Alex
Battlefield Heroes: MMO vagy RPG?
A Battlefield márkanévre építkező ingyenes, webes EA játékról már sok mindent tudunk, de bekategorizálása mégsem egyszerű.
A képregényszerű grafikával bíró FPS lazára veszi majd a dolgokat, amit jól jellemez, hogy a háttértörténet szerint a két fél, a National és a Royal Armies közötti konfliktushoz egy sporteredmény miatti vita vezetett. A közösség egy nagy háború részese lesz, ennek célja, hogy minél tovább odakössék a résztvevőket. A DICE a játékot egy az eddigi célcsoportjától teljesen eltérő közönségnek szánja.
"Az ebédidőben, vagy délután, munka helyett játszó réteget akarjuk megfogni" - nyilatkozta James Salt vezető fejlesztő, utalva arra, hogy a Sony Planetside MMO-ját másolnák le ezzel. A humoros stílusból következően rengeteg találat kell valakinek a kiejtéséhez. "Azt szerettük volna, ha a játékosok nem halnak meg olyan gyakran. A Battlefield 2-nél az a tapasztalat, hogy újraéledés után pár másodpercen belül ismét könnyen meghalhatunk, majd megint 15 másodpercet kell várni arra, hogy ismét játszhassunk. Ezt meg akartuk szüntetni, ezért megnehezítettük egymás megölését."
A gyors halál kiküszöbölésére olyan szerepjátékokban előforduló képességeket vezetnek be, amikkel egy rövid időre megnövelhetjük sebességünket, védelmünket vagy célzásunkat. Ezek az effektek kiegyensúlyozzák a tudásbeli különbségeket, nem a nyers fejlövésen lesz a hangsúly. Salt ezt a kő-papír-olló játékhoz hasonlította: "Te kijátszod ezt a kártyát, felhúzod a pajzsod, de én tudom, hogy 30 másodpercen belül nem tudod ismét használni." A képességek fejlesztési pontokkal javíthatók és módosíthatók lesznek, ezeket pedig küldetések teljesítésével gyarapíthatjuk. "Jóval több fejlesztési út lesz, mint amennyi pontot elkölthetünk, így a játékosoknak el kell dönteniük, mindenhez érteni akarnak egy kicsit, vagy inkább egyvalamiben merülnek el mélyen." Tehát a karakterek testreszabása nem csak külső ruházat váltásával lesz lehetséges, hanem a fejlesztési fa pontjainak rakosgatásával is.
A Battlefield Heroes a szerepjáték elemeken túl MMO hatásokat is mutat. A weblap nem csak a játék indítására, reklámok elhelyezésére és tárgyak megvételére szolgál majd. Lesz rajta karakterkészítő felület, profiloldalunkon nyilvántarthatjuk küldetéseinket és barátainkat, a híroldalon pedig a játék univerzumában zajló eseményeket közlik, de belenézhetünk mások profiljába is. Ezen túl jönnek a stratégiai elemek: "Olyan lesz, mint a Rizikó társasjáték egyszerűsített változata" - nyilatkozta Salt. Kiválaszthatjuk a 16 ország egyikét, és minden játékunkban területeket szerezhetünk hadseregünk számára. A térképet vörös és kék zónákra osztjuk, és amelyik fél a hét végéig nagyobb területet szerez meg, pénzszerű pontokat kap. Egyelőre ennyi. Vannak még terveink vele, de mielőtt bonyolítanánk, látni szeretnénk hogyan működik a gyakorlatban."
Jelenleg még nem létezik női avatár, mint ahogy fejlesztés alatt áll számtalan játékmód, jármű, térkép (például egy csak gyalogosok által használható kis pálya), közösségi szolgáltatás és még sok minden egyéb. Ezek beépítését csak az határozza meg, hogy a játékosok mire tartanak majd igényt. Mivel ingyenes játékról van szó, csekély a fejlesztői nyomás, az újabb dolgok szervesen, a közösség reakcióinak figyelésével kerülnek majd be.
A webes projekt nagyratörő, és a DICE semmilyen tapasztalattal nem rendelkezik ilyen téren. "Teljesen sötétben repülünk, de rengeteget tanultunk az utóbbi nyolc hónapban" - ismerte el Salt. "Fejlesztői szempontból egy hagyományos dobozos cím hatalmas hazárdjáték, rengeteg dolgot beépítünk, kiírjuk egy lemezre és reménykedünk, hogy az embereknek tetszeni fog. Ennél viszont keveset adunk, kiadjuk, és megkérdezzük hogy mit akartok még? Megnézzük milyen sikeres lesz, talán a weblapon is több dolog lesz, például kiterjedt klántámogatás, vagy több játékmódot építünk be."
A Battlefield Heroes tehát nem csak egy rakat térképből áll majd, a végső cél egy valódi, élő online világ létrehozása. Nem csak különleges üzleti modellje teszi szokatlanná, a weblapra és a játékra jutó fele-fele arányú hangsúly, hanem a felhasználói visszacsatolásokra reagálás is. Az idei egyik legelőremutatóbb vállalkozás, melynek sikere, tekintve hogy a világ legnagyobb kiadója, az EA áll mögötte, és kipróbálásához csak egy 250 MB-os csomagot kell majd letölteni, előre borítékolható.
