Alex

Mr. Spock bemutatta a Star Trek MMO-t

Leonard Nimoy, a Star Trek vulkáni első tisztje mutatta be Las Vegasban az egyik legsikeresebb sci-fi világ alapjaira épülő online játékot.

"Nem tudom megmondani, mikor fog megjelenni a játék" - mondta el Jack Emmert, a Cryptic Studios kreatív igazgatója Las Vegasban, a 2008-as Star Trek rajongói találkozón megjelent közönségnek. "A marketingeseink és a vezérigazgatóm ki fog akadni, de nyugodjanak meg, tudom, hogy mikor fog megjelenni a játék, csak nem mondhatom meg, de sokkal közelebb van, mint azt gondolnátok." - folytatta. "Kevesebb, mint négy év. Valószínűleg kevesebb, mint három év" - tette hozzá, miután több információt követeltek tőle. "Ha azt mondom, hogy három év múlva, az sokkoló kijelentés lenne ebben az ágazatban."

A Cryptic először július végén rebbentette fel a fátylat a Star Trek Online-ról. A játék 2409-ben fog játszódni, mintegy harminc évvel a Star Trek Nemezis eseményei után. Az MMO-ban egy csillaghajó parancsnokságát kapjuk meg, és választhatunk, hogy kapitányunk a Csillagflotta, vagy a Klingonok sorait erősítse. Már indulásnál játszható faj lesz még a vulkáni, endoriai és tellarit faj is, de a romulánok és a domínium csak a kiadás után fog bekerülni.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A kapitányok tulajdonságai alakíthatóak lesznek, például Kirk jó közelharcos volt, Picard pedig inkább diplomata. Hajónk főtisztjei, a híd tagjai a szokványos MMO-k "hátasaiként" működnek, azaz szintet lépnek, elvihetők küldetésekre, stb. A maradék, a néhány tucat, később több száz fős átlag legénység végzi a munka maradék részét, működteti a hajót. Tagjaik számtalan fajból kerülnek ki, rengeteg képzettséggel bírnak, melyek különféle bónuszokat adnak. Az űrhajó bizonyos keretek között alakítható, színe pedig szabadon megválasztható. Átszállhatunk más hajójára, a fedélzeteket szociális tevékenységekre használva. A belső berendezés szintén alakítható egy fokig, a játékos halála pedig másodlagos, mivel a lényeg a játék nyújtotta szórakozás.

A csatáknak két formája lesz, hajó-hajó és gyalogos küzdelem. Előbbieket külső nézetben, taktikai nézőpontból láthatjuk, pont úgy, mint az a tévésorozatban szerepel, így adhatjuk ki parancsainkat a legénységnek. A felszíni csaták már gyorsabbak, habár a Klingonok ennek kétségkívül mesterei lesznek fegyvereik és habitusuk miatt. A kereskedés hasonlít majd a tőzsdepiacok működéséhez. Az erőforrások flották építésére használhatók (céhek), a flották pedig űrállomásokat, bányászplatformokat, műholdakat, hajóépítő műhelyeket és egyebeket tudnak építeni. "Számtalan dolog csak rengeteg ember együttműködésével jöhet létre." - nyilatkozta Emmert.


A küldetéseket a főhadiszállás adja, melyekbe bevonhatjuk barátainkat, a szövetséges kapitányokat is. Mindenben együttműködhetünk, az események dinamikusan alakítják majd az univerzumot. A felfedezések tere végtelen, gyakori lesz a találkozás egy random bolygóval. A játékos-játékos (PvP) elleni küzdelem szinte biztosan helyet kap, az események pedig egyetlen hatalmas szerveren zajlanak majd. A szabályrendszer kidolgozásánál a tévésorozatok és a tíz eddigi film abszolút iránymutatónak számít, de persze azért lesz pár egyedi dolog a játékban. "Számtalan már látott helyre juthatunk el, az ismerős fajok és az összes ismert birodalom benne lesz, de néhány dolog változik: ősi ellenségek ébrednek fel, a barátok ellenségekké váltak, az ellenségek pedig barátokká."

A játék bemutató videójának letöltése

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Lasszau #33
    Fura hogy meg mindig ilyen regi arcokkal lehet a legjobban nepszerusiteni az ST-t. Where is Patrick Steward?
  • Carbine #32
    Ha tényleg annyi lesz a legeredetibb ötletük, hogy lőj szét xy NPC hajót, akkor boritékolható is a végeredmény. A mai játékokat elnézve, sajnos, megse lepődnék túlzottan amennyiben ilyen fordulatot venne a dolog.
    Én magamat régi ST hívőnek vallom és nekem már az eleve nem igazán tetszik, hogy az alap koncpepcióval ellentétben vagyis a "eljutni oda, ahova ember még nem merészkedett" helyett "Lőni mindenkire, akire eddig még nem" stílus uralkodott el.
  • NEXUS6 #31
    A játék is az eddigi infók alapján csak gyakás és lövés lesz. Kíváncsi leszek, hogy bekerülnek-e olyan kvesztek, hogy deríts fel valamilyen fizikai anomáliát, vagy egy ismeretlen naprendszert. Mert szerintem igazi sci-fistát az ilyenek is érdekelnének.
  • NEXUS6 #30
    Hát igen a sci-fi, az nem nem fi-sci, vagy csak fi, mer az már herripotter.

