Alex

A mozi terén látja a kiutat a Ubisoft

A Ubisoft vezetője, Yves Guillemot cége nagyszabású terveiről, a 3D játékok megjelenéséről és filmpiacra belépésről beszélt.

Mint arról beszámoltunk, a Ubisoft a múlt héten tartotta meg a Ubidays eseményt Párizsban, ahol bemutatták az év során megjelenő termékeiket. A GamesIndustry.biz ennek kapcsán készített interjút a cég vezérigazgatójával, Yves Guillemottal, aki igen elégedetten nyilatkozott jelenlegi helyzetükről. Az új eszközök és lehetőségek által, mint például a hangirányítás fényes jövőt lát a videójátékok előtt, azok végre szélesebb közönséghez juthatnak el. Legfőbb feladatnak a kezelhetőség javítását és az újgenerációs konzolok képességeinek teljes kihasználását tartja.

A Ubidays legérdekesebb bejelentéseinek egyike egy 3D sztereoszkópikus játék terve, melyet a vállalat James Cameron készülő, korszakalkotónak tartott filmje, az Avatár technológiáinak felhasználásával fog elkészíteni. Mivel elképzeléseik megegyeznek, közlése szerint a lehető legtöbb mozis elemet szeretnék felhasználni. Yves Guillemot szerint a végeredmény csodálatos, azonban gyakorlati szempontból sokat levon ebből, hogy csak speciális tévén, szemüveggel élvezhető, hagyományos tévén nem.

A vezérigazgatót azonban ez sem riasztja vissza, véleménye szerint így sem drága, és a technológiaváltás mindenképp költségekkel jár. Nagyon fontosnak tartja a 3D technika tesztelését, és nagyon bízik abban, hogy a három dimenziós Avatár film sikere magával vonzza a fogyasztók igényét is egy hasonló otthoni szórakozásra. Ezt követően kifejtette, hogy a Gyűrűk Ura film jeleneteit készítő Weta studió babérjaira is törnek, már képzik és keresik jövendő munkatársaikat. Ezzel együtt egy sima árukapcsolással jövőbeli játékaik minőségét is drasztikusan emelni kivánják: Guillemot szerint a jövőben drasztikusan nőni fog a játékok költségvetése, amiből szebb háttereket, animációkat, karaktereket és forgatókönyvet lehet csinálni, azonban ehhez megfelelő szaktudás is kell majd. Leszögezte, hogy a mozi felé nyitással együtt külső cégeket is bevonnak, céljuk tehát nem a forgalmazóvá válás, hanem a játékosok jobb kiszolgálása.


Ezzel együtt egészpályás letámadást indítanak: a számítógépjátékokkal együtt fog megjelenni termékeik könyv és moziváltozata is. Az eltérő nézőpontokkal mélyebb karakterformálást, gazdagabb élményeket szeretnének nyújtani. E tervek első tagjai, a könyvek már készülnek, de egy kisebb, játékon alapuló tévésorozaton is dolgoznak.

Ugyan az eseményen nem jelentettek be teljesen új márkanevet, de a vezérigazgató szerint több, nagy piaci lehetőségekkel bíró ötletük van, azonban ezeket visszatartják, mert olyan kemény a konkurencia, hogy csak erős támogatással, jól menedzselve tudják valóra váltani a bennük rejlő potenciált. A Beyond Good & Evil második részéről szólva elismerte, hogy az első rész nem hozta a várt eladási adatokat, azonban kiemelte, hogy aki megvette - és ezek közül jóval több lány volt, mint az szokásos -, az olyannyira elégedett volt vele, hogy mégis a folytatás mellett döntöttek. Úgy véli, a piac némileg változott, nagyobb az igény az ilyen játékokra. A játékosok összetétele is kedvezőbbre fordult, azaz a kezelhetőség még egyszerübb lesz.

Yves Guillemot közölte, hogy piacukat az EA és a Take-Two által uralt sportjáték szegmensre is ki akarják terjeszteni, melyet a snowboard bajnok Shaun White leszerződtetésével remélnek megvalósítani. Az újgenerációs konzolokról szólva kiemelte, hogy a helyzetet hasonlónak látja, mint korábban az Xbox - PS2 harcot, azaz ma is mindkét konzolra (Xbox 360, PS3) fejlesztenek. Jövőre 900 új munkatársat szerződtetnek, és az állások egy részét kisebb cégek felvásárlásával tervezik betölteni.

