Gyurkity Péter
Marvel-figurákra építi új játékait a Microsoft
A Microsoft és a Marvel együttműködési szerződést írt alá, amelynek értelmében a szoftveróriás nyerte el a játékcég karaktereire épülő új konzolos játékok fejlesztési és kiadási jogát.
A két vállalat közötti szerződés létrejöttéről a Reuters hírügynökség számolt be, kimelve, hogy elsősorban az Xbox 360 konzolra készülő MMO, azaz "massively multiplayer online" játékokról van szó. A megállapodás mérföldkőnek számít a Marvel történetében, de a konzolok piacán ugyanez áll a Microsoftra is, lévén, hogy a szoftvercég eddig kizárólag PC-re kötött hasonló szerződést.
"Ez az első és egyetlen ilyen megállapodásunk" - jelentette ki Tim Rothwell, a Marvel Consumer Media Group elnöke, míg a Microsoft részéről némileg bővebben kommentálták a bejelentést. "Az online játékok széles körben elfogadottak és egyre népszerűbbek. Igyekszünk minél több Marvel-karaktert felhasználni a játékokban" - szögezte le Peter Moore, az Xbox konzol marketingjéért felelős részleg alelnöke.
Egyelőre azonban egyetlen fejlesztőt sem vontak be az előkészületi munkákba, és az első játék megjelenését 2008-ban valószínűsítik. A Microsoft tehát igyekszik meglovagolni az MMO-játékok népszerűségét, és hamarosan ezen - az egyébként kétségkívül növekvő - piacon is saját szeletet követel majd magának. Ez a lépés mindenképpen jó húzásnak tekinthető, hiszen a Planetside megjelenése óta sok víz lefolyt a Dunán, és igencsak megváltozott a piac. Manapság szinte minden bokor alatt készülő MMO-játékot találunk, és annak ellenére, hogy ezeknek csak egy töredéke készül el, a játékpiac legújabb szegmense folyamatosan bővül, és a műfaj világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
Ez a folyamat itthon is megfigyelhető, elég ha csak a World of Warcraft körüli hazai felhajtásra gondolunk, de ugyanez - kisebb méretekben - az Everquest 2, illetve a Star Wars Galaxies esetében is lejátszódott. Természetesen az már más kérdés, hogy ezek a játékok mennyiben nyújtanak tartós szórakozást - és mennyi idő alatt válnak játékból munkává -, de az biztos, hogy a kiadók nagyot kaszálnak rajtuk, és legalábbis az első hónapokban kivétel nélkül rekordokat döntögetnek. Talán éppen ezt igyekszik kihasználni a Microsoft, bár némileg kétséges, hogy egy Pókemberre, vagy akár az X-menre épülő játék mennyiben lehet népszerű, ha a sokak által várt Matrix Online is csúfosan leszerepelt.
A két vállalat közötti szerződés létrejöttéről a Reuters hírügynökség számolt be, kimelve, hogy elsősorban az Xbox 360 konzolra készülő MMO, azaz "massively multiplayer online" játékokról van szó. A megállapodás mérföldkőnek számít a Marvel történetében, de a konzolok piacán ugyanez áll a Microsoftra is, lévén, hogy a szoftvercég eddig kizárólag PC-re kötött hasonló szerződést.
"Ez az első és egyetlen ilyen megállapodásunk" - jelentette ki Tim Rothwell, a Marvel Consumer Media Group elnöke, míg a Microsoft részéről némileg bővebben kommentálták a bejelentést. "Az online játékok széles körben elfogadottak és egyre népszerűbbek. Igyekszünk minél több Marvel-karaktert felhasználni a játékokban" - szögezte le Peter Moore, az Xbox konzol marketingjéért felelős részleg alelnöke.
Egyelőre azonban egyetlen fejlesztőt sem vontak be az előkészületi munkákba, és az első játék megjelenését 2008-ban valószínűsítik. A Microsoft tehát igyekszik meglovagolni az MMO-játékok népszerűségét, és hamarosan ezen - az egyébként kétségkívül növekvő - piacon is saját szeletet követel majd magának. Ez a lépés mindenképpen jó húzásnak tekinthető, hiszen a Planetside megjelenése óta sok víz lefolyt a Dunán, és igencsak megváltozott a piac. Manapság szinte minden bokor alatt készülő MMO-játékot találunk, és annak ellenére, hogy ezeknek csak egy töredéke készül el, a játékpiac legújabb szegmense folyamatosan bővül, és a műfaj világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
Ez a folyamat itthon is megfigyelhető, elég ha csak a World of Warcraft körüli hazai felhajtásra gondolunk, de ugyanez - kisebb méretekben - az Everquest 2, illetve a Star Wars Galaxies esetében is lejátszódott. Természetesen az már más kérdés, hogy ezek a játékok mennyiben nyújtanak tartós szórakozást - és mennyi idő alatt válnak játékból munkává -, de az biztos, hogy a kiadók nagyot kaszálnak rajtuk, és legalábbis az első hónapokban kivétel nélkül rekordokat döntögetnek. Talán éppen ezt igyekszik kihasználni a Microsoft, bár némileg kétséges, hogy egy Pókemberre, vagy akár az X-menre épülő játék mennyiben lehet népszerű, ha a sokak által várt Matrix Online is csúfosan leszerepelt.