    #3
    Ez a karodzás mitől több mint amit eddig az Oblivionban láthattunk?:)
    Keresztbevágás,oldalvágás,védés...ennyi...Becsodás....:)
  • Jimmyke
    #2
    Dark Messiah jobban bejött e téren, de adok neki egy esélyt :)
  • Broafka
    #1
    hát azért ettől a kardozástól annyira nem estem hanyatt