Ötvös Tibor

Need for Speed: Undercover bejelentés

A nem túl sikeres Pro Street után az Electronic Arts újra vált és ismét más irányba próbálja terelgetni a sorozatot.

A jelenleg Undercover címen futó rész a hírek szerint kétszer annyi fejlesztési időt kapott, mint elődei. Viszont ha hozzávesszük, hogy ezt a dupla időt egy, az eddigi részek fejlesztőihez képest csak feleakkora létszámmal dolgozó csapat kapta, akkor máris ugyanott vagyunk, mint eddig.



További rossz (?) hír, hogy az EA egyszerűen nem hajlandó visszatérni az Undergroundos gyökerekhez és ezúttal azt találták ki, hogy komoly története lesz az új Need for Speednek. A kiadó elnöke, John Riccitiello annyit elárult, hogy a Szállító című filmhez fog hasonlítani a játékmenet. Jelenleg ennyi, képek, pontosítások illetve további részletek az idei E3-on várhatók. A platformokat sem jelentették be, de az eddigiekből kiindulva a mikrohullámú sütőt leszámítva mindenre kiadják majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • babati #42
    üdv. télleg lenyűgöző a véleményed, de!!! az underground engem is nagyon meglepett sőt... de nem ilyen néven kellet volna neki kijönnie hogy nfs, hiszen ahogy mondtad az nfs-től nem ezt vártuk soha. üdv. zoli
  • lac14 #41
    végre egy tök korrekt vélemény
    kicsit hosszú volt,de megérte elolvasni
    egyetértek veled egészen a 6. részig,mert én más véleményel vagyok az Nfs Underground-ról,mikor elöször játszottam vele valami hihetetlen nagy feelinget adott és ez az érzés még mindig bennem van vele kapcsolatban, bár az elöző részek közül csak az NFS2 Se és az NFS3al játszottam igazán sokat,
    az NFSU 2-röl sajna ezt már nem mondhatom el, a grafikai javuláson és a szabadon bejárható városon kivül szinte semmi jó nincs benne,kicsit eltulozták sztem
    viszont az MW-nél ujra volt egy a 7. részhez hasonló érzésem
    a történet, a zaruk(bár kicsit tuleröltették benne)a nem tulzásba vitt tuningolások,szebb grafika,
    sajna az MW után már csak agyon effectezett , végletekig eltulzott ,agyoneröltettett részeket kaptunk
    kiváncsi vagyok mit fognak ebböl kihozni, nagyon énse reménykedek de azért örülnék neki ha végre kapnánk egy "nextgen" grafikával megáldott
    izgalmas ,nem egyszer ki játszhatós NFS-t
  • LeWyTy #40
    Ezt tedd fel valahogy az NFS vagy az EA oldalára angolul.Lehet hogy megváltod vele a világot.De most komolyan.
  • Tower Guard #39
    Elolvastam, kicsit hosszú:D de igazad van. Én nem ismertem az első 3 részt, de a többit igen, azt leszámítva elátámasztom a véleményedet, és szerintem is valahogy így alakult ez az egész nfs-es történelem.
  • Lambo fan #38
    Üdv!
    Az én véleményem:
    1994. Megjelent a The Need For Speed. Akkoriban érdeklődés szintjén megvettem, mivel az EA Canada stúdió fejlesztése alattkészült (ami a Distinctive Software néven futott az EA felvásárlása előtt, ami több színvonalas autósjátékot is csinált a 80-as években). A játék egyből a média középpontjába került, mint az egyik legrealisztikusabb és legszebb grafikájú autós játék. Játék menüjében elérhető élő videók az autókról, történeti volna és történelem az autómárkákról, hűű, micsoda ujdonság volt. Bizony, úttörő volt!
    Érthető módon 1997-ben műr tűkön ültem, mikor kiadták a II SE-t, rohantam, megvettem. Isteni játék volt, a legegzotikusabb szupersportkocsik (McLaren F1 lol!), gyönyörű tájakon való suhanás, grafika még szebb, a realisztikus irányítás romlott valamivel, de a játékélmény csak emelkedett az előző részhez képest, ahogy mindenki másnak is, akivel osztott képernyővel játszottunk. Játék menüjében itt is elérhetőek voltak videók az autókról, amik az életben készültek, márka történelmi áttekintés stb.
    1998, kijött a III. rész, a Hot Pursuit. Futottam, megvettem. Hű mekkora játék volt. Irányítás megmaradt a második rész szintjén, de a 3D gyorsítókártyákat támogató grafika mindenért kárpótolt, játékélmény tovább emelkedett ebben a részben, isteni volt az osztott képernyős játék, szép pályák és tájak, remek szupersportkocsik(Lamborghini Diablo SV ,Mercedes CLK-GTR, stb). Az autómárkák, autó típúsok történeti áttekintése itt is dominált.
    1999. Kijött a folytatás, a High Stakes (Európában Road Challenge néven futott) A kedves olvasó már bizonyára kitalálta: rohantam, megvettem. Hű, micsoda folytatás volt! Realisztikusabb irányítás, mint az előző részben, grafika tovább javult, kitűnő karrier mód jött, még szebb pályák és tájak mint az előző részben, ráadásul az előző rész pályái is elérhetőek voltak, nagyon élvezetes szupersportkocsik (McLaren F1 LM, Mercedes CLK-GTR, Ferrari F50...)
    2000. Kijött az 5.rész, a Porsche Unleashed (Európában a Porsche 2000 néven futott). Ez volt az első NFS, amit már előrendeltem, a játék előzetesről alkotott véleményem alapján.! A kritikusok szerint is ez volt az akkori legeltalátabb rész, soha nem látott grafikai gyönyörrel, az összes résznél realisztikusabb irányítással,ami keverte a szimulációs és arcade irányítási elemeket, kitűnő karrier móddal,kitűnő modelltörténeti inormációkkal.
    Ez volt a „régi” NFS sorozat csúcspontja, eddig a pontig minden rész tudott újabbat hozni, többet adni a közönségnek, kitűnő belső kormánynézettel, jó irányítással.

