Ötvös Tibor

Leépítések az EA-világban

A gazdasági válság - a jelek szerint - szép lassan kifejti hatását a játékvilágban is. A legnagyobb meglepetés azonban kétségtelenül az Electronic Arts lépése - közel kilenc stúdiójukat kénytelenek bezárni.

Ezek egyike a Vancouverben ügyködő Black Box, akik az elmúlt években a nagysikerű Skate és az egyre népszerűtlenebb Need for Speed sorozat programozását végezték. Az ottani leépítés több mint 600 embert érintett, melyek közül párat átmenekítettek a Burnaby-i részleghez.

Mivel a Criterion hivatalosan továbbra sem erősítette meg a múltkori pletykát, miszerint átvette volna a Need for Speed franchise-t, így a rajongók elkezdhetnek aggódni. Ráadásul az év végi elszámolásnál kiderült, hogy a Mirror's Edge mellett a kritikusok által világszerte agyonpontozott Dead Space sem teljesítette az elvárt szintet, ennek ellenére mindkét játékhoz készül a folytatás.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bakagaijin #20
    Nono, az NFS5 Porsche Unleashed kifejezetten jó volt :). Hát, nem ma volt :).

    Spore-ral egyelőre még várok, míg lemegy az ára elfogadható szintre.
  • szurka #19
    kövezzetek meg, de szerintem az új nfs 1általán nem lett rossz, mondhatni x+1 árkád autós játék, mégis azok közül talán az egyik legjobb, és az elég silány carbon és pro street után meglepően szórakoztató. A dead space viszont telitalálat, minden perce tetszett. A sims 3 és majd a harry potter 6 pedig pénzügyileg biztos rendbe vágják a dolgokat...pont az eredetiséget felmutató játékokat fújják le, vagy pénzügyi bukás? Hát hogy is van ez?
  • Mentoloshurkaka #18
    Valamelyik előző cikkben még nem arról lehetett olvasni, hogy a Dead Space pénzügyileg sikeres???
  • jeti00 #17
    Tényleg több mind eddig de még mindig keveslem.
  • gyuri12 #16
    Ea viszonylatban szerintem ez korrekt. Nem vagyok EA fan,sőt,kifejezetten utálom,de amit ebben az évben csináltak az tetszett.
  • jeti00 #15
    A Dead Space nekem nem tetszik de a Mirrors Edge-t megvettem, igaz xboxra :) 2 játék egy év alatt ami eredeti? :D
  • gyuri12 #14
    A Need for Speed a 3. rész óta egyre gyengébb, nem véletlenül zárták be a fejlesztőstúdióját. Viszont a Mirrors Edge újszerű,és nem rossz játék,mégis bukás. A Dead Space kifejezetten jó játék,mégis bukás. Évek óta nyávognak a gémerek,hogy miért nincs újítás. Újít az EA,és erre nem veszi senki se a játékokat. Míg a tucatszarokat igen.

    Nem azt mondom,hogy az EA jó útra tért,és ebben az évben csak jó játékokat adott ki,de fejlődött. Saját magához képest,ofkorsz.
  • Skynet85 #13
    Tudod van benne igazság amit írsz, csa én nap mint talákozok családokakl akik ide jönnek hozzám, hogy itt van 50-60k csináljak a fiuknak lányuknak egy pc-t amin tud tanulni meg lehet netezni esteleg játszani.

    Hozzáteszik, hogy ez a gép a 3 évre kell min mert erre is 1 évig kuporgattak, ezek után, ha te lazán oda vágod neki, hogy ha a család minden tagja játszani akar vmi értelmessel akkor alap hangon 30k ugye 3-4 valamire való játék(ami vszeg elese indul egy ilyen konfigon), akkor körbe röhög.:D

    Amíg más ágazatban lehet számítani a millionerekre,(fogyó termék gyakori vásárlás) itt arra se nagyon lehet alapozni, mert isten király pisitke is max 1 db needfos spíídet fog venni se többet, de lehet kevesebbet.

    A tendencia most már világ szerte nem a vagyonosodást sugalmazza, amire sajnos lépniük kell vagy nem ez lesz az ucsó 600 akit leépítnek(wow micsoda 300-as beütése van :D csak épp 2*300)
  • k9duli #12
    Valve eladásokat nem ismerjük, mert nem kötik az orrunkra.De ezek szerint nekik nagyon megy.
    -multi játékokat gyárt ami a jövő szvsz, és kell hozzá eredeti!
    -jó a reklám, minőségi név,és kiváló játék ötletek,és jó terjesztés steam.
    -és viszonylag olcsó játékok.

    nfstől sajna nem várhatunk sokat, rókabőrnek a rókabőre már.
  • axaard #11
    Az a gáz, hogy az NFS-t nem a Pro Streethez, és a Carbonhoz képest mérik... Valahol az Underground előtt van a viszonyítási alap, amihez képest az U1, U2 még egész jó volt, de onnan kezdve eléggé hanyatlik...

    Egyébként meg a Valve miért nem épít le? Pedig nem is adnak ki évi 5-10 játékot, mint az EA... De abból az évi 1-2-ből oly' szépen megélnek... Vajon hogy csinálják? (Tudom, sokat számít, hogy a Steamen is kaszálnak, sokat, de ez is hozzá tartozik...)