A világpiacot nézve Yves Guillemot cégét harmadiknak tartja, forgalmuk 5 százaléka jön Japánból és Ázsiából, fele Európából, 45 százaléka pedig az Egyesült Államokból. A terjeszkedéshez véleménye szerint csak jó minőségű játékokra van szükség: egy 10-15 millió példányban elkelő termék ugyanannyit hoz, mint egy 1-2 milliárd dollárt érő vállalat teljes nyeresége. Éppen ezért koncentrálják erőforrásaikat, vágnak bele a mozistudió létrehozásába és egyéb dolgokba. Guillemot több időt és pénzt akar játékaikra fordítani, mint a konkurencia, és mindent meg kíván tenni annak érdekében, hogy biztosítsa a fejlesztőknek a megfelelő erőforrásokat, hogy eséllyel szállhassanak harcba versenytársaikkal.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • vrg2 #6
    .......
  • jamborl #5
    ha a black&whiteo az ubi alatt publikaltak volna, akkor azt mondanam a legjobbak:)
    de az EA:))
    nem is csodalom hogy haragszanak az EAra es konkurens cegnek tekintik, -mivel talan a legnagyobbak:)-, hiszen egy jo kis reszt harapott ki az ubibol a reszvenyekkel:)

    a cikkhez visszaterve, honnan van az ubinak ilyen fejlesztesekre penze?
    osszeolvad valakikkel? vesz kolcsont a bankbol?:)

    az UBI, ugy mint az EA, egy egy jatekra tobbet millio dollart kolt el, ami vissza is kell teruljon nekik valahol, most forgatjak a prince of persia filmet, es higyjetek el be fog neki jonni. Ove a jog a reklam, a marketing, az osszes jog ezzel a nevvel kapcsolatban
    jo otlet hogy minden (befutott) jatekbol csinalhatnak filemt is, de persze nem eredeti

    ezaltal aki nem jatszott de latta a filmet lehet megveszi a jatekot is, forditva pedig biztos mukodik es megnezi a filmet.

    egy baj van csak, hogy egyre jobban a penzrol szol az egesz jatekpiac is (mint minden piac:D), es egyre kevesebb a valamire valo jatek
    annyit teszenk cask hogy turbozzak a grafikat ezaltal egyre tobb a bug, hiszen karacsony elott ki kell jojjon a jatek a piacra(nem tehetek a karacsonyfa ala kisvonatot a fiamnak, neki ASSASSIN'S CREED kell), tele vannak bugokkal, otelthianyosak, elsiettek.

    (az ASSASIN's CREEDtol azert leesett az allam, ajanlom mindenki figyelmebe "8600+ video") ja es UBI az is:D

  • jamborl #4
    az ubisoft letett egy Heroes szeriat(vagy csak az utolsot?, mar nem tudom) az asztalra nekunk.
    egy 4 reszes Myst szeriat.
    Gondoljatok csak a Dark Messiahra ahol szinten nagyott alakitott, bar ahhoz se volt eleg jo gepem, de a jatekot vegigjatszottam, mert megfogott ugy mint a Call of Juarez is egyedi volt a maga nemeben.

    Az egyediseget illetoen en inkabb a XIII-at emeltem volna ki. Mert nalam meg mindig a kedvenc jatekaim egyike shooter teren. Mert az a jatek magaert beszel. Aki ismeri tudja mirol beszelek, aki meg nem ne gondoljon nagy dolgokat bele, egyszaeruen csak probalja ki.

    Ott a Tom Clancy klan egesz tagja is es meg sok jo nev, vagy a Rayman.
    Persze vannak roszak is, mint minden cegnel, de hat emberek vagyunk:)


  • jamborl #3
    Az Ubisoft szerintem jogosan erdemelne az elso helyet is, az altala publikalt illetve keszitett jatekok teren!!!
    Oriasi nevek jottek ki altala, es nem csak az eladas szamit ilyen teren szerintem , hanem hogy emnyire eredeti az otlete a jateknak.

    ott van sok EA jatek, en nem tudom megmondani melyik Fifa hanyas evu, csak azt hogy ennek kell 6os generacios video kartya es ennek nem.
    mig amire az ubisoft ratette a pecsetjet abban ritkan csalodtam
    ott van amit felhoznak a BG&E is, rengeteg kellemesen eltoltott orat okozot nekem es maig is ajanlom a fiatalabb korosztalynak, mert szerintem meg ma is megalja a helyet a gameplayrol meg ne is beszeljunk.
    talan a prince of persia hasonlithato hozza, feeling teren.
    a grafikat ne vegyuk mert anno gyonyoru volt a BG&E-is(nekem se volt eleg jo gepem hozza:D)

    azt sajnalom nagyon ezeknel a mostani jatekoknal hogy mar nem fogjak meg annyira az embert az eredetisegukkel,nem tudnak mar odaragasztani hetekig a fotelba (persze oke tudom oregszunk, problemak, gyerekek, csalad), de akkor is mintha hianyozna beloluk valami.


  • Rexhawk #2
    Szerintem elég hiteles cég az ubisoft eddigi játkaikal, amikkel jáccottam nálam mind megkapta a 75% !legalább!.
    a BG&E játékal is jáccottam és tetszett, csak két hibája volt(számomra):
    nem volt maggyar(kalandjátékoknál fontos hogy értsd mit csinálsz)
    szaggatva bírta csak az akkori gépem
    ezért abbahagytam, de lehet hogy majd egyszer ujra neki kezzdek:)
  • narumon #1
    Szép szavak, csak mit lehet belőle megvalósítani?