    Nem azt mondom, hogy szájbarágósan tudományos legyen, de igazából az adja az ilyen művek lényegét, hogy a tudomány határterületeinek filozófikus kérdéseit boncolgatják. És nem azt, hogy pl. XY bűnöző kap-e politikai menedékjogot vagy sem. Persze lehetnek társadalomtudományi kérdések is, de mondom az azért elég kevés, hogy gyak csak az aktuális politikai kérdéseket dramatizáljuk.

    Pl a Klingon birodalom gyak a Szovjetuniónak felel meg, és amikor a hidegháború végetért, hát akkor a Klingon birodalommal is békét kötöttek. Valamelyik mozifilm is úgy kezdődött, hogy volt egy nagy robbanás ami meggyengítette a Klingonokat és ezért kezdtek tárgyalásokat. Gyak a csernobili katasztrófa analógiája ez is.

    Szal igen a sorozaban vannak tudományos jellegű kérdések is, de tényleg elég gyenge az egész ilyen szempontból. Sokkal többször nyúltak a fézerekhez, mint az indokolt lett volna, csak azért hogy az átlagamcsi ne aladjon el a filmen.
  • DrRadon #29
    Persze, a Star Trek egy nagyon jól kitalált világ, csak egy-két ( inkább jópár ) epizód írót nem kellet volna a közelébe engedni. Arról nem is beszélve, hogy valamivel jobban odafigyelhettek volna egy-két apróságra, amitől kicsit jobban bele élhette volna magát egy magamfajta földhözragadtabb gondolkodású egyén is.

    Neked talán lehet, hogy nem furcsa, hogy senkin sincs elemi védőeszköz sem, holott minden epizódban legalább két pult felrobban, pedig csak optikai áramkörök vannak benne. Ehhez a tömegesen elkövetett bakihoz kifejezetten gratulálok.

    Az is baromi idegesítő, amikor a hajót szarrá lövik és minden rázkódik a pajzs már-már alulról közelíti a nullát, és akkor két perc szünet, hogy a főhősök technoblabla dumát nyomatva szépen kitalálják miként meneküljenek meg. Amint megvan az ötlet, máris rázkódik a hajó a további találatoktól. Röhelyes.

    A változó fizikai törvényeken pedig azt értettem, hogy nincs két ugyanolyan okosság a különböző epizódokban. Legalább lenne valami egyezményes alap egy kézikönyv, ami alapján az epizódírók legalább részben hasonló kitalált fizikai törvényszerüségek mentén mozognának.

    Szerettem régen a Star Treket világát, de - hála az alkotóknak és a könyvíróknak - számomra már csak egy amcsi sorozat dömping, ami idiótán próbál elkápráztatni, és esélyt sem ad arra, hogy huzamosabb ideig bele élhessem magam.

  • Narxis #28
    Elég durva hiba az animátorok hanyagságát összemosni a Trek világ alkotóival és rajongóival. Most egy tükröződő felülettel mit kezdjünk? Írjunk petíciót mint minden barom? Ez legyen a Trek filmek legnagyobb baja.

    Lassú Borgok? Melyik részt láttad te utoljára? A Borgok első bemutatkozása a TNG-ben volt Picard ellen, ott tényleg kicsit lassúak voltak cserébe viszont alkalmazkodók és aztán elpusztíthatatlanok( Tekintsünk el az Archer kapitány féle Enterprise változattól). A Voyagerben már teljesen normálisan mozogtak, sőt a mozifilmben is. Egyébként ez mutatja azt, hogy félig gépek félig emberek. Folyton változó fizikai törvények? Bevallom őszintén, hogy nem vagyok fizikus, gondolom a nézők többsége sem az, ergo miért kellene, hogy egy sokszor tanulságos, erkölcsi problémákkal foglalkozó, szórakoztató sorozat/film a Nasa sokadik dokumentumfilmje legyen? A másik pedig, hogyha te ennyit értettél meg a Star Trek mondanivalójából akkor jobb is ha hanyagolod ezt a világot, nem neked készült. A Trek már több mint 40 éve létezik. A mai napig sok régi rész erkölcsi mondanivalója megállja a helyét. Olyan témákkal foglalkoztak mint pl. a rasszizmus, környezetszennyezés, atomháború stb. mindezt emészthető köntösbe bújtatva. Természetesen nem titkolt célja a szórakoztatás is, rengeteg olyan rész volt aminek semmi mondanivalója nem volt, csak, hogy egy időre elfelejtse az ember a jelenlegi rothadó világot és abban az utópiában találja magát amit Gene Roddenberry megálmodott. Egy olyan világ ahol nincs éhezés, nincs profit hajhászás, pusztán elménk és testünk tökéletesítésével kell foglalkoznunk és gyarapítanunk kultúránkat.
  • VoneOut #27



    I`m to sexy for my love, love...

  • Magnetic #26
    Azt hittem több hozzászólás lesz...
  • Narxis #25
    A Voyager volt talán az egyik legsikeresebb.
  • NEXUS6 #24
    Hát megnéztem a játék trailerét és nagyon wow fílingje van, a színvilágnak, a gyalogos kűzdelemnek, mindennek.;(