Móricz Krisztián
Harry Potter és a tűz serlege
A 2005-ös év remek esztendő a Harry Potter rajongók számára: a hatodik könyv és a negyedik mozifilm mellé új játék is jár, mégpedig az EA jóvoltából, amely úgy döntött, hogy megalkotja a fiatal varázsló legújabb kalandjait.
A hírek szerint a készítők ezúttal tényleg felkötötték azt a bizonyost, hogy végre valami maradandót alkossanak a méltán népszerű regénysorozat játékadpatációját illetően. Az első próba után úgy tűnik, ezúttal valóban el lesznek kényeztetve a rajongók. Lássuk a medvét!
A játék a Kviddics világkupa kempingjében kezdődik, melyet Dementorok, vagyis Halálfalók árasztanak el. Harrynek, két legjobb barátjával, Ronnal és Hemionével menekülnie kell előlük. Őket természetesen az mesterséges intelligencia irányítja. A játék egyik alapvető tulajdonsága, hogy a második játékos egy kontrollert felkapva bármikor beléphet a játékba és képes átvenni az irányítást Ron vagy Hermione felett. A játékostárs bármikor elhagyhatja a játékot, visszaadva ezzel az irányítást a számítógépnek.
Háromfajta alapvarázslatod van, melyeket arra használhatsz, hogy átjuttasd a gyerekeket a Tűz serlege veszélyes világán. A jinx (átok) az alapvető támadási varázslatod, melyet a különféle szörnyeken fogsz használni. A charmmal (bűbáj) körülötted levő dolgokat mozdíthatod el. Ha például egy szikla torlaszolja el az utad, csak alkalmazd a charmot, és arrébb tudod tenni azt. Hasonlóképpen a kidöntött fákat is megbűvölheted, szabaddá téve a továbbvezető utat.
A feszítés érzékelése egy nehezebb tárgy megbabonázásakor hasonló ahhoz, mint amikor egy gumiszalag egy akadályhoz van erősítve - minél nehezebb egy tárgy, annál keményebben kell húznod, hogy meg tudd mozdítani azt. A harmadik pálcatechnika az Accio, ami egy úgynevezett összegyűjtő varázslat. Miután legyőzted az ellenséget, azok szétszórják Berni Bott Every Flavour Beanseit (Mindenízű drazsé), melyeket egy gyors Accio-pálcamozdulattal össze is gyűjtheted.
A jinxek és a charmok változatos kombinációinak köszönhetően, az ellenségeken alkalmazandó varázslatok különböző halálmódokat eredményeznek. Habár ezek közül sok feleslegesnek tűnhet, ez mégis a stratégia része, különösen akkor, amikor 2 játékos játszik. Az egyik módszer, ami nagyszerűen működik, hogy míg az egyik játékos a charm varázslat segítségével megbűvöl egy vadállatot, tehát egy helyben tartja, addig a másik a jinxszel megátkozza a prédát. Ahogy haladsz előre a játéban, arra is képes leszel, hogy fejleszd karaktereidet, pl. a varázslatok és az erő nagysága szerint. Ezt persze nem egy RPG-szinten kell elképzelni, de mégis egy kicsit mélyebb értelmet ad a játéknak.
A Triwizard Tornament (Trimágus Tusa) első két helyszíne a Dragon Chase (Sárkányvadászat) és a Black Lake (A fekete tó). A Dragon Chase sokban hasonlít a már egy ideje megjelent EA Quidditch World Cup játék keresgélő részeire. A különbség az, hogy Harry itt nem kerülheti ki a hatalmas sárkányt. Ahogy Hogwarts körül (iskolai pályán keresztül) repkedsz és mindenízű drazsékat gyűjthetsz össze, és turbógyűrűkön mehetsz keresztül, hogy speed burstöt (sebességrobbanást) szerezz.
A Black Lake pályán szintén mozognod kell, csak most a víz alatt, szemben az előző pályával, ahol az égben kellett bizonyítanod. Vízi teremtményekkel fogsz együtt úszkálni, akik ellen varázspálcáddal tudod megvédened magad, (ami szerencsére a lemerüléskor nem tömődik el). Annak ellenére, hogy folyamatosan előre úszol, néha meg kell állnod a nagyobb akadályok közelében, hogy megküzdj ellenségeid egy-egy csoportjával. Amikor legyőzted őket, az akadály elmozdul és folytathatod az utad.
Érdekesség, hogy a szereplők már első pillantásra pont úgy néznek ki, mint az őket alakító színészek. Bár a hangjukat nem lehet használni, (köszönhetően a szigorú törvényeknek, amik a gyerekszínészek napi munkával eltölthető idejére vonatkoznak) a hasonlóság nagyon jót tett a játéknak, valamint érezteti, hogy ez most többet fog adni az előző részeknél.
A Goblet of Fire első két pályájának kipróbálása igazi izgalmakat tartogatott, ezért már türelmetlenül várjuk a kész verziót. Ránézésre ez lesz a legjobb Harry Potter játék, ami ez idáig megjelent. A multiplayer mód csak fokozza a játék adta élményeket. Ez egy olyan játék, melyet akár a kistesóval is vígan játszhatsz, bár azért legyél óvatos - a negyedik történet eléggé sötét hangulatúvá válik a vége felé. Igaz a novemberi megjelenésig hátra van még egy hónap, ezért az unalom elkerülése érdekében mindenkinek ajánlom addig A tűz serlege kiolvasását!
