Hörcsöki Szabolcs
Hamarosan megjelenik a Battlefield 2
A hamarosan megjelenő Battlefield 2-t már rajongók százezrei várják. Az Electronic Arts pedig folyamatosan csepegteti az információkat.
A svéd Digital Illusions a Battlefield-sorozat hatására egy csapásra sztárrá vált a játékrajongók körében. A 2002 szeptemberében megjelent Battlefield 1942 és a tavaly márciusban napvilágot látott Battlefield Vietnam immár nemzetközileg is ismert és elismert csapattá tette a céget, olyannyira, hogy a játékipar legnagyobb mamutja, az Electronic Arts jó érzékkel fel is vásárolta őket. Így a fantáziadús svéd arcok - akik korábban szinte csak a svéd piacra dolgoztak (pl. Swedish Touring Car Championship 1-2) - két év alatt az iparág tetejére verekedték magukat. És persze mindenki lélegzetvisszafojtva várja a folytatást, a Battlefield 2-öt.
A játékról gyakorlatilag már mindent lehet tudni. Ez alkalommal három hadsereg, az Egyesült Államok, Kína vagy a Közel-Keleti Koalíció egyenruháját ránthatjuk magunkra. Egyszerre akár százan is lőhetik egymást online az új részben, amiben harminc különféle jármű is szerepel. Természetesen zsírúj grafikai motor is dukál a programhoz, sőt állítólag a fizikai modellezés annyira valóságszerű, hogy ki kell tapasztalnunk, melyik fegyver milyen hatékonysággal juttatja át a golyót a különböző falakon (azért ennek már erősen ideje volt).
Még egy újítás, amit nagyon fontosnak tartok. Az online játékok halála, ha sok játékosra tervezett pályákon csak néhány rajongó kergeti egymást, ilyenkor ugyanis hosszú percek mennek el egymás megtalálásával (lásd CoD-UO Italy térképe, amihez legalább 36 ember kell, akkora játékszerver pedig ritka Magyarországon). A Battlefield 2-ben ezt úgy szüntetik meg, hogy a program a játékosok számától függően rajzolja kicsire vagy nagyra a térképet. Ez egyszerre megoldja a fenti problémát és arról is gondoskodik, hogy minden összecsapás valóban egyedi legyen (ez persze reklámszöveg, a valóság az az, hogy a kb. 24-es magyar szerverek állandóan tele lesznek és mivel mindig 24 ember lesz bennük, a térkép is hamar kiismerhető lesz).
Mindenesetre szemernyi okunk sincs csalódástól tartani, a Battlefield 2 valószínűleg még a Counter-Strike Source nevű multiokosságot is kiüti a nyeregből. Az már csak hab a tortán, hogy az EA megelégelte a rajongók és a sajtó nyüstölését és a megjelenés előtt valószínűleg egy demonstrációt is kapunk.
Kapcsolódó letöltések
A svéd Digital Illusions a Battlefield-sorozat hatására egy csapásra sztárrá vált a játékrajongók körében. A 2002 szeptemberében megjelent Battlefield 1942 és a tavaly márciusban napvilágot látott Battlefield Vietnam immár nemzetközileg is ismert és elismert csapattá tette a céget, olyannyira, hogy a játékipar legnagyobb mamutja, az Electronic Arts jó érzékkel fel is vásárolta őket. Így a fantáziadús svéd arcok - akik korábban szinte csak a svéd piacra dolgoztak (pl. Swedish Touring Car Championship 1-2) - két év alatt az iparág tetejére verekedték magukat. És persze mindenki lélegzetvisszafojtva várja a folytatást, a Battlefield 2-öt.
A játékról gyakorlatilag már mindent lehet tudni. Ez alkalommal három hadsereg, az Egyesült Államok, Kína vagy a Közel-Keleti Koalíció egyenruháját ránthatjuk magunkra. Egyszerre akár százan is lőhetik egymást online az új részben, amiben harminc különféle jármű is szerepel. Természetesen zsírúj grafikai motor is dukál a programhoz, sőt állítólag a fizikai modellezés annyira valóságszerű, hogy ki kell tapasztalnunk, melyik fegyver milyen hatékonysággal juttatja át a golyót a különböző falakon (azért ennek már erősen ideje volt).
Még egy újítás, amit nagyon fontosnak tartok. Az online játékok halála, ha sok játékosra tervezett pályákon csak néhány rajongó kergeti egymást, ilyenkor ugyanis hosszú percek mennek el egymás megtalálásával (lásd CoD-UO Italy térképe, amihez legalább 36 ember kell, akkora játékszerver pedig ritka Magyarországon). A Battlefield 2-ben ezt úgy szüntetik meg, hogy a program a játékosok számától függően rajzolja kicsire vagy nagyra a térképet. Ez egyszerre megoldja a fenti problémát és arról is gondoskodik, hogy minden összecsapás valóban egyedi legyen (ez persze reklámszöveg, a valóság az az, hogy a kb. 24-es magyar szerverek állandóan tele lesznek és mivel mindig 24 ember lesz bennük, a térkép is hamar kiismerhető lesz).
Mindenesetre szemernyi okunk sincs csalódástól tartani, a Battlefield 2 valószínűleg még a Counter-Strike Source nevű multiokosságot is kiüti a nyeregből. Az már csak hab a tortán, hogy az EA megelégelte a rajongók és a sajtó nyüstölését és a megjelenés előtt valószínűleg egy demonstrációt is kapunk.
Kapcsolódó letöltések