    Aztán egyszer csak 2002-ben felvásárolta a szintén Kanadai EA Black Box stúdió az eddigi részeket alkotó EA Canada-t(ne feledjük hogy az EA Canada a Distinctive Software csapata volt eredetileg) Innentől kezdve nem csak pusztán egy névváltásról volt szó, mint legutóbb, az EA Black Box új fejlesztőkkel készítette az NFS részeket, amidurván rányomta a béyegét a sorozatra!!!! Eltűntek a belső kormánynézetek, ami eddig még sosem fordult elő, eltűntek a csodaszép márka és modelltörténeti áttekintések a játékban, eltűntek az autókról megtekinthető videók. Pusztán csak ennyit veztettünk –hittem először.
    Ugyanis 2002-ben az új fejlesztőcsoport a 6.résznek a Hot Pursuit 2-őt jelentete meg, mely ugyan csak csodaszép pályákon és tájakon játszódott, fantasztikus szuperspotautókkal(FerrariF50,McLaren F1, Lamborghini Murciélago, Mercedes CLK-GTR, stb…) Rohantam is, ezt is megvettem egy kisebb késéssel, valamicskével megjelenés után rászántam magam. Igen csalódtam az előző részekből elhagyott elemek miatt, sokat rágtam miatta a fogam, szidtam az új tervezőket, de azért mindent összevetve tetszett a játékmenet, főleg online kitűnő hálójtékot kínált(mind máig, a mai napig fut fél tucat szerver folyamatosan, vagy még több is!) De mindez, hogy csak ennyit vesztettünk a régi részekből, túl szép lett volna, hogy igaz legyen.
    2003, kijött a 7.rész, az Underground. Innentől SZÁMOMRA (azok számára nem, akik akkor ebben a tájt voltak apró tinik és ismerkedtek meg az NFS sorozattal) kezdődött az igazi szakadék. Az a szakadék, amin az NFS rohant lefelé, néha meg megállva, néha gyorsabban zuhanva, de ki sosem kecmergett az én szememben, még ha az eladási ráták soha nem látott értékeket is mutattak –ez kellett az akkori fiataloknak, a mozifilmek hatására, na...
    Ez volt eddig a legelső NFS rész, melyet több hónapos késéssel voltam hajlandó megvenni. Nem is tetszett, soha azelőtt nem játszottam még ilyen keveset NFS-el, borzasztó volt. Végigvittem, utána évekig hozzá sem nyúltam. MINDEn régi NFS elem eltűnt, nem egyszerű továbbfejlesztésről volt szó, az új fejlesztő stúdió egy ÚJ játékot alkotott. Persze ettől még másoknak biztos tetszik, nekem nem tetszett.
    Elég ramaty autóválaszték jellemezte ezt a rész, mely még sosem volt jellemző NFS-re , ráadásul csodaszép tájú pályáknak semmi nyoma sem volt, folyton ugyanazok a csúnya sötét vári pályák, melyek néha meg voltak kombinálva, ennél rosszabb pályák NFS-ben eddig még sosem voltak.
    2004, itt volt a 8.rész, az Underground 2. Megvettem pár hónapos késéssel, jobban feldobott sokkal, mint az előző rész., mivel olyan újdonságot hordozott, mint a szabadon járható város, ez volt az az elem, amiért leginkább kíváncsi voltam rá. A régi NFS elemekből szintén semmi, sajnos ez a rész sem tetszett túlzottan. Szintén ramaty autó választék, a pályák csinosodtak, de még mindig visszalépés volt a régi NFS széiához képest, nagycsalódás volt ismét