A játék honlapja
A hírek szerint a készítők ezúttal tényleg felkötötték azt a bizonyost, hogy végre valami maradandót alkossanak a méltán népszerű regénysorozat játékadpatációját illetően. Az első próba után úgy tűnik, ezúttal valóban el lesznek kényeztetve a rajongók. Lássuk a medvét!
A játék a Kviddics világkupa kempingjében kezdődik, melyet Dementorok, vagyis Halálfalók árasztanak el. Harrynek, két legjobb barátjával, Ronnal és Hemionével menekülnie kell előlük. Őket természetesen az mesterséges intelligencia irányítja. A játék egyik alapvető tulajdonsága, hogy a második játékos egy kontrollert felkapva bármikor beléphet a játékba és képes átvenni az irányítást Ron vagy Hermione felett. A játékostárs bármikor elhagyhatja a játékot, visszaadva ezzel az irányítást a számítógépnek.
Háromfajta alapvarázslatod van, melyeket arra használhatsz, hogy átjuttasd a gyerekeket a Tűz serlege veszélyes világán. A jinx (átok) az alapvető támadási varázslatod, melyet a különféle szörnyeken fogsz használni. A charmmal (bűbáj) körülötted levő dolgokat mozdíthatod el. Ha például egy szikla torlaszolja el az utad, csak alkalmazd a charmot, és arrébb tudod tenni azt. Hasonlóképpen a kidöntött fákat is megbűvölheted, szabaddá téve a továbbvezető utat.
A feszítés érzékelése egy nehezebb tárgy megbabonázásakor hasonló ahhoz, mint amikor egy gumiszalag egy akadályhoz van erősítve - minél nehezebb egy tárgy, annál keményebben kell húznod, hogy meg tudd mozdítani azt. A harmadik pálcatechnika az Accio, ami egy úgynevezett összegyűjtő varázslat. Miután legyőzted az ellenséget, azok szétszórják Berni Bott Every Flavour Beanseit (Mindenízű drazsé), melyeket egy gyors Accio-pálcamozdulattal össze is gyűjtheted.
A jinxek és a charmok változatos kombinációinak köszönhetően, az ellenségeken alkalmazandó varázslatok különböző halálmódokat eredményeznek. Habár ezek közül sok feleslegesnek tűnhet, ez mégis a stratégia része, különösen akkor, amikor 2 játékos játszik. Az egyik módszer, ami nagyszerűen működik, hogy míg az egyik játékos a charm varázslat segítségével megbűvöl egy vadállatot, tehát egy helyben tartja, addig a másik a jinxszel megátkozza a prédát. Ahogy haladsz előre a játéban, arra is képes leszel, hogy fejleszd karaktereidet, pl. a varázslatok és az erő nagysága szerint. Ezt persze nem egy RPG-szinten kell elképzelni, de mégis egy kicsit mélyebb értelmet ad a játéknak.
A Triwizard Tornament (Trimágus Tusa) első két helyszíne a Dragon Chase (Sárkányvadászat) és a Black Lake (A fekete tó). A Dragon Chase sokban hasonlít a már egy ideje megjelent EA Quidditch World Cup játék keresgélő részeire. A különbség az, hogy Harry itt nem kerülheti ki a hatalmas sárkányt. Ahogy Hogwarts körül (iskolai pályán keresztül) repkedsz és mindenízű drazsékat gyűjthetsz össze, és turbógyűrűkön mehetsz keresztül, hogy speed burstöt (sebességrobbanást) szerezz.
A Black Lake pályán szintén mozognod kell, csak most a víz alatt, szemben az előző pályával, ahol az égben kellett bizonyítanod. Vízi teremtményekkel fogsz együtt úszkálni, akik ellen varázspálcáddal tudod megvédened magad, (ami szerencsére a lemerüléskor nem tömődik el). Annak ellenére, hogy folyamatosan előre úszol, néha meg kell állnod a nagyobb akadályok közelében, hogy megküzdj ellenségeid egy-egy csoportjával. Amikor legyőzted őket, az akadály elmozdul és folytathatod az utad.
Érdekesség, hogy a szereplők már első pillantásra pont úgy néznek ki, mint az őket alakító színészek. Bár a hangjukat nem lehet használni, (köszönhetően a szigorú törvényeknek, amik a gyerekszínészek napi munkával eltölthető idejére vonatkoznak) a hasonlóság nagyon jót tett a játéknak, valamint érezteti, hogy ez most többet fog adni az előző részeknél.
A Goblet of Fire első két pályájának kipróbálása igazi izgalmakat tartogatott, ezért már türelmetlenül várjuk a kész verziót. Ránézésre ez lesz a legjobb Harry Potter játék, ami ez idáig megjelent. A multiplayer mód csak fokozza a játék adta élményeket. Ez egy olyan játék, melyet akár a kistesóval is vígan játszhatsz, bár azért legyél óvatos - a negyedik történet eléggé sötét hangulatúvá válik a vége felé. Igaz a novemberi megjelenésig hátra van még egy hónap, ezért az unalom elkerülése érdekében mindenkinek ajánlom addig A tűz serlege kiolvasását!
A játék honlapja