A képregényszerű grafikával bíró FPS lazára veszi majd a dolgokat, amit jól jellemez, hogy a háttértörténet szerint a két fél, a National és a Royal Armies közötti konfliktushoz egy sporteredmény miatti vita vezetett. A közösség egy nagy háború részese lesz, ennek célja, hogy minél tovább odakössék a résztvevőket. A DICE a játékot egy az eddigi célcsoportjától teljesen eltérő közönségnek szánja.
"Az ebédidőben, vagy délután, munka helyett játszó réteget akarjuk megfogni" - nyilatkozta James Salt vezető fejlesztő, utalva arra, hogy a Sony Planetside MMO-ját másolnák le ezzel. A humoros stílusból következően rengeteg találat kell valakinek a kiejtéséhez. "Azt szerettük volna, ha a játékosok nem halnak meg olyan gyakran. A Battlefield 2-nél az a tapasztalat, hogy újraéledés után pár másodpercen belül ismét könnyen meghalhatunk, majd megint 15 másodpercet kell várni arra, hogy ismét játszhassunk. Ezt meg akartuk szüntetni, ezért megnehezítettük egymás megölését."
A gyors halál kiküszöbölésére olyan szerepjátékokban előforduló képességeket vezetnek be, amikkel egy rövid időre megnövelhetjük sebességünket, védelmünket vagy célzásunkat. Ezek az effektek kiegyensúlyozzák a tudásbeli különbségeket, nem a nyers fejlövésen lesz a hangsúly. Salt ezt a kő-papír-olló játékhoz hasonlította: "Te kijátszod ezt a kártyát, felhúzod a pajzsod, de én tudom, hogy 30 másodpercen belül nem tudod ismét használni." A képességek fejlesztési pontokkal javíthatók és módosíthatók lesznek, ezeket pedig küldetések teljesítésével gyarapíthatjuk. "Jóval több fejlesztési út lesz, mint amennyi pontot elkölthetünk, így a játékosoknak el kell dönteniük, mindenhez érteni akarnak egy kicsit, vagy inkább egyvalamiben merülnek el mélyen." Tehát a karakterek testreszabása nem csak külső ruházat váltásával lesz lehetséges, hanem a fejlesztési fa pontjainak rakosgatásával is.
A Battlefield Heroes a szerepjáték elemeken túl MMO hatásokat is mutat. A weblap nem csak a játék indítására, reklámok elhelyezésére és tárgyak megvételére szolgál majd. Lesz rajta karakterkészítő felület, profiloldalunkon nyilvántarthatjuk küldetéseinket és barátainkat, a híroldalon pedig a játék univerzumában zajló eseményeket közlik, de belenézhetünk mások profiljába is. Ezen túl jönnek a stratégiai elemek: "Olyan lesz, mint a Rizikó társasjáték egyszerűsített változata" - nyilatkozta Salt. Kiválaszthatjuk a 16 ország egyikét, és minden játékunkban területeket szerezhetünk hadseregünk számára. A térképet vörös és kék zónákra osztjuk, és amelyik fél a hét végéig nagyobb területet szerez meg, pénzszerű pontokat kap. Egyelőre ennyi. Vannak még terveink vele, de mielőtt bonyolítanánk, látni szeretnénk hogyan működik a gyakorlatban."
Jelenleg még nem létezik női avatár, mint ahogy fejlesztés alatt áll számtalan játékmód, jármű, térkép (például egy csak gyalogosok által használható kis pálya), közösségi szolgáltatás és még sok minden egyéb. Ezek beépítését csak az határozza meg, hogy a játékosok mire tartanak majd igényt. Mivel ingyenes játékról van szó, csekély a fejlesztői nyomás, az újabb dolgok szervesen, a közösség reakcióinak figyelésével kerülnek majd be.
A webes projekt nagyratörő, és a DICE semmilyen tapasztalattal nem rendelkezik ilyen téren. "Teljesen sötétben repülünk, de rengeteget tanultunk az utóbbi nyolc hónapban" - ismerte el Salt. "Fejlesztői szempontból egy hagyományos dobozos cím hatalmas hazárdjáték, rengeteg dolgot beépítünk, kiírjuk egy lemezre és reménykedünk, hogy az embereknek tetszeni fog. Ennél viszont keveset adunk, kiadjuk, és megkérdezzük hogy mit akartok még? Megnézzük milyen sikeres lesz, talán a weblapon is több dolog lesz, például kiterjedt klántámogatás, vagy több játékmódot építünk be."
A Battlefield Heroes tehát nem csak egy rakat térképből áll majd, a végső cél egy valódi, élő online világ létrehozása. Nem csak különleges üzleti modellje teszi szokatlanná, a weblapra és a játékra jutó fele-fele arányú hangsúly, hanem a felhasználói visszacsatolásokra reagálás is. Az idei egyik legelőremutatóbb vállalkozás, melynek sikere, tekintve hogy a világ legnagyobb kiadója, az EA áll mögötte, és kipróbálásához csak egy 250 MB-os csomagot kell majd letölteni, előre borítékolható.