Németh Szabolcs

Company of Heroes, a látványos stratégia

Stratégák! Gépeket tessék izzítani, fülest a hallójárathoz emelni, mert 2006 közepén, éppen mikor a strandon lenne a helyünk, érkezik a Company of Heroes és jó eséllyel a négy fal közt töltjük a nyarat.

A Relic immáron két esztendeje fejleszti ezt a játékot, amely egészen véletlenül a második világháborús történések egy részét foglalja magában Az A csapat irányítását Normandiánál vesszük át és a feladatunk az, hogy különböző missziókon keresztül az ellenséges vonalak mögé kerüljünk. Azonban ez nem lesz egyszerű: a programozók elmondásuk szerint olyan magasságokba emelték a mesterséges intelligenciát, hogy néha maguk is meglepődnek az MI egyes reakcióin. Ha katonáink tűzharcba keverednek, fedezék után kutatnak, vagy egy kiégett tank mögött keresnek menedéket, viszont az első adandó alkalomkor lerohanják az ellenséget és válogatott kínzófegyverekkel kényszerítik térdre. A programnak eme részén, ahogy a történeti szálon is, egyelőre még természetesen csak mendemondák terjengenek, és az egyik sincs még prezentálható állapotban.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Nem úgy a grafikus megjelenítés. Az Essence engine, valamint a Havok fizikai motor mágikus kettőst alkot, mely a fejlesztők szerint megelőzi a jelenkor vizuális megjelenítését. A realisztikus fizikának köszönhetően a táj az utolsó pixelig szétrombolható, alakítható. Olyan finomságokra szántak időt a programozók, hogy ha más-más szögből lövünk bele egy toronyba, az másképp dől össze minden egyes esetben.

A Havok motor a stratégiai játékban eddig jórészt kiaknázatlan taktikai húzások, fortélyok kipróbálását teszi lehetővé. A modelleket három-négyszer annyi mozdulatsorral vértezték fel, mint a Dawn of Warban azt láthattuk. Az in-game bejátszásoknál majd mindenki gyönyörködhet a már-már filmszerű megjelenítésben. Tényleg elképesztő, ahogy a katonáknál a hátitáska, az utolsó kis kés is az utolsó milliméterig maximálisan kidolgozott.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A program hivatalosan valós idejű stratégia, de senki ne a megszokott bázisépítgetős majd támadós programokra gondoljon. A történet folyamán egységünk szinte állandóan mozgásban van, és a játék nem az állandó fejlesztésre, hanem az akcióra van kihegyezve. Erre egy nagyon egyszerű és nagyszerű módszert találtak a Relicnél: a térképeken különböző pontokon stratégiailag fontos területeket jelöltek meg, amelyet elérve a játékos csapata utánpótlásban részesül.

A játékot madárperspektívából követhetjük nyomon és ez fel is vet egy nagyon fontos kérdést. Vajon hogyan állapíthatjuk meg azt, hogy a páncélosunk mennyire amortizálódott a harcban? A Relic erre is talált megoldást, és nem is akármilyet. Tankunk nem a már jól ismert módon, hirtelen fog a legnagyobb megrökönyödésünkre felrobbanni, hanem először csak a fegyverzete mondja fel a szolgálatot, majd később már csak vánszorogni tud szegény, míg végül tényleg feladja a küzdelmet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gordonmail #44
    takarodjanak már
    Mi ez a rovaj fuh
    inkáb játszatok a SWAT 4 -el, nem ilyen agyatlan lövöldözös s...okkal................... S.W.A.T. Team.
  • Anteris #43
    és? mi a gond ebben, nem értem. Pl. engem is lenyűgöz sokszor a játékok grafikája és bizony igen jól megnézem a textúrákat közelről amikor tehetem. Szépérzék is van a világon nem csak az agyatlan nyomulás.
  • vgez #42
    csak engem zavar a képeken hogy a katonák lézer fegyverrel lövöldöznek, vagy az ellátó mindenkinek világító lőszert osztott ki? kicsit starwars-os feeling
  • Daráló #41
  • Daráló #40
    Vad ÁSZ
  • Sanyix #39
    Amennyi embert a nácik kiirtottak semmi ahhoz képest amennyit pl sztálin idejében irtottak ki, béke időben. Nameg az amik is nyomják az emberirtást, csak egy háborús ürügyet kell találniuk...
  • priluki #38
    De még többek között azt is elmesélte,hogy egyszer egy német katona megmentette az életét,ugyhogy ha nincs az a német katona most én se lennék,és amikor jöttek a nagy felszabaditó vörös hadsereg dicsö katonái,öt jol helybenhagyták lánytestvérét ,meg.....
  • priluki #37
    Jol elkanyarodott a téma.. de nem baj,talán egy ilyen topik is kéne.Annyit tok mondani 26 éves vagyok öregapám elég sokat mesélt a háboruról,minden félnek voltak szemét dolgai csak nem mindegyikböl lett "világszenzácio".
  • Crokin #36
    Ezt a nácizást meg fejezéttek be plz, nem ide való.
  • Crokin #35
    Szögletes jeepkerék rulez.