Alex
A tervek szerint halad a Spore fejlesztése
A lénykészítő kiadása után özönleni kezdtek a mindenféle csápos szörnyek a Spore weboldalára. Az EA elégedett, a fejlesztők bizakodóak.
Az Eurogamer ennek alkalmából mikronfonvégre kapta Lucy Bradshaw-t, a Spore executive producerét. Lucy elmondta, hogy már a korai fázisban eldöntötték, hogy még a játék elkészülte előtt kiadják a lénykészítő modult, hogy bemutassák min is dolgoznak. Ennek célja a PR értéken kívül egy közösség kialakítása is volt a Spore.com körül. Manapság felkapott webes trend a felhasználók készítette tartalom, de Lucy kiemelte, hogy ők a Sims és a SimCity játékok körüli felhajtás miatt már évek óta élvezik a rajongókból áradó kreatív erőt. Persze ennek veszélye is van, a csekély képzelőerejű felhasználó unatkozhat, de Bradshaw közlése szerint a lénykészítővel az 5 éves kisgyerektől a 70 éves nagymamáig mindenki megtalálja a számítását.
Lucy Bradshaw elmondta, hogy ugyan a játék koncepciója bonyolultnak tűnhet, de mégis nagyon egyszerű lesz játszani vele. Lényünk kialakítása közvetlen hatással van a játékmenetre, azaz ugyan egy érdekesen kinéző kreatúra vidám másodperceket okozhat, nagyon fontos az is, hogy mire képes. Mivel teremtményünknek központi szerepe van, sok időt fordítottak a generálás egyszerű, felhasználóbarát kezelőfelületére, az intuítiv kialakításra.
A játékban megtaláljuk a ma oly divatos szociális hálózatok minden eszközét - képmegosztás, kapcsolati háló - mindez azért, hogy gazdag közösség jöjjön létre a Spore körül. Lényünk megalkotása után tesztelhetjük, lefényképezhetjük, videót készíthetünk róla, és ezeket egy kattintással elküldhetjük barátainknak, vagy feltölthetjük a központi weblapra, a Sporepediára. Ezen eltárolják a világ bármely pontjáról feltöltött alkotásokat, melyek között kereshetünk, véleményezhetjük vagy persze le is tölthetjük azokat.
A Spore fejlesztése sok évvel ezelőtt kezdődőtt, akkor még az internet szerepe nem volt ennyire meghatározó. Ma aktívabbak az emberek, de az alapvető cél már akkor is a rajongók bevonása volt a tartalomkészítés folyamatába - mesélte Bradshaw. A trendeket ismerve azonban még jobban mertek volna erre építeni, például a Sporepediát magába a játékba építették volna be, közvetlenül a játékosok orra elé dugva. Reményeik szerint a Spore a Simshez hasonló sikert ér majd el - zárta az interjút a producer. A számítógépek képernyőjén szeptember ötödikén üdvözölhetjük majd a játékot.
A lénykészítő letöltése
Az Eurogamer ennek alkalmából mikronfonvégre kapta Lucy Bradshaw-t, a Spore executive producerét. Lucy elmondta, hogy már a korai fázisban eldöntötték, hogy még a játék elkészülte előtt kiadják a lénykészítő modult, hogy bemutassák min is dolgoznak. Ennek célja a PR értéken kívül egy közösség kialakítása is volt a Spore.com körül. Manapság felkapott webes trend a felhasználók készítette tartalom, de Lucy kiemelte, hogy ők a Sims és a SimCity játékok körüli felhajtás miatt már évek óta élvezik a rajongókból áradó kreatív erőt. Persze ennek veszélye is van, a csekély képzelőerejű felhasználó unatkozhat, de Bradshaw közlése szerint a lénykészítővel az 5 éves kisgyerektől a 70 éves nagymamáig mindenki megtalálja a számítását.
Lucy Bradshaw elmondta, hogy ugyan a játék koncepciója bonyolultnak tűnhet, de mégis nagyon egyszerű lesz játszani vele. Lényünk kialakítása közvetlen hatással van a játékmenetre, azaz ugyan egy érdekesen kinéző kreatúra vidám másodperceket okozhat, nagyon fontos az is, hogy mire képes. Mivel teremtményünknek központi szerepe van, sok időt fordítottak a generálás egyszerű, felhasználóbarát kezelőfelületére, az intuítiv kialakításra.
A játékban megtaláljuk a ma oly divatos szociális hálózatok minden eszközét - képmegosztás, kapcsolati háló - mindez azért, hogy gazdag közösség jöjjön létre a Spore körül. Lényünk megalkotása után tesztelhetjük, lefényképezhetjük, videót készíthetünk róla, és ezeket egy kattintással elküldhetjük barátainknak, vagy feltölthetjük a központi weblapra, a Sporepediára. Ezen eltárolják a világ bármely pontjáról feltöltött alkotásokat, melyek között kereshetünk, véleményezhetjük vagy persze le is tölthetjük azokat.
A Spore fejlesztése sok évvel ezelőtt kezdődőtt, akkor még az internet szerepe nem volt ennyire meghatározó. Ma aktívabbak az emberek, de az alapvető cél már akkor is a rajongók bevonása volt a tartalomkészítés folyamatába - mesélte Bradshaw. A trendeket ismerve azonban még jobban mertek volna erre építeni, például a Sporepediát magába a játékba építették volna be, közvetlenül a játékosok orra elé dugva. Reményeik szerint a Spore a Simshez hasonló sikert ér majd el - zárta az interjút a producer. A számítógépek képernyőjén szeptember ötödikén üdvözölhetjük majd a játékot.
A lénykészítő letöltése