    2005, kijött a 9.rész, a Most Wanted. Nagyon beindultam, hogy végre visszatérnek a régi irányvonalhoz (hittem ezt naívan). Ugyanis nagyon szép tájú , gyönyörű grafikájú képek láttak napvilágot megjelenés előtt, hihetetlenül szuperül hangzó autólistával (VÉGRE nem csak olcsó „hétköznapi” tuning szekerekkel lehetett menni, hanem szupersportkocsikkal, és veterán autókkal is. Ráadásul a régi rendőrös üldözősdit is visszahozták. Még ha se belső kormánynézet nem volt mindig, előrendeltem a játékot, megjött, először örültem, végigjátszottam, és sajnos csalódtam. Vegyes érzelmei voltak: tetszett is meg nem, bár a 7. és 8.résznél mérföldekkel jobb volt, nem hozta a várt hangulatot sem irányítás termén, sem valósághűség terén (LEGJOBBAN azt utáltam, hogy egy a valóságban 3-4 milliós Fiat Punto-t szarrá tuningolva ugyanúgy gyorsulhattunk és kanyarodhattunk kb a pályákon, mint egy széttuningol Murciélago-val vagy széttuningolt Porsche Carrera GT-vel, nevetséges volt, na…)
    Ez volt az a pont, mikor az új fejlesztő csapat (EA Black Box) a csúcsra jutott véleményem szerint,
    Ugyanis a 2006-ban kiadott 10.rész, a Carbon egy gyorsan összedobott MostWanted klón, egy erős túlzással élve, mintha csak egy kiegészítő lemeze lenne felpatchelve. Megvettem, nem tetszett, még annyira sem, mint a Most Wanted
    2007. Pro Street személyében itt vol a sokadik: 11.rész. Itt már nem reméltem semmit, rajongásomtól fogva beszereztem miután lement az ára, jobban tetszik, mint a Carbon, de a Most Wanted-ot élményben nem veri, maximum nekem csak abban tetszett jobban, hogy valósághűbb a Most Wanted-nál is.
    Hát ez a helyzet, ez a véleményem, az NFS 6-11 nem valami túl jó, nem tudta olyan mértékben fokozni egyes részek között a játékélményt, mint ahogy zajlott ez a 1-5 részekig. Habár ez csak az én véleményem, ahányan vagyunk, anyi féle érzéssel közelítünk a sorozathoz, mindenki más korosztály, máskor ismerkedett meg vele, mást szeret, stb…
    NEKEm, mint a kezdetektől rajongó NFS fan-nak, csalódás az új stúdió munkája évek óta, az EA jelenlegi politikája (jó, régebben sem volt túlságosan másként, éremes a Wikipedia-ban történelmi áttekintést olvasni az Electronic Arts múltjáról, kezdeteiről).
    Én nem várok már semmit se a 12.résztől, majd miután lement az ára, megveszem, és felteszem a polcra a gyűjteménybe. Számomra a régi hőn imádott NFS széria halott (persze mind máig játszogatok mind a 11 résszel hébe-hóba) és sztem már nem is jön vissza, az amit ránk hagyott, megvan, játszhatok vele, jól érezhetem magam vele, de újabb folytatást nem várok ebben az irányvonalban. Remélem azért az elkövetkezendő jövőbeli részekben is találok majd itt-ott vmi örömöt és játékélményt
    Üdv
    Egy NFS fan.
  • Hedgehunter #37
    Szurkulet....
  • lama king19 #36
    ez a rész esti vagy nappali játék lesz?????
  • Kockazone #35
    nem adják ki mikróra??? pedig most véttünk egyet és míg grillez is most akkó' bobjám ki???? :P :)

    Most komolyan mi ez a hülyeség hogy az "EA egyszerűen nem hajlandó visszatérni az Undergroundos gyökerekhez " ok ne csináljanak u3-at csináljanak egy újabb csilli-villi grafikás pros2-t ! Csak akkor senki se fog ürülni se az nfs játékosok se a gyártó,kiadó mittomén mer senki nem fogja megvenni a huszadrangú xar játékot! Ja és p2000,u,u2,mw 10vagy mennyi részből ennyit volt érdemes kiadni! (szerintem)
  • Celeborn #34
    Megmondom őszintén, elég távoli emlékek ezek, szóval akár igazad is lehet. :) De a lényeget úgyis értetted. Az a stílus tetszett, és hiányolom.
  • Indigo #33
    Pedig ez már régen eldőlt mindenki fejében ;) Akinek eddig fostalicska volt az "újkori" nfs sorozat, annak a legújabb rész is az lesz... (kutyából nem lesz szalonna)