Alex

A tervek szerint halad a Spore fejlesztése

A lénykészítő kiadása után özönleni kezdtek a mindenféle csápos szörnyek a Spore weboldalára. Az EA elégedett, a fejlesztők bizakodóak.

Az Eurogamer ennek alkalmából mikronfonvégre kapta Lucy Bradshaw-t, a Spore executive producerét. Lucy elmondta, hogy már a korai fázisban eldöntötték, hogy még a játék elkészülte előtt kiadják a lénykészítő modult, hogy bemutassák min is dolgoznak. Ennek célja a PR értéken kívül egy közösség kialakítása is volt a Spore.com körül. Manapság felkapott webes trend a felhasználók készítette tartalom, de Lucy kiemelte, hogy ők a Sims és a SimCity játékok körüli felhajtás miatt már évek óta élvezik a rajongókból áradó kreatív erőt. Persze ennek veszélye is van, a csekély képzelőerejű felhasználó unatkozhat, de Bradshaw közlése szerint a lénykészítővel az 5 éves kisgyerektől a 70 éves nagymamáig mindenki megtalálja a számítását.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Lucy Bradshaw elmondta, hogy ugyan a játék koncepciója bonyolultnak tűnhet, de mégis nagyon egyszerű lesz játszani vele. Lényünk kialakítása közvetlen hatással van a játékmenetre, azaz ugyan egy érdekesen kinéző kreatúra vidám másodperceket okozhat, nagyon fontos az is, hogy mire képes. Mivel teremtményünknek központi szerepe van, sok időt fordítottak a generálás egyszerű, felhasználóbarát kezelőfelületére, az intuítiv kialakításra.

A játékban megtaláljuk a ma oly divatos szociális hálózatok minden eszközét - képmegosztás, kapcsolati háló - mindez azért, hogy gazdag közösség jöjjön létre a Spore körül. Lényünk megalkotása után tesztelhetjük, lefényképezhetjük, videót készíthetünk róla, és ezeket egy kattintással elküldhetjük barátainknak, vagy feltölthetjük a központi weblapra, a Sporepediára. Ezen eltárolják a világ bármely pontjáról feltöltött alkotásokat, melyek között kereshetünk, véleményezhetjük vagy persze le is tölthetjük azokat.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Spore fejlesztése sok évvel ezelőtt kezdődőtt, akkor még az internet szerepe nem volt ennyire meghatározó. Ma aktívabbak az emberek, de az alapvető cél már akkor is a rajongók bevonása volt a tartalomkészítés folyamatába - mesélte Bradshaw. A trendeket ismerve azonban még jobban mertek volna erre építeni, például a Sporepediát magába a játékba építették volna be, közvetlenül a játékosok orra elé dugva. Reményeik szerint a Spore a Simshez hasonló sikert ér majd el - zárta az interjút a producer. A számítógépek képernyőjén szeptember ötödikén üdvözölhetjük majd a játékot.

A lénykészítő letöltése

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Viltord #24
    Szépen kérlek nézzétek meg az oldalamat:
    www.sporeleny.extra.hu
    Itt sok érdekes infót találsz a Spore Lénylaborról és a teljes Spore-ról, plusz vannak egyéb extra dolgok is. Mindenképp nézz be, ne hagyd ki! :-) Vannak magyar tagok listán is, melyen te is rajta lehetsz. Az oldalt mindig igyekszem rendszeresen frissíteni, amikor és ahogy tudom. Néha versenyt is indítok (nemrég indítottam az 1. versenyt augusztus 23-a és október 30-a között), részletek az oldalamon. Kérlek nevezz be a versenyemre, ha Spore tag vagy (ha még nem vagy az, akkor is azzá válhatsz nyugodtan)! Van ott demo is, a Leírás(ok)ból lejjebb letölthető, azzal is készíthetsz lényt a versenyre. De előtte mindenképp olvasd el a Verseny(ek) menüpontban leírt dolgokat.
  • johngoku #23
    Töltsd le a legújabb directx-et! Fent van a szoftverletöltő oldalak többségén.
  • koloncos #22
    Tud nekem valaki segíteni ezt írja a spore indításakor!: d3dx9_27.dll nem található. Mit tegyek h tudjak lényt kreálni ?
  • polarka #21
    A trialt próbáltam telepíteni és ezt az error üzenetet dobta ki:
    ">SetupNew\setup.cpp (135)
    PAPP:
    PVENDOR:
    PGUID:
    $14.0.0.162
    @Windows XP Service Pack 2 (2600) Non IE/Netscape 61608.18"
  • narumon #20
    Ugyanez a gondom nekem is, hogy szerintem csak a máz lesz más. Mennyire lesznek ezek a lények intelligensek? Vagy abszolút én irányitom őket? Akkor nekem már ki is esett...
  • tothadam923 #19
    Inkább a Világok harcára hasonlít :)
  • szvini #18
    Ez nem pajzán játék :D a lónak meg a szamárnak a kölyke is csak öszvér és az már szaporodni sem tud :D:D:D, már szerintem így is jó ötletek vannak benne, most az hogy tamagocsihoz hasonlít, azon vitatkoznék, akkor inkább már pokemonhoz hasonlítsd :D:D:D.
    Szerintem is kellemes kikapcsolódás lesz, majd amikor a másik bolygó népét, aki le van tőlünk maradva fejlődésben leigázni :D az full poén, Hitlert játszani :D:D: muhahaha, vagy istenkedni.
    http://uk.youtube.com/watch?v=WHaulHxmO4A

    http://uk.youtube.com/watch?v=t5gTrW_2_mw
  • szvini #17
    Én mint szimsz gyűlölő, szerintem népszerű lesz :D, jaj most úgy fikáznám, de visszafogom magamat.
  • tothadam923 #16
    Ez még a Spore-nál is jobb: önmagát játszó játék
  • NEXUS6 #15
    Hát én nagy scif-fi buzi vagyok, de engem ez a dolog abszolút nem fog meg, már az ötlet szintjén sem. Kb versenyeztesd a tamagocsijaidat szintű dolog, de ettől még persze lehet jó. De ha csak a Black&White-re gondolok, akkor kicsit fennatrtással kell kezelni szerintem.

    Az addig rendben, hogy eltérő lényeket lehet létrehozni, de vajon mennyire lehet eltérő az a rendszer amiben működnek, úgy értem létre tudnak-e hozni teljesen más kultúrát maguk körül. Mert ha nem akkor kb annyit ér, hogy milyen színes ruhát adunk rájuk, meg milyen bónuszokat egyes tulajdonságaikra, és a nagy stratégia ebben ki is merül.